Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"675fabf3-4a47-4125-a4a9-ef8d893646e2","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"A legnagyobb jóindulattal se mondható, hogy a magyarok igazán kedvelnék a belsőségekből készült ételeket, pedig több érv is szól mellettük: remek fehérje- és kollagénforrások, változatosan elkészíthetők, nem túl drágák, és egészen izgalmas ízvariációkat lehet belőlük kihozni. A konyhamészárosként is tevékenykedő Szkladányi András arra tett kísérletet, hogy szakácskönyvével felülírja a pacallal, vesével, velővel és társaikkal kapcsolatos ellenérzéseket, és minden eszközt a kezünkbe ad ahhoz, hogy inspirációs forrásként, és ne zsigeri utálattal tekintsünk rájuk. ","shortLead":"A legnagyobb jóindulattal se mondható, hogy a magyarok igazán kedvelnék a belsőségekből készült ételeket, pedig több...","id":"20250609_Belsosegek-etelek-recept-maj-vese-velo-pacal-Szkladanyi-Andras-Fuletol-a-farkaig-szakacskonyv-konyhameszaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/675fabf3-4a47-4125-a4a9-ef8d893646e2.jpg","index":0,"item":"4f381f8a-93ee-4d9e-8fa2-d29e9a5fe595","keywords":null,"link":"/elet/20250609_Belsosegek-etelek-recept-maj-vese-velo-pacal-Szkladanyi-Andras-Fuletol-a-farkaig-szakacskonyv-konyhameszaros","timestamp":"2025. június. 09. 18:00","title":"A szív kényes alapanyag, az agy az egyik legbizarrabb, a here íze, mondhatni, kellemes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7882e98-cc27-4a82-9d0b-ae06b70bb1db","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hétfőn reggel többen is arra ébredtek, hogy késik a járatuk. A dolog érdekessége, hogy azok is, akik nem is terveztek repülést mostanában.","shortLead":"Hétfőn reggel többen is arra ébredtek, hogy késik a járatuk. A dolog érdekessége, hogy azok is, akik nem is terveztek...","id":"20250609_wizz-air-elnezest-kerunk-a-kesesert-email-technikai-hiba-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7882e98-cc27-4a82-9d0b-ae06b70bb1db.jpg","index":0,"item":"bdf18ef8-dd85-444b-b782-932b2ec934c1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_wizz-air-elnezest-kerunk-a-kesesert-email-technikai-hiba-ebx","timestamp":"2025. június. 09. 12:42","title":"Furcsa e-mailt küldött ki ügyfeleinek a Wizz Air – itt van rá a magyarázat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1b9b272-9a85-47f1-bcf6-48f5c16b7616","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Extravagáns lámpákkal, csökkentett légellenállással, nagyobb hatótávval és modernizált technikával támad a tágas utas- és csomagterű Tesla Model Y legfrissebb változata, melyet alapos tesztnek vetettünk alá.","shortLead":"Extravagáns lámpákkal, csökkentett légellenállással, nagyobb hatótávval és modernizált technikával támad a tágas utas...","id":"20250609_magyarorszag-legkelendobb-villanyautoja-cybertekintetu-uj-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1b9b272-9a85-47f1-bcf6-48f5c16b7616.jpg","index":0,"item":"0ba98660-7cd8-452d-bb73-86fe8bcae25f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250609_magyarorszag-legkelendobb-villanyautoja-cybertekintetu-uj-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 09. 07:59","title":"Teszten Magyarország legkelendőbb villanyautója, a cybertekintetű legfrissebb Tesla Model Y","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea738f14-7346-40ae-890e-13e5a2ee8bdb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Legalábbis a szakszervezet elnöke így értesült. Mindezt azért, mert nem minden busz fért be a telephelyre, amikor Lázár János közlekedési miniszter a vasútközlekedés összeomlásának másnapján 300 klímás buszt rendelt Budapestre.","shortLead":"Legalábbis a szakszervezet elnöke így értesült. Mindezt azért, mert nem minden busz fért be a telephelyre, amikor Lázár...","id":"20250608_A-tuzo-napon-arnyek-es-mosdo-nelkul-varakozhat-a-Lazar-Janos-altal-berendelt-buszsoforok-egy-resze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea738f14-7346-40ae-890e-13e5a2ee8bdb.jpg","index":0,"item":"3a92da85-29de-4c59-8fbe-99052956abb4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_A-tuzo-napon-arnyek-es-mosdo-nelkul-varakozhat-a-Lazar-Janos-altal-berendelt-buszsoforok-egy-resze","timestamp":"2025. június. 08. 15:40","title":"A tűző napon, árnyék és mosdó nélkül várakozhat a Lázár János által berendelt buszsofőrök egy része","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07364e43-c31f-4539-a367-34a6835d7080","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő alapítvány (kekva) tulajdonosi jogait a szülővárosában csaknem 70 milliárd forintból felépített autóipari tesztpálya, a ZalaZone felett. Bár az uniós elvárások miatt Palkovics László tavaly októberben lemondott a kuratóriumi elnöki posztról, a kormány most egy újabbat kreált. A jelenleg a mesterségesintelligencia-fejlesztésekért felelős kormánybiztos arról is beszélt a HVG-nek adott interjúban, hogy a kormány „brüsszelező” politikája mellett miként vennének igénybe uniós támogatásokat.","shortLead":"A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő...","id":"20250610_Palkovics-Laszlo-ZalaZone-autoipari-tesztpalya-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07364e43-c31f-4539-a367-34a6835d7080.jpg","index":0,"item":"c18dc2c5-5312-4a02-ab78-c5343d97bf8d","keywords":null,"link":"/360/20250610_Palkovics-Laszlo-ZalaZone-autoipari-tesztpalya-interju","timestamp":"2025. június. 10. 06:30","title":"Palkovics László újabb kinevezés előtt: „Valószínűleg az átlagnál jobban elboldogulok a tesztpálya irányításával”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff57abb6-49f1-4f0f-8093-3df72769414d","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Mesterséges intelligenciával kutatják a Biblia szerzőségét Izraelben, az Ószövetség szövegeinek szerzőit és keletkezési rétegeit. Máris megvan a válasz több olyan kérdésre, ami eddig komoly vita tárgyát képezte, de az igazi felfedezések csak most várhatók.","shortLead":"Mesterséges intelligenciával kutatják a Biblia szerzőségét Izraelben, az Ószövetség szövegeinek szerzőit és keletkezési...","id":"20250610_biblia-szerzoi-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff57abb6-49f1-4f0f-8093-3df72769414d.jpg","index":0,"item":"e2dd4ee0-4b54-475c-8792-b4d32b568fa3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_biblia-szerzoi-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. június. 10. 06:03","title":"Újra kell írni a történelmet: már csak egy lépés kell, hogy kiderüljön, kik írták a Bibliát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"745a6aa8-c518-4eaa-a9e5-3702d486cb77","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Errol Musk egy konferenciára utazott, ahol azt próbálják kitalálni, milyen lesz Oroszország és a világ 2050-ben. Azután érkezett a milliárdos apja Oroszországba, hogy Elon Musk összeveszett Donald Trumppal.","shortLead":"Errol Musk egy konferenciára utazott, ahol azt próbálják kitalálni, milyen lesz Oroszország és a világ 2050-ben. Azután...","id":"20250608_moszkva-elon-musk-errol-utazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/745a6aa8-c518-4eaa-a9e5-3702d486cb77.jpg","index":0,"item":"04cf6629-a589-48e8-a713-1c5c9406cb17","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_moszkva-elon-musk-errol-utazas-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 14:35","title":"Moszkvába utazott Elon Musk apja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"880bd797-4d93-43ed-bcc8-d95f1f283620","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Bodó Viktor új rendezése, a Boldogtalanok az Örkény István Színházban tulajdonképpen a szeretetről szól. Csak éppen úgy, hogy azt mutatja meg, mi van, ha nem jut belőle egy érintésnyi sem. Kritika.","shortLead":"Bodó Viktor új rendezése, a Boldogtalanok az Örkény István Színházban tulajdonképpen a szeretetről szól. Csak éppen...","id":"20250608_bodo-viktor-boldogtalanok-orkeny-szinhaz-kritika-tenki-reka-nagy-zsolt-csakanyi-eszter-fust-milan-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/880bd797-4d93-43ed-bcc8-d95f1f283620.jpg","index":0,"item":"5700c90a-6cfd-4ebe-b012-43d3aa12dc78","keywords":null,"link":"/kultura/20250608_bodo-viktor-boldogtalanok-orkeny-szinhaz-kritika-tenki-reka-nagy-zsolt-csakanyi-eszter-fust-milan-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 20:00","title":"Tenki Réka és Nagy Zsolt kegyetlen, de túl ismerős világba engednek be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Öt éve a kollégám, mégis megkérdezte a napokban, csak úgy barátkozásképpen, honnan jöttem, mikor települtem át, mikor...
Öt éve a kollégám, mégis megkérdezte a napokban, csak úgy barátkozásképpen, honnan jöttem, mikor települtem át, mikor magyarosítottam a nevem. Ez egy kicsit fájt, nem is magam miatt, hanem dédnagyapám miatt, aki képviselte Székelyföldet a magyar parlamentben, vagy nagyapáim miatt, akik mindketten vérüket is adták ezért az országért. A kolléga arra jól ráérzett, hogy csak negyed ágról magyar a vérem, a többi színtiszta pityókaföldi székely virtus. Mindez még a Duster teszt előtt volt. A Dusterben nem szégyellem, hogy lerománoznak, a Dustert is nyugodtan szőrőstalpúzhatják, nem pirul el, nem lesz ideges, mint ahogy nem szégyelli az a közel százezer nyugat-európai sem, aki inkább ezt vesz, mint jó nevű nyugati, japán, vagy amerikai autót.
bcs
Viccesnek hangzik, de komolyan lenyűgözött a Duster. Természetesen nem a cicomák és a kényelmi-szórakoztató extrák (direkt nem használtam sehol idézőjelet) vették el az eszemet. Az fogott meg, hogy a Dacia Duster a legegyszerűbben és a legolcsóbban elégíti ki a fogyasztói társadalomnak azt a pikáns vágyát, hogy biztonságos, megbízható, masszív, tartós, olcsón fenntartható, takarékos, látványos, praktikus és erős autója legyen. Ez a felsorolás együtt korábban alig öltött testet, van ilyen autó, van tökéletes autó, de az nem olcsó. A Dacia Duster a legolcsóbb tökéletes autó.
A legjobban felszerelt Daciaban ülök, ez a román ipar csúcsa: elakad a szavam a műbőr ülésektől, a varrott mintázatú bőrös kormánytól, a színrefújt levegőbeömlőkről, a műanyag középkonzoltól, az első elektromos ablakemelőktől (amit előbb meg kell találni), a klímától, a kormány mögül vezérelhető rádiós zenelejátszótól (twingós feeling), a nissanos terepkacsolótól és ami mindennek a teteje: az utólagos beépítésű tolatóradartól.
bcs
Túlzás lenne, ha a Dustert kinevezném a világ legjobb autójának – persze van az a pénz. A Duster hangos, motorja magas fordulaton zajos, erős a menetzaj, 120 fölött nem hallani a rádiót, terepen nyiszog és recseg minden, a kátyúkon/úthibákon hangosan felüt, kemény és kellemetlen a futómű, az összeszerelés és a kidolgozás minősége gyatra. A kényelmet nem érheti panasz, technikája gyermeteg, egyszerű és buta, innováció szinte semmi benne, beltere mindenféle finomságot és ízlést nélkülöz. De a lényegen nem változtat semmi: Nissan összkerékhajtás, Renault motor és váltó, Renault elektronika és olcsó kelet-európai ár. Ár-érték arányban nem lehet megverni. Ha valaki mást mond, bizonyítsa be. A Renault-Nissan-Dacia szövetségnek van még egy büszkesége: a Qashqai, ugyanazt tudja, mint a Dacia, persze sokkal kifinomultabban és szebben, illatosabban tálalva, de dupla annyi pénzért.
bcs
A Dustert nem érdekelte sem az, amikor a Hargitán hirtelen elfogyott lábunk alól az út, sem az, hogy kizöldült aknamezőkön kellett megközelíteni a tordai hasadék egyetlen micsbüféjét, sem az, hogy a Törtel és Nagykőrös között megtaláltuk Magyarország legrosszabb útját – nem, a Dustert nem érdekli semmi. Amíg van nafta a tartályban, ez a kocsi csak megy. Ráadásul a naftával sem bánik tékozlóan. A kétezer kilométeres teszt során 6 literes átlagfogyasztást mértem, úgy hogy autópályán felülről súroltam a büntetési határt, az út nagy részén tele volt a csomagtartó és hűtött a klímaberendezés.
[[ Oldaltörés (Bestseller) ]]
Kevesen gondolnák, hogy miért van csak alig ezer magyar rendszámos Duster hazánk útjain. Sose fogják kitalálni, de a Dacia Duster hiánytermék Magyarországon. Hét hónap rá a várakozás (a hazai piacon fénykorában a Mazda 6 esetében volt erre példa, ma egy luxusautóra kell ennyit várni), és nem azért, mert Mircea és Ionut a mioveni-i gyárban csak a fülét vakarja, hanem azért, mert roham van érte a nyugat-európai kereskedésekben (Németországban júliusban 1969-et, 2011-ben 13 349-et adtak el).
A legnépszerűbb járművek Magyarországon
1. Skoda Octavia 1909 autó 2. Opel Astra 1636 3. Ford Focus 1531 4. Volkswagen Golf 698 5. Renault Fluence 679 6. Volkswagen Passat 648 7. Dacia Duster 602 8. Renault Mégane 575 9. Volkswagen Polo 537 10. Opel Insignia 515 10. Opel Corsa 515
(2011. 1-7. hónap, Datahouse-adatok)
A magyar autópiacon a Duster a 7. legnépszerűbb autó, július végéig 602 fogyott belőle, legnagyobb ellenfeléből, a Qashqaiból pedig 394. A Dacia Duster – bármennyire is blaszfémia kimondani – sikertermék, egy igazi bestseller. Az, hogy a budapesti utcákon, a magyar utakon úgy megbámulják, hogy zavarba jövök, az még hagyján. De ugyanezt teszik Romániában is, ami lehet, hogy a magyar rendszám miatt volt, de én azt hiszem, így fejezték ki a tiszteletüket, hogy a román ipar e remekművét vettem birtokba. Bár csak birtokba vehetném. De sajnos a svájci nagybácsi elvette a kedvemet az autóvásárlástól, nagyapám is csak szidott, hogy miért nem vittem haza két éve ezt a kocsit, inkább spórolt volna a szalonnán, de Szandero helyett Dusztert abrakolna.
bcs
Tekintélyes hasmagasságának (210 milliméter), első és hátsó terepszögének (30/23/36, 350 milliméteres gázlómélység) köszönhetően a Dacia Duster nehéz terepen is megállja a helyét. És ez nem csak PR-szöveg. Ott, ahol még az Amarok is megnyikkant, a Duster szemrebbenés nélkül ugratott át. Féltem, hogy nem sikerül kijutni nagyapám kis házához, annál édesebb volt a felismerés, hogy a Duster nem ismer lehetetlent. Termetéhez képest könnyű súlyával a kompakt Dacia Duster igen rugalmas.
A Dusterben könnyedén elfér akár 5 felnőtt is, akik a 408 literes (475 liter 4x2-es változatban) csomagtérben helyezhetik el csomagjaikat (verziótól függő), de lehajtott hátsó üléssorral már 1570 (4x2-es változatban) 1636 liter helyet kínál. Az első utasülést lehajtva akár 2,65 méterhosszú tárgyak is elférnek benne, a kalaptartó vászon, pótkereket a csomagtartó padlója alatt találunk.
4x4-es verzióban 6 gangos sebességváltóval rendelkezik, melynek első fokozata rendkívül rövid. A Királyhágót 5-ösben 1800-as fordulaton 60 kilométer/órás sebességgel ette meg. A Feleken négyesben 60-70-es tempóval 2500-3000-es fordulaton mentünk át, erős szerpentinekben a keresztbordákon ugrál az autó, a futóműre jellemző a bizonytalanság. Egyszerűbben fogalmazva buta, tuskó a futóműve.
bcs
Nem egy kanyarvadász, sután veszi a kanyarokat, pontatlan a kormányzás, de a tempóval nincs gond, jól gyorsul és hihetetlen sebességekre képes. Három személlyel, telerakott csomagtartóval brutális zajjal, 165 kilométer/órás sebességre tudtam felkergetni, és éreztem, hogy nincs vége, ám a szeles erdélyi autópályán nem volt tanácsos még ennyivel sem menni, nem éreztem 160 fölött túl biztonságosnak a Daciát. Ilyenkor 3800-at forog a főtengely hatosban, 150-nél még 3200-at, 130-nál pedig 3000-et. Országúton, 100 kilométer/órás tempóig halknak mondható az autó.
A Duster ára 2,89 milliótól indul, összkerékhajtással 3,3 milliótól, teljesen felszerelt állapotban 3,9 millióért vihetjük haza (benzinmotorral). A tesztautónkba szinte mindent belepakoltak, így lett az ára 4,9 millió forint.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában!
bcs
Dacia Duster 1,5 dCi 4x4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1461
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2673
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4315/1822/1625
Csomagtér
408-1570 liter (pótkerékkel)
Saját tömeg (kg)
1294
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
168
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
12,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
5,3
Vegyes
5,6
Tesztfogyasztás
6
CO2 kibocsátás (g/km)
145
ÁRA
4,45 millió forinttól alapára (4x2) 2,89 millió Ft