Michelisz: Egész pályafutásom legjobb hétvégéje volt!

Michelisz: Egész pályafutásom legjobb hétvégéje volt!

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Michelisz Norbert, a Túraautó-vb-n (WTCC) szereplő Zengő Motorsport magyar pilótája egész pályafutása legjobb versenyhétvégéjének tartja a legutóbbi, argentínai bevetést, ahol az utazási és egyéb viszontagságok ellenére szezonbeli legelőkelőbb eredményét produkálta az első futamon elért 2. helyezéssel.

A 30. születésnapján épp pénteken ünneplő Honda-pilóta dél-amerikai utazásáról egész kalandregényt lehetne írni. A magyar versenyző légiforgalmi viszontagságok, hosszas reptéri várakozás, elkeveredett csomag és lekésett pénteki nyitóedzés után vágott neki a versenyhétvégének a Termas de Rio Honda versenypályán. A gyötrelmek ellenére Norbi szenzációsan szerepelt: a kvalifikációs edzésen a 4. rajthelyet szerezte meg, amelyet az első futamon egy 2. helyezésre váltott, ráadásul a második futamon is összehozott egy 7. helyezést, így az egész Honda-kontingens legeredményesebb tagja volt a latin-amerikai kiruccanás során.

Michelisz Norbert
©

„Ha végiggondolom az Argentínában történteket, szakmailag egész pályafutásom legjobban sikerült hétvégéje volt ez. Az időmérőtől kezdve a második futam végéig nem volt benne hiba sehol sem” – írta a hivatalos honlapján vezetett blogja legfrissebb bejegyzésében Michelisz.

Noha a versenyhétvégéken kulcsfontosságú a pályán töltött idő és a közvélemény arra számított, hogy Norbi megsínyli az elveszített pénteki fél órát, a pilóta saját bevallása szerint az első pillanattól kezdve magabiztos volt a volán mögött. Történt ez annak ellenére is, hogy Norbi a gyári Honda párosával, Tiago Monteiróval és Gabriele Tarquinival ellentétben nem kapta meg a legújabb fejlesztésű lengéscsillapítókat.

„Az első pillanattól kezdve magabiztosságot éreztem a volán mögött, az első szabadedzés után mondtam is Gergőnek, hogy nem kell sok mindent állítgatni az autón. Már az időmérő előtt tudtam, hogy gyorsak leszünk az új gumikon. Arra mondjuk nem számítottam, hogy ennyivel jobbak leszünk a gyári Hondáknál, pláne azok után, hogy kiderült, ők az új fejlesztésű lengéscsillapítókat használják. Ha ehhez hozzávesszük, hogy ki kellett hagynunk a pénteki tesztet, gyötrelmes hétvégét kellett volna zárnunk. De az időmérőn minden egyes kijövetelemnél tudtam javítani, megjött az a fajta önbizalmam, ami újra és újra többet engedett kihozni a technikából” – fogalmazott Norbi.

Michelisz Norbert
©

A magyar versenyző rámutatott, hogy egyelőre még keresik a váratlan formajavulás okát: „Még nem tudjuk, minek volt köszönhető ez a javulás, mert nem húztunk elő a varázskalapból egy sosem próbált beállítást – hozzávetőleg ugyanazzal a setuppal mentünk, mint Spában. Arról sem lehetett szó, hogy esetleg a gyári Hondákon kipróbált fejlesztés nem vált be, hiszen Bennanihoz képest (ő hozzám hasonlóan nem kapta meg a csomagot) ugyanúgy teljesítettek Tarquiniék, mint korábban.”

A Túraautó-vb az ázsiai kalandozás előtt még a nyári szünetnél is hosszabb, kilenchetes szünetre vonul, amelyet Norbi szerint a Zengő Motorsport a dél-amerikai történések alapos tanulmányozására fordít majd. A pilóta jó szokása szerint realista és hangsúlyozta: nincs helye az elbizakodottságnak.

Michelisz Norbert
©

„A földön kell maradnunk, ami nem lesz nehéz, mert a Slovakia Ringen elért harmadik hely után már kaptunk egy pofont az élettől. Akkor hasonlóan a mostanihoz körülbelül fél másodperccel gyorsabbak voltunk a gyári Hondáknál, és azt hittük, így folytatódhat az idény. Ehhez képest a Salzburgringre, de főleg Moszkvára nagyot fordult a kocka. Most sem tudom azt mondani, hogy innentől kezdve mindig elverjük a gyári csapatot. De ez a cél és ezért dolgozunk!” – írta Norbi.

Miután Michelisz pontok vonatkozásában a legjobb Honda-pilóta volt, sikerült előrelépnie a bajnoki tabellán. Nyolc forduló után a Zengő Motorsport versenyzője 100 pontjával a 6. helyen, a gyári Honda két versenyzője, Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini mögött áll: az olasz veterántól 21, míg a portugál márkatárstól 46 egységgel van lemaradva.