szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átfogó vizsgálatot rendelt el a Citroen sportigazgatója, Yves Matton azután, hogy Sebastien Loeböt és José Maria Lopezt a C-Elysée típusjelű versenygépek automata üzemanyag-elzáró rendszerével kapcsolatos problémák miatt diszkvalifikálták a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei második futamának időmérő edzéséről.

Mint ismeretes, Loeb és Lopez az első két helyet szerezték meg a Paul Ricard-versenypályán zajló összecsapás időmérő edzésén, így a kizárás miatt az első futamot nem az első két helyről, hanem a mezőny végéről lesznek kénytelenek megkezdeni. Különösen fájó a szituáció a WTCC-ben idén debütált, a marokkói évadnyitón domináló francia márka számára annak fényében, hogy a hazájában nemzeti hősként tisztelt Loeb új karrierjének első pole pozícióját bukta el.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

„Óriási a csalódás amiatt is, hogy egy olyan komponens miatt jártunk így, amelynek nincs köze a teljesítményhez, ráadásul egy külső beszállítótól kapjuk. Marrakeshben ki lett próbálva és működött, itt is kipróbáltuk a hétvége kezdete előtt és működött, most pedig háromból kettő felmondta a szolgálatot. Fogalmunk sincs, hogy miért, de el kell fogadnunk a helyzetet” – nyilatkozta csalódottan a sprtigazgató a TouringCarTimes című online szaklapnak.

Az automata üzemanyag-elzáró rendszer a versenyautók biztonsági csomagjának része, amely megakadályozza az üzemanyag szétfolyását egy nagyobb baleset esetén. Mint Matton rámutatott: a Citroen először használ ilyesmit, ugyanis a márka legfőbb vadászterületén, a rali-vb-n (WRC) nem használnak ilyet a versenyautókban.

„Ugyanez bárkivel megtörténhetett volna, aki ugyanezt az alkatrészt használja. Nem tudom, hogy ki használ még ugyanilyet, de mi biztosan kicseréljük és megpróbáljuk megérteni, hogy mi történt. Ilyen szelepet egyébként más gyártók is készítenek. Ha nem leszünk száz százalékig biztosak abban, hogy ez jól működik, még az is előfordulhat, hogy a jövőben más beszállítótól szerezzük majd be az alkatrészt” – fogalmazott Matton.

Loeb és Lopez, a két pórul járt versenyző a szakvezető szerint elfogadta a helyzetet, mert – mint mondta – „elég régen vannak a motorsport világában ahhoz, hogy tudják, előfordul az ilyesmi”. Furcsa fintora a sorsnak, hogy a kettős kizárás után a harmadik Citroené. Yvan Mulleré lesz a pole pozíció az első futamon: a négyszeres világbajnok címvédő Marrakeshben alulmúlta az előzetes várakozásokat csapattársaihoz képest, s megtorpant a Paul Ricardon is, ahol az időmérőn első két felvonásában a legjobb időt autózta, a Q3-ban, a sorsdöntő pillanatban viszont jócskán kikapott a franciától és az argentintól.

„Egy autónk ott van a pole pozícióban, Loeb és Lopez pedig mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyen fejezzék be a futamokat” – fújta meg harci kürtjét Matton.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!