Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Még az húzza lefelé az árakat, hogy a szolgáltató szektorban az év eleji áremeléseket újabbak nem nagyon követték, az majd igazán áprilisban látszódhat, hogy a kormány beavatkozása az árrésbe és más árazásokba mire elegendők – állítják a szakértők.","shortLead":"Még az húzza lefelé az árakat, hogy a szolgáltató szektorban az év eleji áremeléseket újabbak nem nagyon követték...","id":"20250408_Elemzok-inflacio-arak-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"91a049dd-c741-45f4-8a9e-2459921eab1f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_Elemzok-inflacio-arak-dragulas","timestamp":"2025. április. 08. 10:54","title":"Elemzők az inflációról: végre egy jó hír, de most kell nagyon óvatosnak lenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1420042b-82f3-451e-9729-36a099faae2c","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az OTP Bank, az MBH Bank és a K&H Bank is önkéntes árkorlátozási vállalást tesz.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az OTP Bank, az MBH Bank és a K&H Bank is önkéntes...","id":"20250408_Az-OTP-az-MBH-es-a-KH-Bank-is-elhalasztja-a-szamlavezetesi-dijak-inflacios-emeleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1420042b-82f3-451e-9729-36a099faae2c.jpg","index":0,"item":"002ff539-20d6-4a4f-852e-8ca5ad4a955e","keywords":null,"link":"/kkv/20250408_Az-OTP-az-MBH-es-a-KH-Bank-is-elhalasztja-a-szamlavezetesi-dijak-inflacios-emeleset","timestamp":"2025. április. 08. 21:41","title":"Az OTP, az MBH, a CIB és a K&H Bank is elhalasztja a számlavezetési díjak inflációs emelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21444142-7a38-4ad1-bfd1-df9113d9be41","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Napokon belül megváltozik a minimum rendszerkövetelmény az Erste mobilbankjánál, és sokaknál csak a készülékcsere jelenthet megoldást.","shortLead":"Napokon belül megváltozik a minimum rendszerkövetelmény az Erste mobilbankjánál, és sokaknál csak a készülékcsere...","id":"20250408_erste-bank-george-mobilalkalmazas-tamogatas-ios-16-iphone-7-plus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21444142-7a38-4ad1-bfd1-df9113d9be41.jpg","index":0,"item":"74e21358-77cc-4b41-9893-9ba57e9b9f3d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_erste-bank-george-mobilalkalmazas-tamogatas-ios-16-iphone-7-plus","timestamp":"2025. április. 08. 16:03","title":"Az Erste ügyfele? Lehet, hogy hamarosan nem tud majd a mobilján bankolni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36910c92-bb90-4079-81e6-d6de0a9e6fdf","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A tragikus sorsú hajó épp azon az oldalán fekszik, amelyen a süllyedését okozó sérülések keletkeztek, szakértők azonban olyan szimulációt készítettek, amelyből következtetni lehet a mértékükre. ","shortLead":"A tragikus sorsú hajó épp azon az oldalán fekszik, amelyen a süllyedését okozó sérülések keletkeztek, szakértők azonban...","id":"20250408_titanic-3d-modell-sullyedes-szimulacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36910c92-bb90-4079-81e6-d6de0a9e6fdf.jpg","index":0,"item":"e3b72cd5-4208-4983-8807-d958d85fee11","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_titanic-3d-modell-sullyedes-szimulacio","timestamp":"2025. április. 08. 17:53","title":"Újabb titkokat tártak fel a Titanic végzetéről, azt is, hogyan működhetett egészen végig a világítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93d3d909-1d3f-4c6d-8573-594759c06e6b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Felborult egy gépkocsi. ","shortLead":"Felborult egy gépkocsi. ","id":"20250409_Nyolc-kilometeres-a-sor-az-M0-son-Dunaharasztinal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93d3d909-1d3f-4c6d-8573-594759c06e6b.jpg","index":0,"item":"24901b86-13c6-4110-9cde-dda4bafaf167","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Nyolc-kilometeres-a-sor-az-M0-son-Dunaharasztinal","timestamp":"2025. április. 09. 08:37","title":"Nyolc kilométeres a sor az M0-son Dunaharasztinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6a2507b-0174-4dd9-b2b8-6f36535ca084","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Méltatlan véget érhet a német legenda karrierje. Mi lesz Thomas Müllerrel?","shortLead":"Méltatlan véget érhet a német legenda karrierje. Mi lesz Thomas Müllerrel?","id":"20250408_thomas-muller-bayern-munchen-tavozas-bundesliga-mls-szaud-arabia-rb-leipzig-fc-barcelona-premier-league-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6a2507b-0174-4dd9-b2b8-6f36535ca084.jpg","index":0,"item":"995e9c07-6bb3-457f-9c0b-7a1ae352ed7c","keywords":null,"link":"/sport/20250408_thomas-muller-bayern-munchen-tavozas-bundesliga-mls-szaud-arabia-rb-leipzig-fc-barcelona-premier-league-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 18:25","title":"Van valami szívszorító abban, ahogy Thomas Müllert kirakja a Bayern München","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08aa36f8-4f28-487b-9b24-4e68fa53b43c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az olaszországi látogatáson tartózkodó brit uralkodónak és a feleségének is sűrű programja van azon a napon, amikor a huszadik házassági évfordulójukat ünnepelik. ","shortLead":"Az olaszországi látogatáson tartózkodó brit uralkodónak és a feleségének is sűrű programja van azon a napon, amikor...","id":"20250409_karoly-kiraly-giorgia-meloni-olaszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08aa36f8-4f28-487b-9b24-4e68fa53b43c.jpg","index":0,"item":"d641e33d-95f2-455c-97d1-05f14f0ab762","keywords":null,"link":"/elet/20250409_karoly-kiraly-giorgia-meloni-olaszorszag","timestamp":"2025. április. 09. 13:37","title":"Károly király Giorgia Melonival töltötte a házassági évfordulója reggelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a65dbba5-1a47-4c9e-ba53-2aa7a093aa56","c_author":"HVG Állásbörze","category":"kkv","description":"Szerdán 10 órakor elindult és csütörtök 17 óráig tart a legnagyobb élő állásbörze. Több mint 1000 minőségi állás, ingyenes tanácsadás CV írástól állásinterjúig, inspiráló előadások és nyereményjátékok várják az álláskeresőket a budapesti Dr. Koltai Jenő Sportközpontban. Az ezzel párhuzamosan indult online állásbörze péntek estig tart a hvgallasborze.hu oldalon. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Íme egy kis ízelítő az első nap programjából. ","shortLead":"Szerdán 10 órakor elindult és csütörtök 17 óráig tart a legnagyobb élő állásbörze. Több mint 1000 minőségi állás...","id":"20250409_Elindult-a-HVG-Allasborze-mar-varnak-a-munkaadok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a65dbba5-1a47-4c9e-ba53-2aa7a093aa56.jpg","index":0,"item":"e28f0d11-b55f-448c-af93-d3bb8fd7b68a","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Elindult-a-HVG-Allasborze-mar-varnak-a-munkaadok","timestamp":"2025. április. 09. 10:00","title":"Elindult a HVG Állásbörze, már várnak a munkaadók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2007-ben bevezetett i30 nem volt képes tartani a lépést a körülötte rendre megújuló kompakt versenytársakkal, így törvényszerű volt, hogy idén megújul. Be kell vallanom, a ráncfelvarrásnál jóval komolyabb változás történt, az új i30 egy teljesen új modell, bár továbbra is Európában készül, európai vásárlóknak célozva. Rüsselsheimban tervezték, a cseh Nosovicében gyártják.
Bár az új i30 a régi padlólemezére épül, a kocsi minden porcikája megújult, a látványos külső kielégíti a kategóriától elvárható visszafogott extravaganciát. Az i30-ból eddig több mint négyszázezer talált gazdára, a legjobb éve a 2010 volt (115 ezer eladott példány).
Az új i30 hosszabb, szélesebb és alacsonyabb elődjénél, tengelytávja nem változott (2650 milliméter), teljes hossza 20 milliméterrel nőtt (4300 milliméter), 5 milliméterrel lett szélesebb (1780 milliméter), magassága 10 milliméterrel csökkent (1470 milliméter). Utóbbi nem a belmagasság rovására ment, a 150 milliméteres hasmagasságot csökkentették 140 milliméterre. Sportosabb kinézetét a megnövelt nyomtávnak köszönheti, az első 17, a hátsó 24 milliméterrel nőtt, a kerekek és az abroncsok széle a kerékívekkel azonos síkban helyezkedik el. Javítottak a kocsi légellenállásán (Cw: 0,30), erőteljesebben megdöntötték a szélvédőt.
bcs
Motorválasztéka izmosabb egységekkel bővült, a legerősebb dízel immár 128 lovas, a legfickósabb közvetlen befecskendezésű benzines GDI erőforrás 135 lóerős. A menetpróbán a dízel tetszett jobban, a benzines nyomatékszegény. Az Európában kapható mind a hat motorváltozata hatsebességes váltót kapott (az 1,4-es motorokhoz kizárólag kézi jár, az 1,6-osokhoz automatikus váltó rendelhető). Piaci igényektől függően három-három benzines, illetve dízel erőforrást kínál az i30-ban a koreai gyártó.
A változó geometriás turbódízel 110 lóerős, legnagyobb nyomatéka 260 Nm, amelyet 1900 percenkénti fordulaton lead. Az 1,6-os így 11,5 másodperc alatt gyorsítja az i30-ast nulláról száz kilométer/órás sebességre, a modell végsebessége 185 kilométer/óra - a fogyasztást a Hyundai 4 literre ígéri 100 kilométerenként. Start-stoppal ez még kevesebb, 3,7 liter is lehet elméletileg. Ez előbbi adattal nagyon nem lőtt mellé a Hyundai, persze a négy liter közelében sem jártunk, de a fedélzeti számítógép által mért 5,6 literes átlagfogyasztás figyelemreméltó.
Az új, 1591 köbcentis GDI motor 135 lóerős teljesítményét percenként 6900-as fordulaton adja le, csúcsnyomatéka 164 Nm (4850 fordulat/percnél). Ez a motor 9,9 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a kocsit - állítólag a start-stopos változat 5 literes átlagfogyasztással büszkélkedik. A tapasztalatok természetesen fájóbbak, a rövid városban és autópályán megtett menetpróba végén 9,7 literes átlagfogyasztásról közölt adatot a számítógép.
Takarékos gázolajos változata (Hyundai Blue Drive) 128 lóereje dacára a sajtóanyag szerint 97 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométerenként, ebben a start-stop mellett alacsony gördülési ellenállású abroncsok és generátor-szabályozó rendszer működik közre.
A garancia ötéves, kilométer korlátozás nélküli, ötéves segélyszolgálattal és a garancia ideje alatt évente egyszeri ingyenes átvizsgálással megspékelve.
A Golfhoz, Focushoz, Astrához, BMW 1-hez hasonlóan a Hyundai is kínál menetdinamikai kapcsolót, amellyel komfort, sport vagy normál módban használhatjuk az autót, változtatva a futómű, a gázreakció és a kormányrásegítés mértékét. Az i30 kormányműve elektromos szervójú két végpont között 2,85 fordulattal, a kocsi fordulóköre 10,6 méter.
Az elöl-hátul független felfüggesztést alkalmazó i30 elöl segédváz-keretre szerelt MacPherson rugóstagokat, hátul multilink kialakítást kapott.
Az első utasok fejtere, lábtere és válltere is nőtt egy hangyányival, a hátsó üléssorban helyet foglalók a szélesebb válltérnek örülhetnek. Jó hír, hogy nőtt a csomagtartó, immár 378 literes (a hátsó ülések ledöntésével 1316 literre bővíthető), a kesztyűtartó a korábbi 5,8 liter helyett már 8 literes.
Az autó halkan jár, javult a zajkomfortja a motorfelfüggesztések rezgéscsillapításának, az üreges hajtótengelyeknek, az erősebb karosszéria-illesztéseknek, a kétrétegű ajtószigetelésnek, valamint az A oszlop megnövelt habtöltetének, és az átalakított külső ajtókilincs formájának köszönhetően. A gyártó közlése szerint az alapjárati motorzajszint 38 decibel, a gyorsításé 52 dB, a menetzaj 64 decibeles, a szélzaj 63,6 decibel.
A Magyarországon forgalmazott i30 alapból tartalmazza a LED-es nappali fényeket. Az opciós lista gazdagabb lett: rendelhető intelligens kulcs nyomógombos indítással, tíz irányban motorosan állítható vezetőülés, kétzónás klíma, tolható-nyitható panoráma üvegtető, hővisszaverő ablakok, kanyarkövető fényszórók, xenon lámpák, tolatókamera, környezet világítás, ülésfűtés, elektromos rögzítőfék, sebességtartó. A rendelhető navigációs rendszer adatai hét hüvelykes érintőképernyőn jelennek meg. Képes valósidejű tájékoztatásra, és tíz nyelven hangutasításokat is fogad.
Az ESP, a vészfékrásegítő, a visszagurulás-gátló, a hat légzsák alapfelszerelés, a térdlégzsák felárért megvehető. A hazai árlistára február végéig kell várni, de az importőr akciókat, fapados változatot és nagy flottakedvezményeket tervez. A kombi ősszel érkezik, de a Genfi Autószalonon bemutatják.
Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.
Nem csak egy Ferrari Enzo lehet egyedi, nem csak egy Audi R8 Spyderben érezhetjük magunkat kiemelt személynek. Elég, ha egy olyan Hyundai i30-ast vezetünk, amely nincs is rajta a hivatalos árlistán. Csak különleges megrendelésre kapható, kétliteres turbódízel, 136 lóerős motorral.
Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.
Feltűnő színe ellenére meggyőző munkaautó a Hyundai nyolcszemélyes busza. Gazdaságosan üzemeltethető, olcsó, kényelmes, de az ülései nem szedhetők ki, így praktikuma korlátozott.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.