Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ceffb13a-3273-4439-aa97-382956f350c3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nagy dobás lenne Elon Musk cégétől. ","shortLead":"Nagy dobás lenne Elon Musk cégétől. ","id":"20250408_Johet-a-Tesla-teljes-onvezetese-Europaba-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ceffb13a-3273-4439-aa97-382956f350c3.jpg","index":0,"item":"f02e4d19-2c94-47f7-aa7c-653a07ed155e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250408_Johet-a-Tesla-teljes-onvezetese-Europaba-video","timestamp":"2025. április. 08. 11:31","title":"Jöhet a Tesla teljes önvezetése Európába, Amszterdamot járják a tesztautók – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c3e4785-d5bd-4d6c-8400-9ee9d55b0f26","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Trump szerint a kínaiak alkut akarnak kötni, csak nem tudják, hogyan tegyék.","shortLead":"Trump szerint a kínaiak alkut akarnak kötni, csak nem tudják, hogyan tegyék.","id":"20250408_A-Kinaval-szembeni-vamok-szerdan-legalabb-104-szazalekra-emelkednek-kozolte-a-Feher-Haz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c3e4785-d5bd-4d6c-8400-9ee9d55b0f26.jpg","index":0,"item":"f1149b6a-f093-48e4-a361-0e77097356b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_A-Kinaval-szembeni-vamok-szerdan-legalabb-104-szazalekra-emelkednek-kozolte-a-Feher-Haz","timestamp":"2025. április. 08. 20:12","title":"A Kínával szembeni vámok szerdán legalább 104 százalékra emelkednek – közölte a Fehér Ház","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc967551-fb53-4a46-969b-b5d0e1c9b2f4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szépen becsapdázták a kocsijukat. ","shortLead":"Szépen becsapdázták a kocsijukat. ","id":"20250408_autokat-tort-fel-budapesti-banda-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc967551-fb53-4a46-969b-b5d0e1c9b2f4.jpg","index":0,"item":"f564f380-d901-4902-9175-5e4109e16ddf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250408_autokat-tort-fel-budapesti-banda-video","timestamp":"2025. április. 08. 08:24","title":"Kilenc autót tört fel három férfi, az autójukból rángatták ki őket a rendőrök – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hitelminősítő egy héten belül másodszorra rontotta le előrejelzését.","shortLead":"A hitelminősítő egy héten belül másodszorra rontotta le előrejelzését.","id":"20250407_amerikai-recesszio-eselye-Goldman-Sachs-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017.jpg","index":0,"item":"cd1e73a4-7416-44c5-af86-f9f7db8122d9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_amerikai-recesszio-eselye-Goldman-Sachs-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 12:20","title":"Goldman Sachs: már 45 százalék az esélye, hogy recesszióba kerül az amerikai gazdaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3802d28-c474-41f9-874c-55fc87b84ea2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy kiadós szentségelés 10 ezer rubelbe kerülhet Oroszországban.","shortLead":"Egy kiadós szentségelés 10 ezer rubelbe kerülhet Oroszországban.","id":"20250407_karomkodas-buntetes-oroszorszag-emeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3802d28-c474-41f9-874c-55fc87b84ea2.jpg","index":0,"item":"9de8f31c-232e-4e9b-b0a8-c601b3c23d66","keywords":null,"link":"/elet/20250407_karomkodas-buntetes-oroszorszag-emeles","timestamp":"2025. április. 07. 14:16","title":"Durván megemelik a káromkodásért kiszabott büntetéseket Oroszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Dél körül már „csak” 3,5 százalék mínuszban volt a BUX a reggeli mínusz 7-hez képest.","shortLead":"Dél körül már „csak” 3,5 százalék mínuszban volt a BUX a reggeli mínusz 7-hez képest.","id":"20250407_donald-trump-vam-bet-arfolyam-bux-otp-mol-richter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0.jpg","index":0,"item":"a7a65edb-0652-47f0-94ff-c537d8e6feec","keywords":null,"link":"/kkv/20250407_donald-trump-vam-bet-arfolyam-bux-otp-mol-richter-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 12:29","title":"Elkezdett feltápászkodni a budapesti tőzsde a hétfő reggeli pofára esés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77e6883c-74d7-4bc3-8e40-67f4309a3cc6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hivatalos tájékoztatást nem kaptak.","shortLead":"Hivatalos tájékoztatást nem kaptak.","id":"20250408_szaj-es-koromfajas-szarvasmarha-tetem-babolna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77e6883c-74d7-4bc3-8e40-67f4309a3cc6.jpg","index":0,"item":"38e699b9-dbad-4280-ae86-523c6b672473","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_szaj-es-koromfajas-szarvasmarha-tetem-babolna","timestamp":"2025. április. 08. 17:56","title":"Bábolna a hírekből tudta meg, hogy hozzájuk viszik a 3500 leölt szarvasmarha tetemét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ec04ae2-412e-4bb3-880f-318df4379737","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hiszen „nem gyengeség egy gyenge nőtől bocsánatot kérni” – énekelte. ","shortLead":"Hiszen „nem gyengeség egy gyenge nőtől bocsánatot kérni” – énekelte. ","id":"20250407_Hajos-Andras-Balazs-Klari-elo-bocsanatkeres-szerenad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ec04ae2-412e-4bb3-880f-318df4379737.jpg","index":0,"item":"f0866518-ca3f-4b0d-bd13-10767fae3594","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Hajos-Andras-Balazs-Klari-elo-bocsanatkeres-szerenad","timestamp":"2025. április. 07. 08:45","title":"Hajós András élő adásban, szerenádozva kért bocsánatot Balázs Kláritól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hyundai-Kia a március eleji genfi autószalonon sem tagadta meg önmagát. Standjaik ismét tele voltak merészen dizájnos modellkínálatuk újabb darabjaival. A Kia placcán első ízben sorakozott fel a Cee’d család két sportos kupéváltozata, valamint az ugyancsak az atlétikus vonalakat erősítő tanulmánymodell, a Kia Provo. A Hyundai az éleket és a görbületeket újszerűen kombináló dizájnfantázia jegyében villogott, köztük a már szériagyártásba vett tüzelő-anyagcellás ix35-ös vagy a nagy-suv Santa Fe újrafazonírozott típusával.
A nagyra törő dél-koreai autógyártó páros, amely már jó ideje a dizájn centrikus modellekre esküszik ez év elején újabb lépést tett e fejlesztési stratégia megerősítésére. A cégvezetés megtette Peter Schreyert, a Kia eddigi dizájnfőnökét a cégcsoport alelnökének, aki ebben a minőségében már a Hyundai formatervezésért is felel majd. Az 59 éves, német származású sztárdesigner még 2006-ban a VW csoporttól csábult át a Kiához, nevéhez fűződik az új VW Bogár és az Audi TT formaterve is.
A KIA Provo lenne a következő nagy dobás.
KIA
Schreyer vezetésével a Kia frankfurti formatervező központjában tevékenykedő nemzetközi dizájncsapat egymás után húzta meg az új modellek, mindenek előtt a Cee’d sorozat, a Wenga kisautó, a családi egyterű Carens, a középkategóriás Optima szedán, vagy a nálunk még nem forgalmazott Cadenza luxuslimo vonalait. Az új módi nem kis mértékben járult hozzá a Kia világméretű sikereihez, ugyanakkor teljesítményüket designberkekben is elismerően fogadták: az Optima megkapta a rangos német Red Dot Design Award Best of Best díját, a legutóbbi párizsi és frankfurti autószalonok designbírálói ugyancsak díjesőben részesítették a cég formaterveit.
Eközben a Hyundai-nál sem tétlenkedtek. A gyártómű globális nyomulásban különösen az amerikai sikeres: a nálunk i30-as néven ismert alsó-középkategóriás Elantra szedán a tengerentúlon az év autója is volt, az Európában pedig még nem forgalmazott Genesis vagy az Equus a nagy luxuslimók körében hódítanak.
Schreyer kinevezése azért is tűnik érdekes húzásnak, mivel a két testvércég ugyan közös fedél alatt laknak, közös alvázakon, gépészeti főegységeken osztoznak, de a piacon egymás konkurenseként vetélkednek. Ennek egyik szembetűnő eszköze a design: Európában például a szlovákiai Zsolnán gyártott alsó-középkategóriás Cee’d karosszériája teljesen különbözik a csehországi Nosovicéből kiguruló i30-asoktól, jóllehet hajtásláncuk szakasztott egyforma.
E házon belüli designversenyben a Kia javára billen a mérleg – tűnik ki Kovács Miklós formatervező véleményéből is, aki a frankfurti studióban a Kia modellek karosszéria-terveiért felel. „Szinte minden modellünk nyert valamilyen designdíjat, többet, mint a Hyundai. A Kia inkább sportos. A Hyundai „fluidic sculpture, folyékony szobrászatban hisz, a szoborszerű elemekben. Az ázsiai irányelvet követik, hogy az a jó, ami új. A Kiánál nem akarunk minden részletet újnak feltüntetni, inkább a bevált automobil-értékeket alkalmazzuk, s ezekre az alapokra építjük a modern designtémákat.”
Kovács Miklós– aki egyébként ugyanúgy, mint főnöke Peter Schreyer az Auditól került koreai kötelékbe tett némi utalást a Hyundai-Kia hajtós mindennapjaiba, ami egyúttal magyarázza a cégcsoport viharos fejlődését is. Mint mondta, számára a modellfejlesztés pörgős üteme a legnagyobb kihívás. „Az Audinál volt elegendő idő minden részlet alapos átgondolására. A Kiánál viszont szinte a kezemből ragadják ki a félkész dizájnterveket és ültetik át a szériába. Ha egy designmodellel nem sikerül meggyőzni a koreai vezetőséget, egy másik menedzser máris elviszi a pálmát.”
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai
A régi-új dizájnfőnök Peter Schreyer a The Wall Street Journal napilapnak adott minapi interjúban kitérően válaszolt arra a kérdésre hogyan változhat a Hyundai féle „folyékony szobrászat”. „Még szükségem van némi időre…a Hyundai designnyelvét azonban jó alapnak tartom, lehet rá építeni, nincs szükség 180 fokos irányváltásra. – mondta a mindig talpig feketében megjelenő új alelnök. Bárhogyan is változik majd a közös dizájnirányítás, annyi bizonyos a koreaiak azt várják Schreyertől, hogy újabb löketet adjon becsvágyó terveik megvalósításhoz. A már a világ autóiparának élvonalában portyázó, tavaly több mint 7 millió darab négykerekűt kibocsátó Hyundai-Kia újabb meccsre készülődik: a vezető prémiummárkákkal akar versenyre kelni.
A Google-kereséseket a Tisza az európai parlamenti választásokon aratott sikere óta dominálja, az elmúlt hetekben azonban a Momentum és meglepő módon a Mi Hazánk is látható a statisztikában.