Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kérdés, ha így folytatódik, ezeket is megvámolják? ","shortLead":"Kérdés, ha így folytatódik, ezeket is megvámolják? ","id":"20250505_hibridekkel-nyomulnak-kinaiak-Europaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66.jpg","index":0,"item":"4850dcec-caab-4dc6-a746-95b5bc4a353a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_hibridekkel-nyomulnak-kinaiak-Europaban","timestamp":"2025. május. 05. 08:31","title":"Vámkerülő manőver: most a hibridekkel nyomulnak a kínaiak Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"713447fd-1e8b-41c4-82af-bbc5a595261f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Bár a mindennapokban gondtalannak tűnhetnek a magasabb jövedelműek, meglehetősen nagyfokú stressz sújtja őket.","shortLead":"Bár a mindennapokban gondtalannak tűnhetnek a magasabb jövedelműek, meglehetősen nagyfokú stressz sújtja őket.","id":"20250504_hvg-gazdasagi-helyzet-jovedelem-stressz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/713447fd-1e8b-41c4-82af-bbc5a595261f.jpg","index":0,"item":"e246f20e-7e49-4e64-b0ae-1b129f8c87d8","keywords":null,"link":"/360/20250504_hvg-gazdasagi-helyzet-jovedelem-stressz","timestamp":"2025. május. 04. 16:15","title":"Van egy jövedelmi szint, ami után ismét növekedni kezd a stressz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"303cf684-9ccc-4b50-83de-cf5d61d8b13a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem valószínű, hogy van esélye a posztra, minimum nőtlennek kellene lennie hozzá.","shortLead":"Nem valószínű, hogy van esélye a posztra, minimum nőtlennek kellene lennie hozzá.","id":"20250503_donald-trump-mesterseges-intelligencia-foto-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/303cf684-9ccc-4b50-83de-cf5d61d8b13a.jpg","index":0,"item":"0f336e53-358d-4759-96e6-b52ee12799a9","keywords":null,"link":"/elet/20250503_donald-trump-mesterseges-intelligencia-foto-papa","timestamp":"2025. május. 03. 10:36","title":"Pápaként posztolt magáról MI-vel készített fotót Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f20a4ac1-33b2-4b54-aed7-973707e923bb","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Európában véget ért a történelmi időszak, amely a német újraegyesítéssel kezdődött. Úgy tűnik, mintha Oroszország, az USA és Németország helyet cserélt volna – írja a neves bolgár politológus Ivan Krasztev.","shortLead":"Európában véget ért a történelmi időszak, amely a német újraegyesítéssel kezdődött. Úgy tűnik, mintha Oroszország...","id":"20250504_FT-kommentar-Trump-keleti-politikajanak-a-foglya-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f20a4ac1-33b2-4b54-aed7-973707e923bb.jpg","index":0,"item":"7bef1c07-c1e7-42a6-948c-fba7c7b6b9c9","keywords":null,"link":"/360/20250504_FT-kommentar-Trump-keleti-politikajanak-a-foglya-lett","timestamp":"2025. május. 04. 08:30","title":"FT-kommentár: Egy biztonsági garanciák nélküli tűzszünet öngyilkosság lenne Ukrajna és Európa számára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint a benzinesek. A zajtalanságuk előnyei és hátrányai leginkább városi környezetben jelentkeznek.","shortLead":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint...","id":"20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4.jpg","index":0,"item":"e8f49687-3bd8-4e5c-a3a2-3712ae460a8b","keywords":null,"link":"/360/20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. május. 03. 13:00","title":"Por és hang vagyunk: szennyezők-e az e-autók?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17f34b32-94e3-4823-b309-882337f8d8bf","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"A drogok elleni háború jegyében személyesen tartott terepszemlét Orbán Viktor kormányfő Tarnazsadányban nemrégiben. De miért éppen ebbe a Heves megyei faluba vezetett az útja? Elmentünk, hogy választ kapjunk erre, s kiderült: a miniszterelnök kábítószerügyi buzgalma itt legalább öt évet késett, azóta pedig nem a kormány, hanem tragikus módon egy haláleset javított a helyzeten. A rendőrség hetek óta hallgat, nem igazolja adatokkal a kábítószerügyi kormánybiztos állításait.","shortLead":"A drogok elleni háború jegyében személyesen tartott terepszemlét Orbán Viktor kormányfő Tarnazsadányban nemrégiben. De...","id":"20250504_Tarnazsadany-riport-droghelyzet-Orban-Viktor-terepszemle-drogtorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17f34b32-94e3-4823-b309-882337f8d8bf.jpg","index":0,"item":"25255d91-611f-4595-8c58-1ae893579db7","keywords":null,"link":"/360/20250504_Tarnazsadany-riport-droghelyzet-Orban-Viktor-terepszemle-drogtorveny","timestamp":"2025. május. 04. 13:30","title":"„Nézzen körbe, lát itt drogosokat? Hány zombival találkozott amióta itt van?” – riport Tarnazsadányból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46912025-492b-4b06-a31c-da1cbabb498b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint „a gyűlölet és a megosztás hatalmát csak szeretettel, őszinteséggel, a másikat is embernek tartva lehet legyőzni”.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint „a gyűlölet és a megosztás hatalmát csak szeretettel, őszinteséggel, a másikat is embernek...","id":"20250503_magyar-peter-valasz-gulyas-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46912025-492b-4b06-a31c-da1cbabb498b.jpg","index":0,"item":"df7ad071-d0f4-430e-be4e-b8f6e5afe5a2","keywords":null,"link":"/itthon/20250503_magyar-peter-valasz-gulyas-gergely","timestamp":"2025. május. 03. 11:40","title":"Magyar Péter válaszolt Gulyás Gergelynek: Tőlünk sohasem fogtok másokat a személyükben bántó állításokat hallani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 03. 15:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bizonyos szempontból a világ legkonzervatívabb kocsija a kombi Golf. A németes tökéletesség megtoldva egy negyedköbméternyi hellyel.
Az egész úgy indult, hogy a tavaly bemutatott új Golf VII esélyt sem adva a világ többi autójának elsöprő fölénnyel lett az év autója. A szokásoknak megfelelően időközben megérkeztek a variánsai is, a GTI, majd a kombi a Variant is. A legérdekesebb változás egyébiránt, hogy a Golf Plus-ból, Golf Sportsvan lett, ami egy sportosan egyszerűsített vagy, ha úgy tetszik egyterűsített Golf.
Visszatérve a Variant modellhez, a Golfok közt a kombi sosem tartozott látványra az ínycsiklandozó falatok közé. Most az szerencsére az elődöknél határozottan agresszívebb külsőt kapott, amelyhez a folyamatosan fejlődő minőségérzet párosul. Természetesen az új Variant is a tavaly debütált moduláris autóépítési platformon (MQB) nyugszik, amelynek köszönhetően jó 100 kilóval könnyebb, mint elődje. A belsőben ugyan azt kapjuk, mint a VII-es Golf ötajtós változatában, amely logikusnak tűnhet, ám nem volt ez mindig így.
Ez itt a lényeg. Képgaléria.
D.P.
Az eddigi legnagyobb belső terű Golf a tetővonalban látványosan hosszabb mint elődje, miközben a túlnyúlások rövidültek. A lényeg persze az ezzel elért 30 centiméterrel nagyobb hátsó rész, amely 605 literes csomagtartót eredményez, de a kocsi így sem számít nagynak a 4,56 méteres hosszával. Nyilván az alapkoncepció az, hogy a kompakt modell minden előnyét megtartva kaphatunk egy sokkal tágasabb batárt. A tengelytáv 2,63 méter, amely 5,7 centivel nagyobb az elődénél. A többféle hátsóhely-kialakítás, a hálóval vagy a kihúzható kalaptartó áthelyezésével jól variálható a tér. A csomagtartóból is kényelmesen elérhető kallantyús hátsó ülésdöntéssel máris 1620 literes térhez jutunk. Egyéként meg a hátul utazok sem fognak szorongani a Golf Variant ítt is kényelmes.
A motorválaszték is egy az egyben került át, vagyis a benzinesek 85-től 140 lóerőig, a gázolajos erőforrások pedig 105 lóerőtől 150 lovasig állnak rendelkezésre. A tesztünkhöz kapott autóban az 1.6 literes dízel BlueMotion változat volt. A kis dízel, amely 105 lóerős és a maximális forgatónyomatéka 250 Nm különösen a fogyasztásra optimalizált modell. Viszont a tesztautó gyakorlatilag nulla kilométeres volt (90 kilométerrel) így igazán lehet mérvadó módon megítélni az átlagfogyasztást. A megtett 200 valahány kilométer nyomán az 5 liter körüli érték tűnik vállalhatónak a gyári 3,9-4,0 literes adattal szemben. Mindenesetre a Comfortline változat ötsebességes manuális váltójának négyes fokozata olyan hosszú, hogy városban nem is nagyon kell mást kapcsolni. Még húszas-harmincas tempónál sincs semmiféle remegés és 2000 alatt forog a főtengely hetvenes tempónál is negyedikben. Vagyis, aki úgy akarja, szinte megfeledkezhet a váltásokról.
Kégaléria.
D.P.
A Comfortline felszereltség-csomagban alapból benne van a tempomat, a rakodónyílás a hátsó ülésen, a multifunkciós kijelző. Opció már a digitklíma és a multifunkciós kormány, és fájó az USB-csatlakozó hiánya az alapfelszereltségben, amely az egyik legfontosabb kiegészítő és csak opciós listából elérhető. A központi info és multimédiás egység is a már bemutatott érintőképernyős rendszerű, a képernyőn megjelenő ikonok, mint az okostelefonos applikációk egyszerűen újjal gördíthetők.
A tesztelt modellt opciólistás elemekkel kiegészítve 6,7 millió forintért kínálja az importőr, ami a normál változatnál 200 ezerrel több. A kombi Skoda Octavia 1.6 TDI (6,5 milliós) és Ford Focus 1.0 Ecoboost (6,3 millió) felségterületén zavargó Golf Variant nem fogja azokat megszorongatni, de az eddigi legkiforrottabb Golf-kombit csinálták a wolfsburgiak.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon. A rovat vezető cikkei negyed órával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra mint a hvg.hu-ra.