Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"65a4e859-b76e-4440-b564-8c5c7398ebc5","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Gulyás Gergely elmondása szerint az árrésstop hatására 874 termék ára csökkent, átlagosan 17,7 százalékkal. A kormány 4,5 százalékos inflációval számol 2025-ben, ami nyugdíjemelést is jelent, ennek részleteiről is beszélt a minisztert, aki jogalkotói reakciót ígért arra, hogy a héten tüntetők zártak le négy budapesti hidat. Az MNB-alapítványokról nem volt szó a kormányülésen, ahogy az sem derült ki, hogy vállal-e valaki politikai felelősséget az újdörögdi kézigránát-baleset ügyében. Gulyás szerint csak szándékosan lehet félreérteni Orbán poloskázását, az alkoholfogyasztás pedig még hasznos is lehet, és heti egy pálinkától senkinek nem lesz baja. Percről percre közvetítésünk a kormányinfóról.","shortLead":"Gulyás Gergely elmondása szerint az árrésstop hatására 874 termék ára csökkent, átlagosan 17,7 százalékkal. A kormány...","id":"20250327_kormanyinfo-Gulyas-Gergely-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65a4e859-b76e-4440-b564-8c5c7398ebc5.jpg","index":0,"item":"0526a51c-ae01-4911-8a92-4e1c1a84572d","keywords":null,"link":"/itthon/20250327_kormanyinfo-Gulyas-Gergely-elo-ebx","timestamp":"2025. március. 27. 10:09","title":"Kormányinfó: Gulyás szerint a kormánynak nincs dolga az MNB-botránnyal, a hidak lezárásával viszont van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A lépés ugyan formalitás, a hatása mégis fontos.","shortLead":"A lépés ugyan formalitás, a hatása mégis fontos.","id":"20250326_matolcsy-gyorgy-varga-mihaly-nemzetkozi-valutaalap-csere-kinevezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad.jpg","index":0,"item":"eacbe921-c86c-4453-87da-510ec5d14210","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250326_matolcsy-gyorgy-varga-mihaly-nemzetkozi-valutaalap-csere-kinevezes","timestamp":"2025. március. 26. 21:36","title":"A Nemzetközi Valutaalapnál is Varga Mihály lép Matolcsy György helyébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b05bcd5d-ffdd-4a7b-b10d-4dca5f3141a0","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Kétségtelenül ijesztő, ahogy torzulnak a hatalomba kövesedett vezérek, ahogy durvulnak a fenyegetések, súlyosbodik a háborús agresszió. De épp a török példa jelzi, van másik, kellően meg nem értett perspektíva. Vélemény.","shortLead":"Kétségtelenül ijesztő, ahogy torzulnak a hatalomba kövesedett vezérek, ahogy durvulnak a fenyegetések, súlyosbodik...","id":"20250328_hvg-Paraszka-Boroka-illiberalis-autokracia-diktatura-Putyin-Trump-Erdogan-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b05bcd5d-ffdd-4a7b-b10d-4dca5f3141a0.jpg","index":0,"item":"7476b05f-be80-4790-8f02-0612e431d4f9","keywords":null,"link":"/360/20250328_hvg-Paraszka-Boroka-illiberalis-autokracia-diktatura-Putyin-Trump-Erdogan-Orban","timestamp":"2025. március. 28. 08:00","title":"Parászka Boróka: A kiteljesedő diktatúrák vagy az autokráciák összeomlása felé haladunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5df644e4-bbbb-496e-8537-4602700da4bc","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az idén már 5,5 millió autót értékesítenének. ","shortLead":"Az idén már 5,5 millió autót értékesítenének. ","id":"20250327_Felerositi-kulfoldi-terjeszkedeset-a-kinai-BYD-elektromosauto-gyarto-vallalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5df644e4-bbbb-496e-8537-4602700da4bc.jpg","index":0,"item":"8dac00d0-29cd-4429-8300-a49defd303e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250327_Felerositi-kulfoldi-terjeszkedeset-a-kinai-BYD-elektromosauto-gyarto-vallalat","timestamp":"2025. március. 27. 07:48","title":"A vámokat megkerülve növelné eladásait a BYD","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbcc6be4-7f13-4941-89de-e58fe1533c6b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az utóbbi időben egy egyszerű, de elsőre meghökkentőnek tűnő termék hirdetései árasztották el a horkolás iránt érdeklődők közösségi oldalait. A szájtapasz az ígértek szerint jelentősen csökkenti a horkolást, és van olyan sztárfocista is, aki szerint jobb teljesítményre képes a pályán, ha leragasztott szájjal alszik. Egy alvásszakértő tüdőgyógyászt kérdeztünk a módszerről.","shortLead":"Az utóbbi időben egy egyszerű, de elsőre meghökkentőnek tűnő termék hirdetései árasztották el a horkolás iránt...","id":"20250328_szajtapasz-horkolas-ellen-szaj-leragasztasa-alvas-szakerto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbcc6be4-7f13-4941-89de-e58fe1533c6b.jpg","index":0,"item":"1f1bc29b-8b02-4d25-bb29-4905d5b43016","keywords":null,"link":"/elet/20250328_szajtapasz-horkolas-ellen-szaj-leragasztasa-alvas-szakerto","timestamp":"2025. március. 28. 05:31","title":"Tényleg jó horkolás ellen a száj leragasztása?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"931aeae9-f3e6-4ea1-9181-58d3b70e8553","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az év bármelyik részében nekiállhatnánk az ablakpucolásnak és az elhanyagolt sarkok kiporszívózásának, mégis egy bizonyos időszakra koncentrálódnak ezek a feladatok. De miért tavaszi a nagytakarítás?","shortLead":"Az év bármelyik részében nekiállhatnánk az ablakpucolásnak és az elhanyagolt sarkok kiporszívózásának, mégis...","id":"20250327_tavaszi-nagytakaritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/931aeae9-f3e6-4ea1-9181-58d3b70e8553.jpg","index":0,"item":"f14161fa-ee7c-4cf4-b70b-e01a5cdb5e62","keywords":null,"link":"/elet/20250327_tavaszi-nagytakaritas","timestamp":"2025. március. 27. 05:04","title":"Miért éppen tavasszal vágunk bele a nagytakarításba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c320346-7d8e-40ab-b50d-7acd1593fc24","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legendás sportkocsi legfrissebb változata elsőként vonultat fel hibrid hajtásláncot.","shortLead":"A legendás sportkocsi legfrissebb változata elsőként vonultat fel hibrid hajtásláncot.","id":"20250328_700-hibrid-loerovel-tamad-az-uj-porsche-911-turbo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c320346-7d8e-40ab-b50d-7acd1593fc24.jpg","index":0,"item":"e98433aa-ea6f-4975-87ac-34c2c73c2f13","keywords":null,"link":"/cegauto/20250328_700-hibrid-loerovel-tamad-az-uj-porsche-911-turbo","timestamp":"2025. március. 28. 07:59","title":"700 hibrid lóerővel támad az új Porsche 911 Turbo S","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ki vállalja a felelősséget az újdörögdi kézigránát-balesetért? Mennyire hazafias, amikor a miniszterelnök egy nemzeti ünnepen a társadalom egy részét fenyegeti? Még mindig nem vetemedne arra Orbán Viktor, hogy elhallgattassa azokat, akik nem értenek egyet vele? Hogyan viszonyul ez az állítás a tavaszi nagytakarításhoz és Kocsis Mátéék készülő törvényjavaslatához? Miért vádaskodhat bizonyítékok nélkül a hatmilliárd forint közpénzből működő Szuverenitásvédelmi Hivatal? A HVG kérdései a kormányinfón.","shortLead":"Ki vállalja a felelősséget az újdörögdi kézigránát-balesetért? Mennyire hazafias, amikor a miniszterelnök egy nemzeti...","id":"20250327_kormanyinfo-kerdesek-gulyas-gergely-ujdorogd-fenyegetes-poloska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7.jpg","index":0,"item":"969cc0e5-d4a1-4d4f-8d25-344849764bc3","keywords":null,"link":"/itthon/20250327_kormanyinfo-kerdesek-gulyas-gergely-ujdorogd-fenyegetes-poloska","timestamp":"2025. március. 27. 14:15","title":"Gulyás Gergely: Nagyon sok ember szereti a hazáját és utálja a kormányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Soha nem volt még akkora reform a Forma–1-ben, mint amilyet a 2014-es évadra vittek véghez a sportág szabályalkotói. A tengernyi módosítás közül kiemeltük a tíz legfontosabbat, ezek többsége rányomta a bélyegét az idei versenyautókra.
- 2006-tól a tavalyi szezon végéig 2,4 literes, V8-as atmoszférikus erőforrások szolgáltatták a hajtóerőt, mostantól viszont 1,6 literes, V6-os, turbómotorok dolgoznak a kocsikban, 15 ezerre korlátozott percenkénti fordulatszámmal. A korábbi nyolc helyett már csak öt motor használható a szezon során.
- KERS helyett ERS: a hibrid rendszer a fékezés közben keletkező energiát, valamint a kipufogógáz hőjéből származó energiát is hasznosítja, így körönként 33,33 másodpercig 160 plusz lóerőt biztosít. Fontos megjegyezni, hogy mostantól valóban célszerűbb a „hajtáslánc” kifejezést használni, a regulák ugyanis hat fő komponensre bontják a hajtóerőt szolgáltató pakkot: belső égésű motorra (ICE), a KERS továbbfejlesztett változatának számító kinetikus motorgenerátorra (MGU-K), hőenergiájú motorgenerátorra (MGU-H), turbófeltöltőre (TC), akkukra (ES) és vezérlőelektronikára (CE). Hasonlóan a belső égésű motorhoz, a többi komponensből is ötöt lehet használni, ezekkel a csapatok tetszőlegesen variálhatnak az évad során, a kerettúllépés viszont büntetést von maga után.
Lotus E22
Lotus
- Egy újabb lépés a sportág „kizöldítése” felé az is, hogy a versenyzők az eddigi 150-160 kilogramm üzemanyag helyett 100 kilogrammnyival vághatnak neki a futamoknak. A hibrid technológiáknak köszönhetően a hajtáslánc fogyasztása 35 százalékkal csökken a korábbiakhoz képest, ráadásul korlátozták az üzemanyag-átfolyást – 10500-as fordulattól 100 kilogramm/óra – is. Az üzemanyag-limit biztosan komoly kockázati tényező lesz az idény első néhány összecsapásán: Melbourne-ben a versenyigazgató Charlie Whiting már a szabadedzések előtt közölte a csapatokkal, hogy ezen a területen zérótoleranciát alkalmaznak.
- Mivel az idei hajtáslánc jóval nehezebb a korábbinál, az autók minimumsúlyát 642-ről 691 kilogrammra emelték fel. A termetesebb pilótáknak még így is sokat kellett fogyniuk a téli időszakban, amire többen is panaszkodtak.
- Az új előírások szerint készült váltók a tavalyi héttel szemben nyolcfokozatúak, fix áttételezésűek, és már nem öt, hanem hat egymást követő futamot kell kibírniuk. Míg korábban 30 áttételezési variációból lehetett választani, mostantól csak egyszer lehet változtatni a szezon során: minden egyéb módosítás büntetést von maga után.
- Egyetlen, középen elhelyezett kipufogó a korábbi ikermegoldás helyett: ezzel száműzték annak lehetőségét, hogy a forró kipufogógázt a diffúzorhoz vezessék. Az utóbbi években ez volt a Red Bull egyik legfontosabb fegyvere.
- A változatos, bizarrabbnál bizarrabb orrkúpok annak köszönhetőek, hogy az ominózus komponenst keskenyebbre és alacsonyabbra kellett szabni. Ezt a módosítást biztonsági kérdéseket szem előtt tartva vezették be: a keskenyebb, alacsonyabb első szárnytól azt remélik, hogy a pozícióharcok során és a rajtokat követő tülekedésben kevesebb defektet okoznak majd, illetve csökkentik az esélyét annak, hogy az autó a levegőbe emelkedjen olyan esetekben, amikor ütközik az előtte haladó versenygéppel. Változott a hátsó szárny is, amelynek felső terelőeleme kisebb lett, az alsó összekötőelemét pedig száműzték. Az aerodinamikai módosítások a becslések szerint 20 százalékos leszorítóerő-csökkenést eredményeznek.
- Változik az időmérő is: a Q1 20 helyett 18 perces lesz, a Q3 hossza viszont 10-ről 12 percre nő, ráadásul erre a résztvevők kapnak egy extra szett lágy abroncsot is. Mivel ezt a szettet az edzés végén vissza kell adni a Pirellinek, a versenyzőket arra ösztönzi, hogy a korábbiakkal ellentétben többször is próbálkozzanak. Ennek köszönhető az is, hogy mostantól a futamot nem a Q3-ban használt, hanem a legjobban sikerült Q2-es körben fent lévő gumiszettel kell kezdeni.
Renault Energy F1
Renault Sport
- Nagy felháborodást váltott ki az ötlet, de végül elfogadták: az évadzáró összecsapáson elért pontokat az idei évtől megkétszerezik. Az elképzelést eredetileg Sebastian Vettel tavalyi, nyomasztó dominanciája ihlette, mert a pontduplázás reményt adhat egy szorosabb végkifejletre, ám könnyen előfordulhat, hogy épp a német lesz az, akinek ez kapóra jön: amennyiben a Red Bull a szezon előrehaladtával feltámad a teszteléseken látott kábulatból, a címvédőnek Abu-Dzabiban jól jöhet a pontduplázás.
- Akárcsak a közúti közlekedésben, mostantól a Forma–1-ben is osztanak büntetőpontokat. Aki egy szezonon belül kipontozódik, azaz összegyűjt 12 büntetőpontot, egyfutamos eltiltással sújtják. Azt egyelőre nem pontosították, hogy a különféle kihágásokért hány pont jár, az viszont biztos, hogy a büntetőpontok csak a kiosztást követő egy év után évülnek el.
„Ha határozottabban kérdezek a klienstől, máig megkapom, hogy mi ez a Csernus-attitűd?” – mondta a szigorú pszichiáter örökségéről Szél Dávid pszichológus.