Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami a lábára tekeredik. Csoda, hogy megúszta.","shortLead":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami...","id":"20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3.jpg","index":0,"item":"e561d274-f366-4962-9655-382eeef9bf8a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","timestamp":"2024. december. 01. 16:30","title":"Rémálom az autópályán: vezetés közben érzett valamit a lábán, egy halálos tigriskígyó volt az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd4dbb38-0157-4c5b-a67b-f0d61a54416a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő februárban veszítette el a férjét, Zákányi Zsoltot. Negyven évet töltöttek együtt. ","shortLead":"A színésznő februárban veszítette el a férjét, Zákányi Zsoltot. Negyven évet töltöttek együtt. ","id":"20241202_Kutvolgyi-Erzsebet-Zakanyi-Zsolt-gyasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4dbb38-0157-4c5b-a67b-f0d61a54416a.jpg","index":0,"item":"f1e3c7ea-7222-4dfb-9b8f-21c5466d0954","keywords":null,"link":"/elet/20241202_Kutvolgyi-Erzsebet-Zakanyi-Zsolt-gyasz","timestamp":"2024. december. 02. 09:40","title":"\"Esténként még beszélgetni is szoktam vele\" – Kútvölgyi Erzsébet a férje elvesztéséről vallott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0899d61b-13c2-4c7c-acab-212fff73e4ca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az utolsó pillanatban vette észre, hogy áll a sor előtte. ","shortLead":"Az utolsó pillanatban vette észre, hogy áll a sor előtte. ","id":"20241203_Het-auto-tort-ossze-figyelmetlen-sofor-M7-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0899d61b-13c2-4c7c-acab-212fff73e4ca.jpg","index":0,"item":"13f96c87-bae8-4d83-b4ca-b2adb702442d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_Het-auto-tort-ossze-figyelmetlen-sofor-M7-video","timestamp":"2024. december. 03. 07:57","title":"Hét autó tört össze egy figyelmetlen sofőr miatt az M7-esen – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"365648f0-19db-4b34-ba4f-778543dadda4","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A zenész házaspártól még ujjlenyomatot is vettek.","shortLead":"A zenész házaspártól még ujjlenyomatot is vettek.","id":"20241202_rendorseg-online-csalas-korda-gyorgy-balazs-klari","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/365648f0-19db-4b34-ba4f-778543dadda4.jpg","index":0,"item":"cd59a39f-47ed-4adb-a62f-518369721d2c","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_rendorseg-online-csalas-korda-gyorgy-balazs-klari","timestamp":"2024. december. 02. 10:15","title":"Korda Györggyel és Balázs Klárival küzd a rendőrség az online csalók ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dcae0d-795b-4278-a558-6181d09513b2","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Az egykori kapus már hosszú évek óta súlyos egészségügyi problémákkal küzdött.","shortLead":"Az egykori kapus már hosszú évek óta súlyos egészségügyi problémákkal küzdött.","id":"20241202_meghalt-86-BEK-donto-Helmut-Duckadam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dcae0d-795b-4278-a558-6181d09513b2.jpg","index":0,"item":"0726a3c5-9f62-405d-a406-f26808192c26","keywords":null,"link":"/sport/20241202_meghalt-86-BEK-donto-Helmut-Duckadam","timestamp":"2024. december. 02. 13:39","title":"Meghalt a '86-os BEK-döntő hőse, Helmut Duckadam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"987b960f-1a4f-43a5-9c3c-df180db6a99b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.","shortLead":"Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.","id":"20241202_futni-mentem-nezoszam-100000","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/987b960f-1a4f-43a5-9c3c-df180db6a99b.jpg","index":0,"item":"2ee1de0f-14f9-43ec-8ef8-b1e1442daf1e","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_futni-mentem-nezoszam-100000","timestamp":"2024. december. 02. 12:22","title":"10 nap alatt átlépte a 100 ezres nézőszámot a Futni mentem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1f5a23b-30bd-4f4c-b60d-998a9f18830d","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi.","shortLead":"Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi.","id":"20241202_nemet-autoiparnak-termelekenyebbe-kell-valnia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1f5a23b-30bd-4f4c-b60d-998a9f18830d.jpg","index":0,"item":"0a2bae85-0b05-487d-a943-d70204323886","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_nemet-autoiparnak-termelekenyebbe-kell-valnia","timestamp":"2024. december. 02. 08:09","title":"Szakértők: a német autóiparnak termelékenyebbé kell válnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75bf9497-e0ed-49fb-82ea-d98105600f13","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A június óta tartó csökkenést követően enyhén bővült novemberben a Beszerzési Menedzser Index, ez azt jelzi, hogy a menedzserek elkezdtek bízni a gazdaság fellendülésében.","shortLead":"A június óta tartó csökkenést követően enyhén bővült novemberben a Beszerzési Menedzser Index, ez azt jelzi...","id":"20241202_feldolgozoipar-BMI-index-MLBKT","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75bf9497-e0ed-49fb-82ea-d98105600f13.jpg","index":0,"item":"a595491b-81f2-4554-b7c2-86b6e71c8058","keywords":null,"link":"/kkv/20241202_feldolgozoipar-BMI-index-MLBKT","timestamp":"2024. december. 02. 12:04","title":"Halvány remény kezdett pislákolni a magyar feldolgozóiparban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hyundai-Kia a március eleji genfi autószalonon sem tagadta meg önmagát. Standjaik ismét tele voltak merészen dizájnos modellkínálatuk újabb darabjaival. A Kia placcán első ízben sorakozott fel a Cee’d család két sportos kupéváltozata, valamint az ugyancsak az atlétikus vonalakat erősítő tanulmánymodell, a Kia Provo. A Hyundai az éleket és a görbületeket újszerűen kombináló dizájnfantázia jegyében villogott, köztük a már szériagyártásba vett tüzelő-anyagcellás ix35-ös vagy a nagy-suv Santa Fe újrafazonírozott típusával.
A nagyra törő dél-koreai autógyártó páros, amely már jó ideje a dizájn centrikus modellekre esküszik ez év elején újabb lépést tett e fejlesztési stratégia megerősítésére. A cégvezetés megtette Peter Schreyert, a Kia eddigi dizájnfőnökét a cégcsoport alelnökének, aki ebben a minőségében már a Hyundai formatervezésért is felel majd. Az 59 éves, német származású sztárdesigner még 2006-ban a VW csoporttól csábult át a Kiához, nevéhez fűződik az új VW Bogár és az Audi TT formaterve is.
A KIA Provo lenne a következő nagy dobás.
KIA
Schreyer vezetésével a Kia frankfurti formatervező központjában tevékenykedő nemzetközi dizájncsapat egymás után húzta meg az új modellek, mindenek előtt a Cee’d sorozat, a Wenga kisautó, a családi egyterű Carens, a középkategóriás Optima szedán, vagy a nálunk még nem forgalmazott Cadenza luxuslimo vonalait. Az új módi nem kis mértékben járult hozzá a Kia világméretű sikereihez, ugyanakkor teljesítményüket designberkekben is elismerően fogadták: az Optima megkapta a rangos német Red Dot Design Award Best of Best díját, a legutóbbi párizsi és frankfurti autószalonok designbírálói ugyancsak díjesőben részesítették a cég formaterveit.
Eközben a Hyundai-nál sem tétlenkedtek. A gyártómű globális nyomulásban különösen az amerikai sikeres: a nálunk i30-as néven ismert alsó-középkategóriás Elantra szedán a tengerentúlon az év autója is volt, az Európában pedig még nem forgalmazott Genesis vagy az Equus a nagy luxuslimók körében hódítanak.
Schreyer kinevezése azért is tűnik érdekes húzásnak, mivel a két testvércég ugyan közös fedél alatt laknak, közös alvázakon, gépészeti főegységeken osztoznak, de a piacon egymás konkurenseként vetélkednek. Ennek egyik szembetűnő eszköze a design: Európában például a szlovákiai Zsolnán gyártott alsó-középkategóriás Cee’d karosszériája teljesen különbözik a csehországi Nosovicéből kiguruló i30-asoktól, jóllehet hajtásláncuk szakasztott egyforma.
E házon belüli designversenyben a Kia javára billen a mérleg – tűnik ki Kovács Miklós formatervező véleményéből is, aki a frankfurti studióban a Kia modellek karosszéria-terveiért felel. „Szinte minden modellünk nyert valamilyen designdíjat, többet, mint a Hyundai. A Kia inkább sportos. A Hyundai „fluidic sculpture, folyékony szobrászatban hisz, a szoborszerű elemekben. Az ázsiai irányelvet követik, hogy az a jó, ami új. A Kiánál nem akarunk minden részletet újnak feltüntetni, inkább a bevált automobil-értékeket alkalmazzuk, s ezekre az alapokra építjük a modern designtémákat.”
Kovács Miklós– aki egyébként ugyanúgy, mint főnöke Peter Schreyer az Auditól került koreai kötelékbe tett némi utalást a Hyundai-Kia hajtós mindennapjaiba, ami egyúttal magyarázza a cégcsoport viharos fejlődését is. Mint mondta, számára a modellfejlesztés pörgős üteme a legnagyobb kihívás. „Az Audinál volt elegendő idő minden részlet alapos átgondolására. A Kiánál viszont szinte a kezemből ragadják ki a félkész dizájnterveket és ültetik át a szériába. Ha egy designmodellel nem sikerül meggyőzni a koreai vezetőséget, egy másik menedzser máris elviszi a pálmát.”
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai
A régi-új dizájnfőnök Peter Schreyer a The Wall Street Journal napilapnak adott minapi interjúban kitérően válaszolt arra a kérdésre hogyan változhat a Hyundai féle „folyékony szobrászat”. „Még szükségem van némi időre…a Hyundai designnyelvét azonban jó alapnak tartom, lehet rá építeni, nincs szükség 180 fokos irányváltásra. – mondta a mindig talpig feketében megjelenő új alelnök. Bárhogyan is változik majd a közös dizájnirányítás, annyi bizonyos a koreaiak azt várják Schreyertől, hogy újabb löketet adjon becsvágyó terveik megvalósításhoz. A már a világ autóiparának élvonalában portyázó, tavaly több mint 7 millió darab négykerekűt kibocsátó Hyundai-Kia újabb meccsre készülődik: a vezető prémiummárkákkal akar versenyre kelni.
Menczer azt mondta Magyarnak, azért jött ide, hogy végre egy férfivel is találkozzon, mire Magyar azzal vágott vissza, hogy Menczernek büdös és habzik a szája.
Az OMSZ arra jutott, hogy a mentőt kérő orvos nem adott teljes körű tájékoztatást az eset súlyosságáról, pedig az orvos többször sürgette az azonnali szállítást.