Lopezé a pole, Michelisz varázsolt az argentin WTCC-időmérőn

Lopezé a pole, Michelisz varázsolt az argentin WTCC-időmérőn

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogyan arra számítani lehetett, a helyi menő José Maria Lopez vezérletével a Citroen gyári csapatának triumvirátusa szerezte meg az első három helyet a Túraautó-vb (WTCC) argentínai fordulójának időmérő edzésén, ahol szenzációs teljesítményt nyújtott Michelisz Norbert is: a Zengő Motorsport kiválósága az egész hetes utazási kálvária után – a Honda kontingens legjobbjaként – a 4. rajthelyet szerezte meg.

Nincs új a nap alatt Argentínában sem, már ami az öthetes nyári szünet után a dél-amerikai országban újra akcióba lendülő Túraautó Világbajnokságot (WTCC) illeti. A Termas de Rio Hondo versenypálya a felújításoknak köszönhetően kétségkívül szebb, mutatósabb, mint egy éve volt, eredmények frontján azonban nincs meglepetés, az egész évben domináló Citroen - különösképpen a vb-éllovas helyi sztár, José Maria Lopez – ott is megállíthatatlannak tűnik.
José Maria Lopez
©

Az idei szereplésének köszönhetően a túraautózásért bolonduló Argentínában szinte nemzeti hősként tisztelt Lopez már a pénteki rövid gyakorláson félreérhetetlen jelét adta annak, hogy kedvenc versenyhelyszínén is a dobogó legfelső fokát veszi célba. Ezt nyomatékosította a szombati szabadedzéseken is: az első tréningen simán vitte az első helyet, míg a másodikon mindössze 4 századdal kapott ki csapattársától, a korábbi ralifenomén Seb Loebtől.

Ilyen előzmények után aligha lehetett kétséges, hogy Lopez a favorit az időmérőre, a bajnoki éllovas pedig hozta is a kötelezőt: simán menetelt a Q3-ig, ahol utolsóként hajtott pályára és 1:43,766-os idejével – a köridőt egyedüliként 1:44 alá szorítva – megszerezte a rajtelsőséget. „A csapattársaim hajtottak, mert nagyon gyorsak. Ismerem a pályát, jó újra itt versenyezni, de ünnepelni csak akkor szeretnék, ha nyerek” – fogalmazott a kvalifikáció után Lopez.

José Maria Lopez
©

A kirobbanó formában hajtó Pechito a csapattársak közül a négyszeres vb-első címvédőre, Yvan Mullerre 0,428 másodpercet vert, amelyet a francia nagymenő utólag értetlen ábrázattal emésztgetett: „Az első kanyarban rontottam, mert túlkormányzott volt az autó, ráadásul az utolsó kanyar sem sikerült jól, viszont a négy tized még ezek fényében is borzalmasan sok. Ennyit a hibák nélkül sem tudtam volna hozni” – mondta a 2. helyen záró Muller, aki Loeböt egy tizeddel szorította a 3. helyre.

Lopez és a Citroen minden dicséretet megérdemel, azonban túlzás nélkül lehet kijelenteni, hogy az időmérő edzés hőse a Zengő Motorsport magyar fenegyereke, Michelisz Norbert volt. Jól ismert tény, hogy Norbi kaotikus körülmények között, pénteken, késő délután jutott csak el a helyszínre, így a nyitónapi félórás tréninget kénytelen volt kihagyni, de a kvalifikációs teljesítményén ez egyáltalán nem mutatkozott meg. A korábbi privát világbajnok a Q1-ben közel egy tizedet vert Lopezre is, így az első helyen masírozott a Q2-be, ahonnan a Citroenek mögött, ám a Honda gyári csapatának kötelékét erősítő Tiago Monteiro előtt jutott a Q3-ba.

Michelisz Norbert
©

Az egykörös zárófázisban Norbi a Citroenekkel nem bírt meg, Monteirót azonban csúnyán elintézte és a portugálra közel 8 tizedet verve végül a 4. rajthelyet szerezte meg: „Mostantól valószínűleg megpróbálom mindig lekésni a gépet, hogy lemaradjak a pénteki tesztről. Persze ez csak vicc…” – mondta nevetve a Honda-különítmény legjobbja, aki dicsérte a Zengő-alakulat munkáját, a Civic WTCC-t pedig „csodálatosnak” titulálta.

A Chevrole Cruze-ok ezen a hétvégén 40 kilogrammnyi büntetősúlyt cipelnek, ami érezteti a hatását a kontingensen. A típus legjobbja – ahogyan a hétvége korábbi szakaszában is – a ROAL Motorsport gépét hajtó Tom Chilton volt, aki a 6. pozícióban zárta a kvalifikációt, maga mögé utasítva a másik két Hondát: az mindenképpen meglepetés, hogy a gyári csapat korábbi vb-elsője, Gabriele Tarquini kiszorult a Q3-ból és csak a 7. helyen végzett, nyomában a Proteam privát Civic-jével, Mehdi Bennani autójával.

Csalódottan konstatálta kvalifikációs szereplését a Campos Racing Chevy Cruze-ával versenyző Hugo Valente is, aki a 9. pozíciót szerezte meg, nagy volt azonban az öröm a Ladánál: az oroszok kisebb örömünnepet ültek azután, hogy Rob Huff beverekedte magát a Q2-be és ott a 10. pozícióban zárt, ami azt jelenti, hogy a második, fordított rajtrácsos futamot az élről kezdheti majd meg. „Hogy mi lehet a stratégiám holnapra? Megpróbálok az élen maradni, ameddig csak lehet, persze azt tudjuk mindannyian, hogy az autónk nem elég gyors ahhoz, hogy nyerjünk. Így is nagyon örülünk, a csapat nagyon sokat dolgozott idén, nagyon megérdemlik ezt az eredményt” – sommázott a brit pilóta.

Vasárnap a versenyeket, magyar idő szerint, 19:00-21:00 között rendezik: az Eurosport mindkét futamot élőben, míg a Duna TV felvételről közvetíti.