szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az American Club Racer változatban a jól ismert 8400 köbcentis V10-es blokk dübörög 645 lóerővel.

Új szintre emeli a Dodge az utcai versenyautó fogalmát, ugyanis a most bemutatott Viper ACR (American Club Racer) egy közúti forgalomban is használható, rendszámos versenyautó. Az eddigi leggyorsabb utcai Viperként beharangozott újdonság orrában a jól ismert 8400 köbcentis V10-es blokk dolgozik 645 lóerővel és 812 Nm maximális nyomatékkal, ami mellé hatfokozatú manuális váltó és speciálisan ehhez a kivitelhez fejlesztett kipufogórendszer jár.

Dodge

A menetdinamikai adatokat sajnos nem tették közzé, de azt elárulták, hogy az 50:50 százalékos súlyelosztású Viper ACR a bőségesen rápakolt spoilereknek és a gigantikus hátsó szárnynak köszönhetően egy tonna leszorítóerőt termel 285 kilométer/órás tempónál, továbbá az állítható, Bilstein gátlókkal szerelt versenyfutóműnek révén 1,5 g oldalgyorsulásra  képes a nagy sebességű kanyarokban.

Ekkora terhelésre mellé speciálisan ehhez a modellhez fejlesztett 19 colos Kumho gumik járnak elöl 295/25, hátul pedig 355/30-as méretben. Szintén beszédes a fékrendszer specifikációja, ugyanis a Brembo 390, illetve 360 milliméteres karbon-kerámia tárcsáit, elöl hat, hátul négy dugattyúval lassítják.

Közúti használatra is alkalmas versenyautóként azért a kényelmi extrákat is meghagyták a Dodge mérnökei, de ahol tudtak faragtak egy picit a súlyukból, például vékonyabb szőnyegeket raktak be, csak három hangszórót kapott a hangrendszer, az Alcantara kárpitozású sportülésekből pedig kihagyták az elektromos ülésállítást.

Dodge
Dodge
Dodge
Dodge

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!