szerző:
Tetszett a cikk?

Bizonyos szempontból a világ legkonzervatívabb kocsija a kombi Golf. A németes tökéletesség megtoldva egy negyedköbméternyi hellyel.

Az egész úgy indult, hogy a tavaly bemutatott új Golf VII esélyt sem adva a világ többi autójának elsöprő fölénnyel lett az év autója. A szokásoknak megfelelően időközben megérkeztek a variánsai is, a GTI, majd a kombi a Variant is. A legérdekesebb változás egyébiránt, hogy a Golf Plus-ból, Golf Sportsvan lett, ami egy sportosan egyszerűsített vagy, ha úgy tetszik egyterűsített Golf.

Visszatérve a Variant modellhez, a Golfok közt a kombi sosem tartozott látványra az ínycsiklandozó falatok közé. Most az szerencsére az elődöknél határozottan agresszívebb külsőt kapott, amelyhez a folyamatosan fejlődő minőségérzet párosul. Természetesen az új Variant is a tavaly debütált moduláris autóépítési platformon (MQB) nyugszik, amelynek köszönhetően jó 100 kilóval könnyebb, mint elődje. A belsőben ugyan azt kapjuk, mint a VII-es Golf ötajtós változatában, amely logikusnak tűnhet, ám nem volt ez mindig így.

Ez itt a lényeg. Képgaléria.
D.P.

Az eddigi legnagyobb belső terű Golf a tetővonalban látványosan hosszabb mint elődje, miközben a túlnyúlások rövidültek. A lényeg persze az ezzel elért 30 centiméterrel nagyobb hátsó rész, amely 605 literes csomagtartót eredményez, de a kocsi így sem számít nagynak a 4,56 méteres hosszával. Nyilván az alapkoncepció az, hogy a kompakt modell minden előnyét megtartva kaphatunk egy sokkal tágasabb batárt. A tengelytáv 2,63 méter, amely 5,7 centivel nagyobb az elődénél. A többféle hátsóhely-kialakítás, a hálóval vagy a kihúzható kalaptartó áthelyezésével jól variálható a tér. A csomagtartóból is kényelmesen elérhető kallantyús hátsó ülésdöntéssel máris 1620 literes térhez jutunk. Egyéként meg a hátul utazok sem fognak szorongani a Golf Variant ítt is kényelmes.

A motorválaszték is egy az egyben került át, vagyis a benzinesek 85-től 140 lóerőig, a gázolajos erőforrások pedig 105 lóerőtől 150 lovasig állnak rendelkezésre. A tesztünkhöz kapott autóban az 1.6 literes dízel BlueMotion változat volt. A kis dízel, amely 105 lóerős és a maximális forgatónyomatéka 250 Nm különösen a fogyasztásra optimalizált modell. Viszont a tesztautó gyakorlatilag nulla kilométeres volt (90 kilométerrel) így igazán lehet mérvadó módon megítélni az átlagfogyasztást. A megtett 200 valahány kilométer nyomán az 5 liter körüli érték tűnik vállalhatónak a gyári 3,9-4,0 literes adattal szemben. Mindenesetre a Comfortline változat ötsebességes manuális váltójának négyes fokozata olyan hosszú, hogy városban nem is nagyon kell mást kapcsolni. Még húszas-harmincas tempónál sincs semmiféle remegés és 2000 alatt forog a főtengely hetvenes tempónál is negyedikben. Vagyis, aki úgy akarja, szinte megfeledkezhet a váltásokról.

Kégaléria.
D.P.

A Comfortline felszereltség-csomagban alapból benne van a tempomat, a rakodónyílás a hátsó ülésen, a multifunkciós kijelző. Opció már a digitklíma és a multifunkciós kormány, és fájó az USB-csatlakozó hiánya az alapfelszereltségben, amely az egyik legfontosabb kiegészítő és csak opciós listából elérhető. A központi info és multimédiás egység is a már bemutatott érintőképernyős rendszerű, a képernyőn megjelenő ikonok, mint az okostelefonos applikációk egyszerűen újjal gördíthetők.

A tesztelt modellt opciólistás elemekkel kiegészítve 6,7 millió forintért kínálja az importőr, ami a normál változatnál 200 ezerrel több. A kombi Skoda Octavia 1.6 TDI (6,5 milliós) és Ford Focus 1.0 Ecoboost (6,3 millió) felségterületén zavargó Golf Variant nem fogja azokat megszorongatni, de az eddigi legkiforrottabb Golf-kombit csinálták a wolfsburgiak.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon.
A rovat vezető cikkei negyed órával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!