Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd222054-7bb4-4abb-8718-ddb483869160","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"A fideszes média ma már csak a hülyéknek szól. Szabadság nélkül ennyi telik.","shortLead":"A fideszes média ma már csak a hülyéknek szól. Szabadság nélkül ennyi telik.","id":"20250206_Simicska-Orban-Fidesz-kormanymedia-propaganda-sajto-O1G-tiz-ev-mulva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd222054-7bb4-4abb-8718-ddb483869160.jpg","index":0,"item":"3b666edd-a815-42b4-99db-e0680ea324e3","keywords":null,"link":"/360/20250206_Simicska-Orban-Fidesz-kormanymedia-propaganda-sajto-O1G-tiz-ev-mulva","timestamp":"2025. február. 06. 08:42","title":"Tóta W. Árpád: O1G, tíz év múlva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77129f68-770f-4d72-b7a6-b9514ba075d0","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"Egyes nők jobban, mások kevésbé jól birkóznak meg a változókorral. Szem előtt tartva azt, hogy mindenkit különbözőképpen érint ez az időszak, egy általános jó tanács azért mégis adható az érintett hölgyeknek: mozogni, mozogni, mozogni!","shortLead":"Egyes nők jobban, mások kevésbé jól birkóznak meg a változókorral. Szem előtt tartva azt, hogy mindenkit...","id":"20250207_Mozgas-valtozokor-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77129f68-770f-4d72-b7a6-b9514ba075d0.jpg","index":0,"item":"e412e9df-3fe4-467b-883d-cea0250d6d2b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250207_Mozgas-valtozokor-remifemin","timestamp":"2025. február. 07. 07:30","title":"Így mozogjon a változókorban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"ea5511e4-fdd2-43a6-b677-847745d44c6b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Magángépet lopott volna az a 15 éves amerikai fiatal, aki két fegyverrel ment be egy amerikai repülőtér termináljába. Egy pilóta ártalmatlanította.","shortLead":"Magángépet lopott volna az a 15 éves amerikai fiatal, aki két fegyverrel ment be egy amerikai repülőtér termináljába...","id":"20250206_repulogep-lopas-terrorizmus-fegyver-fiatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea5511e4-fdd2-43a6-b677-847745d44c6b.jpg","index":0,"item":"284e9575-9964-4f58-8625-c7a9ba853612","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_repulogep-lopas-terrorizmus-fegyver-fiatal","timestamp":"2025. február. 06. 15:03","title":"Fegyverrel hadonászott egy 15 éves fiatal az amerikai repülőtéren, egy repülőgépet akart ellopni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Kénsavat és hypót öntöttek össze és ettől mérgező anyag került a levegőbe.","shortLead":"Kénsavat és hypót öntöttek össze és ettől mérgező anyag került a levegőbe.","id":"20250205_mergezo-anyag-pesterzsebeti-uszoda-serules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394.jpg","index":0,"item":"d8726de7-82f8-4429-b134-67f7ebe10df1","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_mergezo-anyag-pesterzsebeti-uszoda-serules","timestamp":"2025. február. 05. 16:23","title":"Mérgező anyag miatt kiürítették a pesterzsébeti uszodát, ketten kórházba kerültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","shortLead":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","id":"20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5.jpg","index":0,"item":"ebb062e4-15bb-41c3-a216-5c4e1fa0f5f3","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","timestamp":"2025. február. 06. 18:36","title":"Párizs leszállította az első francia Mirage 2000-es vadászrepülőket Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már nem szükséges regisztráció a ChatGPT Search használatához, az OpenAI ugyanis szabadon hozzáférhetővé tette a keresőt. Néhány funkcióhoz azért továbbra is szükség lehet rá.","shortLead":"Már nem szükséges regisztráció a ChatGPT Search használatához, az OpenAI ugyanis szabadon hozzáférhetővé tette...","id":"20250206_openai-chatgpt-search-webes-kereso-regisztracio-nelkul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb.jpg","index":0,"item":"d31156c5-75fb-4c62-919b-58740ca44a51","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_openai-chatgpt-search-webes-kereso-regisztracio-nelkul","timestamp":"2025. február. 06. 09:04","title":"Retteghet a Google? Pofonegyszerű lett használni a ChatGPT keresőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42da984a-71a8-4948-9993-3684f1a54e36","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Somogyi Péter, az Oxfordi Egyetem neurobiológia professzora levélben ment neki Gulyás Balázsnak, az egykori akadémiai intézetek, a HUN-REN elnökének.","shortLead":"Somogyi Péter, az Oxfordi Egyetem neurobiológia professzora levélben ment neki Gulyás Balázsnak, az egykori akadémiai...","id":"20250204_Kemeny-biralat-Oxfordbol-az-egykori-akademia-intezetek-vezetojenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42da984a-71a8-4948-9993-3684f1a54e36.jpg","index":0,"item":"e143c31d-201b-4b74-8937-7f837741e4ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_Kemeny-biralat-Oxfordbol-az-egykori-akademia-intezetek-vezetojenek","timestamp":"2025. február. 05. 13:51","title":"Kemény bírálat Oxfordból az egykori akadémiai intézetek vezetőjének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz így a mindennapi betevőnkkel? Mit lehet tenni a talajegészségért? Hogyan futott fel a regeneratív talajművelés, mi az a no till, és tényleg ez ment meg minket? Ki más is tudná tisztázni a kérdéseket, mint a talaj-mikroorganizmusok magyar hangja, Víg Vitália talajökológus.","shortLead":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz...","id":"20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4.jpg","index":0,"item":"f55fb5a3-6a5d-4e56-ac9e-fe0714ead616","keywords":null,"link":"/zhvg/20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 15:30","title":"zCast: Kiszipolyozzuk a talajt, pedig mindennapi betevőnk múlik rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Igazi gázpedáltiprós bemutatón eresztették rá a hazai újságírókat a harmadik generációs MINI legvadabb tagjára. Meghajottuk a MINI JCW-t.
Kijutott nekünk mostanság a jóból, az év elején megvolt az új MINI-k közül a két ötajtós, utcára való betyár, a benzines 192 lóerős Cooper S és a komoly elismerést kiváltó 170 lovas sportos dízel, a Cooper SD. Most pedig jöhet csúcskategória a John Cooper Works, aminek már a neve sem lehetne sokkal menőbb. Annyira sznob és olyan belterjesen hangzik, hogy azonnal húsz százalékot emel bárminek az értékén. A többit meg megoldották a mérnökök, hogy nehogy szó érje a patinás nevet.
BMW
De nézzük gyorsan címszavakban, mi változott az előző JCW-hez képest. Végre egy kis „upsizing”, a régi 1.6-os motort kétliteresre cserélték. Az anyacégétől származó direktbefecskendezéses, kettős turbófázisú, 2.0 literes motor került tehát a JCW-be - hasonlóan Cooper S-hez - csak ezt még szó szerint felturbózták 39 lóerővel, így a teljesítménye 231 lóerő, ami plusz tíz százalékos javulás az elődjéhez képest. A nyomatékadatában még komolyabb 23 százalék a fejlődés, így már 320 Nm-rel feszül az első kereken keresztül az aszfaltnak.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
A futóművet is átdolgozták, akárcsak a fékrendszert, amely most négydugattyús Brembo, kapott egy kis aero csomagot is szárnyacskával a C-oszlopon, új légterelőkkel az oldalszoknyán és áttervezett légbeömlőket az első szpojleren. Valamint egy olyan erős audio tuningot az új kipufogórendszer révén, ami olyan dörömbölést rendez a kocsi alatt gázelvételkor, hogy az a legnagyobb jótétemény, ami egy ilyen sportautóban érheti az embert.
Az Audi tavaly megcsinálta az S1 Quattrót, amit a B-csoportos rali legendára fűztek fel tematikájában. Azt is próbáltuk, lényegében identitás testvérek a MINI JCW-vel és az egyetlen direkt ellenfelek is. Az is 231 lóerős, abban is 2.0 literes motor van.
Ez a kocsi is egy kiadós, kemény tesztvezetéssel adja el igazán magát. Onnan viszont nincs visszaút. Így történt ez most is, a hazai bemutatón, maximum itt, csak virtuálisan nyert új vásárlókat. Beülve a kiskunlacházi reptéren kijelölt pálya rajtjához, az első mozdulat, hogy a váltókar alatti gyűrűvel kiválasztjuk a sport-futómű/motor együttest. Itt csak ez értelmezhető. Utána lehet elhelyezkedni a szoros sportülésben, beállítani az ideális vetési pozíciót és egyáltalán körülnézni. Végül is ismerős minden, a kétállású kapcsolók, középső infotainment varázstükör.
D.P.
Nem véletlen az sem, hogy manapság az ilyen erős kisautókat is automataváltóval hozzák el a bemutatóra a gyártók. Az elképesztő teljesítmény mellett, már igen gyenge láncszem az ember, ha nincs még meg a kellő összhang a géppel, jobb, ha nem kínozzák egymást. Ráadásul ezekben az autókban már olyan hatfokozatú automaták vannak, amelyek semmit nem vesznek el az élvezetből. Sőt a JCW esetében is, ahogy az manapság már nem ritka, a sportosabb váltó az automata – igaz plusz 615 ezer forintért – de ez szekvenciális váltóként is üzemel, egészen elképesztően rövid váltási időkkel.
D.P.
Az esemény lényege egy kijelölt pályán való zúzás. Amint nekivágunk, megmutatja magát a JCW, milyen remek motort kapott. Lelkesen morog, majd kitépi az első métereken a kormányt az ember kezéből a nyomaték, majd hirtelen, gázelvételnél olyanokat visszadurrog a kipufogó, hogy azonnal elfelejti a bankszámlájáról lekerült tizedes jegyeket a vevőjelölt.
Alacsony fordulatnál is elementárisan húz alulról is és az ereje meg is marad 6500-as fordualtig. A hivatalos adat szerint 6,1 másodperc a 0-100, ami kétségtelenül igaz lehet, akárcsak a 246 km/h-s végsebesség. A kiskunlacházi repülőtéren kijelölt pálya leggyorsabb szakaszain 170 feletti tempót lehetett forszírozni és még a legkeményebb ívű jobbos kanyarban is 110-zel simán fordul el a tízenmilliós „gokart”. Minden rezdülésre nagyon reagál, nagyon fog és nagyon harap.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
Nagyon meghúzták azokat a csavarokat, amik egyben tartják ezt a kis méregzsákot, annyira feszes minden. De itt a pályán, pont ez kell. Pedig a hétköznapokban ugyanez fájni fog. Mindene kemény, a kormány, a fék, a futómű és ha kéziváltós lenne, tuti a kuplungtól is görcsölhetne a vádli egy idő után. Mindenestre néhány órányi próba után érezhető, akkor igazán boldog ez az autó, ha legalább néha kifuthatja magát egy-egy hétvégi pályanapon. Az ilyen teremtményeket úgy sem lehet mindig kordában tartani.
MINI John Cooper Works - sajtógaléria
BMW
Nyilván nem lesz a MINI JCW népautó, nem csak nálunk, sehol sem. De ez nem is volt sohasem valós opció. A típus megjelenése óta eladott 19 864 darab háromajtós John Cooper Works, még csak nem is rossz adat. Az alapára 8,22 millió forint, de ez úgy, ahogy van felejtős, a felsorakoztatott tesztautók árai 13 millió körül szoródtak. A két emelttestű testvér - amelyeket szintén elhoztak a bemutatóra - a MINI JCW ALL4 Countryman 9,89 millióról, míg a Paceman 10,28 millióról indul egyébként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.