Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0d17e066-82bb-4746-9c59-4bdccc904598","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szirénázó mentőautó? A szomszéd fúrógépe szombat reggel hétkor? Síró csecsemő egy tízórás repülőúton? Egyik sem sérti annyira a hallójáratainkat, mint az a fajta hang, amit már az őskor óta gyűlölünk.","shortLead":"Szirénázó mentőautó? A szomszéd fúrógépe szombat reggel hétkor? Síró csecsemő egy tízórás repülőúton? Egyik sem sérti...","id":"20250211_ez-az-egyik-legidegesitobb-hang-a-vilagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d17e066-82bb-4746-9c59-4bdccc904598.jpg","index":0,"item":"8d9e1097-52ca-4f7d-a7d9-e92b4be12833","keywords":null,"link":"/elet/20250211_ez-az-egyik-legidegesitobb-hang-a-vilagon","timestamp":"2025. február. 11. 05:31","title":"Ez az egyik legidegesítőbb hang a világon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccd47197-4570-4fae-9b1a-56dcc92d97f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csak levált egy cementált sarok, állapítja meg aprólékos elemzésében a korábban a paksi bővítésért felelős államtitkári posztot is betöltő nukleáris szakember a január végén Paks II. építkezésén történt omlásról. Elismeri ugyanakkor, hogy az eset komoly figyelmet érdemel, annál is inkább, mivel a képek tanúsága szerint a kérdéses sarok pont a korábban földsánccal megtámasztott rézsűfal alatt vált le.","shortLead":"Csak levált egy cementált sarok, állapítja meg aprólékos elemzésében a korábban a paksi bővítésért felelős államtitkári...","id":"20250210_paksi-godoromlas-nem-godoromlas-levalt-sarok-paks-ii-aszodi-attila-nuklearis-energia-paksi-atomeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccd47197-4570-4fae-9b1a-56dcc92d97f7.jpg","index":0,"item":"93e11237-c376-49c6-8423-501b7ab56c8f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_paksi-godoromlas-nem-godoromlas-levalt-sarok-paks-ii-aszodi-attila-nuklearis-energia-paksi-atomeromu","timestamp":"2025. február. 10. 10:23","title":"Mérnökszemmel vezeti le Aszódi Attila, hogy miért nem gödöromlás történt Paks II. építkezésénél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6496a4a-3efc-466c-beb3-e743a061e8cf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ez nem egypárti uralom, de nem is demokrácia.","shortLead":"Ez nem egypárti uralom, de nem is demokrácia.","id":"20250211_Steven-Levitsky-harvardi-professzor-uj-tekintelyelvuseg-USA-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6496a4a-3efc-466c-beb3-e743a061e8cf.jpg","index":0,"item":"66e6e384-f27c-47f7-888f-cad1864f73c4","keywords":null,"link":"/360/20250211_Steven-Levitsky-harvardi-professzor-uj-tekintelyelvuseg-USA-Trump","timestamp":"2025. február. 11. 15:53","title":"Steven Levitsky harvardi professzor: Alakul az új tekintélyelvűség Amerikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d70f01d-103f-4ce9-9bca-0a2d202f6e4c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Február 14-én, azaz pénteken 18 órától február 16-án hajnali 2 óráig banki informatikai rendszerek fejlesztése miatt bankszünnap lesz a K&H Banknál. Az ügyfeleknek nem árt előtte felkészülniük az ezzel járó technikai leállásra.","shortLead":"Február 14-én, azaz pénteken 18 órától február 16-án hajnali 2 óráig banki informatikai rendszerek fejlesztése miatt...","id":"20250211_kh-bank-karbantartas-leallas-bankszunnap-nem-mukodik-utalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d70f01d-103f-4ce9-9bca-0a2d202f6e4c.jpg","index":0,"item":"a40b189e-e169-47e8-8530-fe7f74e28a50","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_kh-bank-karbantartas-leallas-bankszunnap-nem-mukodik-utalas","timestamp":"2025. február. 11. 20:02","title":"32 órás leállás jön a K&H Banknál, ezeket mindenképpen tegye meg még előtte, péntekig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a6f1c64-96a0-4609-a0c0-1e4744d5e241","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az orvosi kamara szerint az uniós alapjogi charta és a magyar Alaptörvény is kimondja, hogy a munkavállalóknak joguk van a fizetett szabadsághoz.","shortLead":"Az orvosi kamara szerint az uniós alapjogi charta és a magyar Alaptörvény is kimondja, hogy a munkavállalóknak joguk...","id":"20250210_takacs-peter-mok-beragadt-szabadsag-egeszsegugyi-dolgozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a6f1c64-96a0-4609-a0c0-1e4744d5e241.jpg","index":0,"item":"c02660d3-59f8-430c-a329-2316d4b3a10c","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_takacs-peter-mok-beragadt-szabadsag-egeszsegugyi-dolgozok","timestamp":"2025. február. 10. 12:01","title":"Takács Péter a MOK-nak: elvesztették a beragadt szabadságaikat az egészségügyi dolgozók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cc05ccf-36a1-4dbd-9dd0-d0ae76b18358","c_author":"Kovács Bálint","category":"360","description":"Most először történt olyan a rendszerváltás óta, hogy a független filmek sikeresebbek voltak, mint az államilag támogatottak, aminek lehetne örülni is, de nem érdemes. Vélemény.","shortLead":"Most először történt olyan a rendszerváltás óta, hogy a független filmek sikeresebbek voltak, mint az államilag...","id":"20250210_magyar-fuggetlen-filmek-siker-futni-mentem-most-vagy-soha-hajdu-szabolcs-filmkritikusok-dija-nemzeti-filmintezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cc05ccf-36a1-4dbd-9dd0-d0ae76b18358.jpg","index":0,"item":"20dd37aa-f714-4ff3-9c43-de12857b9ab4","keywords":null,"link":"/360/20250210_magyar-fuggetlen-filmek-siker-futni-mentem-most-vagy-soha-hajdu-szabolcs-filmkritikusok-dija-nemzeti-filmintezet","timestamp":"2025. február. 10. 13:00","title":"Kovács Bálint: Az év, amikor kivégezték a magyar filmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb652f66-90f7-411b-9c80-57e490e20746","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Pont egy éve tűnt fel a Partizán műsorában Varga Judit volt igazságügyi miniszter és volt fideszes EP-listavezető exférje, Magyar Péter. Magyar elég látványosan, egy Facebook poszttal, majd a Gulyás Mártonnak adott interjújával csekkolt ki a NER-ből. Egy évvel később a Fideszen kívüli világ vezető politikusaként tért vissza, ismét interjút adni.","shortLead":"Pont egy éve tűnt fel a Partizán műsorában Varga Judit volt igazságügyi miniszter és volt fideszes EP-listavezető...","id":"20250211_magyar-peter-partizan-eloben-tisza-fidesz-orban-viktor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb652f66-90f7-411b-9c80-57e490e20746.jpg","index":0,"item":"2528cedd-d5b8-4287-ab6d-5b4255169bfb","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_magyar-peter-partizan-eloben-tisza-fidesz-orban-viktor-ebx","timestamp":"2025. február. 11. 17:57","title":"Most felcsúti maharadzsánk van Magyar Péter szerint, de ő nem Fidesz 2-t, és nem Orbán Viktor light-ot szeretne Magyarországon - ez volt a Partizán-interjú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6efad745-e253-4b5c-89ef-bdfff142d429","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A ködös, jeges szakaszon egymás után ütköztek az autók a kialakult torlódásba. ","shortLead":"A ködös, jeges szakaszon egymás után ütköztek az autók a kialakult torlódásba. ","id":"20250211_tomegkarambol-Kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6efad745-e253-4b5c-89ef-bdfff142d429.jpg","index":0,"item":"c783f0e2-974c-4d6d-93a5-e77fecba2ec1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_tomegkarambol-Kina","timestamp":"2025. február. 11. 08:21","title":"Több mint 100 autó csapódott egymásnak egy kínai hídon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sok jóféle kisautó kapható, közülük hagyományszámba menően az Opel Corsa a legnépszerűbbek egyike. Ám az új Corsa, az ugyancsak új fejlesztésű egyliteres turbómotorral nem egy szokásos darab. Fürgeségét különösen a pesti zsúfoltságban díjaztuk.
A háromhengeres, egyliteres benzinesben az a nagy szám, hogy még a nagyobbaknál is erősebb, fogyasztása viszont alacsonyabb és tisztább. Mindez azt jelenti, hogy teljesítménye 115 lóerő, csúcsnyomatéka 166 Newtonméter, gyári adatok szerint 100 kilométerenként megelégszik akár 4 liter benzinnel, széndioxid-kibocsátása pedig az Euro 6 norma szerint a kilométerenkénti 100 gramm alatt marad. Összehasonlításképpen lóereje éppen annyi, mint a márka korábbi 1,6 literes szívómotoré, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal alacsonyabb.
Opel
A kis kompakt erőforrás nemcsak teljesítményben, hanem járáskultúrájában is állja a versenyt. Az Opel műszaki ismertetőjéből kitűnik, hogy a fejlesztőknek sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok „sántikálós”, rázós működését, vagyis a kiegyensúlyozás-, a zaj- és a rezgés problémáit. Ennek eredményeként a motor úgy duruzsol, mint egy jobbfajta négyhengeres: például a próbapadon – teljes gáznál, az egész fordulatszám-tartományban – halkabb az ugyanilyen teljesítményű 1,6 literes benzines turbósnál.
Az autóban – állítja a villámos márka – egyáltalán nincs szükség extra zajszigetelésre, bonyolult motorfelfüggesztésre vagy segédalvázra. A motortechnikát ugyanakkor egy sor innovatív megoldás, nagynyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, ultrakompakt turbófeltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi. (A súlycsökkentés érdekében alumíniumöntvényből készül a motorblokk, a hengerfej és a forgattyús-ház alaplemeze.) A teljes motor mindössze 15,5 kiló, 10 százalékkal könnyebb a hasonló teljesítményű 1,6-osokénál.
Opel
A háromhengeres „zseberőmű” az Opel több járműosztályában is szerepet kap. Elsőként a törpe-Adamban debütált, aztán megjelent a Corsa erőforrásainak sorában, most pedig feltűnik majd a heteken belül piacara kerülő vadonatúj Astra belépő-motorjaként is. Voltaképpen a mostanában oly divatos downsizing, azaz a kicsinyítés jegyében kidolgozott pöttöm az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-sorozat legkisebb tagja. Mindez az Opel szentgotthárdi Flex-üzemében készül, ahol rugalmasan, a benzinesek és a dízelek azonos gyártósoron követik egymást.
De hát a Corsa-hívek számára mégis csak az a fő kérdés: hogyan muzsikál ez a magyar szív az új modellben? Megerősíthetem: tényleg csendesen és fürgén. Alapjáraton alig hallani a hangját, és a motorzaj még nagyobb sebességnél sem fülsértő. Már induláskor remekül húz, százra 10,3 másodperc alatt gyorsít. A kisautó menetdinamikája különösen a városi forgalomban élvezetes, a motorhoz társított, ugyancsak új hatfokozatú sebességváltóval finoman lehet föl-le kapcsolgatni. Sőt, nem is nagyon érdemes rutinból, azaz a motor hangja után sebességet váltani.
Opel
A műszerfali váltásesedékesség-jelző korai felkapcsolásokra sürget, ennél fogva már ötvennél ötödikbe lehet tenni a váltót, a motor simán bírja az alacsony fordulatokat és még a városi forgalom közepette is gyakorta kívánkozik a hatodik fokozat. A beharangozott szuperalacsony fogyasztás azonban nem jött be: az óra inkább 5,5-6 litert mutatott, ami azért a zsúfolt pesti forgalomban nem rossz érték. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy gyorsabb start esetén, zöld jelzőlámpánál indulva időnként idegesítően lefulladt az eco-nak nevezett start-stop rendszer, úgyhogy azt rendre kikapcsoltam.
Az immár ötödik Corsa-nemzedék divatosan új ruhájában elöl, a led-menetfényes lámpatestek, a motorháztetőbe bevasalt hupli, vagy a kocsi két oldalán végig futó pengeél mind karakteres dizájnvonás. A négy méter hosszú, ötszemélyes kocsi utas- és csomagterének méretei az elődmodellhez viszonyítva nem változtak, hosszabb úton azonban a kisautós méret – hátul, szorongás nélkül – inkább két felnőttnek elegendő.
Opel
A volánforgatás kényelmét viszont egy sor, többnyire extra felszerelésként rendelhető vezetéstámogató rendszer emeli. A holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyeire figyelmeztető kamera, követési távolság érzékelő, jelzőtábla-felismerő, sávtartó- és távfény asszisztens, guminyomás-csökkentést jelző mind, a szupermini-kategóriában még távolról sem általános szolgáltatás. Az új Corsa ugyanakkor megkapta az Opel más modelljeiből ismert IntelliLink fantázianevű szórakoztató-információs rendszert, a műszerfal közepén kialakított 7 colos, színes érintőképernyővel. A kijelzőn többek között elő lehet hívni navigációs térkép-alkalmazásokat is, de csak az ehhez megfelelő mobil telefonok bluethoos-os összefűzésével.
Az egyliteres Corsa legvitatottabb eleme az ár. A 90 lovas, 4,2, a 115 lóerős változat 4,3 millió forintnál startol, eleve magasabb áron, mint az 1,2-es vagy az 1,4-es típus. A tesztautó a legmagasabb, a Cosmo felszereltséghez tartozik, amely már kedvezményesen több mint 4,6 millió forintba kerül, de az opcionális szerelvények, köztük a 250 ezer forintos nyitható üvegtető közel hatmillió közelébe lökik a vételárat. Mielőtt szívünkhöz kapnánk megjegyzendő, hogy talán a legnagyobb rivális, az egyliteres, 100-125 lovas EcoBoost motorral szerelt Ford Fiesta is hasonló ársávban mozog. Így aztán aki extra technika után ácsingózik, annak mélyen a zsebébe kell nyúlni.
További autós tesztekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.