szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A távol-keleti országban imádják a szedánokat, ezért a bajorok igyekeznek a legfiatalabb generációt is kiszolgálni egy prémium lépcsőshátúval.

A mai napon kezdődő kínai Guangzhou (kantoni) Autószalonon tartja premierjét a BMW Compact Sedan Concept, amely a nevéből fakadóan egy alsó középkategóriás szedán prototípusa. Az újdonság a bajorok fronthajtásra optimalizált UKL padlólemezére épül, és 1-es Sedan néven kerülhet majd sorozatgyártásba Kínában. A célközönsége a tehetős kínai fiatalokból áll, akiknek egy klasszikus arányokkal rendelkező, viszont egyszerre sportos és elegáns prémium limuzint akarnak kínálni a bajorok.

BMW

Az ötlet nem újkeletű, hiszen Európában is árulnak hasonlót, elég csak az Audi A3 Sedanra, vagy a Mercedes-Benz CLA-ra gondolni, melyek közül ráadásul mindkettő hazánkban készül. A BMW kompakt szedánját viszont csak Kínában fogják árulni, és egyelőre nem esett szó róla, hogy bármikor is elhoznák Európába, ami kissé meglepő, hiszen a tanulmányautó európai szemmel nézve is kifejezetten kívánatosra sikeredett. Főleg úgy, hogy a bajor tervezők szemmel láthatóan a Gran Coupé modellekből is merítettek inspirációt a megalkotásánál.

BMW
BMW

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy koncepcióautó révén számos olyan látványelem helyet kapott rajta, amik a szériamodellről garantáltan hiányozni fognak, például a karcsú külső visszapillantó tükrük, a hátsó lökhárítóba integrált kipufogóvégek, a karosszériába simuló kilincsek, vagy a 20 colos, ultra peres gumikkal szerelt alufelnik. Az utastérben is hasonló a helyzet, de összhatásában már nagyon érződik rajta, hogy közel van a sorozatgyártáshoz, így boldogan tekinthetnek a jövőbe a bajor márka fiatal kínai ügyfelei.

BMW
BMW
BMW
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!