Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"10483164-fe0f-4b4e-a0a0-53f3e3d8619b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A háromszoros Pulitzer-díjas újságíró szerint a Trump-kormányzat egy rossz vicc, de az elnök tombolásának az USA-ra és a világra nézve is drámai következményei lesznek.","shortLead":"A háromszoros Pulitzer-díjas újságíró szerint a Trump-kormányzat egy rossz vicc, de az elnök tombolásának az USA-ra és...","id":"20250416_Thomas-Friedman-Meg-soha-nem-feltettem-ennyire-Amerikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10483164-fe0f-4b4e-a0a0-53f3e3d8619b.jpg","index":0,"item":"e992ccb6-a0be-47c8-b33d-1489cf412418","keywords":null,"link":"/360/20250416_Thomas-Friedman-Meg-soha-nem-feltettem-ennyire-Amerikat","timestamp":"2025. április. 16. 07:30","title":"Thomas Friedman: Még soha nem féltettem ennyire Amerikát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5b01334-4ad1-41af-ae1c-1bef9712b2ea","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az akadémikus elmondta azt is, hogy a törvényhozásnak nincs joga marginalizálni több tízezer embert. ","shortLead":"Az akadémikus elmondta azt is, hogy a törvényhozásnak nincs joga marginalizálni több tízezer embert. ","id":"20250414_falus-andras-alaptorveny-biologiai-nem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5b01334-4ad1-41af-ae1c-1bef9712b2ea.jpg","index":0,"item":"e1427e5b-f207-4a5b-a425-851ce5f8302c","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_falus-andras-alaptorveny-biologiai-nem","timestamp":"2025. április. 14. 12:48","title":"Falus András az Alaptörvény-módosításról: Tudományosan nem igaz, hogy valaki vagy férfi, vagy nő lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8d99f23-04cc-44ab-8075-5e2b1f862f5e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Fehér Ház álláspontja szerint az egyetem nem tesz meg mindent az antiszemitizmus visszaszorítása érdekében, az intézmény viszont úgy látja, a kormányzat túlságosan bele akar szólni a működésükbe.","shortLead":"A Fehér Ház álláspontja szerint az egyetem nem tesz meg mindent az antiszemitizmus visszaszorítása érdekében...","id":"20250415_Ketmilliard-dollart-vont-meg-Trump-adminisztracio-a-Harvard-Egyetemtol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8d99f23-04cc-44ab-8075-5e2b1f862f5e.jpg","index":0,"item":"32498c99-382e-4cb1-8de9-0fc7a69860a7","keywords":null,"link":"/vilag/20250415_Ketmilliard-dollart-vont-meg-Trump-adminisztracio-a-Harvard-Egyetemtol","timestamp":"2025. április. 15. 08:51","title":"Kétmilliárd dollárt vont meg a Trump-adminisztráció a Harvard Egyetemtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt az elmúlt négy évben auditált beszámolója, mérlege.","shortLead":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt...","id":"20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"1cc3ae82-7f45-4363-955c-16dd4ce11271","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","timestamp":"2025. április. 15. 15:27","title":"„Valamiért az MNB alapítvány ügyeinek szakértőjeként nyilatkozik” – visszaszólt Matolcsy Ádámnak az Állami Számvevőszék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is fura, de ha alaposabban szemügyre vesszük Európa gondjait, akkor azok nem is annyira félelmetesek. Nagy átfedések vannak az egykori nácik és a mai populisták, így Donald Trump nyelvezete között. Működik az autokraták internacionáléja. Trump elkalkulálta magát a vámháborúban Kínával szemben. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Bármennyire is fura, de ha alaposabban szemügyre vesszük Európa gondjait, akkor azok nem is annyira félelmetesek. Nagy...","id":"20250415_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"47fb26d1-bfb6-4500-873b-794c16c4566b","keywords":null,"link":"/360/20250415_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 15. 11:05","title":"Economist: Európa olyan, mint egy skanzen, naivitásában ragaszkodik bizonyos erkölcsi normákhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2364a452-e9d1-456a-a1e1-b9c96d9d9377","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes-dalszerző szerint szó sincs arról, hogy szélsőjobboldali lenne, ezzel csak lejáratni akarják az interneten.","shortLead":"Az énekes-dalszerző szerint szó sincs arról, hogy szélsőjobboldali lenne, ezzel csak lejáratni akarják az interneten.","id":"20250414_szarvasbebi-szeru-online-zaklatas-aldozat-morrissey","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2364a452-e9d1-456a-a1e1-b9c96d9d9377.jpg","index":0,"item":"c9e7ec95-f256-4238-aabc-7653adf1379d","keywords":null,"link":"/elet/20250414_szarvasbebi-szeru-online-zaklatas-aldozat-morrissey","timestamp":"2025. április. 14. 19:09","title":"Szarvasbébiszerű zaklatás áldozatának mondja magát Morrissey","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b48a4eca-8bae-433f-94c6-7c3af79182ed","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ezt talán még Fox Mulder sem hinné el.","shortLead":"Ezt talán még Fox Mulder sem hinné el.","id":"20250414_ufok-szovjetek-cia-akta-leleplezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b48a4eca-8bae-433f-94c6-7c3af79182ed.jpg","index":0,"item":"5294dc1a-f54b-4c45-8ea9-166b5cf5d225","keywords":null,"link":"/elet/20250414_ufok-szovjetek-cia-akta-leleplezes","timestamp":"2025. április. 14. 16:05","title":"Szovjet katonákat kővé változtató űrlények szerepelnek egy bizarr CIA-aktában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da34177d-3e6c-4387-b383-3f3ce28390ef","c_author":"Tálas Andrea","category":"360","description":"A családi konfliktusok mindenhol szinte ugyanolyanok – erősíti meg Moa Herngren, aki szerint hiába ér véget a házasság, a család az család marad. A svéd szerzőnek A válás után megjelent Az anyós című kötete, és jön a családi dráma új darabja, Az örökség.","shortLead":"A családi konfliktusok mindenhol szinte ugyanolyanok – erősíti meg Moa Herngren, aki szerint hiába ér véget a házasság...","id":"20250414_hvg-moa-herngren-sved-iro-a-valas-az-anyos-az-orokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da34177d-3e6c-4387-b383-3f3ce28390ef.jpg","index":0,"item":"d5ccf60e-e6ad-42a4-8a20-e8dbd87e5c5e","keywords":null,"link":"/360/20250414_hvg-moa-herngren-sved-iro-a-valas-az-anyos-az-orokseg","timestamp":"2025. április. 14. 17:30","title":"Moa Herngren svéd író: Megpróbáltam a házasságom felbomlásának a legrosszabb végkifejletét elképzelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alaposan átrendezi mostanság kínálatát a Suzuki. Sorra jönnek az új modellek, megérkezett a „nagy csomagtartós Swift” az új Baleno. Persze más érdekessége is van, többek közt a kis turbó motorja, valamint, hogy megjelent a hibridhajtás is a Suzuki kisautóinak palettáján.
A címben pedzegetett állítás igazolásaként érdemes elöljáróban tudni, hogy úgy hírlik, a szép lassan elbúcsúzó, jelenlegi generációs Suzuki Swifttel együtt, a modell is elköszön Esztergomtól. A következő generáció már nem nálunk fog készülni, ergo az árképzése sem lesz annyira rugalmas, mint, amit megszokhatott az itthoni nagyközönség. Vélhetően át is rendeződik majd a hazai paletta részben ennek nyomán. Persze a modellkínálat átrendeződése már zajlik, nem kis részben a telitalálatnak bizonyult Vitarával, másfelől, hogy megérkezett a „nagyobb csomagtartós Swift”, vagyis a Baleno.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Kezdjük is ezzel a leginkább mindenkit foglalkoztató tétellel, a Suzuki Swift legtöbbet emlegetett negatívumával, a kis csomagtérrel szemben mit kínál az újdonság. A Suzuki Baleno csomagtere alapból 320 literes (VDA-szabvány) – vagyis a hátsó támlák magasságáig pakolva – míg a Swifté, alig 211 liter volt. Mindez azt jeleni, a Baleno csomagtere nem csak a rokonhoz képest óriási, hanem a kategória többi versenyzőjéhez képest sem vall szégyent.
Mivel minden más paraméterében is a Swift lesz az etalon, érdemes gyorsan átnézni a méreteket. A Baleno 3995 mm hosszú, a Swift 3850. Az újdonság 1745 mm széles, míg az esztergomi rokon 1695, magasságban a Swift nyer 1510 mm-rel, a Baleno 1470 milliméter magas. Tengelytávot illetően a Baleno 2520 milliméteres tengelytől-tengelyig hosszában, míg a Swift 2430 milliméter, vagyis 90 milliméterrel kevesebb helyet kínál.
Külsőséget illetően, az újdonság a Suzukik folyékonyságot sugalló formanyelvét örökölte, nem lehet azt állítani, hogy mérföldkő lesz, de formás. A magasabb felszereltségi szinteken persze a krómdíszítések is előkerülnek, akárcsak a 16 colos könnyűfém kerekek, a színre fújt visszapillantók, vagy a B-oszlop műanyag díszbetétei.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Természetesen, ahogy szokás a lámpatestek tudásában is van eltérés, halogénizzóstól a bi-xenonig terjed a skála, a LED-es nappali fény egységes. Ami a belső teret illeti, a jelenlegi Swift-Vitara-S-Cross generáció egységei – kormány, ablakkezelők, központi multimédia, és infoegység köszönnek vissza – miközben például a vezető előtti kis kijelző teljesen új színes, digitális. Nagy felbontásban és ízléses grafikával jeleníti meg a fogyasztási adatoktól kezdve a számtalan információ bármelyikét a gépkocsi pillanatnyi állapotáról.
A Baleno üléshelyzete jellemzően kicsit magas, de kényelmes, vezetés közben a kormány a kategóriához mérten még megfelelően direkt visszajelzéseket is ad, a manuális váltó a japán szabvány szerinti pontosságú az első kilométerek alapján. A hátsó hely 180 centis magasságú sofőr mögé beülve is kényelmes, a fejtér sem érződik szűkösnek. A futómű a kis kategóriában szokásos hátul csatolt lengőkaros, torziós megoldású.
Az Indiában készülő Baleno másik újdonsága, hogy teljesen új platformra épül, könnyebb és nagyobb szilárdságú, mint a kifutó platformok. A legkönnyebb változat az 1.2 literes benzines szívómotorral, alig 935 kilogramm tömegű.
D.P.
Az igazán nagy érdeklődés – legalábbis műszaki szempontból - az új 1.0 literes turbómotorokat veszi körül, amely a második tagja a Suzuki Boosterjet motorcsaládjának. Az 1.4 literes turbós változatot már próbáltuk is a Vitarában. A kisebbik változat 998 köbcentis és 110 lóerős egység 170 Nm-es nyomatékmaximummal, amely 2000-es fordulatszámon jelentkezik. A motor hengerenkénti befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel rendelkezik, a turbót pedig a hengerfejbe integráltan helyezték el, amellyel kompaktabb lehetett a motor felépítése részben annak köszönhetően, hogy nincs külön leömlő a motorblokkon. Ilyen paraméterekkel, elvileg vegyes fogyasztásban 4,5-4,9 literrel beéri száz kilométerenként a Baleno, váltótípustól függően.
A másik komoly újdonság a Suzuki első hibridje ebben a kategóriában, SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) fantázia néven, ami jelen esetben egy „mild” hibridet jelent, vagyis nem képes a jármű kizárólag elektromos módban haladni, a hajtásba segít be a kis elektromos egység, ami leginkább egy felturbózott generátor-indítómotorként fogható fel. A rendszerben a szokásos 45 amperes ólom akkumulátor mellett, egy 3 amperórás lítium-ion akkumulátor is helyet kapott, ezek kapcsolódnak egy úgynevezett ISG-egységhez (integrált indítógenerátor), amely üzemállapotnak megfelelően segít be a hajtásba. Jelentős teljesítményű elektromos egységről persze nem beszélhetünk, mivel 3 lóerő, illetve 50 Nm-nyomatékot biztosít az elektromos rendszer a hajtásnak. Ilyenkor sem azt történik, hogy ez plusz teljesítményként jelenik meg, hanem a belsőégésű egység fogyasztása csökkenthető vele valamelyest.
D.P.
A hibrid rendszer kompaktságára jellemző, hogy alig 6,2 kilogramm a súlytöbblete miatta a hibrid Balenóknak. Ez a változat egyelőre csak a manuális váltóval és 1.2 literes benzines erőforrással rendelhető meg, a 90 lóerős és 120 Nm-es nyomatékú egységgel rendelkező változat. Ezen kívül a palettában van még a már jól ismert dupla befecskendezéses 1.2 literes 90 lóerős négyhengeres szívómotorral szerelt egység, amelyet 2014-óta használ a Suzuki a Swiftekben. Ezt a változatot kipróbálva néhány kilométeren, a fentieken kívül megjegyezhető, hogy a zajszigetelés jónak tűnt, autópálya tempónál is csendes a kabin, az autó stabil, talán csak az oldal szélre lesz kicsit érzékeny.
Aki a Baleno biztonsági rendszerei miatt aggódna az ázsiai piacokon nyújtott néhány nem túl meggyőző törésteszt nyomán, megnyugodhat, mivel a Baleno megkapta a 2016-os szigorúbb szabványok szerinti EuroNCAP négy csillagát az idei évben. A rendszer része alapvetően 6 légzsák, automata radaros vészfékasszisztens, opciósan adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztetés.
Az új Suzuki Baleno legolcsóbban listaáron 3,69 millió forinttól lesz elérhető, ez az 1.2 literes GA felszereltségűt jelenti, a várhatóan sokkalta nagyobb volumenű 1.2 literes GL-felszereltséggel 4,07 millió forint lesz az alapára. A csúcskivitelek, vagyis a GLX felszereltség ugyan ezzel a motorral 4,87 millió forintról indul. A hibrid alapára, amely csak GLX felszereltséggel jön 5,1 millió forint – vagyis 400 ezer forint a felára. Az új turbós 1.0 literesek 5,38 millió forintról indulnak, míg a csúcson a hatfokozatú Baleno 1.0 GLX DITC 6AT szerepel 6,07 millió forintos alapárral.