szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két évvel ezelőtt 2,8 millió dollárért cserélt gazdát a Vignale karosszériás 1953-as Ferrari 250 Europa Coupé, de most újra eladósorba kerül, és már 1 millióval többet remél érte a jelenlegi gazdája.

Nagyszabású árverést rendez december 10-én az RM Sotheby’s aukciós ház New Yorkban, ahol kalapács alá kerül egy 1953-as gyártási évű Vignale karosszériás Ferrari 250 Europa Coupé.

Aki figyelemmel kíséri a milliós licitekkel végződő autós árveréseket annak ismerős lehet az autó, ugyanis 2013-ban 2,8 millió dollárért cserélt gazdát a Bonhams rendezvényén. Úgy tűnik a jelenlegi tulajdonosa egyértelműen befektetési céllal vásárolta, hiszen a mostani árverésen 3,8 és 4,5 millió dollár közötti összeget remélnek érte, ami alsó hangon egymillió dolláros nyereséget jelentene számára.

RM Auctions

A piszkos anyagiak mellett nem szabad, hogy eltörpüljenek az autó valódi érdemei, amelyek az egyik legritkább és legszebb veterán Ferrarivá avanzsálják. A típus már önmagában különlegességnek számít, hiszen csak 22 darabot készítettek belőle az olaszok az ’50-es évek elején, amiből 18 példány Pininfarina karosszériát kapott, a maradék négyhez pedig a Vignale műhely tervezett egyedi külsőt.

A szóban forgó, 0313 EU alvázszámú autó karosszériáját Giovanni Michelotti tervezte, aki a védjegyének számító stíluselemekkel teljesen egyedi karakterrel ruházta fel a sportkupét, amit aztán az 1954-es New York-i Autószalonon mutattak be a nagyközönségnek.

RM Auctions

Az ezután következő évtizedekben meglehetősen kalandos élete volt, többek közt átfestették pirosra és még motort is cseréltek benne egy amerikai V8-ra, míg végül 2009-ben egy svájci gyűjtőhöz került, aki két év alatt több mint 3000 munkaórát fektetett abba, hogy a 250 Europa Coupé visszanyerje eredeti állapotát. Az elveszett elemek helyett újakat gyártottak a gyári specifikációk alapján, míg a szintén új bőrkárpitot ugyanaz a cég készítette el, aki az eredetit 1953-ban. Szintén megemlítendő, hogy a motort is sikerült megmenteni, így a formás motorháztető alatt az olaszok 3.0 literes, 200 lóerős V12-es erőforrása lapul, tripla-Weber karburátorral és négyfokozatú manuális váltóval szerelve.

RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions
RM Auctions

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!