Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86cf75af-b218-4383-a54f-59b88b85ef84","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A négygyerekes nők szja-mentessége minden külföldire is vonatkozik, feltéve, hogy az illetőnek van (volt) elég családipótlék-jogosultsága. Családi pótlékot azonban csak azok a külföldek kaphatnak, akik huzamos ideig itt élnek, gyerekkel együtt. Alapesetben ugyanez lesz a szabály a két- és háromgyerekesek esetében. A megduplázódó családi adókedvezményből a Fidesz épp idén év elején zárta ki az EGT-n kívülről érkezetteket, tehát a vendégmunkások többségét.","shortLead":"A négygyerekes nők szja-mentessége minden külföldire is vonatkozik, feltéve, hogy az illetőnek van (volt) elég...","id":"20250313_Csaladi-adoparadicsom-kulfoldiek-vendegmunkasok-szja-kedvezmenyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86cf75af-b218-4383-a54f-59b88b85ef84.jpg","index":0,"item":"2377b957-6ca9-45e2-901c-9ecb77c38ecc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Csaladi-adoparadicsom-kulfoldiek-vendegmunkasok-szja-kedvezmenyek-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 06:42","title":"Sok anyának savanyú családi adóparadicsom Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfede128-9f24-4b74-b21d-52422b42f640","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft Copilot for Gaming néven dolgozik egy újdonságon, ami a jövőben segítené a játékosokat végigvinni egy játékot. Egyelőre viszont több a kérdés, mint a válasz.","shortLead":"A Microsoft Copilot for Gaming néven dolgozik egy újdonságon, ami a jövőben segítené a játékosokat végigvinni...","id":"20250314_microsoft-mesterseges-intelligencia-copilot-for-gaming-jatek-csalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfede128-9f24-4b74-b21d-52422b42f640.jpg","index":0,"item":"48e49b29-4086-4637-b077-7f6a6edc318e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_microsoft-mesterseges-intelligencia-copilot-for-gaming-jatek-csalas","timestamp":"2025. március. 14. 10:03","title":"Beépíti a Microsoft a mesterséges intelligenciát a játékokba, csalni is lehet vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8db8cb3b-b39e-4e58-afd1-6fab7d28b5e0","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"Árrésstop, a kettős állampolgárok stigmatizálása, a Pride betiltása – belehúzott a kormány, alig lehet követni, és még itt van a mellözön a Hunyadiból. Alig lehet követni Donald Trump békeharcát és vámháborúját is. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Árrésstop, a kettős állampolgárok stigmatizálása, a Pride betiltása – belehúzott a kormány, alig lehet követni, és még...","id":"20250313_Gergely-Marton-Akiert-a-harag-szol-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8db8cb3b-b39e-4e58-afd1-6fab7d28b5e0.jpg","index":0,"item":"01af454b-02e2-46fb-9081-edb63b7e8e17","keywords":null,"link":"/360/20250313_Gergely-Marton-Akiert-a-harag-szol-Fulszoveg","timestamp":"2025. március. 13. 11:24","title":"Gergely Márton: Akiért a harag szól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01cb26d3-b450-4681-951c-2901ce5c7073","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A település és ipari parkja kétirányú betáplálást kap.","shortLead":"A település és ipari parkja kétirányú betáplálást kap.","id":"20250313_Meszaros-Lorinc-95-milliard-forintert-fejleszt-vizkozmuvet-az-acsi-katodgyarhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01cb26d3-b450-4681-951c-2901ce5c7073.jpg","index":0,"item":"553ca928-4f82-4c05-875f-a35314aa074a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_Meszaros-Lorinc-95-milliard-forintert-fejleszt-vizkozmuvet-az-acsi-katodgyarhoz","timestamp":"2025. március. 13. 08:40","title":"Mészáros Lőrinc 9,5 milliárd forintért fejleszt vízközművet az ácsi katódgyárhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0179efd-da30-425b-8f5a-7a7417e72c7d","c_author":"Spiró György","category":"360","description":"Ha nem volnánk a vakhitre genetikailag előkészítve, a diktatúrákat nem lehetne létrehozni. Miért ne alakulhatna át császársággá a királyságból lett köztársaság, mint Rómában? Spiró György író esszéjében történelmi analógiákkal fest sötét képet a jelenkorról.","shortLead":"Ha nem volnánk a vakhitre genetikailag előkészítve, a diktatúrákat nem lehetne létrehozni. Miért ne alakulhatna át...","id":"20250313_hvg-Spiro-Gyorgy-Roma-diktatura-vallas-essze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0179efd-da30-425b-8f5a-7a7417e72c7d.jpg","index":0,"item":"aa58d45e-71a6-40b2-8668-27dcdaf60e18","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-Spiro-Gyorgy-Roma-diktatura-vallas-essze","timestamp":"2025. március. 13. 08:04","title":"Spiró György: A vallásos vadállat, aki rettegésében mindent tönkretesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0fe3f51-da2a-41b1-9e65-14397c5b4795","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Katona József Színház színésznője Szilágyi Erzsébetet játssza minden idők legdrágább magyar sorozatában.","shortLead":"A Katona József Színház színésznője Szilágyi Erzsébetet játssza minden idők legdrágább magyar sorozatában.","id":"20250314_Rujder-Vivien-Hunyadi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0fe3f51-da2a-41b1-9e65-14397c5b4795.jpg","index":0,"item":"234599c8-77c3-484d-9b0a-53fac41ab1ad","keywords":null,"link":"/elet/20250314_Rujder-Vivien-Hunyadi","timestamp":"2025. március. 14. 15:43","title":"Rujder Vivien a Hunyadi-sorozatról: Azt látom, ez a pénz nem lett ellopva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0f16086-6bca-4fe0-94b9-b589114d958c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Csak akkor fogják vizsgálni az özvegyi nyugdíj igénylését, ha valaki vitatja, hogy az elhunyt házastársa valóban együtt élt vele.","shortLead":"Csak akkor fogják vizsgálni az özvegyi nyugdíj igénylését, ha valaki vitatja, hogy az elhunyt házastársa valóban együtt...","id":"20250314_ozvegyi-nyugdij-igenyles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0f16086-6bca-4fe0-94b9-b589114d958c.jpg","index":0,"item":"09d6be03-c1f9-4dcc-a5e4-dba77098fcca","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_ozvegyi-nyugdij-igenyles","timestamp":"2025. március. 14. 09:39","title":"Egyszerűbb lesz özvegyi nyugdíjhoz jutni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44c7b9b8-924a-47a6-92ef-8ba8bf8dd8ab","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nincs igaza Orbán Viktornak abban, hogy mi a „NATO szíve közepében vagyunk”, és ezért a biztonságunk garantált, ennél egyébként is okosabbnak hitte a magyar kormányfőt – mondta Juhász Ferenc, a Gyurcsány-kormány egykori honvédelmi minisztere. Szerinte Magyar Péterhez hasonlóan Ruszin-Szendi Romulusz is a NER része volt, az pedig bevett szokásnak számított, hogy a vezérkari főnökök hozzájuthatnak szolgálati ingatlanukhoz. Arról is beszélt a HVG-nek az MSZP egykori elnökhelyettese, hogyan jutott el oda, hogy a Tiszára szavazna. Nézze meg Gergely Zsófia interjúját a Fülke Extrában!","shortLead":"Nincs igaza Orbán Viktornak abban, hogy mi a „NATO szíve közepében vagyunk”, és ezért a biztonságunk garantált, ennél...","id":"20250314_Fulke-Extra-Podcast-Juhasz-Ferenc-interju-Tisza-Part-NATO-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44c7b9b8-924a-47a6-92ef-8ba8bf8dd8ab.jpg","index":0,"item":"81486cff-ba05-48d3-9724-f5887d5b1e6d","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Fulke-Extra-Podcast-Juhasz-Ferenc-interju-Tisza-Part-NATO-Orban-Viktor","timestamp":"2025. március. 14. 12:04","title":"Az orrát befogva, de Magyar Péterre szavaz Gyurcsány volt minisztere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már most tudni, mi lesz a nyár slágere - megvette egy autógyár
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A YouTube-on a reklámok között csak a videójátékokról néznek többet, mint autókról, igaz a legnépszerűbbek nem is a hagyományos reklámspotok, inkább az olyan vírusvideók, mint amikor két generációs Mr. Spock versenyzik, vagy amikor fekete-fehér rapparódiában szórják a szülők a „mother-fathereket”, esetleg amikor Cherlie Sheen tengerparton vezeti a Fiat 500-asát.
Az online videók újraírják az autómarketink korlátait, és lehetőséget adnak arra is, az autógyáraknak, hogy termékeiket érdekesebb sztorikba helyezzék, megtörjék a tévéreklámok konvencióit és új módon találjanak utat a vevőikhez. Az online videók nézettségi listáin az autóipar a második helyen áll a reklámjaival, és csak a számítógépes játékok hirdetései verik a videómegosztókon – derül ki a Kantar Media legutóbbi felméréséből.
Néha az autógyártóknak sikerül belecsapniuk a lecsóba és vírussá változtatniuk a reklámjaikat és jó pár millió nézőt összeszedniük a neten. A Toyota, a Chrysler és a Hyundai Super Bawl kupára készült hirdetéseiket több mint 10 millióan nézték meg a YouTube-on, amellyel az év legtöbbet nézett hirdetései közé sikerült bekerülniük. A 2011-es Volkswagen-reklám, amely a Csillagok Háborújából kölcsönzött The Force (Az erő) címmel fut a minden idők legtöbbek által látott autóreklámja lett (80,3 millió megtekintés), ahogy az a Visible Measures felméréseiből kiolvashatóak - írja az Automotive News autóipari porál.
A Super Bowl tehát igazi autóreklám-szezonná vált, de az autógyárak és marketingügynökségei igyekeznek kitörni a kampányidőszakból, amelyhez leginkább egy jól megválasztott vírusvideó lehet a legjobb eszköz, amit aztán a közönség már a Facebookon és a Twitteren küldözgethet egymásnak.
A növekedésre pedig jócskán van lehetőség, hiszen míg a legnézettebb autóreklámot is pár tízmillióan nézték meg, addig a Gangnam Style 3,89 milliárd megtekintést hozott. Az autógyárak nagyjából 1100 onlinevideó-kampányt futtattak 2009 óta, amellyel átlagosan egyenként 1,23 millió nézőt értek el.
Seraj Bharwani, a Visible Measures vezető analitikusa szerint az autógyárak hirdetéseiben az újdonság, az újszerűség, a humor és az aktualitás igen erősen jellemző, amelyek mind arra ösztönzik a vevőket, hogy megosszák a videókat. Mindehhez persze nem elég feldobni egy videót a YouTube-ra, azt látogatott internetes oldalakon is futtatni kell, hogy aztán eljusson azokhoz, akik majd megosztják azokat. Sokan úgy gondolják, hogy ezek az autós videócskák önerejükből futottak fel több tízmilliós megtekintésig, de a vírusszerű terjedés mögött súlyos összegek állnak.
A vírusvideóknak szánt hirdetések a figyelem megragadása érdekében gyakran provokatívak is, így egy-egy félresikerült reklám ugyancsak vírusként terjed, mint például a Hyundai spotja, amellyel a brit Innocean ügynökség lőtt félre. A Hyundai hivatalnokai ugyanis nem győztek bocsánatot kérni világszerte a videóban megjelenő sikertelen öngyilkossági kísérlet miatt a feldühödött kommentelőktől. A cég még a YouTube-ról is igyekszik folyamatosan levetetni a videót, de a neten persze mindig újra és újra felbukkan.
Mostanában az egyik legmenőbb autós vírusvideó az Audi The Challenge (A kihívás) című 2 és fél perces darabja, amely egy héten belül 5 millió megtekintést ért el. A filmecske a vadiúj Star Trek film hátszelével indul, ugyanis a popikonná vált karaktert, Mr. Spockot alakító két generáció színészeit – Leonard Nimoyt and Zachary Quintót – láthatjuk versenyezni, és csipkelődni. Míg a régi iskola Spockja, Nimoy Mercedes-Benz CLS550-es autójával igyekszik a golfozásuk helyszínére az új generáció Audi S7-essel igyekszik ugyanoda. Kitalálhatjuk, hogy ki ér oda előbb, de persze nem is ez a lényeg.
Már szinte klasszikus autós vírusvideóvá vált a Toyota családi egyterűjéhez a Siennához készült 2010-es klipecske. Ezt tulajdonképpen egy rapvideó paródiájaként lehet leírni, ahol a fekete-fehér filmecskében egy fiatal pár rappel arról, milyen is szülőnek lenni, és olyan áthallásos szövegek hallhatók benne, mint a Mother-father. Az erőlködéstől mentes vicces reklámocska megtette a hatását. Már több mint 12 millióan látták, és az elmúlt évek óta folyamatosan generálja a hozzászólásokat.
A nyár igazi nagy dobása azonban várhatóan a Chrysler-Fiat nagy dobása lesz, amely bevásárolta magát a nyár legnagyobb slágerének szánt Sexy People (The Fiat Song) című dalba, amely remekül illik a Fiat Immigrants (Emigránsok) című kampányába. A 4 perces kis klipben az olasz popsztár, Arianna és a rapper Pitbull partizik bikinis lányok, félmeztelen fiúk, valamint vagy egy tucat Fiat 500-as társaságában, és a hírességek között még Charlie Sheent is megidézik egy Fiat volánja mögött. A slágert a Sony egyelőre még csak takaréklángon engedte útnak, még a rádiók sem játsszák, de már 6 millióan látták a videót, a marketingtervekben pedig a grandiózus 100 millió áll, amely már a Super Bowl közönsége.