szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új fejlesztésű TCR versenyautó tömege mindössze 1200 kilogramm, amit a kétliteres turbómotor 330 lóerejének kell mozgásba hoznia.

A korábbi ígéretekhez hűen az Opel bemutatta a vadonatúj Astra TCR versenyautót, amit a jövő évi versenyszezontól vehetnek birtokba az ügyfelek, legkorábban februártól.

Az újdonságot a Kissling Motorsporttal közösen fejlesztették a németek, és versenykész állapotban 95 ezer eurót kérnek érte, ami átszámolva mintegy harmincmillió forintnak megfelelő összeg. Ezért a pénzért egy pályahasználatra optimalizált, fronthajtású versenyautót kínálnak 2.0 literes turbós benzinmotorral, melynek teljesítménye 330 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 420 Nm.

Opel

Ez papíron nem tűnhet olyan soknak, viszont egy lecsupaszított, bukócsövezett versenygépről van szó, aminek az összes alkatrészét versenykörülményekre optimalizálták, a tömege pedig csak 1200 kilogramm. A teljesítmény továbbításában hatfokozatú szekvenciális váltó segít a motornak, a lassulásról hatdugattyús Brembo fékek gondoskodnak az első tengelyen, 378 milliméteres tárcsával, míg a nagy tempónál is kezes viselkedésre az állítható sportfutómű a garancia.

A szabályoknak megfelelően az Astra TCR-t 100 literes benzintartállyal szerelik, rendes versenyautóhoz hűen pedig nincsen benne menetstabilizáló elektronika, sőt még ABS is hiányzik a csomagból.

Opel
Opel
Opel

További érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!