Tetszett a cikk?

Új-Zéland első szupersportautó-manufaktúrája, a Hulme Supercars piacra dobta a Can Am típusjelű modelljét.

Az autókülönlegesség prototípusát a 2006-os goodwoodi Festival of Speed-en mutatták be. A Caparo T1-esre hajazó járgány hajtóerejéről a General Motors 7 literes, V8-as, 592 lóerős hajtóműve gondoskodik. Váltója hatfokozatú, manuális, de valószínűleg szekvenciális, kormányváltós változat is rendelhető. A gyártó Forma-1-es élményt ígér a közutakra, s bár a végsebességet nem tudni pontosan, álló helyzetből százra a Can Am 3,5 másodperc alatt gyorsul majd fel.

További részletek és fotók a kecses vadállatról az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Mi a helyzet a teherautó-piacon?

A nagy- vagy nehézteherautó-piacon 2010 őszétől következett be kedvező változás, azaz a válság két évig tartott. A javulás nagyon lassú. 2010 első felében kevés üzletet kötöttek a kereskedők, havonta száz jármű talált gazdára. Az év második fele lényeges emelkedést, szinte duplázást hozott az előző évi alacsony bázisadatokhoz képest. Novemberben már 285 járművet jelentettek le a forgalmazók a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE). Így a teljes tavalyi évet nézve 36 százalékos volt a növekedés a 2009-es évhez képest: akkor 1467, 2010-ben már 1994 volt a magyarországi képviseletek által értékesített nagy teherjárművek száma. A legtöbbet a DAF tudta eladni, 468-at, a dobogóra a Volvo 413, a Scania pedig 372 járművel került fel.