Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f058e29e-70f0-4115-ac0a-708beadb09f6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az épp új gazdára váró Bugatti Veyron Super Sport Royale-lal eddig csak pár száz kilométert tettek meg.","shortLead":"Az épp új gazdára váró Bugatti Veyron Super Sport Royale-lal eddig csak pár száz kilométert tettek meg.","id":"20250331_mindenki-utana-fordul-1200-loeros-sarga-fekete-bugatti-veyron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f058e29e-70f0-4115-ac0a-708beadb09f6.jpg","index":0,"item":"b31639e3-f4b0-45eb-9202-7fe362276509","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_mindenki-utana-fordul-1200-loeros-sarga-fekete-bugatti-veyron","timestamp":"2025. március. 31. 06:41","title":"Mindenki utána fordul ennek az 1200 lóerős sárga-fekete Bugattinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56874985-1867-4bb1-ada7-77bbec3aaafe","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelek szerint a Samsung sem vetné el teljesen az elképzelést, hogy a hajlítható okostelefonjánál a belső kijelző egyúttal a külső is legyen.","shortLead":"A jelek szerint a Samsung sem vetné el teljesen az elképzelést, hogy a hajlítható okostelefonjánál a belső kijelző...","id":"20250330_samsung-hajlithato-kijelzos-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56874985-1867-4bb1-ada7-77bbec3aaafe.jpg","index":0,"item":"67b2bb2a-bfac-44be-866f-2e667b5e1790","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_samsung-hajlithato-kijelzos-okostelefon","timestamp":"2025. március. 30. 18:09","title":"360 fokban hajlítható kijelzős mobilon dolgozhat a Samsung","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Eddig nem volt egyértelmű, hogy önkritika, elszólás vagy belharc áll a miniszter kijelentései mögött.","shortLead":"Eddig nem volt egyértelmű, hogy önkritika, elszólás vagy belharc áll a miniszter kijelentései mögött.","id":"20250330_Lazar-Janos-kullancs-Fidesz-hirdetes-belharc-onkritika-NER-poloska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"1974055e-4031-4164-91d0-4a18e9d95135","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_Lazar-Janos-kullancs-Fidesz-hirdetes-belharc-onkritika-NER-poloska","timestamp":"2025. március. 30. 15:40","title":"A Fidesz-frakció beállt Lázár János kullancsozása mögé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hogyan pótolható az USA szerepe a NATO-ban? Ausztriában lebukott bolgár ügynökök és Putyin nyerő stratégiája. Nemzetközi lapszemle: válogatásunk a világlapok írásaiból. ","shortLead":"Hogyan pótolható az USA szerepe a NATO-ban? Ausztriában lebukott bolgár ügynökök és Putyin nyerő stratégiája...","id":"20250330_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5.jpg","index":0,"item":"22ad4455-2cf5-406f-99de-aaf31c90a2cd","keywords":null,"link":"/360/20250330_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 30. 10:00","title":"„Ez már fasizmus” – Miért vándorol ki Kanadába három amerikai professzor?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e47996a4-2192-4fda-8649-1ab97e816bf0","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"A világhírű dzsesszzenész régi harcostársával, az ütőhangszeres Trilok Gurtuval lép fel április 7-én a Müpában. Jan Garbarekkel az ECM kiadóhoz fűződő sok évtizedes kapcsolatáról és a nemrég sztrókon átesett Keith Jarrettről is beszélgettünk, de mesélt arról a lemezről is, amelyikből vissza tudta fizetni a lakáshitelét, és felidézett egy életre szóló próbát is egy ausztriai kolostorban.","shortLead":"A világhírű dzsesszzenész régi harcostársával, az ütőhangszeres Trilok Gurtuval lép fel április 7-én a Müpában. Jan...","id":"20250331_hvg-mar-nem-letszukseglet-jan-garbarek-interju-mupa-koncert-szaxofonos-improvizacio-kolostor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e47996a4-2192-4fda-8649-1ab97e816bf0.jpg","index":0,"item":"783e952b-6aaf-41a8-ad7b-c2877146c29b","keywords":null,"link":"/360/20250331_hvg-mar-nem-letszukseglet-jan-garbarek-interju-mupa-koncert-szaxofonos-improvizacio-kolostor","timestamp":"2025. március. 31. 18:52","title":"Jan Garbarek a HVG-nek: Most, hogy vészesen közeledem a nyolcvanhoz, a lemezkészítés már nem létszükséglet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0800ad9a-694e-46ca-a93c-9c69f47e2232","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az RB Leipzig azonnali hatállyal menesztette Marco Rosét.","shortLead":"Az RB Leipzig azonnali hatállyal menesztette Marco Rosét.","id":"20250330_rb-leipzig-marco-rose-kirugas-gulacsi-peter-willi-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0800ad9a-694e-46ca-a93c-9c69f47e2232.jpg","index":0,"item":"9daeb785-c23e-466a-bffe-b24d8cfa4726","keywords":null,"link":"/sport/20250330_rb-leipzig-marco-rose-kirugas-gulacsi-peter-willi-orban","timestamp":"2025. március. 30. 12:02","title":"Kirúgta vezetőedzőjét Gulácsi csapata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae73d865-f5d1-4c47-96d1-4a6d5473c3db","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Teszten a Dyson első olyan hajformázó készüléke, amely vezeték nélküli kapcsolatban van használója telefonjával. Nem mellesleg minden korábbinál kényelmesebb használatot ígér, legyen szó egyszerű hajszárításról, göndörítésről vagy épp egyenesítésről.","shortLead":"Teszten a Dyson első olyan hajformázó készüléke, amely vezeték nélküli kapcsolatban van használója telefonjával. Nem...","id":"20250330_dyson-airwrap-id-okos-hajformazo-hajszarito-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae73d865-f5d1-4c47-96d1-4a6d5473c3db.jpg","index":0,"item":"26b0fca7-9c34-41a6-a8f3-2465301ef3df","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_dyson-airwrap-id-okos-hajformazo-hajszarito-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 30. 11:00","title":"Mitől és mennyire okos a hajszárítók Rolls-Royce-a? Kipróbáltuk a Dyson új hajformázóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0d9329e-827f-4cd0-acc6-903cb984243f","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Jakub Mensik felnőtt pályafutása első tornagyőzelmét szerezte meg.","shortLead":"Jakub Mensik felnőtt pályafutása első tornagyőzelmét szerezte meg.","id":"20250331_tenisz-novak-djokovics-jakub-mensik-miami-open-donto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0d9329e-827f-4cd0-acc6-903cb984243f.jpg","index":0,"item":"68fd44f7-14cb-41e1-b1ae-d8f19a7e9292","keywords":null,"link":"/sport/20250331_tenisz-novak-djokovics-jakub-mensik-miami-open-donto","timestamp":"2025. március. 31. 10:54","title":"Majdnem visszalépett a cseh tinédzser, aztán kiverte Djokovicsot a Miami Open döntőjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
Fontos tudni, milyen feladatra kellenek a kocsik. Egy területi képviselő számára például a korábban már említett 1,6-os dízel Fabiát ajánlják, mivel a Skodának jó a flottapolitikája, a szervizellátottsága, és a kocsi is megbízható és stabil. Ugyanebben a kategóriában az 1,3-as Opel Corsa is jó választás lehet. Középvezetői szinten általában Focust javasolnak. Az Astra esetében nehézség, hogy az 1,7-es dízelmotorral szerelt változat után 15 ezer forint cégautóadót kell fizetni havonta, míg 1600 köbcentiméteres motortérfogat alatt csak 7 ezret. Az utóbbi időben már előfordul, hogy ajánlják francia és olasz gyártók modelljeit is, a PSA csoport HDi motorjairól például kimondottan jó a szakemberek véleménye. A menedzsment számára választott autók között már nagyobb a szórás, egyebek között a céges belső szabályokon múlik, ki mit választ. Ebben a kategóriában hagyományosan erős a Mondeo és a Passat, de az Audi A4 is népszerű. Természetesen a határ a csillagos ég. Bár céges Bugatti Veyronról egyelőre nem tudunk, a LeasePlan flottájában mindenesetre akad egy Jaguar XJ.
Ford
A HVG Cégautó 2011 különszám tapasztalatai alapján úgy tűnik, hogy a cégautópiac fenntartásában a kereskedőházak járnak az élen. A Metro tavaly flottája 90 százalékát cserélte le, új flottakezelőt választott, egyúttal bővítette az autóparkját. A területi képviselők is cégautókat kaptak, a kétszáz kocsit meghaladó flotta Fordokból és Fiatokból állt fel. A Tesco éppen most váltotta flottáját, a tendert májusban zárták. Ez is nagy falat, hiszen csak személyautóból 760-at futtatnak, amelyek maximális futásteljesítményét 180 ezer kilométerben határozták meg. Úttörő a Tesco abban is, hogy a „lejárt” autókat nem feltétlenül adják le, lehetőséget teremtettek, hogy dolgozóik megvehessék az addig általuk használt járműveket – ez a flottaüzemeltetők gyakorlatában inkább csak a vezetők kiváltsága.
Az energiaipar is kitartó, a Mol tavaly lecserélte a személyautó-állományát, az idén a kisteherautókat váltják. Ez is komoly tétel az autókereskedelemben. A Shell is tendert írt ki, majd cserélte is a flottáját tavaly, de az üzemeltetett autók számán nem módosított. Az Eon tavaly haszonjárműcseréket vállalt be, a személykocsik beszerzését lényegében leállították – csak elkerülhetetlen vásárlásokat hajtottak végre. 2011-re sem terveznek nagy beszerzéseket, továbbra is a lelakottabb haszonjárművek cseréjét tervezik, de nem a jó években megszokott darabszámban, csupán a felében. Csökkent is a flotta, a személyautók darabszáma 7 százalékkal karcsúsodott, ugyanis hatékonysági mutatók alapján bizonyos szint alatt nem rendelhető még vezetői autó sem. Emellett a kulcsos flottát is csökkentették, törekednek a meglévő állomány jobb kihasználtságára (az egy irányba igyekvő munkatársakat összeültetik), illetve új munkamódszerekkel, video- és telefonkonferencia bevezetésével csökkentik a kulcsos autók iránti igényeket.
Fiatok a T-Comnál
Stiller Ákos
A 300 autós flottával rendelkező Telenor racionalizálta ugyan a flottáját, de ez nem hozott jelentős darabszámváltozást. A cég egyébként munkaautóként Suzukikat és Fordokat vet be, a vezetők autóparkja változatos, Audi, Saab, Volvo, Toyota egyaránt megtalálható benne. Nagy flottacserét nem terveznek, gyakorlatuk szerint a meglévő kocsikat folyamatosan cserélik, ahogy a futásteljesítményük vagy a koruk indokolja.
A gyógyszeripar vállalatai óvatosan költekeznek. A Phoenix Pharma szépen cserélgeti le a kifutott autókat – náluk négy év vagy 150 ezer kilométer a kocsik szolgálati ideje. Teljes flottacserét nem terveznek, mert a jelenlegi gyakorlattal folyamatos az állományfrissítés. Közben se nem bővítettek, se nem szűkítettek, és tavaly nem változtattak az autóhasználati szabályokon sem. Többen alkalmazzák ezt a „lassú csere” módszert, leginkább ott, ahol maguk kezelik a flottát.
A KBC Autolease flottakezelő szakértői szerint a cégek jelentős része az elmúlt években halasztotta az autók cseréjét, de tovább már nemigen húzhatják, hiszen a válság előtt beszerzett kocsik lassan öt-hat évesek, magas futásteljesítménnyel, egyre növekvő szervizköltséggel, csökkenő üzembiztonsággal. Így 2011-re a céges autóbeszerzések további mérsékelt növekedését várják. Ezt az optimizmust erősítheti az is, hogy egyes iparágakban már a fellendülés jelei látszanak, ami a flottákra is kihathat.
Az autók üzemeltetésével kapcsolatban szigorúbb szabályokat vezettek be a cégek 2010-ben - derül a ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Ezek arra irányulnak, hogy a kocsik állaga ne romoljon, a fogyasztásukat alacsony szinten tartsák. Hanyag autókezelés esetén általában komoly az értékcsökkenés.
Tavaly több nagy cégautóflotta megújult, és 2011-re is egyre többen terveznek nagyobb méretű autóvásárlást – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Bár a cégautópiac fellendült, a lassú gyarapodás csak az ésszerűség és a takarékosság keretei között történik – még nem heverték ki a válságot a hazai vállalkozások.
Általános tapasztalat, hogy míg a 3–15 autóból álló flottillákat rendszerint közvetlenül szerzik be a cégek, a nagyobbak üzemeltetésére igénybe vesznek flottakezelőt, ez pedig nem kis szám, legalább 30 ezer járműt gondoznak flottakezelők – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.