Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem ígérkezik egyszerűnek. Az ügy, amelyben Orbán Viktor nemcsak Putyinnal, hanem El Salvador elnökével is egy követ fúj. Sajnos, Putyinnak igaza van, amikor azt hiszi, hogy az idő neki dolgozik. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem...","id":"20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"baf7ea5f-b3b8-4a59-be05-da3ab176e70d","keywords":null,"link":"/360/20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","timestamp":"2025. február. 06. 10:20","title":"Szijjártó megvédte Trump tervét, hogy az USA vegye át a hatalmat a gázai övezetben, és tegyék azt a Közel-Kelet Riviérájává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64bd7a81-0d7f-4ecf-a2f6-2bff3e3e7c90","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Daniel Barenboim közleményben adott hírt egészségügyi állapotáról, ami az utóbbi években fokozatosan romlott. ","shortLead":"Daniel Barenboim közleményben adott hírt egészségügyi állapotáról, ami az utóbbi években fokozatosan romlott. ","id":"20250206_Daniel-Barenboim-karmester-Parkinson-kor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64bd7a81-0d7f-4ecf-a2f6-2bff3e3e7c90.jpg","index":0,"item":"6b5921a1-9e3b-4f27-90f7-585e12cdf48e","keywords":null,"link":"/kultura/20250206_Daniel-Barenboim-karmester-Parkinson-kor","timestamp":"2025. február. 06. 16:03","title":"A világhírű karmester, Daniel Barenboim Parkinson-kórban szenved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első külföldi útja Szaúd-Arábiába vezetett.","shortLead":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első...","id":"20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0.jpg","index":0,"item":"f367387a-f63e-4454-8907-5cdc6b58c089","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","timestamp":"2025. február. 05. 10:48","title":"Szaúd-Arábiára cseréli Iránt Szíria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06df2bc1-a16e-41b2-ad89-f4aa1876a167","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy év alatt 22 százalékkal növelte bevételeit a Huawei, a kínai okostelefon-piacon pedig már az Apple-t is megelőzve a második legnagyobb gyártó.","shortLead":"Egy év alatt 22 százalékkal növelte bevételeit a Huawei, a kínai okostelefon-piacon pedig már az Apple-t is megelőzve...","id":"20250205_huawei-bevetel-2024-okostelefon-kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06df2bc1-a16e-41b2-ad89-f4aa1876a167.jpg","index":0,"item":"b6ef5b27-95e8-48a8-8a7e-5135789fbd20","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_huawei-bevetel-2024-okostelefon-kina","timestamp":"2025. február. 05. 15:03","title":"Óriási növekedést produkált a Huawei, és megállíthatatlannak tűnik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezet a DK-s Molnár Csaba beadványának hatására kezdett vizsgálatba még tavaly ősszel.","shortLead":"A szervezet a DK-s Molnár Csaba beadványának hatására kezdett vizsgálatba még tavaly ősszel.","id":"20250206_DK-Nyomozast-indit-az-OLAF-az-Orban-kormany-kastelymutyija-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7.jpg","index":0,"item":"9de3082f-1bd8-49fc-aaed-98fb06db408c","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_DK-Nyomozast-indit-az-OLAF-az-Orban-kormany-kastelymutyija-miatt","timestamp":"2025. február. 06. 08:27","title":"DK: Nyomozást indít az OLAF az Orbán-kormány „kastélymutyija” miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a5e12b4-db64-4c6a-85c7-61556d7cc2e3","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Miközben a rendőrség még mindig a szerdai lövöldözés elkövetőit keresi Brüsszelben, újabb két fegyveres támadás történt. A nyomozók azt valószínűsítik, hogy bűnbandák közötti területszerző harc folyik. ","shortLead":"Miközben a rendőrség még mindig a szerdai lövöldözés elkövetőit keresi Brüsszelben, újabb két fegyveres támadás...","id":"20250206_brusszel_lovoldozes_kalasnyikov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a5e12b4-db64-4c6a-85c7-61556d7cc2e3.jpg","index":0,"item":"6b85da7b-5450-4871-9824-6495f4431091","keywords":null,"link":"/eurologus/20250206_brusszel_lovoldozes_kalasnyikov","timestamp":"2025. február. 06. 11:03","title":"Brüsszelben egy nap alatt három lövöldözés volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással kapcsolatos ügyekben igen.","shortLead":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással...","id":"20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"f952ac7c-fe36-45d3-bb8f-cf80534bd2b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","timestamp":"2025. február. 06. 09:01","title":"Reagált a Magyar Bírói Egyesület elnöke Bayer Zsolt listázós cikkére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már régebben feltűnt a nemes kiállású 508-as, amely a korábbi Peugeot-generáció végletekig nyújtott lámpái és harcsaorra után, arcát lebegő hűtőmaszkra és nappali diódákra cserélte. Klasszikusan elegáns kocsi lett.
Az 508-as limuzint már korábban kipróbáltuk viszont csak most került sor a kombi, a Peugeot terminusában SW változatra. Az 508-as volt az, amely lassan két éve leváltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett kocsi hossza 4.8 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz. A finoman adagolt krómszegélyek, a visszapillantó tükrök belső krómozása is összhangban van azzal a törekvéssel, hogy egy nem túlzó, komoly kiállású autót akartak adni a célközönségnek.
Belülről legalább ennyire egyértelmű, így kell kinéznie egy menedzserautónak. A műszerfalán nincs semmilyen túlzás, semmi csicsa, szokatlanul harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, már-már bmw-sen elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú rozsdamentes alumíniumhatású műanyagelem töri meg. Szerencsére a sötét belsőt feldobja az A-oszloptól induló és tetőkárpitban folytatódó egészen világos gyöngyház színű textil. A fekete-fehér tényleg mindenhez jól áll.
Képtelenség nem külön megemlékezni a grandiózus napfénytetőről. A panoráma majdnem egészen a C-oszlopig tart, katedrálisban érzi magát az ember a kocsi hátsó ülésén. A szobaszőnyeg méretű 1,6 négyzetméteres napfénytető, amikor kinyílik, nem kérdés, hogy új dimenzióval gazdagodunk.
Képgaléria a Peugeot kombijáról.
D.P.
A negatívumok közt kell ugyanakkor megemlíteni az alacsony tetővonal miatti ajtószegélyt, amelyet még átlagos – egynyolcvanas – testmagassággal is könnyű volt lefejelni. De nagyon hiányoznak a kis tárolók is, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, és nem szerencsés oda pakolni. A Peugeot-ba beszállva csak egy pillanatra zavaró a feltűnően rövid ülőlap, mert kihúzható combtámaszt kapott, hasonlót, mint a BMW-k ülései, így könnyen orvosolható a probléma. Mivel az ülés ezen kívül elektromos állítással, masszírozó funkcióval is gazdagított, összességében első osztályú.
Persze a franciák azért nem akartak kibújni a bőrükből: ha a műszerfal ilyen normális, akkor legalább az indítógomb legyen abnormális helyen. Eltették balra, ahol a német kocsikban a világításkapcsolók vannak. És ha már itt járunk, a következő meglepetés, hogy szintén ide, az indítógomb mellé tették az elektromos kézifék kapcsolóját is.
Műszaki adatok
Lökettérfogat: 2179 cm3 Teljesítmény: 204 LE Nyomaték: 450 Nm (1/min) Váltó: 6-fokozatú automata Csúcssebesség: 234 km/h Gyorsulás: 0-100 km/h 8,2 mp Rugalmasság 80-120 km/h-re 6.fokozatban: 5,3 mp Fogyasztás (kombinált): 5,9 l Tank mérete: 72 l
A PSA Peugeot-Citroen konszern 2.2 literes HDi négyhengeres dízelmotorját, amely ebben is viszi a gépet, már volt szerencsénk kipróbálni a Citroen C5 Tourerében, amely igazán a hidropneumatikus felfüggesztésével nyűgözött le mindenkit. A Peugeot 508 nélkülözi ezt a technológiát és ennek megfelelően a hihetetlen kifinomult útfekvést, azonban korántsem vádolható súlyosan hátrányos jellemzővel. A GT változat, amely felszereltségét tekintve a csúcs az 508-as esetében, kettős keresztlengőkaros első futóművet kapott, ami megfelelően kiszolgálja a nagyméretű autót. A motor hangolása ugyanakkor inkább a tempós utazást, mint a gyorsításokat preferálja. A kétliteres turbódízelt, ha utcai gyorsulásokhoz akarjuk igénybe venni, akkor érdemes a Sport módot használni, amely megemeli a fordulatszámot és fickósabbá teszi a gépet, de a kissé álmatag automata váltó miatt villámcsapásra ne számítsunk.
Ugyanakkor nagyobb tempónál, 80 km/h-ra felett, már szükségtelen a Sport mód, ilyenkor sokkal inkább elemében van az autó: 80-ról 120-ra rakétaként gyorsítja a kombit (5,3 mp). Az átlagfogyasztás, amely konstans módon beragadt 7.4 liter/100 kilométernél túlzás lenne kiemelkedően jónak nevezni. Hozzátartozik, hogy sok pörgetős Sport-módban történt rohanás is benne volt a teszt utakban.
A Sport fokozat mellé télen kapóra jött a havas üzemmód is, ahogy kell, folyamatosan manuális kettes fokozatban indítja a kocsit, emellett viszonylag élénken jelez a kipörgésgátló (ESP). A gázpedálút jó hosszú ilyenkor, még direkt is nehéz megindítani a kocsit annyira, hogy kitörjön.
Téli autózásnál egyébként kijött a kormányról vezérelhető manuális váltó használhatósága is. Szépen lehet adagolni vele a motorféket, amelyet automatában egyébként hanyagolna az ember. Egy messziről látható piros jelzéshez közeledve szépen le lehet vele lassítani a kocsit, spórolva a fékbetéteken. Gyorsításhoz pedig szintén lehet vele játszani, megelőzve az álmoska automata rendszert, aztán hagyni, hogy tegye a dolgát, amikor már megtalálta az erejét.
D.P.
A GT-felszereltség szinte minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer. Az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 545 liter.
Az pedig csak ízlés kérdése, hogy a legnagyobb konkurensét, az éppen konszerntárs Citroen C5 Tourert választja valaki. Külsőre-belsőre inkább a Peugeot, kényelemre és felfüggesztésre a Citroen. Árban nagyjából ugyanott leszünk: egyik sem olcsó. A Peugeot 508 SW GT ebben a formájában 11,5 millió forintba kerül.