szerző:
Tetszett a cikk?

A családi vagy céges kompakt kombiként elsőre is jó választásnak tűnik, egy hét próba után pedig egyértelműen az.

Januártól kapható a harmadik generációs Megane második faceliftjéből a kombi változat. Külsőben az új Clio dizájnját vezették át egy osztállyal feljebb. A motorház síkjából kiemelkedő nagy Renault-jelvénnyel, az elliptikus új lámpatestekkel, a LED-nappali fénnyel és a motorházfedél alján átfutó keskeny fekete betéttel mostantól a Megane is belesímul a Renault jelenlegi formavilágába.

Méreteit tekintve a franciák kombija hozza az iparági átlagot, a 2703 milliméteres tengelytáv és az 4559 milliméteres hossz pontosan kategóriaközép. A csomagtartó mérete 491 liter, míg síkba fektetett hátsó ülésekkel 1567 liter. Pozitívum a csomagtartó alacsony rakodópereme alig fél métert kell emelni a csomakogat, a csomagtér formája síkokkal határolt, vannak akasztók, rekeszek, határolók.
Képgaléria.
D.P.
A beltérben vehető észre leginkább, hogy ez egy hatéves modell utolsó szériája. A műszeregység esztétikumát meghatározzák a digitális, fehér alapon fekete kijelzők. Az ülések kényelmesek, egy kissé talán fotelesek, a hátsó lábért átlagos. Sok a rakodóhely, az USB-kiment és 12 Voltos csatlakozó is praktikus helyen van, igazából csak apróságokba lehet belekötni. Ilyen a tempomat kapcsolója a kardánalagúton, a kézifékkar mellett. Ebbe több szempontból is, az egyik a helye, a másik az anyaga, ami feltűnően alacsony színvonalú műanyag. A középső, hátsó légbefúvó hiánya szintén nem túl elegáns, a traktusban lévő műanyag elemnél nagyon adná magát.

Ha Megane belterén nem, de az információs, szórakoztató és navigációs rendszeren szoftveresen sokat frissítettek. Megkapta a Renault R-Link egységét, amely akár internetkapcsolatra is képes. A 7 colos monitoron megjelenő okostelefonos felületen applikációkon keresztül akár emaliezni, Twitterezni is lehet. A Tom-Tom navigációs szoftvere gyors és egyértelmű, jelzi a telepített traffipaxok közeledtét is. A rendszer az érintőképernyőn keresztül kezelhető, amely viszont messze van, így a kardánalagúton elhelyezett joystick-es panelen keresztül kényelmesebb használni.

A 2014-es Renault Megane Grandtour veleje az új "arc" ellenére a motorterében keresendő. A tesztre kapott 1.6 literes dízelben a fordulatszámmérő ötezerig lett kalibrálva, ez is jelzi az alacsony fogyasztás volna a kiemelt szempont. Beindítva, kellemes meglepetés a hidegen is halkan és kiegyensúlyozottan járó motor. Prémium márka is megirigyelhetné a zajtalanságát. A négyhengeres 130 lovas blokk teljesítményére pedig még sportos jelző sem túlzás, már percenkénti 1600-as fordulatszámtól szépen húz, mi több 1750-től leadja a 320 Nm-es maximális nyomatékát, amley egészen komoly erőt kölcsönöz a kocsinak. Bár korántsem erre való, a 10 másodperc körüli száz kilométerórás sprintet simán hozza és emelkedőn is szépen húzza a kombit.
D.P.
A váltó egy árnyalatnyit pontatlan, viszont rövid úton jár, ami kedvez a dinamikus kapcsolásoknak, még ha ennek a dízeles változatban nincs is akkora jelentősége. A hatfokozatú váltó kiosztása olyan hosszú, hogy 40-től berakhatjuk ötödikbe is és innentő igazából el is lehetne lenni vele. 130-nál hatodikban pontosan 2500-at forog a motor főtengelye, aminek az eredője egy megbízhatóan takarékos 5 literes átlagfogyasztás. Ehhez az egészen parádés értékhez azért kell a Start&Stop automatika és a váltásokra, a fel- és a visszaváltásokra egyaránt figyelmeztető kijelző is.

A Megane Grandtour vezetés közben is hozza a családi kombiktól elvárható semlegességet. Finomra hangolt a kormányzás, akárcsak a futómű, kényelmesen, de stabilan mozog az autó. Ha hirtelen kerülni kell egy nagyobb úthibát, az elkönnyülő hátsóra bekapcsol a menetstabilizáló elektronika.

A Dynamique felszereltségű Megane Grandtour listaára 6,49 millió forint. A csúcsfelszereltség itt motorváltozatot is jelent, az 1.6-os dízelt nem is lehet más csomagban megvenni. Mindez kulcs nélküli nyitást, elektromos rögzítőféket, parkolóradart, kétzónás klímát, elektromosan behajtható tükröket az említett R-Link rendszert, fűthető első üléseket és 5 éves garanciát jelent alapból. Praktikus, jó ár/érték arányú kocsival tartja naprakészen a kínálatát a Renault a kompakt kombik közt, ami flottás kedvenc lehetne, mégsem az. Meglátjuk mit hoz, a jövőre várható negyedik generáció.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!