Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e0179efd-da30-425b-8f5a-7a7417e72c7d","c_author":"Spiró György","category":"360","description":"Ha nem volnánk a vakhitre genetikailag előkészítve, a diktatúrákat nem lehetne létrehozni. Miért ne alakulhatna át császársággá a királyságból lett köztársaság, mint Rómában? Spiró György író esszéjében történelmi analógiákkal fest sötét képet a jelenkorról.","shortLead":"Ha nem volnánk a vakhitre genetikailag előkészítve, a diktatúrákat nem lehetne létrehozni. Miért ne alakulhatna át...","id":"20250313_hvg-Spiro-Gyorgy-Roma-diktatura-vallas-essze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0179efd-da30-425b-8f5a-7a7417e72c7d.jpg","index":0,"item":"aa58d45e-71a6-40b2-8668-27dcdaf60e18","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-Spiro-Gyorgy-Roma-diktatura-vallas-essze","timestamp":"2025. március. 13. 08:04","title":"Spiró György: A vallásos vadállat, aki rettegésében mindent tönkretesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után – derül ki a Medián friss felméréséből.","shortLead":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által...","id":"20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696.jpg","index":0,"item":"d952edf5-2713-495a-9e4e-8df9864595bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:16","title":"Medián: A fideszesek többsége is Magyar Péter áfajavaslatát kérné, nem Orbán visszatérítéses ígéretét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a9aed9-7876-45ed-aac6-615738e3aa04","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Olyan kórházba vitték a sztrókot kapott férfit a mentők, amelyik nincs felkészítve ilyen ellátásra. Amikor átszállították, már késő volt.","shortLead":"Olyan kórházba vitték a sztrókot kapott férfit a mentők, amelyik nincs felkészítve ilyen ellátásra. Amikor...","id":"20250312_sztrokos-beteg-hiba-korhaz-muller-cecilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a9aed9-7876-45ed-aac6-615738e3aa04.jpg","index":0,"item":"2cfc0f85-0355-43b2-bd86-dc0b4c43dee4","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_sztrokos-beteg-hiba-korhaz-muller-cecilia","timestamp":"2025. március. 12. 14:46","title":"Hibázott mindenki, amikor meghalt egy sztrókos beteg, akiről azt hitték, öngyilkosságot követett el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5415b70-aaa6-461f-8309-88d0043becda","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A vendégbefektetői vízum után sem volt nagy kapkodás, mindössze 192-t igényeltek február végéig.","shortLead":"A vendégbefektetői vízum után sem volt nagy kapkodás, mindössze 192-t igényeltek február végéig.","id":"20250312_vendegbefektetoi-tartozkodasi-engedely-vizum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5415b70-aaa6-461f-8309-88d0043becda.jpg","index":0,"item":"4b5c89e8-7fa0-4fec-906c-c56a7d225c89","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_vendegbefektetoi-tartozkodasi-engedely-vizum","timestamp":"2025. március. 12. 17:09","title":"Csak 25-en kértek vendégbefektetői tartózkodási engedélyt, nem nagyon pörög a letelepedési kötvény utódja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","shortLead":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","id":"20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a.jpg","index":0,"item":"93510d96-e06e-4ff6-903d-566ae67925ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 21:29","title":"Eltűnt egy kanadai férfi a VII. kerületből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbbe700a-056a-44a8-88e5-08379af6a323","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250313_Marabu-Feknyuz-Arres-a-pajzson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbbe700a-056a-44a8-88e5-08379af6a323.jpg","index":0,"item":"b48df185-8ad9-4eca-9587-d5a89523f8fc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Marabu-Feknyuz-Arres-a-pajzson","timestamp":"2025. március. 13. 13:25","title":"Marabu Féknyúz: Árrés a pajzson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Szombat délután vetítik le a megkurtított részeket, hogy „mindenki élvezni tudja”.","shortLead":"Szombat délután vetítik le a megkurtított részeket, hogy „mindenki élvezni tudja”.","id":"20250312_hunyadi-szexjelenetek-cenzura-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da.jpg","index":0,"item":"425932e7-360d-4013-9c2b-4f16a4fde0fe","keywords":null,"link":"/elet/20250312_hunyadi-szexjelenetek-cenzura-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:28","title":"Hogy a családok is megnézhessék a Hunyadit, leadnak belőle egy szexmentes verziót is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46160685-154a-454d-89ae-648608546f67","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Navracsics Tibor kapta a feladatot, hogy kidolgozza az új jogszabályt, amivel megakadályoznák a kifejezetten befektetési célú felvásárlásokat. ","shortLead":"Navracsics Tibor kapta a feladatot, hogy kidolgozza az új jogszabályt, amivel megakadályoznák a kifejezetten...","id":"20250313_Sarkalatos-torvenyben-tiltana-be-a-kormany-hogy-jottmentek-is-vehessenek-hazat-a-faluban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46160685-154a-454d-89ae-648608546f67.jpg","index":0,"item":"8ae54131-ae08-4cf2-abcb-044d9970aa87","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Sarkalatos-torvenyben-tiltana-be-a-kormany-hogy-jottmentek-is-vehessenek-hazat-a-faluban","timestamp":"2025. március. 13. 10:57","title":"Sarkalatos törvényben tiltaná be a kormány, hogy jöttmentek is vehessenek házat a faluban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már régebben feltűnt a nemes kiállású 508-as, amely a korábbi Peugeot-generáció végletekig nyújtott lámpái és harcsaorra után, arcát lebegő hűtőmaszkra és nappali diódákra cserélte. Klasszikusan elegáns kocsi lett.
Az 508-as limuzint már korábban kipróbáltuk viszont csak most került sor a kombi, a Peugeot terminusában SW változatra. Az 508-as volt az, amely lassan két éve leváltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett kocsi hossza 4.8 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz. A finoman adagolt krómszegélyek, a visszapillantó tükrök belső krómozása is összhangban van azzal a törekvéssel, hogy egy nem túlzó, komoly kiállású autót akartak adni a célközönségnek.
Belülről legalább ennyire egyértelmű, így kell kinéznie egy menedzserautónak. A műszerfalán nincs semmilyen túlzás, semmi csicsa, szokatlanul harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, már-már bmw-sen elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú rozsdamentes alumíniumhatású műanyagelem töri meg. Szerencsére a sötét belsőt feldobja az A-oszloptól induló és tetőkárpitban folytatódó egészen világos gyöngyház színű textil. A fekete-fehér tényleg mindenhez jól áll.
Képtelenség nem külön megemlékezni a grandiózus napfénytetőről. A panoráma majdnem egészen a C-oszlopig tart, katedrálisban érzi magát az ember a kocsi hátsó ülésén. A szobaszőnyeg méretű 1,6 négyzetméteres napfénytető, amikor kinyílik, nem kérdés, hogy új dimenzióval gazdagodunk.
Képgaléria a Peugeot kombijáról.
D.P.
A negatívumok közt kell ugyanakkor megemlíteni az alacsony tetővonal miatti ajtószegélyt, amelyet még átlagos – egynyolcvanas – testmagassággal is könnyű volt lefejelni. De nagyon hiányoznak a kis tárolók is, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, és nem szerencsés oda pakolni. A Peugeot-ba beszállva csak egy pillanatra zavaró a feltűnően rövid ülőlap, mert kihúzható combtámaszt kapott, hasonlót, mint a BMW-k ülései, így könnyen orvosolható a probléma. Mivel az ülés ezen kívül elektromos állítással, masszírozó funkcióval is gazdagított, összességében első osztályú.
Persze a franciák azért nem akartak kibújni a bőrükből: ha a műszerfal ilyen normális, akkor legalább az indítógomb legyen abnormális helyen. Eltették balra, ahol a német kocsikban a világításkapcsolók vannak. És ha már itt járunk, a következő meglepetés, hogy szintén ide, az indítógomb mellé tették az elektromos kézifék kapcsolóját is.
Műszaki adatok
Lökettérfogat: 2179 cm3 Teljesítmény: 204 LE Nyomaték: 450 Nm (1/min) Váltó: 6-fokozatú automata Csúcssebesség: 234 km/h Gyorsulás: 0-100 km/h 8,2 mp Rugalmasság 80-120 km/h-re 6.fokozatban: 5,3 mp Fogyasztás (kombinált): 5,9 l Tank mérete: 72 l
A PSA Peugeot-Citroen konszern 2.2 literes HDi négyhengeres dízelmotorját, amely ebben is viszi a gépet, már volt szerencsénk kipróbálni a Citroen C5 Tourerében, amely igazán a hidropneumatikus felfüggesztésével nyűgözött le mindenkit. A Peugeot 508 nélkülözi ezt a technológiát és ennek megfelelően a hihetetlen kifinomult útfekvést, azonban korántsem vádolható súlyosan hátrányos jellemzővel. A GT változat, amely felszereltségét tekintve a csúcs az 508-as esetében, kettős keresztlengőkaros első futóművet kapott, ami megfelelően kiszolgálja a nagyméretű autót. A motor hangolása ugyanakkor inkább a tempós utazást, mint a gyorsításokat preferálja. A kétliteres turbódízelt, ha utcai gyorsulásokhoz akarjuk igénybe venni, akkor érdemes a Sport módot használni, amely megemeli a fordulatszámot és fickósabbá teszi a gépet, de a kissé álmatag automata váltó miatt villámcsapásra ne számítsunk.
Ugyanakkor nagyobb tempónál, 80 km/h-ra felett, már szükségtelen a Sport mód, ilyenkor sokkal inkább elemében van az autó: 80-ról 120-ra rakétaként gyorsítja a kombit (5,3 mp). Az átlagfogyasztás, amely konstans módon beragadt 7.4 liter/100 kilométernél túlzás lenne kiemelkedően jónak nevezni. Hozzátartozik, hogy sok pörgetős Sport-módban történt rohanás is benne volt a teszt utakban.
A Sport fokozat mellé télen kapóra jött a havas üzemmód is, ahogy kell, folyamatosan manuális kettes fokozatban indítja a kocsit, emellett viszonylag élénken jelez a kipörgésgátló (ESP). A gázpedálút jó hosszú ilyenkor, még direkt is nehéz megindítani a kocsit annyira, hogy kitörjön.
Téli autózásnál egyébként kijött a kormányról vezérelhető manuális váltó használhatósága is. Szépen lehet adagolni vele a motorféket, amelyet automatában egyébként hanyagolna az ember. Egy messziről látható piros jelzéshez közeledve szépen le lehet vele lassítani a kocsit, spórolva a fékbetéteken. Gyorsításhoz pedig szintén lehet vele játszani, megelőzve az álmoska automata rendszert, aztán hagyni, hogy tegye a dolgát, amikor már megtalálta az erejét.
D.P.
A GT-felszereltség szinte minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer. Az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 545 liter.
Az pedig csak ízlés kérdése, hogy a legnagyobb konkurensét, az éppen konszerntárs Citroen C5 Tourert választja valaki. Külsőre-belsőre inkább a Peugeot, kényelemre és felfüggesztésre a Citroen. Árban nagyjából ugyanott leszünk: egyik sem olcsó. A Peugeot 508 SW GT ebben a formájában 11,5 millió forintba kerül.
A miniszterelnök határon túliaknak írt ünnepi levele arról árulkodik, hogy akárcsak 1956-ot, az 1848-as forradalmat is kész eltorzítani a propaganda nevében.