Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b2284d2b-c238-4453-864c-336bb853b2e5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Rengeteg kritika érte a sussexi hercegnét és a férjét, amiért a Los Angeles-i tűzvészt a saját pr-juk fényezésére használták. Meghan Markle most rátett még egy lapáttal.","shortLead":"Rengeteg kritika érte a sussexi hercegnét és a férjét, amiért a Los Angeles-i tűzvészt a saját pr-juk fényezésére...","id":"20250205_meghan-markle-kalifornia-tuzvesz-instagram-video-pr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2284d2b-c238-4453-864c-336bb853b2e5.jpg","index":0,"item":"e0d167d4-8347-4676-9b16-e66ac6b6d2a7","keywords":null,"link":"/elet/20250205_meghan-markle-kalifornia-tuzvesz-instagram-video-pr","timestamp":"2025. február. 05. 08:53","title":"A saját nagyszerűségétől van elájulva Meghan Markle a legújabb Instagram-videójában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f6e2cc8-f471-48d9-8601-8c7d5a03b514","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Rákosrendezőre tervezett Mini-Dubaj beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek megmutatták, hogyan lehet jól hasznosítani az elhagyott iparterületeket. ","shortLead":"A Rákosrendezőre tervezett Mini-Dubaj beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek...","id":"20250205_mini-dubaj-helyett-rozsdaovezet-hasznositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f6e2cc8-f471-48d9-8601-8c7d5a03b514.jpg","index":0,"item":"ce5a22af-17aa-4f01-b003-ec16c2c957e4","keywords":null,"link":"/elet/20250205_mini-dubaj-helyett-rozsdaovezet-hasznositas","timestamp":"2025. február. 05. 06:02","title":"Dubajkodás helyett: három nagyszerű példa, mit lehet kezdeni egy rozsdaövezettel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe687c39-5063-44b5-bb34-79c5693c94f0","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Nemrég egy Nobel-díjas szerző könyvét vitte filmre, most pedig azt a regényt, amely a legendás szexfilmet, az Emmanuelle-t ihlette. Audrey Diwant a régi és az új Emmanuelle-ről, a hetvenes évek erotikus filmjeiről, a jégkockás önkielégítésről és a mai „posztszex éráról” is kérdeztük.","shortLead":"Nemrég egy Nobel-díjas szerző könyvét vitte filmre, most pedig azt a regényt, amely a legendás szexfilmet...","id":"20250206_emmanuelle-film-Audrey-Diwan-interju-szexjelenet-posztszex-intimitas-koordinator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe687c39-5063-44b5-bb34-79c5693c94f0.jpg","index":0,"item":"bda31734-0c2b-4370-94a0-7c72371f433f","keywords":null,"link":"/360/20250206_emmanuelle-film-Audrey-Diwan-interju-szexjelenet-posztszex-intimitas-koordinator","timestamp":"2025. február. 06. 19:30","title":"A maszturbálós jelenetnél egy apró jellel adta a tudtomra, hogy kísérletezni szeretne – interjú az új Emmanuelle film rendezőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8bc7cec-a1b4-4714-8155-0f2d0d7ea561","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem kell minden nap órákat tölteni az edzőteremben, hogy jobban érezzük magunkat és fittebbek legyünk. Tippjeinkkel többet mozoghat úgy, hogy szinte észre sem veszi.","shortLead":"Nem kell minden nap órákat tölteni az edzőteremben, hogy jobban érezzük magunkat és fittebbek legyünk. Tippjeinkkel...","id":"20250207_mozgas-hetkoznap-seta-hatasa-egyensuly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8bc7cec-a1b4-4714-8155-0f2d0d7ea561.jpg","index":0,"item":"d348ae9d-56f0-48c8-97bd-ae106b097579","keywords":null,"link":"/elet/20250207_mozgas-hetkoznap-seta-hatasa-egyensuly","timestamp":"2025. február. 07. 05:01","title":"Változtasson hétköznapi szokásain, hogy 11 évvel tovább élhessen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b039740e-9e28-440d-8939-abea9da3ca2c","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A Nemzet Színésze karácsony előtt szenvedett combcsont-repedést. Még tart a műtét utáni rehabilitációja, de nagyon bízik a mihamarabbi visszatérésében. ","shortLead":"A Nemzet Színésze karácsony előtt szenvedett combcsont-repedést. Még tart a műtét utáni rehabilitációja, de nagyon...","id":"20250206_Bodrogi-Gyula-baleset-combcsont-repedes-mutet-gyogyulas-visszateres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b039740e-9e28-440d-8939-abea9da3ca2c.jpg","index":0,"item":"35b2ee21-5cf6-4926-8a6a-2b7b93cf895f","keywords":null,"link":"/kultura/20250206_Bodrogi-Gyula-baleset-combcsont-repedes-mutet-gyogyulas-visszateres","timestamp":"2025. február. 06. 08:37","title":"„Nagyon vágyom a közönség szeretetére” – Bodrogi Gyula a balesete után lábadozik, de már hiányzik neki a színpad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint stabilan tartják a pozícióikat a kurszki régióban, az oroszok pedig nagy veszteségeket szenvednek el.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint stabilan tartják a pozícióikat a kurszki régióban, az oroszok pedig nagy veszteségeket...","id":"20250205_zelenszkij-eszak-koreai-katonak-menekulnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed.jpg","index":0,"item":"821748c5-e287-4c1b-a51f-ca8197cd2234","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_zelenszkij-eszak-koreai-katonak-menekulnek","timestamp":"2025. február. 05. 20:15","title":"Zelenszkij: Az észak-koreai katonák menekülnek, ezt látjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell a felek kibéküléséhez? A G-nap tízéves évfordulója alkalmából egy pszichológus és Fodor Gábor segítségével boncolgattuk, egymásra találhat-e újra két régi barát egy olyan törés után, ami tíz éve Orbán Viktor és Simicska Lajos között történt az egész ország szeme láttára.","shortLead":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell...","id":"20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e.jpg","index":0,"item":"11601df5-5702-4094-91a0-cc9143b80d4e","keywords":null,"link":"/360/20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","timestamp":"2025. február. 05. 16:45","title":"Kibékülhet-e még Orbán és Simicska?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz az EU-nak.","shortLead":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz...","id":"20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e.jpg","index":0,"item":"b450a2ce-9657-4fe4-84b1-18405e7a398b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","timestamp":"2025. február. 05. 16:12","title":"Az Európai Bizottság vámot akar kivetni a Temu és a Shein csomagjaira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Igazi gázpedáltiprós bemutatón eresztették rá a hazai újságírókat a harmadik generációs MINI legvadabb tagjára. Meghajottuk a MINI JCW-t.
Kijutott nekünk mostanság a jóból, az év elején megvolt az új MINI-k közül a két ötajtós, utcára való betyár, a benzines 192 lóerős Cooper S és a komoly elismerést kiváltó 170 lovas sportos dízel, a Cooper SD. Most pedig jöhet csúcskategória a John Cooper Works, aminek már a neve sem lehetne sokkal menőbb. Annyira sznob és olyan belterjesen hangzik, hogy azonnal húsz százalékot emel bárminek az értékén. A többit meg megoldották a mérnökök, hogy nehogy szó érje a patinás nevet.
BMW
De nézzük gyorsan címszavakban, mi változott az előző JCW-hez képest. Végre egy kis „upsizing”, a régi 1.6-os motort kétliteresre cserélték. Az anyacégétől származó direktbefecskendezéses, kettős turbófázisú, 2.0 literes motor került tehát a JCW-be - hasonlóan Cooper S-hez - csak ezt még szó szerint felturbózták 39 lóerővel, így a teljesítménye 231 lóerő, ami plusz tíz százalékos javulás az elődjéhez képest. A nyomatékadatában még komolyabb 23 százalék a fejlődés, így már 320 Nm-rel feszül az első kereken keresztül az aszfaltnak.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
A futóművet is átdolgozták, akárcsak a fékrendszert, amely most négydugattyús Brembo, kapott egy kis aero csomagot is szárnyacskával a C-oszlopon, új légterelőkkel az oldalszoknyán és áttervezett légbeömlőket az első szpojleren. Valamint egy olyan erős audio tuningot az új kipufogórendszer révén, ami olyan dörömbölést rendez a kocsi alatt gázelvételkor, hogy az a legnagyobb jótétemény, ami egy ilyen sportautóban érheti az embert.
Az Audi tavaly megcsinálta az S1 Quattrót, amit a B-csoportos rali legendára fűztek fel tematikájában. Azt is próbáltuk, lényegében identitás testvérek a MINI JCW-vel és az egyetlen direkt ellenfelek is. Az is 231 lóerős, abban is 2.0 literes motor van.
Ez a kocsi is egy kiadós, kemény tesztvezetéssel adja el igazán magát. Onnan viszont nincs visszaút. Így történt ez most is, a hazai bemutatón, maximum itt, csak virtuálisan nyert új vásárlókat. Beülve a kiskunlacházi reptéren kijelölt pálya rajtjához, az első mozdulat, hogy a váltókar alatti gyűrűvel kiválasztjuk a sport-futómű/motor együttest. Itt csak ez értelmezhető. Utána lehet elhelyezkedni a szoros sportülésben, beállítani az ideális vetési pozíciót és egyáltalán körülnézni. Végül is ismerős minden, a kétállású kapcsolók, középső infotainment varázstükör.
D.P.
Nem véletlen az sem, hogy manapság az ilyen erős kisautókat is automataváltóval hozzák el a bemutatóra a gyártók. Az elképesztő teljesítmény mellett, már igen gyenge láncszem az ember, ha nincs még meg a kellő összhang a géppel, jobb, ha nem kínozzák egymást. Ráadásul ezekben az autókban már olyan hatfokozatú automaták vannak, amelyek semmit nem vesznek el az élvezetből. Sőt a JCW esetében is, ahogy az manapság már nem ritka, a sportosabb váltó az automata – igaz plusz 615 ezer forintért – de ez szekvenciális váltóként is üzemel, egészen elképesztően rövid váltási időkkel.
D.P.
Az esemény lényege egy kijelölt pályán való zúzás. Amint nekivágunk, megmutatja magát a JCW, milyen remek motort kapott. Lelkesen morog, majd kitépi az első métereken a kormányt az ember kezéből a nyomaték, majd hirtelen, gázelvételnél olyanokat visszadurrog a kipufogó, hogy azonnal elfelejti a bankszámlájáról lekerült tizedes jegyeket a vevőjelölt.
Alacsony fordulatnál is elementárisan húz alulról is és az ereje meg is marad 6500-as fordualtig. A hivatalos adat szerint 6,1 másodperc a 0-100, ami kétségtelenül igaz lehet, akárcsak a 246 km/h-s végsebesség. A kiskunlacházi repülőtéren kijelölt pálya leggyorsabb szakaszain 170 feletti tempót lehetett forszírozni és még a legkeményebb ívű jobbos kanyarban is 110-zel simán fordul el a tízenmilliós „gokart”. Minden rezdülésre nagyon reagál, nagyon fog és nagyon harap.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
Nagyon meghúzták azokat a csavarokat, amik egyben tartják ezt a kis méregzsákot, annyira feszes minden. De itt a pályán, pont ez kell. Pedig a hétköznapokban ugyanez fájni fog. Mindene kemény, a kormány, a fék, a futómű és ha kéziváltós lenne, tuti a kuplungtól is görcsölhetne a vádli egy idő után. Mindenestre néhány órányi próba után érezhető, akkor igazán boldog ez az autó, ha legalább néha kifuthatja magát egy-egy hétvégi pályanapon. Az ilyen teremtményeket úgy sem lehet mindig kordában tartani.
MINI John Cooper Works - sajtógaléria
BMW
Nyilván nem lesz a MINI JCW népautó, nem csak nálunk, sehol sem. De ez nem is volt sohasem valós opció. A típus megjelenése óta eladott 19 864 darab háromajtós John Cooper Works, még csak nem is rossz adat. Az alapára 8,22 millió forint, de ez úgy, ahogy van felejtős, a felsorakoztatott tesztautók árai 13 millió körül szoródtak. A két emelttestű testvér - amelyeket szintén elhoztak a bemutatóra - a MINI JCW ALL4 Countryman 9,89 millióról, míg a Paceman 10,28 millióról indul egyébként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.