szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internetes óriáscég egyre jobban kiterjeszti tevékenységét a kiskereskedelem felé is. A nem túl fantáziadús Google Cars elnevezés mögött álló szolgáltatás mindenesetre nyerő lehet.

Alig pár napja elindult, egyelőre csak az USA nyugati partjának körzetében a Google autókereső szolgáltatása. A fejlesztést az Automotive News szerint már egy nyáron át tesztelték tavaly.

A szolgáltatásnak az ad alapot, hogy a Google statisztikái szerint Amerikában a kocsivásárlók 90 százaléka online keres új autót és háromból két érdeklődő a Google keresőjét használva jut el valamelyik kereskedő weblapjára. A Google ezen a tényen felbuzdulva úgy döntött érdemes az érdeklődőket inkább megtartania és közvetlenül a saját felületén összegyűjteni az ajánlatokat. A klasszikus recept szerint, minek hirdessen más felületen valaki, ha mindenki a Google-n keresztül jut el a termékhez, vagy szolgáltatáshoz.

Google Cars

A szolgáltatásba csatlakozott kereskedők egyelőre vegyesen viszonyulnak a rendszerhez, mondván a Google anonim vásárlói miatt nem tudnak egyedi ajánlatokat tenni és követni az érdeklődőket. Nem beszélve arról, hogy a Google felülete annyira szabvány, hogy nem jönnek ki egy-egy kereskedés előnyei.

A Google mint más hirdetési szolgáltatásain úgy szerzi a pénzt a Google Cars-on is, hogy az átkattintások után fizetnek a partnerek. Jelen esetben egy személyautó után 10 dollárt kell fizetnie a hirdetőnek egy lekattintott kocsiért, szemben a hasonló szolgáltatások 22-26 dolláros árával – mondta el egy kereskedő az Automotive News-nak.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!