Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"84d55986-d0bb-467e-95d1-fad855a46b33","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A csatornát feltörték, a közmédia azt közölte, dolgoznak a megoldáson.","shortLead":"A csatornát feltörték, a közmédia azt közölte, dolgoznak a megoldáson.","id":"20250210_kozmedia-yt-lopas-letiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84d55986-d0bb-467e-95d1-fad855a46b33.jpg","index":0,"item":"b2bcb11b-87e7-4d93-ba8c-2eacfe846cdf","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_kozmedia-yt-lopas-letiltas","timestamp":"2025. február. 10. 12:37","title":"Ellopták az M1 YouTube-csatornáját, a platform már le is tiltotta azt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a80a9ca6-f5a0-4ac4-88f0-f7fae8eb1321","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A “Tisza programírója” Magyar Péter szerint nem programíró. Egyébként valójában nem a 13. havi nyugdíjon nevet, hanem a kormányon, és nem a 13. havi nyugdíj ellen szólalt fel, hanem annak részleges emelése mellett. A kormánymédia lapjában megjelent cikk mindkét hamis állítását azonnal saját maga cáfolja videóval, idézettel.","shortLead":"A “Tisza programírója” Magyar Péter szerint nem programíró. Egyébként valójában nem a 13. havi nyugdíjon...","id":"20250211_A-kormanymedia-dupla-ongollal-tamadja-a-Tisza-programirojat-a-13-havi-nyugdij-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a80a9ca6-f5a0-4ac4-88f0-f7fae8eb1321.jpg","index":0,"item":"02de57bc-cb95-49c2-a962-af92f49e52fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_A-kormanymedia-dupla-ongollal-tamadja-a-Tisza-programirojat-a-13-havi-nyugdij-miatt","timestamp":"2025. február. 11. 07:57","title":"A kormánymédia tripla öngóllal támadja a \"Tisza programíróját\" a 13. havi nyugdíj miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6116412-02aa-4ca4-a5df-2c842eed85f6","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Több mint 800 ezer autót gyártatnak Mexikóban és Kanadában. ","shortLead":"Több mint 800 ezer autót gyártatnak Mexikóban és Kanadában. ","id":"20250211_Fitch-globalis-autogyartok-kanadai-mexikoi-import-amerikai-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6116412-02aa-4ca4-a5df-2c842eed85f6.jpg","index":0,"item":"1671ef39-1aa7-4517-8579-b3374574b7cf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_Fitch-globalis-autogyartok-kanadai-mexikoi-import-amerikai-vam","timestamp":"2025. február. 11. 07:35","title":"Az amerikai General Motors járhat a legrosszabbul Trump védővámjával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89fc2d60-e940-434c-ac63-d522903df65c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Eden Knight ösztöndíjjal érkezett az Egyesült Államokba, és amikor menedékjogért akart folyamodni, meggyőzték, hogy térjen vissza Szaúd-Arábiába. ","shortLead":"Eden Knight ösztöndíjjal érkezett az Egyesült Államokba, és amikor menedékjogért akart folyamodni, meggyőzték...","id":"20250211_szaudi-kovetseg-ongyilkos-transz-fiatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89fc2d60-e940-434c-ac63-d522903df65c.jpg","index":0,"item":"a874d60b-3b47-496f-a97c-dcba9fa9f947","keywords":null,"link":"/vilag/20250211_szaudi-kovetseg-ongyilkos-transz-fiatal","timestamp":"2025. február. 11. 16:39","title":"A szaúdi követségnek dolgozott az ügyvéd, aki rábeszélte a később öngyilkosságot elkövető transznemű fiatalt, hogy menjen haza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"309d3ba0-b45a-47a6-9530-dddc4a6cbf4f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A külső kerületekben élőknek akarnak alternatívát nyújtani az autózással szemben.","shortLead":"A külső kerületekben élőknek akarnak alternatívát nyújtani az autózással szemben.","id":"20250210_bkk-karacsony-metrobusz-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/309d3ba0-b45a-47a6-9530-dddc4a6cbf4f.jpg","index":0,"item":"ba57f2c3-7a54-4dab-9466-ac154bd49e9f","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_bkk-karacsony-metrobusz-budapest","timestamp":"2025. február. 10. 14:50","title":"Metróbuszokat indít a főváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ef2ea27-e022-47ab-a352-f6c22a02eeb3","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A kétféle aero csomaggal és kétféle váltóval rendelhető új Porsche 911 GT3 egy szuperkönnyű szívómotoros hátsókerék-hajtású adrenalinbomba.","shortLead":"A kétféle aero csomaggal és kétféle váltóval rendelhető új Porsche 911 GT3 egy szuperkönnyű szívómotoros...","id":"20250210_elmenyautozas-kimaxolva-megneztuk-a-legujabb-porsche-911-gt3-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ef2ea27-e022-47ab-a352-f6c22a02eeb3.jpg","index":0,"item":"81c93df7-e520-46da-8e89-4a62f6d04ec6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250210_elmenyautozas-kimaxolva-megneztuk-a-legujabb-porsche-911-gt3-at","timestamp":"2025. február. 10. 07:59","title":"Élményautózás kimaxolva: megnéztük a legújabb Porsche 911 GT3-at","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9600a090-7d66-4ed5-b170-4571881e1050","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogy a pókok megéreznek illatokat, az köztudott, azonban azt, hogy ezt miként teszik, régóta kutatják a szakemberek. Német és svéd kutatók csapata megoldotta a rejtélyt, rájöttek arra, hol található a pókok „orra”.","shortLead":"Hogy a pókok megéreznek illatokat, az köztudott, azonban azt, hogy ezt miként teszik, régóta kutatják a szakemberek...","id":"20250211_him-darazspokok-szagloszerve-labon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9600a090-7d66-4ed5-b170-4571881e1050.jpg","index":0,"item":"848c1988-aaa6-40f2-acfc-b84705941828","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_him-darazspokok-szagloszerve-labon","timestamp":"2025. február. 11. 11:03","title":"Nincsen orruk, mégis szagolnak a pókok, és most az is kiderült, hogy a lábukkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d70f01d-103f-4ce9-9bca-0a2d202f6e4c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Február 14-én, azaz pénteken 18 órától február 16-án hajnali 2 óráig banki informatikai rendszerek fejlesztése miatt bankszünnap lesz a K&H Banknál. Az ügyfeleknek nem árt előtte felkészülniük az ezzel járó technikai leállásra.","shortLead":"Február 14-én, azaz pénteken 18 órától február 16-án hajnali 2 óráig banki informatikai rendszerek fejlesztése miatt...","id":"20250211_kh-bank-karbantartas-leallas-bankszunnap-nem-mukodik-utalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d70f01d-103f-4ce9-9bca-0a2d202f6e4c.jpg","index":0,"item":"a40b189e-e169-47e8-8530-fe7f74e28a50","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_kh-bank-karbantartas-leallas-bankszunnap-nem-mukodik-utalas","timestamp":"2025. február. 11. 20:02","title":"32 órás leállás jön a K&H Banknál, ezeket mindenképpen tegye meg még előtte, péntekig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sok jóféle kisautó kapható, közülük hagyományszámba menően az Opel Corsa a legnépszerűbbek egyike. Ám az új Corsa, az ugyancsak új fejlesztésű egyliteres turbómotorral nem egy szokásos darab. Fürgeségét különösen a pesti zsúfoltságban díjaztuk.
A háromhengeres, egyliteres benzinesben az a nagy szám, hogy még a nagyobbaknál is erősebb, fogyasztása viszont alacsonyabb és tisztább. Mindez azt jelenti, hogy teljesítménye 115 lóerő, csúcsnyomatéka 166 Newtonméter, gyári adatok szerint 100 kilométerenként megelégszik akár 4 liter benzinnel, széndioxid-kibocsátása pedig az Euro 6 norma szerint a kilométerenkénti 100 gramm alatt marad. Összehasonlításképpen lóereje éppen annyi, mint a márka korábbi 1,6 literes szívómotoré, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal alacsonyabb.
Opel
A kis kompakt erőforrás nemcsak teljesítményben, hanem járáskultúrájában is állja a versenyt. Az Opel műszaki ismertetőjéből kitűnik, hogy a fejlesztőknek sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok „sántikálós”, rázós működését, vagyis a kiegyensúlyozás-, a zaj- és a rezgés problémáit. Ennek eredményeként a motor úgy duruzsol, mint egy jobbfajta négyhengeres: például a próbapadon – teljes gáznál, az egész fordulatszám-tartományban – halkabb az ugyanilyen teljesítményű 1,6 literes benzines turbósnál.
Az autóban – állítja a villámos márka – egyáltalán nincs szükség extra zajszigetelésre, bonyolult motorfelfüggesztésre vagy segédalvázra. A motortechnikát ugyanakkor egy sor innovatív megoldás, nagynyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, ultrakompakt turbófeltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi. (A súlycsökkentés érdekében alumíniumöntvényből készül a motorblokk, a hengerfej és a forgattyús-ház alaplemeze.) A teljes motor mindössze 15,5 kiló, 10 százalékkal könnyebb a hasonló teljesítményű 1,6-osokénál.
Opel
A háromhengeres „zseberőmű” az Opel több járműosztályában is szerepet kap. Elsőként a törpe-Adamban debütált, aztán megjelent a Corsa erőforrásainak sorában, most pedig feltűnik majd a heteken belül piacara kerülő vadonatúj Astra belépő-motorjaként is. Voltaképpen a mostanában oly divatos downsizing, azaz a kicsinyítés jegyében kidolgozott pöttöm az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-sorozat legkisebb tagja. Mindez az Opel szentgotthárdi Flex-üzemében készül, ahol rugalmasan, a benzinesek és a dízelek azonos gyártósoron követik egymást.
De hát a Corsa-hívek számára mégis csak az a fő kérdés: hogyan muzsikál ez a magyar szív az új modellben? Megerősíthetem: tényleg csendesen és fürgén. Alapjáraton alig hallani a hangját, és a motorzaj még nagyobb sebességnél sem fülsértő. Már induláskor remekül húz, százra 10,3 másodperc alatt gyorsít. A kisautó menetdinamikája különösen a városi forgalomban élvezetes, a motorhoz társított, ugyancsak új hatfokozatú sebességváltóval finoman lehet föl-le kapcsolgatni. Sőt, nem is nagyon érdemes rutinból, azaz a motor hangja után sebességet váltani.
Opel
A műszerfali váltásesedékesség-jelző korai felkapcsolásokra sürget, ennél fogva már ötvennél ötödikbe lehet tenni a váltót, a motor simán bírja az alacsony fordulatokat és még a városi forgalom közepette is gyakorta kívánkozik a hatodik fokozat. A beharangozott szuperalacsony fogyasztás azonban nem jött be: az óra inkább 5,5-6 litert mutatott, ami azért a zsúfolt pesti forgalomban nem rossz érték. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy gyorsabb start esetén, zöld jelzőlámpánál indulva időnként idegesítően lefulladt az eco-nak nevezett start-stop rendszer, úgyhogy azt rendre kikapcsoltam.
Az immár ötödik Corsa-nemzedék divatosan új ruhájában elöl, a led-menetfényes lámpatestek, a motorháztetőbe bevasalt hupli, vagy a kocsi két oldalán végig futó pengeél mind karakteres dizájnvonás. A négy méter hosszú, ötszemélyes kocsi utas- és csomagterének méretei az elődmodellhez viszonyítva nem változtak, hosszabb úton azonban a kisautós méret – hátul, szorongás nélkül – inkább két felnőttnek elegendő.
Opel
A volánforgatás kényelmét viszont egy sor, többnyire extra felszerelésként rendelhető vezetéstámogató rendszer emeli. A holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyeire figyelmeztető kamera, követési távolság érzékelő, jelzőtábla-felismerő, sávtartó- és távfény asszisztens, guminyomás-csökkentést jelző mind, a szupermini-kategóriában még távolról sem általános szolgáltatás. Az új Corsa ugyanakkor megkapta az Opel más modelljeiből ismert IntelliLink fantázianevű szórakoztató-információs rendszert, a műszerfal közepén kialakított 7 colos, színes érintőképernyővel. A kijelzőn többek között elő lehet hívni navigációs térkép-alkalmazásokat is, de csak az ehhez megfelelő mobil telefonok bluethoos-os összefűzésével.
Az egyliteres Corsa legvitatottabb eleme az ár. A 90 lovas, 4,2, a 115 lóerős változat 4,3 millió forintnál startol, eleve magasabb áron, mint az 1,2-es vagy az 1,4-es típus. A tesztautó a legmagasabb, a Cosmo felszereltséghez tartozik, amely már kedvezményesen több mint 4,6 millió forintba kerül, de az opcionális szerelvények, köztük a 250 ezer forintos nyitható üvegtető közel hatmillió közelébe lökik a vételárat. Mielőtt szívünkhöz kapnánk megjegyzendő, hogy talán a legnagyobb rivális, az egyliteres, 100-125 lovas EcoBoost motorral szerelt Ford Fiesta is hasonló ársávban mozog. Így aztán aki extra technika után ácsingózik, annak mélyen a zsebébe kell nyúlni.
További autós tesztekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.