szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Ultima Evolutionben a Chevy LS V8-as blokkja dolgozik igény szerint 350-től egészen 1020 lóerős teljesítménytartományig. Akár LeMans-ban is indulhatna.

A kisszériás brit sportautó-manufaktúrák között amolyan kakukktojásnak számít az Ultima cég, ugyanis a többiekkel ellentétben nem japán vagy Ford-erőforrásokkal, hanem Chevrolet V8-as motorral szerelik a LeMans-i versenyautókra emlékeztető közúti rakétáikat. A jól bevált gyakorlaton az új Evolution esetében sem nem változtattak, így az újdonság 350 és 1020 lóerő közötti teljesítménnyel rendelhető.

Ultima

A legerősebb, kompresszoros változat esetében a lóerőgyár mellé 1246 Nm-es csúcsnyomaték is jár, így a 950 kilogrammos rendszámos versenygép 2,3 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet, míg a 0-241 km/h is megvan kilenc másodperc alatt.

Hogy ne csak az egyesekben, de a kanyarokban is kimagaslót produkáljon, az Ultima állítható sportfutóművet pakol a szénszálas karosszériájú Evolution alá, illetve speciális 18-colos Michelin abroncsokat. Azért a puritán sportautós élmény mellett olyan a modern igényeknek megfelelő extrákkal is rendelhető az autó, mint például klíma, navigáció, tolatókamera és bőr sportülések. Mindezért ráadásul alig 100 ezer fontot kérnek, ami az átszámítva 40 millió forintos árával igazán barátinak mondható.

Ultima
Ultima
Ultima
Ultima

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!