Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f5eac60d-45ed-4152-875f-86a7d2f52ba0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Kúria új vizsgálatra kötelezte a hatóságot, amely újfent tiltó határozatot hozott.","shortLead":"A Kúria új vizsgálatra kötelezte a hatóságot, amely újfent tiltó határozatot hozott.","id":"20250613_rendorseg-kuria-pride-szivarvanyos-tuntetes-tilto-hatarozat-tiltas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5eac60d-45ed-4152-875f-86a7d2f52ba0.jpg","index":0,"item":"c18bacba-2e01-4206-9396-bfbf5ac22e79","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_rendorseg-kuria-pride-szivarvanyos-tuntetes-tilto-hatarozat-tiltas-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 14:11","title":"Ismét megtiltotta a rendőrség a Pride napjára szervezett szivárványos tüntetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0c0fea9-2f9c-4385-bf3d-85875ad5c37e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Egyelőre nem tudni, hogy az új pápa csak a ruházatában követi-e a konzervatívabb vonalat.","shortLead":"Egyelőre nem tudni, hogy az új pápa csak a ruházatában követi-e a konzervatívabb vonalat.","id":"20250613_XIV-Leo-a-hagyomanyos-papadivatra-eskuszik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0c0fea9-2f9c-4385-bf3d-85875ad5c37e.jpg","index":0,"item":"22b5eb37-281e-4429-8284-d326b9ad508e","keywords":null,"link":"/elet/20250613_XIV-Leo-a-hagyomanyos-papadivatra-eskuszik","timestamp":"2025. június. 13. 10:50","title":"XIV. Leó a hagyományosabb pápadivatra esküszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1029c0fa-6e90-437f-a837-2a820e61890d","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Eredetileg 25 ezer négyzetméternyi irodaterület jött volna létre a Corvin Campus néven futó beruházás során, a Cordia azonban úgy döntött, hogy a piaci folyamatok hatására lakásokká alakítja át az épületet.","shortLead":"Eredetileg 25 ezer négyzetméternyi irodaterület jött volna létre a Corvin Campus néven futó beruházás során, a Cordia...","id":"20250612_cordia-lakas-ujlakas-iroda-atalakitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1029c0fa-6e90-437f-a837-2a820e61890d.jpg","index":0,"item":"3eb86b18-dfa2-43dd-b49f-433580ed6b25","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250612_cordia-lakas-ujlakas-iroda-atalakitas","timestamp":"2025. június. 13. 11:10","title":"Rekordgyorsan fogynak az új lakások, a fejlesztők inkább az irodákat is átalakítják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy vajon fényt deríthet-e egy apró genetikai eltérés a beszéd eredetére. Egereket vontak be egy érdekes kísérletbe, amelyben az állatok cincogását változtatták meg.","shortLead":"Amerikai kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy vajon fényt deríthet-e egy apró genetikai eltérés a beszéd eredetére...","id":"20250614_eger-cincogas-megvaltoztatasa-emberi-gennel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"7b3d893f-121b-421c-85ac-a0af5aff7316","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_eger-cincogas-megvaltoztatasa-emberi-gennel","timestamp":"2025. június. 14. 16:03","title":"Emberi gént kaptak, másképp kezdtek cincogni az egerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1ac7b82-04d7-4b54-8eac-3cb2f36a0fd8","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Nemrégiben merült fel, hogy hozzányúlnának a jelenlegi rendszerhez.","shortLead":"Nemrégiben merült fel, hogy hozzányúlnának a jelenlegi rendszerhez.","id":"20250613_Maradhat-a-keteves-muszaki-a-regi-autoknal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1ac7b82-04d7-4b54-8eac-3cb2f36a0fd8.jpg","index":0,"item":"e8a1fb33-6dca-4a99-87ec-0a7305903430","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Maradhat-a-keteves-muszaki-a-regi-autoknal","timestamp":"2025. június. 13. 13:13","title":"Maradhat a kétéves műszaki a régi autóknál – Magyarország ellenzi a változást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a4e023b-205d-4154-a906-dbf3db86c646","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A légitársaság közölte, hogy ingyenes átfoglalást, illetve WIZZ-kreditekben vagy eredeti fizetési formában teljes visszatérítést kínál az érintett ügyfeleinek.","shortLead":"A légitársaság közölte, hogy ingyenes átfoglalást, illetve WIZZ-kreditekben vagy eredeti fizetési formában teljes...","id":"20250613_wizz-air-kozlemeny-izrael-iran-legikozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a4e023b-205d-4154-a906-dbf3db86c646.jpg","index":0,"item":"398e485a-c7dc-4da1-9b0a-cf4e187fcf75","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_wizz-air-kozlemeny-izrael-iran-legikozlekedes","timestamp":"2025. június. 13. 13:48","title":"Június 20-ig nem indít gépeket Tel-Avivba és Ammánba a Wizz Air","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","shortLead":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","id":"20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68.jpg","index":0,"item":"32229d8e-f83c-46f5-a445-ae723a6c4da5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 09:58","title":"Reggeli dugók: nem várt műszaki problémák miatt még egy ideig biztosan káosz lesz a Hungária körúti felüljárón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21872232-2efe-4653-bc6c-2c9ba2d3fd14","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A Geert Wilders vezette szélsőjobboldali Szabadságpárt kilépett a holland kormánykoalícióból a bevándorlás- és Izrael-politikával kapcsolatos viták miatt. Előrehozott választás vár októberben Hollandiára.","shortLead":"A Geert Wilders vezette szélsőjobboldali Szabadságpárt kilépett a holland kormánykoalícióból a bevándorlás- és...","id":"20250614_hvg-hollandiai-kormanyvalsag-wilders-bloffje-hullamzo-nepszeruseg-szakitassal-indult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21872232-2efe-4653-bc6c-2c9ba2d3fd14.jpg","index":0,"item":"f3b7af39-5343-41ba-89b8-c14aa15be322","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-hollandiai-kormanyvalsag-wilders-bloffje-hullamzo-nepszeruseg-szakitassal-indult","timestamp":"2025. június. 14. 11:00","title":"Orbán Viktor szövetségese szétrobbantotta a holland koalíciót, de nem tudni, nyer-e vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még kicsit megráncosodni sem volt ideje az alig három éve megjelent sorozatnak, máris új arcot kapott a V60-as család. A középkategóriás kombik közt mára rég nem csak a praktikum számít, egy ilyen autó is legyen izgalmas. A Volvo V60 D5 AWD Polestar pont ilyen.
Egy autógyártó szempontjából mindenképpen jól indul az a teszt, amikor a két és fél éves gyerek a bölcsiből kilépve elkiáltja magát, hogy aszta, de szép autó. Mindezt úgy, hogy akkor még nem is tudja, hogy ezzel furikázik majd egy hétig. Igen ez a Volvo sem az a hatalmas doboz már, amelyekért leginkább az apukák voltak oda a családból. Az átrajzolt V60-as, amelynél lényegében összefésülték a modellkínálat megjelenését – eltűntek a külön álló lámpatestek – összességében mégis konzervatívabb talán elődjénél.
A tesztre kapott V60 D5 AWD Polestar azonban valamitől különleges. Amolyan volvósan, de mégis egyedi. Egy márka talán nem is jelezhetné szerényebben, hogy modelljének teljesítménynövelt darabjával van dolgunk. Na, jó a dupla króm kipufogó végek gyanúsak, de ezen kívül tényleg semmi, csak egy apró kék négyzet alakú műanyag matrica a kocsi hátfalán a felirattal: Polestar.
Mindezzel összhangban egy igazi volvós sem jelezheti finomabban, amikor egy okoskodó autótudorral összeakad, hogy nem akármilyen Volvója van. Csak hátrasétálnak a kocsi mögé, a tulaj megkopogtatja a körmével a kis kék négyzetet: tudod-e barátom mi ez?
Ilyenkor két eset lehetséges, vagyis inkább egy. A másiknak fogalma sem lesz mi az a Polestar. Ekkor pedig lehet hengerelni és előadni, hogy mivel is találkozott a szerencsés érdeklődő. A Polestar változat ugyanis egy jó kis gyári chiptuningot takar. Ha nagyon egyszerűsítünk, ez olyan a Volvónak, mint a BMW-nek az „M” vagy az „AMG”a Mercinek illetve az Audinak az „RS” vagyis a „performance” modell.
A normál 2.4 literes öthengeres dízel 215 lóerős teljesítményét és 470 Nm-es nyomatékát emelte meg a gyáris sportrészleg 230 lóerőre és a már-már igazi izomautók magasságába tartozó 470 Nm-re. Az öthengeres motor hangja pedig tényleg olyan, mint, amikor a klasszikus felállású, négytagú rock zenekar kap még egy hangszerest. Kiteljesedik a hangzás.
Azt pedig külön meg kell jegyezni, hogy ez az utolsó sorozat a Volvónál az öthengeresekből. Jönnek a turbós négyhengeresek, amelyekkel két év alatt kipucolja öt és hat hengereseit a Volvo, ezt a motort például egy kétliteres váltja majd, ugyan ennyi lóerővel és 20 százalékkal kisebb fogyasztással.
D.P.
Ha valamit nagyon éreznek a skandinávok zsigerileg, az az ergonómia, hogyan kell valamit kifinomultan berendezni. Az ülések, a színek és a formák. Itt semmi sem csillog, tükröződik vissza a szélvédőről. A középkonzol kivékonyított lapja nagyon szép, az aluhatású műanyagelemek, azon kívül, hogy nem valóban alumíniumból készültek, kifinomultak. Talán a kezelőszervek kívánnak egy kicsit több odafigyelést, mint egy átlag német prémiumautóban. A jobb oldali tekerőgombbal lehet mindent irányítani, amit manapság inkább a könyöklőhöz közel a kardánboxra szoktak helyezni, így még kevésbé kell a tekintetünket levenni az útról. A prémium „apróságok” mint a kormánykerékfűtés, a jó erős ülésfűtés, vagy a műszerfalra irányított befúvó, amely megakadályozza, hogy esetleg párásodjon elismerésre méltó. Éppen ezért, kissé meglepő a közel 17 millió forintos autóban a manuális ülésállítás.
Érdekes az is, hogy pont a csomagtartója nem túl méretes a V60-nak, bár ebben is van némi volvós tradíció. A svéd márka modelljei nem idomulnak a német prémium hármas méretsztenderdjéhez. Vagy lefele, vagy felfele kilógnak abból: a V60 egy negyed számmal kisebb. A csomagtere például 430 literes, amely a kategóriában elvárt 500 liternél azért jóval csekélyebb. A 4,63 méter hosszú kocsiban még a támlák döntésével sem lesz nagyobb a hátsóhely 1250 liternél. Amúgy a V60 családi kombiként a hátsó sorban is tágas és a jellegzetes probléma sem adódik, hogy a gyerekek az ülésből koszolják a háttámlát. Ami a felnőtteknél fontos, a fejtér is kifogástalan. A támlák a szokásoktól eltérően 40/20/40-arányban dönthetőek, így például sílécet kényelmesebb szállítani, hogy a két szélső ülés teljes érékű marad.
Az összkerekesség egy ilyen sportos kombinak egyenesen főnyeremény. A Kakucs-ringi pálya szűk fordulóiban éppen elkönnyülne egy kicsit a hátulja, ilyenkor azonnal lép a dinamikus menetstabilizáló rendszer és Haldex-kuplungos összkerékhajtás és visszasimítja a kívánt nyomvonalra a járművet. A kocsi 470 Nm-es nyomatékából adódó dinamikája is szépen kijön, bár nem kezd üvölteni a motor és talán az egész sportosság érzet lehetne színpadiasabb. A papíron 7,5 másodperces 100-as sprint biztos teljesül, de az érzet lehetne lehengerlőbb.
Képgaléria.
D.P.
A Volvo estében a biztonsági rendszerek is említést kívánnak. A svédek mindig is az Euro NCAP öt csillagát célozták meg, lehetőség szerint felülről érintve a maximumot. A V60-ban alap a CitySafe rendszer, amely tartalmazza csak az adaptív tempomatot is, amelyet most csak dugóban araszolásra próbálgattuk. Beállítva 50-es tempóig és a követési távolságot a legkisebbre véve, szépen követi a forgalom többi résztvevőjét a kocsi, anélkül, hogy bármit kéne csinálnunk. Igaz, kicsit megtévesztően messze áll meg az előttünk haladótól és a fékezés is talán szokatlan módon, szakaszosan történik, amely a mögöttünk haladónak furcsa lehet.
A Volvo V60 Polestar ára az, ami korántsem a szerénységével ragadja meg szintén a figyelmet. A 16,6 millió forintos ár miatt a gyártó nem számíthat sorban állásra, de szerencséjére olyanok mindig akadnak, akik ha belebolondulnak az öthengeres motorba, az összkerékhajtásba és a kis plaszik lap mögött rejlő csillogó sarki fénybe, azt meg is tudják fizetni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.