Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f1074f65-e3b5-416e-bba5-6dc26f42ac0e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hegyi Zsolt szerint a buszok „ugrásra készen” állnak majd.","shortLead":"Hegyi Zsolt szerint a buszok „ugrásra készen” állnak majd.","id":"20250613_ketszaz-busz-hetvege-mav-vasuti-kozlekedes-hegyi-zsolt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1074f65-e3b5-416e-bba5-6dc26f42ac0e.jpg","index":0,"item":"878d8b59-85bd-40c2-8b6c-643104c3e6b2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_ketszaz-busz-hetvege-mav-vasuti-kozlekedes-hegyi-zsolt-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 12:55","title":"Kétszáz busszal, mentesítő vonatokkal készül a hétvégére a MÁV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8faafee-deb3-4540-954b-def80fecf5c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hiába van elképesztő mértékű számítási kapacitás az OpenAI mesterséges intelligenciája mögött, mégsem bírt el egy 1977-es kiadású Atari 2600-assal.","shortLead":"Hiába van elképesztő mértékű számítási kapacitás az OpenAI mesterséges intelligenciája mögött, mégsem bírt el...","id":"20250612_chatgpt-openai-gpt-4o-sakk-atari-2600","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8faafee-deb3-4540-954b-def80fecf5c0.jpg","index":0,"item":"6c68ce5f-5fc5-4c72-a384-86ae94dd1a6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_chatgpt-openai-gpt-4o-sakk-atari-2600","timestamp":"2025. június. 12. 17:03","title":"Elővettek egy 48 éves játékkonzolt, ami azután történt, azt nem teszi ki az ablakba a ChatGPT","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7968ec0-eaf7-4619-b6a3-d6ade35bb29c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"„Nem volt eleje a traktornak, szerintem műszerfalig felbontotta az egészet”. ","shortLead":"„Nem volt eleje a traktornak, szerintem műszerfalig felbontotta az egészet”. ","id":"20250612_vonat-traktor-baleset-szarvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7968ec0-eaf7-4619-b6a3-d6ade35bb29c.jpg","index":0,"item":"a76b060e-9c93-4c23-90d5-bcbb6ce1d791","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_vonat-traktor-baleset-szarvas","timestamp":"2025. június. 12. 18:24","title":"Letépte a vonat a traktor elejét Szarvasnál, a sofőr szinte ép bőrrel megúszta a balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc8968cd-b5ee-4b17-a85c-eba266d4725c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egy bizonyos Samuel Haidert neveztek meg elkövetőként, de ilyen nevű személy nem is létezik.","shortLead":"Egy bizonyos Samuel Haidert neveztek meg elkövetőként, de ilyen nevű személy nem is létezik.","id":"20250612_tv2-mem-grazi-lovoldozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc8968cd-b5ee-4b17-a85c-eba266d4725c.jpg","index":0,"item":"020aafde-b902-4a77-9110-3ab192562053","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_tv2-mem-grazi-lovoldozo","timestamp":"2025. június. 12. 09:52","title":"A TV2 egy mém szereplőjét mutatta be grazi lövöldözőként, egy kitalált történetet is szőttek köré","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6512191-cacf-417a-92a4-c64eaff58e07","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az énekesnő egy interjúban elmondta: ő harmadik gyerekként született a családjában, de az egyik testvére egyévesen meghalt.","shortLead":"Az énekesnő egy interjúban elmondta: ő harmadik gyerekként született a családjában, de az egyik testvére egyévesen...","id":"20250612_Kovacs-Kati-ketszer-is-majdnem-meghalt-filmforgatason-halott-testvererol-is-beszelt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6512191-cacf-417a-92a4-c64eaff58e07.jpg","index":0,"item":"8c1a9575-db6c-4af4-b068-060b3fb81734","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_Kovacs-Kati-ketszer-is-majdnem-meghalt-filmforgatason-halott-testvererol-is-beszelt","timestamp":"2025. június. 12. 08:40","title":"Kovács Kati kétszer is majdnem meghalt filmforgatáson, halott testvéréről is beszélt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"986ad60f-8677-43c1-b90a-4226e38f2a50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Helyi ellenzéki képviselők szerint az intézkedéssel kár érte a várost.","shortLead":"Helyi ellenzéki képviselők szerint az intézkedéssel kár érte a várost.","id":"20250612_satoraljaujhely-bortemplom-felujitas-kozpenz-nemeth-szilard-okros-mariann-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/986ad60f-8677-43c1-b90a-4226e38f2a50.jpg","index":0,"item":"fb98540e-25a5-41b0-b704-c76e27d851ad","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_satoraljaujhely-bortemplom-felujitas-kozpenz-nemeth-szilard-okros-mariann-ellenzek","timestamp":"2025. június. 12. 07:48","title":"1,8 milliárd forint közpénzből újították fel, most Németh Szilárd alapítványa rendelkezik a sátoraljaújhelyi Bortemplommal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eba50c6b-4930-435c-ae9c-ed4f1f93a003","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Francia kutatók vették górcső alá, mikor jelentkezik a nemi szakadék a fiúk és a lányok matematikai teljesítménye között – és mi állhat ennek hátterében. A megállapítások segíthetnek, hogy ezeket a különbségeket a jövőben le lehessen küzdeni az oktatásban.","shortLead":"Francia kutatók vették górcső alá, mikor jelentkezik a nemi szakadék a fiúk és a lányok matematikai teljesítménye...","id":"20250612_gyerekek-matematikai-kepessegek-nemek-kozti-kulonbsegek-okok-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eba50c6b-4930-435c-ae9c-ed4f1f93a003.jpg","index":0,"item":"c8146a79-ca61-4706-b281-cfd39011a24e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_gyerekek-matematikai-kepessegek-nemek-kozti-kulonbsegek-okok-vizsgalat","timestamp":"2025. június. 12. 11:05","title":"Miért maradnak le a lányok matematikából? Megvizsgáltak 2,7 millió gyereket, és megdöbbentő válasz született","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7","c_author":"Pavló Péter","category":"tudomany","description":"Az első Boeing 787-8 Dreamliner 2011-ben szállított utasokat, azóta pedig több milliárd kilométert tettek már meg a gépek. Eddig egyetlen ilyen típus sem zuhant le, műszaki problémák és balesetek azonban már adódtak.","shortLead":"Az első Boeing 787-8 Dreamliner 2011-ben szállított utasokat, azóta pedig több milliárd kilométert tettek már meg...","id":"20250612_air-india-boeing-787-8-dreamliner-repulogep-baleset-incidens-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7.jpg","index":0,"item":"40b080dc-f9f1-4051-81af-f1a42948f6d4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_air-india-boeing-787-8-dreamliner-repulogep-baleset-incidens-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 17:56","title":"Lezuhant indiai utasszállító: mit lehet tudni a Boeing 787-8 Dreamlinerről? Mennyire biztonságos a repülőgép?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Infiniti legnépszerűbb európai modellje, az ikonikus FX négy sikeres évet követően, 2012-től megújul. Bajor falvakban és a német autópályán kétféle változatban is vezettük Sebastian Vettel cégautóját. Természetesen a V8-ast is megkergettük.
Jó hír a vásárlóknak, hogy a 2012-es modellek a 2011-es választék tagjaival megegyező áron kaphatók: az FX37 GT alapára 16 174 900 forinttól elérhető, míg az azonos felszereltségű V6 dízelmotoros modell felára 92 ezer forint.
Áttervezték a kocsi orrát, új színeket és látványos könnyűfém keréktárcsákat kapott, így megjelenése még az elődnél is hatásosabb – a kocsit vásárlók többsége a dizájn miatt dönt az FX mellett, az ár és a felszereltség csak ezután következik. Mind a dizájn, mind az ár és mind a felszereltség pazar egy 2012-es FX esetében.
A leendő FX-tulajdonosok immár a legújabb irídium-kék színben (dízel tesztautónk ilyen volt) is rendelhetik autójukat. Ez a szín – amely az Infiniti legújabb öngyógyító fényezésével készül – kizárólag az FX modellhez rendelhető. Az FX modellek másik új színe a grafitszürke. A teszten meghajtott 390 lovas V8-as motorral szerelt masinát feketének véltük, de amikor az út végén elégedetten megsimogattuk széles vállát, akkor láttuk, hogy a fekete bizony csillogó szemcsés mély lila szín.
Az FX37 GT (16 174 900 forint) hajtásáról 320 lóerős, 3,7 literes V6-os motor gondoskodik – ilyent nem kaptunk tesztre. A belépő modellnek számító FX30d ugyanolyan fényűző, de kevesebbet fogyaszt, mivel 238 lóerős, 550 Nm-es nyomatékú, 3,0 literes V6 dízelmotor hajtja. Papíron 9 litert eszik átlagban 100 kilométerenként, a menetpróbán tanusított 11-12 literes étvágya nem volt meglepetés.
bcs
A 2012-es FX modellkínálat négy felszereltségi szintből épül fel. A GT egy komplett luxus csomag, az S a sportosabb vezetők választása, míg a GT és S kivitelben egyaránt rendelhető Premium változatok széles kényelmi és biztonsági alapfelszereléseikkel a technológia területén kínálnak többet.
Az S változatok megjelenése még sportosabb lett, és (az FX37 kivételével) mostantól többek között aktív-hátsókerék-kormányzással és folyamatos aktív lengéscsillapító-szabályozással is rendelkeznek. Megjelenésüket a 21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, a sötétített fényszórók, a vörös „S” kategóriajelző külső embléma és a sötétkróm külső légbevezető és küszöbléc teszi egyedivé. Az FX37 S ára 17 292 500 forint, a dízelmotoros FX30d S pedig 17 384 500 forintért kapható.
A benzin és dízel V6-os motorok egyaránt társíthatók a Premium felszereltséggel, míg a kínálat zászlóshajója, a 390 lóerős, ötliteres V8-as motorral felszerelt FX50 kizárólag S Premium kivitelben érhető el (21 490 000 forint).
Minden FX felszereltsége tartalmazza az Infiniti intelligens nyomatékérzékeléssel ellátott összkerék-meghajtású rendszerét, valamint a hétfokozatú, adaptív vezérlőprogrammal rendelkező automatikus sebességváltót, amely a kormánykerék mögött elhelyezett magnézium váltófülekkel is vezérelhető (az alapfelszereltséget lásd a keretesünkben a cikk végén).
Opcióként mindössze két tétel rendelhető: a metálfényezés felára 289 500 forint, míg a 30 GB-os merevlemezes navigációt és a Bose hangrendszert tartalmazó multimédiás csomag 920 500 forintba kerül – ez utóbbi a GT és S Premium modelleknél az alapfelszereltség része. Az alap cselló barna juharfa helyett a vevők felár nélkül választhatnak fekete lakk díszítő betéteket.
A kínálat csúcsának számító FX Vettel Edition első példányait várhatóan 2013 elején vehetik át a vásárlók. Az FX Vettel változat a Red Bull Racing csapat világbajnok pilótája és az Infiniti márka globális nagykövete, Sebastian Vettel, valamint Shiro Nakamura, az Infiniti kreatív vezetője közötti együttműködés eredménye. A 420 lóerős, V8-as motorral felszerelt modellekből világszerte mindössze 200 darab készül, az előrendeléseket most adhatják le a vásárlók, ára 120 ezer euró feletti. Nyugat-Európába csak 49 érkezik, egy már elkelt a genfi szalonon.
A 2012-es FX utasterében a legfontosabb változás, hogy a mutatók színe pirosról fehérre változott, és a fedélzeti számítógép panelje új, egyértelműbben leolvasható fehér megvilágítást kapott.
A kocsi egyedi jellegét tükrözi a keresztirányú varrással ellátott bőrkárpitozás és az elegáns analóg óra, ugyankkor nem feledteti, hogy valójában egy Nissanban ülünk, a navigáció, a kapcsolók, a hangrendszer, a multimédia mind-mind megtalálhatók egy-egy jobban felszerelt Qashqaiban, Navarában vagy a Muranóban. Az FX steppelt bőrkárpitozású ülései minden dicsértet megérdemelnek, jól tartanak, kényelmesek, sportosak, elegánsak, valamint alapáron fűtöttek és hűtöttek.
A GT vezetőülése 10 ponton, elektromosan állítható, az S kivitelek sportos ülésein 14 elektromos állítási pont található. Az Infiniti az utasülés állíthatóságáról sem feledkezett meg: minden FX alapfelszerelésként tartalmazza az elektromosan állítható, 8 állítási pontú első utasülést. A hosszabb utazások kényelme érdekében a hátsó ülések támlájának dőlésszöge is állítható.
Mivel az FX hosszú tengelytávja akár öt személynek is bőséges lábteret (a hátsó fejtér szűkös) és 410 literes csomagteret biztosít, a csomagtér megduplázható, az egyharmad/kétharmad arányban osztott hátsó üléstámlák egyszerű ledöntésével teljesen sík felületű raktér alakítható ki. A valamennyi változatnál alapfelszereltség az elektromos csomagtérajtó.
Motorok, technika A Renault-Nissan szövetség által kifejlesztett V9X erőforrás egy közös nyomócsöves, 3,0 literes V6 dízelmotor, piezo befecskendezéssel és 1800 baros üzemanyag-nyomással. Motorblokkja a kompaktgrafitos öntöttvasból (CGI) készült, amely jelentős súlycsökkentést eredményez. Bár nem rezegteti a kocsit, az FX 30d hangja markánsan dízeles, nagy gázra nagyot csörren, a V8-as orgánúmánál nincs szebb, csak hangosabb: a Vettel Edition sportkipufogóját volt szerencsénk élőben hallani: nyers paraszti erővel szólt.
A változtatható geometriájú turbófeltöltő 238 lóerős (175 kW) csúcsteljesítmény elérését teszi lehetővé 3750/perc fordulatszámon. A V6-os 550 Nm-es nyomatéka 1750/perc fordulatszámon jelentkezik, padlógázra kis tétovázás után jól gyorsul, autópályán könnyedén uralja a belső sávot Németországban is.
Az alapfelszerelésként adaptív vezérlőprogrammal felszerelt hétfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódó motorral a széles, testes és nehéz dízel FX végsebessége 212 kilométer/óra, a gyorsulás 0 és 100 kilométer/óra között 8,3 másodpercig tart.
Az Infiniti európai zászlóshajójának számító FX50 egyike a piacon elérhető legerősebb sport szabadidő-autóknak, kanyarsebességével és sportos hangolású kipufogóival tűnik ki a mezőnyből. V8-asát változó szelepvezérlésű technológián kívül többek között kettős szimmetrikus levegőbeömlőkkel, finommegmunkált főtengellyel, könnyített dugattyúkkal, rendkívül halk vezérműláncokkal is felszerelték. Amikor beindítottuk a reptéri mélygarázsban, azt hittem leszakadt a mennyezed, elképesztő a hangja.
A motor 390 lóerős (287 kW) teljesítményt nyújt 6500/perc fordulatszámon, míg a fordulatszámmérő pirossal jelölt tartománya csak 6800/percnél kezdődik. A V8 motor az 500 Nm-es maximális nyomatékát 4400/perces fordulatszámon adja le, de a nyomatéki görbe a csúcsérték alatt is kedvezően lapos, vagyis az autó soha nem fogy ki a vonóerőből. Ezt élőben is megtapasztaltuk, addig tapostuk a gázt, amíg elértük a 250 kilométer/órás végsebességet, aztán csak imádkoztunk, hogy fel ne szálljunk a nagy lendülettől. Amilyen brutális a gyorsulás, olyan döbbenetes a lassulás és olyan élvezetes a kanyarodás. A hátsókerék-kormányzással szerelt modelleket nem lehet kihozni a sodrukból, úgy befordulnak, mint egy reptéri csomagszállító. Tökéletesen tartja az egyensúlyát, ragaszkodik az úthoz, mint kölyökmacska a zoknis lábfejhez. Az első-középső motorelrendezésű padlólemez a sportautókra jellemző első-hátsó súlyeloszlást (54:46 százalékos) és viszonylag alacsony súlypontot eredményez, ami jelentősen hozzájárul a stabil kanyarvételi tulajdonságok eléréséhez.
Az FX50 S 5,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára, papíron átlagfogyasztása 13,1 literes 100 kilométerenként – valós üzemben ez bizony 17 literre is felkúszik.
Első felfüggesztése kettős keresztlengőkaros, a hátsó többlengőkaros. Az S változatokat folyamatos aktív lengéscsillapító-szabályozással és (az FX37 kivételével) aktív hátsókerék-kormányzással szerelték fel. A passzív hátsókerék-kormányzástól eltérően az Infiniti technológiájában villanymotorok gondoskodnak a hátsó kerekek precíz, maximum 1 fokos elfordításáról, ami lassú haladásnál közvetlenebb irányítást, nagy sebességnél pedig kiemelkedő stabilitást biztosít. Sebességfüggő kormányművét úgy hangolták, hogy közvetlen és egyenletes visszajelzést biztosítson a vezetőnek.
Négykerékhajtása teljesen elektronikus nyomatékelosztású. Lehetővé teszi a teljesítmény-elosztás folyamatos változtatását: a teljes hátsókerék-hajtásról szükség esetén képes átirányítani a vonóerő akár felét az első kerekekre, így csúszós útfelületen is maximális tapadást biztosít. A rendszer előnyei igazán a havas, sáros útfelületeken vagy homokban mutatkoznak meg. Száraz úton hátsókerék-meghajtású autókra jellemző kezelhetőséget garantál, sőt, akár kismértékű túlkormányzottságot is megenged.
A biztonságos megállásról az elöl 4, hátul 2 dugattyús, szemközti elhelyezésű, léghűtött tárcsafékek gondoskodnak. Az intelligens fékasszisztens és az elektronikus fékerő-elosztó az alapfelszereltség része.
Tesztautóinkat felszerelték sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszerrel (finoman beleavatkozik a kormányzásba és visszaterel a sávba, miközben hang- és képi jelzést ad), valamint a német autópályán a 250 kilométer/órás végsebesség kipróbálása mellett az intelligens távolság- és sebességtartó automatikát is próbára tettük.
A 2012-ES INFINITI FX MODELLEK felszereltsége:
Alapfelszereltség • Hétfokozatú adaptív automata sebességváltó, magnézium váltófülekkel • Intelligens nyomatékérzékeléssel ellátott összkerék-meghajtás • Steppelt bőr üléskárpit • Fűtött és szellőztethető első ülések • Elektromosan állítható deréktámasz a vezetőülésen • 8 ponton, elektromosan állítható utasülés • Lehajtható hátsó ülések • Bi-xenon fényszórók adaptív kanyarkövető rendszerrel • Tolatókamera, parkolóérzékelőkkel • Függőlegesen és tengelyirányban elektromosan állítható kormányoszlop • Bőrbevonatú kormánykerék multifunkciós vezérléssel • Elektromos működtetésű üveg napfénytető • Kétzónás, alkalmazkodó légkondicionáló berendezés • Színes központi kijelző Infiniti vezérlővel (Infiniti Controller) • Elektromos csomagtérajtó • Aszimmetrikusan osztott, teljesen síkra lehajtható hátsó üléstámla • Sebességtartó automatika és szabályozható sebességhatároló • I-Key könnyű beszállás • Memória funkció, az ülés, a kormány és a külső tükrök elektromos beállításainak tárolására (az I-Key alapján) • 2 GB-os Music Box zenetár CD-lejátszóval és 7 hangszórós audiorendszerrel • USB/iPod-csatlakozó és RCA-audiocsatlakozó • Bluetooth® telefon-kihangosító rendszer, audiostreaming szolgáltatással • Öngyógyító fényezés (Scratch Shield Paint) • Keréknyomás-ellenőrző rendszer • Hat légzsák • Aktív fejtámlák elöl • Esőérzékelős ablaktörlők és fényérzékelős fényszóró kapcsolás • Automatikusan elsötétülő visszapillantó tükör • Sötétített ablakok • Cselló barna juharfa díszítő betétek • Alumínium pedálok • Ezüstszínű tetősínek
A GT felszerelései: • Elektromosan állítható, 10 állítási pontú vezetőülés • 20 hüvelykes öt duplaküllős könnyűfém keréktárcsák
Az S felszerelései: • Aktív hátsókerék-kormányzás (kivéve az FX37 modelleken) • Felfüggesztés folyamatos aktív lengéscsillapító-szabályozással (CDC - Continuous Damping Control) • 21 hüvelykes, hatküllős könnyűfém keréktárcsák • Első sportülések 14 ponton, elektromosan állítható vezetőüléssel • Sötétkróm külső légbevezető és küszöbdíszítő betét • Vörös „S” kategóriajelző embléma • Sötétített fényszórók
A GT Premium/S Premium további felszerelése: • Sávelhagyást megelőző rendszer (LDP – Lane Departure Prevention) • Intelligens távolság- és sebességtartó automatika (ICC - Intelligent Cruise Control) alacsony sebességű követés (LSF - Low-Speed Following) funkcióval • Ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszer (FCW - Forward Collision Warning) • Intelligens fékasszisztens (IBA - Intelligent Brake Assist) • Panoráma monitor, a sarkokon elhelyezett parkolássegítő érzékelőkkel • Connectiviti+ Multimédia
Komoly problémával szembesül az az újságíró, akinek nap nap után új tesztet kell írnia gyakorlatilag ugyanarról a modellről, amelybe egy kicsit más kárpitozást, autósrádiót, netán motort szereltek. Mit tesz ilyenkor a szemfüles skribler? Átpasszolja a melót valami nyeretlen kétévesnek, aki még életében nem látott hasonló kocsit, ő meg elmegy vígan nyaralni.
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
A Lexus után az Infiniti a második japán gyártó, amely hibrid nagyautót hoz az európai piacra. Szépen bővül a kínálat, a Lexus LS600h, a GS450h, a Mercedes-Benz S400 Hybrid és a BMW 7 ActiveHybrid mellett hamarosan érkezik az Audi A6 és a BMW 5 hibrid változata. Rövid, de exkluzív németországi tesztúton tehettük próbára a hazánkban kapható legjobb Infinitit, az M35h-t.
Rómába invitálta e rovat szerkesztőjét az Infiniti harmadik generációs luxus sportszedánja bemutatójára. Mivel az illető inkább Opelt szeretett volna tesztelni Isztambulban, ezért muszáj Herkulesként az Infinitiben kevéssé járatos kollégára, azaz rám esett a sors. Az örök városból alig láttam valamit, viszont a tesztek során számos kisebb csodában volt részem.
Se nem terepjáró, se nem kupé, se nem átlagos egyterű: mi az? Nos, az Infiniti szerint „a világ első kupé-terepjáró crossovere”. Ez volna az EX, aminek első dízelváltozatát teszteltük.
Mindkét Infiniti típust teszteltük már korábban, igaz, nem a magyar utakon. Ezúttal az is kiderült: a tökéletesen kezdő úrvezetők is hamar meg tudják szokni a japán prémium márkát.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.