Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9152044a-a958-43c9-9036-02d65f60acd7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.","shortLead":"Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.","id":"20250102_mav-vonat-jarmuhiba-biztositoberendezes-kozlekedes-fennakadas-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9152044a-a958-43c9-9036-02d65f60acd7.jpg","index":0,"item":"aa2236b2-8811-46cd-b195-a6da039ab49c","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_mav-vonat-jarmuhiba-biztositoberendezes-kozlekedes-fennakadas-lazar-janos","timestamp":"2025. január. 02. 09:49","title":"Elég rosszul indult a MÁV-nak az új év első munkanapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán márka összességében is piacvezető. ","shortLead":"A japán márka összességében is piacvezető. ","id":"20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348.jpg","index":0,"item":"95959936-8431-4e2d-8ef0-f932cdcd73c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","timestamp":"2025. január. 02. 12:15","title":"A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5e0d942-a17d-4769-82a7-3f6f4078984d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Korszerű üzem és konyha, vendéglátó helyiség és egy lakás. Nem is tűnik soknak az ár.","shortLead":"Korszerű üzem és konyha, vendéglátó helyiség és egy lakás. Nem is tűnik soknak az ár.","id":"20250102_andriska-pekseg-kovagoors-aruljak-az-epuletet-ingatlan-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5e0d942-a17d-4769-82a7-3f6f4078984d.jpg","index":0,"item":"9e04eb1b-4af5-4f3d-94a5-b36cf75f3445","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_andriska-pekseg-kovagoors-aruljak-az-epuletet-ingatlan-kkv","timestamp":"2025. január. 02. 13:39","title":"Tavaly bezárt, idén már az épületét is eladnák a Balaton egyik legnépszerűbb pékségének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3bf5c5a-4f49-4554-88b5-c03cd5814ea9","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Január elsejével a Gazprom nem exportál tovább gázt Ukrajnán keresztül, így a magát Dnyeszter Menti Köztársaságnak nevező orosz bábállamba sem küld többet, bár ha akarna, megtehetné.","shortLead":"Január elsejével a Gazprom nem exportál tovább gázt Ukrajnán keresztül, így a magát Dnyeszter Menti Köztársaságnak...","id":"20250103_moldova-transznisztria-gazellatas-gazprom-moszkva-tiraszpol-chisinau","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3bf5c5a-4f49-4554-88b5-c03cd5814ea9.jpg","index":0,"item":"dfcbf621-379b-47a0-b400-156d283840db","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_moldova-transznisztria-gazellatas-gazprom-moszkva-tiraszpol-chisinau","timestamp":"2025. január. 03. 18:05","title":"A moldovai orosz kamuállam vezetői nem kérnek az uniós gázból, pedig nekik semmilyen sincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aeab51ec-0a9b-491f-bc52-901292ba145f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem meglepő, hogy az kijelzőfejlesztésben is utazó LG nevéhez fűződik az intelligens funkciókat kínáló, elsősorban játékokhoz ajánlott megjelenítője, amelynél a rugalmas jelző szó szerint értendő. Ez a kijelző ugyanis meghajlítható.","shortLead":"Nem meglepő, hogy az kijelzőfejlesztésben is utazó LG nevéhez fűződik az intelligens funkciókat kínáló, elsősorban...","id":"20250103_ces-2025-lg-45gy990a-hajlithato-gamer-monitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeab51ec-0a9b-491f-bc52-901292ba145f.jpg","index":0,"item":"91e0d683-872e-41cc-9c76-1706edbdfdbc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_ces-2025-lg-45gy990a-hajlithato-gamer-monitor","timestamp":"2025. január. 03. 08:03","title":"Ilyen még nem volt: példátlan monitorral állt elő az LG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Januárban lett volna 104 éves.","shortLead":"Januárban lett volna 104 éves.","id":"20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31.jpg","index":0,"item":"d1ba1ff1-2890-4045-9268-cf743c76fb2f","keywords":null,"link":"/sport/20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 08:27","title":"Meghalt Keleti Ágnes, a világ legidősebb olimpiai bajnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a056194a-e584-453c-bca5-dbc8042babe1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Továbbra sem rózsás a helyzet a város polgármestere szerint, de a csődöt most elkerülték. ","shortLead":"Továbbra sem rózsás a helyzet a város polgármestere szerint, de a csődöt most elkerülték. ","id":"20250102_Salgotarjan-tamogatas-csod-kormany-polgarmester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a056194a-e584-453c-bca5-dbc8042babe1.jpg","index":0,"item":"c9fe3367-588c-44c2-bd6b-bd04bec2a3bd","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Salgotarjan-tamogatas-csod-kormany-polgarmester","timestamp":"2025. január. 02. 13:38","title":"Százmilliókat kapott a kormánytól Salgótarján, hogy ne menjen csődbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","shortLead":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","id":"20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631.jpg","index":0,"item":"3843f5ef-6791-4596-93de-96318f50bc35","keywords":null,"link":"/elet/20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","timestamp":"2025. január. 03. 15:53","title":"A hétvégén még kell a jégkaparó, majd vasárnap jön egy melegfront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alaposan átrendezi mostanság kínálatát a Suzuki. Sorra jönnek az új modellek, megérkezett a „nagy csomagtartós Swift” az új Baleno. Persze más érdekessége is van, többek közt a kis turbó motorja, valamint, hogy megjelent a hibridhajtás is a Suzuki kisautóinak palettáján.
A címben pedzegetett állítás igazolásaként érdemes elöljáróban tudni, hogy úgy hírlik, a szép lassan elbúcsúzó, jelenlegi generációs Suzuki Swifttel együtt, a modell is elköszön Esztergomtól. A következő generáció már nem nálunk fog készülni, ergo az árképzése sem lesz annyira rugalmas, mint, amit megszokhatott az itthoni nagyközönség. Vélhetően át is rendeződik majd a hazai paletta részben ennek nyomán. Persze a modellkínálat átrendeződése már zajlik, nem kis részben a telitalálatnak bizonyult Vitarával, másfelől, hogy megérkezett a „nagyobb csomagtartós Swift”, vagyis a Baleno.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Kezdjük is ezzel a leginkább mindenkit foglalkoztató tétellel, a Suzuki Swift legtöbbet emlegetett negatívumával, a kis csomagtérrel szemben mit kínál az újdonság. A Suzuki Baleno csomagtere alapból 320 literes (VDA-szabvány) – vagyis a hátsó támlák magasságáig pakolva – míg a Swifté, alig 211 liter volt. Mindez azt jeleni, a Baleno csomagtere nem csak a rokonhoz képest óriási, hanem a kategória többi versenyzőjéhez képest sem vall szégyent.
Mivel minden más paraméterében is a Swift lesz az etalon, érdemes gyorsan átnézni a méreteket. A Baleno 3995 mm hosszú, a Swift 3850. Az újdonság 1745 mm széles, míg az esztergomi rokon 1695, magasságban a Swift nyer 1510 mm-rel, a Baleno 1470 milliméter magas. Tengelytávot illetően a Baleno 2520 milliméteres tengelytől-tengelyig hosszában, míg a Swift 2430 milliméter, vagyis 90 milliméterrel kevesebb helyet kínál.
Külsőséget illetően, az újdonság a Suzukik folyékonyságot sugalló formanyelvét örökölte, nem lehet azt állítani, hogy mérföldkő lesz, de formás. A magasabb felszereltségi szinteken persze a krómdíszítések is előkerülnek, akárcsak a 16 colos könnyűfém kerekek, a színre fújt visszapillantók, vagy a B-oszlop műanyag díszbetétei.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Természetesen, ahogy szokás a lámpatestek tudásában is van eltérés, halogénizzóstól a bi-xenonig terjed a skála, a LED-es nappali fény egységes. Ami a belső teret illeti, a jelenlegi Swift-Vitara-S-Cross generáció egységei – kormány, ablakkezelők, központi multimédia, és infoegység köszönnek vissza – miközben például a vezető előtti kis kijelző teljesen új színes, digitális. Nagy felbontásban és ízléses grafikával jeleníti meg a fogyasztási adatoktól kezdve a számtalan információ bármelyikét a gépkocsi pillanatnyi állapotáról.
A Baleno üléshelyzete jellemzően kicsit magas, de kényelmes, vezetés közben a kormány a kategóriához mérten még megfelelően direkt visszajelzéseket is ad, a manuális váltó a japán szabvány szerinti pontosságú az első kilométerek alapján. A hátsó hely 180 centis magasságú sofőr mögé beülve is kényelmes, a fejtér sem érződik szűkösnek. A futómű a kis kategóriában szokásos hátul csatolt lengőkaros, torziós megoldású.
Az Indiában készülő Baleno másik újdonsága, hogy teljesen új platformra épül, könnyebb és nagyobb szilárdságú, mint a kifutó platformok. A legkönnyebb változat az 1.2 literes benzines szívómotorral, alig 935 kilogramm tömegű.
D.P.
Az igazán nagy érdeklődés – legalábbis műszaki szempontból - az új 1.0 literes turbómotorokat veszi körül, amely a második tagja a Suzuki Boosterjet motorcsaládjának. Az 1.4 literes turbós változatot már próbáltuk is a Vitarában. A kisebbik változat 998 köbcentis és 110 lóerős egység 170 Nm-es nyomatékmaximummal, amely 2000-es fordulatszámon jelentkezik. A motor hengerenkénti befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel rendelkezik, a turbót pedig a hengerfejbe integráltan helyezték el, amellyel kompaktabb lehetett a motor felépítése részben annak köszönhetően, hogy nincs külön leömlő a motorblokkon. Ilyen paraméterekkel, elvileg vegyes fogyasztásban 4,5-4,9 literrel beéri száz kilométerenként a Baleno, váltótípustól függően.
A másik komoly újdonság a Suzuki első hibridje ebben a kategóriában, SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) fantázia néven, ami jelen esetben egy „mild” hibridet jelent, vagyis nem képes a jármű kizárólag elektromos módban haladni, a hajtásba segít be a kis elektromos egység, ami leginkább egy felturbózott generátor-indítómotorként fogható fel. A rendszerben a szokásos 45 amperes ólom akkumulátor mellett, egy 3 amperórás lítium-ion akkumulátor is helyet kapott, ezek kapcsolódnak egy úgynevezett ISG-egységhez (integrált indítógenerátor), amely üzemállapotnak megfelelően segít be a hajtásba. Jelentős teljesítményű elektromos egységről persze nem beszélhetünk, mivel 3 lóerő, illetve 50 Nm-nyomatékot biztosít az elektromos rendszer a hajtásnak. Ilyenkor sem azt történik, hogy ez plusz teljesítményként jelenik meg, hanem a belsőégésű egység fogyasztása csökkenthető vele valamelyest.
D.P.
A hibrid rendszer kompaktságára jellemző, hogy alig 6,2 kilogramm a súlytöbblete miatta a hibrid Balenóknak. Ez a változat egyelőre csak a manuális váltóval és 1.2 literes benzines erőforrással rendelhető meg, a 90 lóerős és 120 Nm-es nyomatékú egységgel rendelkező változat. Ezen kívül a palettában van még a már jól ismert dupla befecskendezéses 1.2 literes 90 lóerős négyhengeres szívómotorral szerelt egység, amelyet 2014-óta használ a Suzuki a Swiftekben. Ezt a változatot kipróbálva néhány kilométeren, a fentieken kívül megjegyezhető, hogy a zajszigetelés jónak tűnt, autópálya tempónál is csendes a kabin, az autó stabil, talán csak az oldal szélre lesz kicsit érzékeny.
Aki a Baleno biztonsági rendszerei miatt aggódna az ázsiai piacokon nyújtott néhány nem túl meggyőző törésteszt nyomán, megnyugodhat, mivel a Baleno megkapta a 2016-os szigorúbb szabványok szerinti EuroNCAP négy csillagát az idei évben. A rendszer része alapvetően 6 légzsák, automata radaros vészfékasszisztens, opciósan adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztetés.
Az új Suzuki Baleno legolcsóbban listaáron 3,69 millió forinttól lesz elérhető, ez az 1.2 literes GA felszereltségűt jelenti, a várhatóan sokkalta nagyobb volumenű 1.2 literes GL-felszereltséggel 4,07 millió forint lesz az alapára. A csúcskivitelek, vagyis a GLX felszereltség ugyan ezzel a motorral 4,87 millió forintról indul. A hibrid alapára, amely csak GLX felszereltséggel jön 5,1 millió forint – vagyis 400 ezer forint a felára. Az új turbós 1.0 literesek 5,38 millió forintról indulnak, míg a csúcson a hatfokozatú Baleno 1.0 GLX DITC 6AT szerepel 6,07 millió forintos alapárral.