Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"89aaf1b9-4a79-4a29-b851-d3c178291486","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A De Tomaso P72-t egy amerikai eredetű kompresszoros V8-as benzinmotor hajtja.","shortLead":"A De Tomaso P72-t egy amerikai eredetű kompresszoros V8-as benzinmotor hajtja.","id":"20250515_mualkotasnak-beillo-kezi-valtoval-tamad-a-legujabb-olasz-sportkocsi-de-tomaso-p72","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89aaf1b9-4a79-4a29-b851-d3c178291486.jpg","index":0,"item":"b73e59a1-8840-4709-a78b-6d0f9437aa58","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_mualkotasnak-beillo-kezi-valtoval-tamad-a-legujabb-olasz-sportkocsi-de-tomaso-p72","timestamp":"2025. május. 15. 08:41","title":"Műalkotásnak beillő kézi váltóval támad a legújabb analóg olasz sportkocsi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19ac363f-b688-4ff4-973d-f13c54c69ea3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mészáros Lőrinc felesége a lánya születésnapján viselte a ruhadarabot.","shortLead":"Mészáros Lőrinc felesége a lánya születésnapján viselte a ruhadarabot.","id":"20250516_varkonyi-andrea-600-ezer-forintos-polo-louis-vuitton-meszaros-lorinc-hadhazy-akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19ac363f-b688-4ff4-973d-f13c54c69ea3.jpg","index":0,"item":"f897e10e-a824-4fa0-aff7-7cfc3fc4e97f","keywords":null,"link":"/elet/20250516_varkonyi-andrea-600-ezer-forintos-polo-louis-vuitton-meszaros-lorinc-hadhazy-akos","timestamp":"2025. május. 16. 10:33","title":"„Új nap, új luxi ruci Andin” – Hadházy most egy 600 ezer forintos pólót azonosított Várkonyi Andreán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a541a706-da12-4c2e-946d-e5146a54ea1d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy törvényjavaslat alapján a bankok adófizetési kötelezettsége megemelkedhet 2026-ban. A Bankmonitor megvizsgálta, hogyan tudják ezt átterhelni ügyfeleikre a pénzintézetek.","shortLead":"Egy törvényjavaslat alapján a bankok adófizetési kötelezettsége megemelkedhet 2026-ban. A Bankmonitor megvizsgálta...","id":"20250515_bankok-kulonado-extraprofitado-emeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a541a706-da12-4c2e-946d-e5146a54ea1d.jpg","index":0,"item":"7f48d151-ec65-4afe-8fc5-1a550b5660f0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250515_bankok-kulonado-extraprofitado-emeles","timestamp":"2025. május. 15. 14:58","title":"Megint az ügyfelek járhatnak rosszul: 2026-tól emelkedik a bankokat sújtó különadó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23b0724d-170b-47c1-96e6-f0e760797f93","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Rogán Antalhoz köthető, több kínai projektben is érintett Acemil és a Budapesti Erőművet egy Habony-féle magántőkealaphoz segítő VPP-csoport több cége is abba az újbudai irodaházba van bejegyezve, amelyet a BYD nemrég megvásárolt, hogy itt hozza létre európai központját.","shortLead":"A Rogán Antalhoz köthető, több kínai projektben is érintett Acemil és a Budapesti Erőművet egy Habony-féle...","id":"20250516_byd-budapest-szekhaz-ip-west-habony-arpad-rogan-antal-vpp-acemil-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23b0724d-170b-47c1-96e6-f0e760797f93.jpg","index":0,"item":"32f99a1b-dfa4-4b97-8014-f01685440d4c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250516_byd-budapest-szekhaz-ip-west-habony-arpad-rogan-antal-vpp-acemil-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 17:17","title":"Habony- és Rogán-közeli cégek főbérlője lett a BYD az újbudai székház megvásárlásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcc429db-730f-4e86-a2e9-b71c48532521","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A ház egyik lakója arról beszélt, hogy már csak ő maradt az egyetlen tulajdonos a házban, aki a minisztertől független.","shortLead":"A ház egyik lakója arról beszélt, hogy már csak ő maradt az egyetlen tulajdonos a házban, aki a minisztertől független.","id":"20250516_Egy-belvarosi-tarsashazban-terjeszkedik-Lazar-Janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcc429db-730f-4e86-a2e9-b71c48532521.jpg","index":0,"item":"bbec3a22-4459-494f-b61b-08f546164c0b","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_Egy-belvarosi-tarsashazban-terjeszkedik-Lazar-Janos","timestamp":"2025. május. 16. 09:43","title":"Egy belvárosi társasházban terjeszkedik Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"067d6e16-b621-4ca3-b17e-1782b35f03cb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy 1 éves és egy 1 hónapos orángutánbébit adott volna el épp, amikor a hatóság lecsapott rá.","shortLead":"Egy 1 éves és egy 1 hónapos orángutánbébit adott volna el épp, amikor a hatóság lecsapott rá.","id":"20250515_Orangutanbebi-csempeszes-miatt-tartoztattak-le-egy-thai-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/067d6e16-b621-4ca3-b17e-1782b35f03cb.jpg","index":0,"item":"0bed7ebb-b12e-4962-a669-d296fa7f791e","keywords":null,"link":"/elet/20250515_Orangutanbebi-csempeszes-miatt-tartoztattak-le-egy-thai-ferfit","timestamp":"2025. május. 15. 12:57","title":"Orángutánbébivel bukott le egy thai csempész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A megkérdezettek negyede viszont úgy látja: ideje volt fellépni az érintett szereplők, szervezetek ellen. ","shortLead":"A megkérdezettek negyede viszont úgy látja: ideje volt fellépni az érintett szereplők, szervezetek ellen. ","id":"20250516_atlathatosagi-torvenyjavaslat-europinion-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"cef32a33-579d-4a1e-805f-08a673509ec6","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_atlathatosagi-torvenyjavaslat-europinion-felmeres","timestamp":"2025. május. 16. 14:46","title":"Europinion: A magyarok 47 százaléka szerint teljesen elfogadhatatlan az „átláthatósági” törvényjavaslat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Több mint másfél év után lett újra teljes jogú vezetője az intézménynek.","shortLead":"Több mint másfél év után lett újra teljes jogú vezetője az intézménynek.","id":"20250515_Farkas-Gabort-kineveztek-a-Zeneakademia-rektorava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d.jpg","index":0,"item":"7599d1b8-0002-406f-a938-df2a5873430b","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Farkas-Gabort-kineveztek-a-Zeneakademia-rektorava","timestamp":"2025. május. 15. 10:09","title":"Farkas Gábort kinevezték a Zeneakadémia rektorává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már most tudni, mi lesz a nyár slágere - megvette egy autógyár
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A YouTube-on a reklámok között csak a videójátékokról néznek többet, mint autókról, igaz a legnépszerűbbek nem is a hagyományos reklámspotok, inkább az olyan vírusvideók, mint amikor két generációs Mr. Spock versenyzik, vagy amikor fekete-fehér rapparódiában szórják a szülők a „mother-fathereket”, esetleg amikor Cherlie Sheen tengerparton vezeti a Fiat 500-asát.
Az online videók újraírják az autómarketink korlátait, és lehetőséget adnak arra is, az autógyáraknak, hogy termékeiket érdekesebb sztorikba helyezzék, megtörjék a tévéreklámok konvencióit és új módon találjanak utat a vevőikhez. Az online videók nézettségi listáin az autóipar a második helyen áll a reklámjaival, és csak a számítógépes játékok hirdetései verik a videómegosztókon – derül ki a Kantar Media legutóbbi felméréséből.
Néha az autógyártóknak sikerül belecsapniuk a lecsóba és vírussá változtatniuk a reklámjaikat és jó pár millió nézőt összeszedniük a neten. A Toyota, a Chrysler és a Hyundai Super Bawl kupára készült hirdetéseiket több mint 10 millióan nézték meg a YouTube-on, amellyel az év legtöbbet nézett hirdetései közé sikerült bekerülniük. A 2011-es Volkswagen-reklám, amely a Csillagok Háborújából kölcsönzött The Force (Az erő) címmel fut a minden idők legtöbbek által látott autóreklámja lett (80,3 millió megtekintés), ahogy az a Visible Measures felméréseiből kiolvashatóak - írja az Automotive News autóipari porál.
A Super Bowl tehát igazi autóreklám-szezonná vált, de az autógyárak és marketingügynökségei igyekeznek kitörni a kampányidőszakból, amelyhez leginkább egy jól megválasztott vírusvideó lehet a legjobb eszköz, amit aztán a közönség már a Facebookon és a Twitteren küldözgethet egymásnak.
A növekedésre pedig jócskán van lehetőség, hiszen míg a legnézettebb autóreklámot is pár tízmillióan nézték meg, addig a Gangnam Style 3,89 milliárd megtekintést hozott. Az autógyárak nagyjából 1100 onlinevideó-kampányt futtattak 2009 óta, amellyel átlagosan egyenként 1,23 millió nézőt értek el.
Seraj Bharwani, a Visible Measures vezető analitikusa szerint az autógyárak hirdetéseiben az újdonság, az újszerűség, a humor és az aktualitás igen erősen jellemző, amelyek mind arra ösztönzik a vevőket, hogy megosszák a videókat. Mindehhez persze nem elég feldobni egy videót a YouTube-ra, azt látogatott internetes oldalakon is futtatni kell, hogy aztán eljusson azokhoz, akik majd megosztják azokat. Sokan úgy gondolják, hogy ezek az autós videócskák önerejükből futottak fel több tízmilliós megtekintésig, de a vírusszerű terjedés mögött súlyos összegek állnak.
A vírusvideóknak szánt hirdetések a figyelem megragadása érdekében gyakran provokatívak is, így egy-egy félresikerült reklám ugyancsak vírusként terjed, mint például a Hyundai spotja, amellyel a brit Innocean ügynökség lőtt félre. A Hyundai hivatalnokai ugyanis nem győztek bocsánatot kérni világszerte a videóban megjelenő sikertelen öngyilkossági kísérlet miatt a feldühödött kommentelőktől. A cég még a YouTube-ról is igyekszik folyamatosan levetetni a videót, de a neten persze mindig újra és újra felbukkan.
Mostanában az egyik legmenőbb autós vírusvideó az Audi The Challenge (A kihívás) című 2 és fél perces darabja, amely egy héten belül 5 millió megtekintést ért el. A filmecske a vadiúj Star Trek film hátszelével indul, ugyanis a popikonná vált karaktert, Mr. Spockot alakító két generáció színészeit – Leonard Nimoyt and Zachary Quintót – láthatjuk versenyezni, és csipkelődni. Míg a régi iskola Spockja, Nimoy Mercedes-Benz CLS550-es autójával igyekszik a golfozásuk helyszínére az új generáció Audi S7-essel igyekszik ugyanoda. Kitalálhatjuk, hogy ki ér oda előbb, de persze nem is ez a lényeg.
Már szinte klasszikus autós vírusvideóvá vált a Toyota családi egyterűjéhez a Siennához készült 2010-es klipecske. Ezt tulajdonképpen egy rapvideó paródiájaként lehet leírni, ahol a fekete-fehér filmecskében egy fiatal pár rappel arról, milyen is szülőnek lenni, és olyan áthallásos szövegek hallhatók benne, mint a Mother-father. Az erőlködéstől mentes vicces reklámocska megtette a hatását. Már több mint 12 millióan látták, és az elmúlt évek óta folyamatosan generálja a hozzászólásokat.
A nyár igazi nagy dobása azonban várhatóan a Chrysler-Fiat nagy dobása lesz, amely bevásárolta magát a nyár legnagyobb slágerének szánt Sexy People (The Fiat Song) című dalba, amely remekül illik a Fiat Immigrants (Emigránsok) című kampányába. A 4 perces kis klipben az olasz popsztár, Arianna és a rapper Pitbull partizik bikinis lányok, félmeztelen fiúk, valamint vagy egy tucat Fiat 500-as társaságában, és a hírességek között még Charlie Sheent is megidézik egy Fiat volánja mögött. A slágert a Sony egyelőre még csak takaréklángon engedte útnak, még a rádiók sem játsszák, de már 6 millióan látták a videót, a marketingtervekben pedig a grandiózus 100 millió áll, amely már a Super Bowl közönsége.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.