Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6093dc7a-7610-4155-85ed-9ca89af51269","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Unitree nemrég avatta fel legújabb, 10 ezer négyzetméteres gyárát Kínában, ahol a főszerep ismét a G1 humanoid roboté volt.","shortLead":"A kínai Unitree nemrég avatta fel legújabb, 10 ezer négyzetméteres gyárát Kínában, ahol a főszerep ismét a G1 humanoid...","id":"20250425_unitree-g1-humanoid-robot-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6093dc7a-7610-4155-85ed-9ca89af51269.jpg","index":0,"item":"38d67bd7-aa34-4a53-9175-773c62f297d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_unitree-g1-humanoid-robot-mozgas","timestamp":"2025. április. 25. 15:03","title":"Kezet fog, ölelkezik és táncol a kínai humanoid robot, a Unitree G1","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3130e492-211a-49a7-958a-56e214140c30","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hatóság szerint a képviselő „csúsztat és ferdít”.","shortLead":"A hatóság szerint a képviselő „csúsztat és ferdít”.","id":"20250425_rendorseg-hadhazy-akos-tuntetes-betiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3130e492-211a-49a7-958a-56e214140c30.jpg","index":0,"item":"edce1cd7-10c1-4f3c-bf7c-47ca3ae31c96","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_rendorseg-hadhazy-akos-tuntetes-betiltas","timestamp":"2025. április. 25. 22:04","title":"Reagált a rendőrség arra, hogy Hadházy szerint hamis bizonyítékokra támaszkodva tiltották be a tüntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b45cb8b8-64fe-4ce1-b3dc-27dc4c3347c8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A brit fogyasztóvédelem megvizsgált pár, konnektorba dugható eszközt, ami a villanyszámla csökkentését ígéri – a megállapítások aggasztóak, és kifejezetten könnyű ilyesmit venni Magyarországról is.","shortLead":"A brit fogyasztóvédelem megvizsgált pár, konnektorba dugható eszközt, ami a villanyszámla csökkentését ígéri –...","id":"20250425_eletveszelyes-energiasporolo-eszkozok-fogyasztovedelem-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b45cb8b8-64fe-4ce1-b3dc-27dc4c3347c8.jpg","index":0,"item":"50e19eab-de3a-49aa-a89e-f6e4cc85139b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_eletveszelyes-energiasporolo-eszkozok-fogyasztovedelem-vizsgalat","timestamp":"2025. április. 25. 19:03","title":"Életveszélyesek, és akár tüzet is okozhatnak a „rezsicsökkentő csodakütyük” egy vizsgálat szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa71d831-7350-4437-8490-b727f0bfc11f","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"Friss adatok mutatják, hogyan és mennyire alakítja át az elektromos szegmens az autónagyhatalmi játszmákat. Globálisan Kína, Európában pedig a Volkswagen tör éppen előre.","shortLead":"Friss adatok mutatják, hogyan és mennyire alakítja át az elektromos szegmens az autónagyhatalmi játszmákat. Globálisan...","id":"20250425_hvg-elektromos-autok-piaca-kina-byd-tesla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa71d831-7350-4437-8490-b727f0bfc11f.jpg","index":0,"item":"d742936a-4a1c-4a39-9dbd-bc6b36af710f","keywords":null,"link":"/360/20250425_hvg-elektromos-autok-piaca-kina-byd-tesla","timestamp":"2025. április. 25. 13:30","title":"Belevágtak, majdnem bebukták az egészet, aztán megcsinálták: mi ez a sok kínai autó az utakon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Japánban megjelenő angol nyelvű lap úgy látja, hogy a magyar kormányfő beszorul az Egyesült Államok és Kína közé – a saját hibájából. A szerző, Jens Kastner úgy értékeli, hogy Magyarország sokáig a tényleges súlyánál nagyobb befolyást élvezett a világpolitikában, köszönhetően a vétójogának. Azon keresztül ugyanis hatni tudott az EU politikájára mind Peking, mind Moszkva, mind Washington ügyében. Most azonban karamboloznak az orbáni világok.","shortLead":"A Japánban megjelenő angol nyelvű lap úgy látja, hogy a magyar kormányfő beszorul az Egyesült Államok és Kína közé –...","id":"20250427_Nikkei-Asia-Review-Orban-Viktor-most-megfizeti-az-arat-hogy-tulterpeszkedett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"f7d0fb38-6e68-405a-85cc-91da47870d28","keywords":null,"link":"/360/20250427_Nikkei-Asia-Review-Orban-Viktor-most-megfizeti-az-arat-hogy-tulterpeszkedett","timestamp":"2025. április. 27. 07:54","title":"Nikkei Asia Review: Orbán Viktor most megfizeti az árát, hogy túlterpeszkedett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3c3afc6-9fee-4b47-af28-b437db2a4029","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szélvédett északi völgyekben fagypont közelébe is süllyedhet a hőmérő higanyszála.","shortLead":"A szélvédett északi völgyekben fagypont közelébe is süllyedhet a hőmérő higanyszála.","id":"20250426_Nehany-megyeben-zivatarokra-figyelmeztetnek-ejszakara-jelentosen-lehul-az-ido-az-orszag-egyes-reszein","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3c3afc6-9fee-4b47-af28-b437db2a4029.jpg","index":0,"item":"5d364913-1fc9-461c-8bc2-cff29e622a3d","keywords":null,"link":"/itthon/20250426_Nehany-megyeben-zivatarokra-figyelmeztetnek-ejszakara-jelentosen-lehul-az-ido-az-orszag-egyes-reszein","timestamp":"2025. április. 26. 17:06","title":"Néhány megyében zivatarokra figyelmeztetnek, éjszakára jelentősen lehűl az idő az ország egyes részein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95e58d64-f6f2-4ecf-9d9f-3dbf3b1b0a28","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A nukleáris főtárgyalóból lett külügyminiszteren, Abbász Aragcsin is múlik, arcvesztés nélkül tud-e Irán atomalkut kötni, hogy elkerülje a háborút.","shortLead":"A nukleáris főtárgyalóból lett külügyminiszteren, Abbász Aragcsin is múlik, arcvesztés nélkül tud-e Irán atomalkut...","id":"20250426_abbasz-aragcsi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95e58d64-f6f2-4ecf-9d9f-3dbf3b1b0a28.jpg","index":0,"item":"f49b442c-4afd-4f5d-bb9f-639050305485","keywords":null,"link":"/360/20250426_abbasz-aragcsi","timestamp":"2025. április. 26. 10:30","title":"Teherán dzsókerként használja az atomtárgyalásokat vezető külügyminiszterét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062a1c49-b791-4754-af19-4278cbd66c40","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kórháznak 15 napja van elárulni, mennyi bevételhez jutott a fizetős betegek után.","shortLead":"A kórháznak 15 napja van elárulni, mennyi bevételhez jutott a fizetős betegek után.","id":"20250425_uzsoki-utcai-korhaz-vip-ellatas-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062a1c49-b791-4754-af19-4278cbd66c40.jpg","index":0,"item":"2d37dc9e-5ba7-4d96-8638-080fec9adb5c","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_uzsoki-utcai-korhaz-vip-ellatas-vizsgalat","timestamp":"2025. április. 25. 21:15","title":"Vizsgálat indult az Uzsokiban működő VIP-ellátás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Soha nem volt még akkora reform a Forma–1-ben, mint amilyet a 2014-es évadra vittek véghez a sportág szabályalkotói. A tengernyi módosítás közül kiemeltük a tíz legfontosabbat, ezek többsége rányomta a bélyegét az idei versenyautókra.
- 2006-tól a tavalyi szezon végéig 2,4 literes, V8-as atmoszférikus erőforrások szolgáltatták a hajtóerőt, mostantól viszont 1,6 literes, V6-os, turbómotorok dolgoznak a kocsikban, 15 ezerre korlátozott percenkénti fordulatszámmal. A korábbi nyolc helyett már csak öt motor használható a szezon során.
- KERS helyett ERS: a hibrid rendszer a fékezés közben keletkező energiát, valamint a kipufogógáz hőjéből származó energiát is hasznosítja, így körönként 33,33 másodpercig 160 plusz lóerőt biztosít. Fontos megjegyezni, hogy mostantól valóban célszerűbb a „hajtáslánc” kifejezést használni, a regulák ugyanis hat fő komponensre bontják a hajtóerőt szolgáltató pakkot: belső égésű motorra (ICE), a KERS továbbfejlesztett változatának számító kinetikus motorgenerátorra (MGU-K), hőenergiájú motorgenerátorra (MGU-H), turbófeltöltőre (TC), akkukra (ES) és vezérlőelektronikára (CE). Hasonlóan a belső égésű motorhoz, a többi komponensből is ötöt lehet használni, ezekkel a csapatok tetszőlegesen variálhatnak az évad során, a kerettúllépés viszont büntetést von maga után.
Lotus E22
Lotus
- Egy újabb lépés a sportág „kizöldítése” felé az is, hogy a versenyzők az eddigi 150-160 kilogramm üzemanyag helyett 100 kilogrammnyival vághatnak neki a futamoknak. A hibrid technológiáknak köszönhetően a hajtáslánc fogyasztása 35 százalékkal csökken a korábbiakhoz képest, ráadásul korlátozták az üzemanyag-átfolyást – 10500-as fordulattól 100 kilogramm/óra – is. Az üzemanyag-limit biztosan komoly kockázati tényező lesz az idény első néhány összecsapásán: Melbourne-ben a versenyigazgató Charlie Whiting már a szabadedzések előtt közölte a csapatokkal, hogy ezen a területen zérótoleranciát alkalmaznak.
- Mivel az idei hajtáslánc jóval nehezebb a korábbinál, az autók minimumsúlyát 642-ről 691 kilogrammra emelték fel. A termetesebb pilótáknak még így is sokat kellett fogyniuk a téli időszakban, amire többen is panaszkodtak.
- Az új előírások szerint készült váltók a tavalyi héttel szemben nyolcfokozatúak, fix áttételezésűek, és már nem öt, hanem hat egymást követő futamot kell kibírniuk. Míg korábban 30 áttételezési variációból lehetett választani, mostantól csak egyszer lehet változtatni a szezon során: minden egyéb módosítás büntetést von maga után.
- Egyetlen, középen elhelyezett kipufogó a korábbi ikermegoldás helyett: ezzel száműzték annak lehetőségét, hogy a forró kipufogógázt a diffúzorhoz vezessék. Az utóbbi években ez volt a Red Bull egyik legfontosabb fegyvere.
- A változatos, bizarrabbnál bizarrabb orrkúpok annak köszönhetőek, hogy az ominózus komponenst keskenyebbre és alacsonyabbra kellett szabni. Ezt a módosítást biztonsági kérdéseket szem előtt tartva vezették be: a keskenyebb, alacsonyabb első szárnytól azt remélik, hogy a pozícióharcok során és a rajtokat követő tülekedésben kevesebb defektet okoznak majd, illetve csökkentik az esélyét annak, hogy az autó a levegőbe emelkedjen olyan esetekben, amikor ütközik az előtte haladó versenygéppel. Változott a hátsó szárny is, amelynek felső terelőeleme kisebb lett, az alsó összekötőelemét pedig száműzték. Az aerodinamikai módosítások a becslések szerint 20 százalékos leszorítóerő-csökkenést eredményeznek.
- Változik az időmérő is: a Q1 20 helyett 18 perces lesz, a Q3 hossza viszont 10-ről 12 percre nő, ráadásul erre a résztvevők kapnak egy extra szett lágy abroncsot is. Mivel ezt a szettet az edzés végén vissza kell adni a Pirellinek, a versenyzőket arra ösztönzi, hogy a korábbiakkal ellentétben többször is próbálkozzanak. Ennek köszönhető az is, hogy mostantól a futamot nem a Q3-ban használt, hanem a legjobban sikerült Q2-es körben fent lévő gumiszettel kell kezdeni.
Renault Energy F1
Renault Sport
- Nagy felháborodást váltott ki az ötlet, de végül elfogadták: az évadzáró összecsapáson elért pontokat az idei évtől megkétszerezik. Az elképzelést eredetileg Sebastian Vettel tavalyi, nyomasztó dominanciája ihlette, mert a pontduplázás reményt adhat egy szorosabb végkifejletre, ám könnyen előfordulhat, hogy épp a német lesz az, akinek ez kapóra jön: amennyiben a Red Bull a szezon előrehaladtával feltámad a teszteléseken látott kábulatból, a címvédőnek Abu-Dzabiban jól jöhet a pontduplázás.
- Akárcsak a közúti közlekedésben, mostantól a Forma–1-ben is osztanak büntetőpontokat. Aki egy szezonon belül kipontozódik, azaz összegyűjt 12 büntetőpontot, egyfutamos eltiltással sújtják. Azt egyelőre nem pontosították, hogy a különféle kihágásokért hány pont jár, az viszont biztos, hogy a büntetőpontok csak a kiosztást követő egy év után évülnek el.