Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"32c866d2-a48f-4448-ac6d-5621f91ee072","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Fodor Gergely keddtől már nem tölti be ezt a tisztséget.","shortLead":"Fodor Gergely keddtől már nem tölti be ezt a tisztséget.","id":"20250415_Levaltottak-a-budai-Varert-is-felelos-kormanybiztost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c866d2-a48f-4448-ac6d-5621f91ee072.jpg","index":0,"item":"f457ada2-7670-4578-865c-7bb0e0a96680","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Levaltottak-a-budai-Varert-is-felelos-kormanybiztost","timestamp":"2025. április. 15. 06:54","title":"Leváltották a budai várért is felelős kormánybiztost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72e1992-10c9-4ab1-8a1e-692b6e57307d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Momentumt képviselői előbb blokáddal próbálták elzárni az utat a fideszesek elől, ám a rendőrök elcipelték őket, így a kormánypárti képviselők bejutottak a szavazásra. A momentumosok ezután a tüntetőkkel együtt a Sándor-palotához indultak, de rendőrsorfalba ütköztek.","shortLead":"A Momentumt képviselői előbb blokáddal próbálták elzárni az utat a fideszesek elől, ám a rendőrök elcipelték őket...","id":"20250414_parlament-momentum-alaptorveny-modositas-fidesz-kepviselo-blokad-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72e1992-10c9-4ab1-8a1e-692b6e57307d.jpg","index":0,"item":"76596444-a926-4732-91f6-028b0fc84695","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_parlament-momentum-alaptorveny-modositas-fidesz-kepviselo-blokad-ebx","timestamp":"2025. április. 14. 17:41","title":"A Parlamenttől a Várba vonultak volna a momentumosok az Alaptörvény-módosítás miatt, de útjukat állta a rendőrsorfal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f65dc0bd-c803-4aee-a822-d6a0a3e45605","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A mély vallásosságáról és a műveiben megjelenő keresztény szimbolikáról ismert spanyol művészt már régóta „Isten építészének” nevezik. Vannak, akik még imádkoznak is hozzá.","shortLead":"A mély vallásosságáról és a műveiben megjelenő keresztény szimbolikáról ismert spanyol művészt már régóta „Isten...","id":"20250415_Szentte-avathatjak-Gaudit-a-Sagrada-Familia-tervezojet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f65dc0bd-c803-4aee-a822-d6a0a3e45605.jpg","index":0,"item":"4914e997-bbcc-45d0-9bae-9b64385c6427","keywords":null,"link":"/kultura/20250415_Szentte-avathatjak-Gaudit-a-Sagrada-Familia-tervezojet","timestamp":"2025. április. 15. 09:08","title":"Szentté avathatják Gaudít, a Sagrada Família tervezőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Egyetlen félremagyarázható megszólalás is elég volt a Fidesznek ahhoz, hogy felpörgesse ugrásra kész karaktergyilkos gépezetét. Kollár Kinga mondatainak utóélete rávilágít az ellenzéki politizálás fokozott veszélyeire, de arra is, hogy a tiszások számára a fő kihívás nem az effajta támadások kivédése. Közben a HVG már nem egy olyan állami intézményről, intézményvezetőről tud, aki B tervvel készül a hatalomváltásra.","shortLead":"Egyetlen félremagyarázható megszólalás is elég volt a Fidesznek ahhoz, hogy felpörgesse ugrásra kész karaktergyilkos...","id":"20250415_Tisza-part-kollar-kinga-karaktergyilkossag-fidesz-nemzet-hangja-szavazas-elemzes-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a.jpg","index":0,"item":"2a0ff026-babf-4d83-b08a-8a8eb92d9bc6","keywords":null,"link":"/360/20250415_Tisza-part-kollar-kinga-karaktergyilkossag-fidesz-nemzet-hangja-szavazas-elemzes-magyar-peter","timestamp":"2025. április. 15. 10:05","title":"Hiába a Kollár-karaktergyilkosság, a legyőzhetetlen vezér mítosza megdőlt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0da09518-f290-443c-8d50-2b2574834818","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az Elf Barnak nemcsak az árusítása, a birtoklása is törvénybe ütközik Magyarországon. ","shortLead":"Az Elf Barnak nemcsak az árusítása, a birtoklása is törvénybe ütközik Magyarországon. ","id":"20250415_elf-bar-illegalis-e-cigaretta-rendor-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0da09518-f290-443c-8d50-2b2574834818.jpg","index":0,"item":"7efcbd7a-0f57-4611-9435-07f423ea619f","keywords":null,"link":"/elet/20250415_elf-bar-illegalis-e-cigaretta-rendor-tuntetes","timestamp":"2025. április. 15. 11:44","title":"Illegális e-cigarettát szívó rendőrt fotóztak a hétfői tüntetésen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3afd62ee-8337-4a0e-aeda-7299817bcc64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új aranyérmest avattak márciusban, mármint ami a globális (nem játék) alkalmazás-letöltéseket illeti. Vártalanul előre tört az OpenAI chatbotja, és a világ legnépszerűbb appjait utasította maga mögé. Sikerét elsősorban az iPhone-os letöltések alapozták meg.","shortLead":"Új aranyérmest avattak márciusban, mármint ami a globális (nem játék) alkalmazás-letöltéseket illeti. Vártalanul előre...","id":"20250415_openai-chatgpt-globalis-letoltesi-toplista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3afd62ee-8337-4a0e-aeda-7299817bcc64.jpg","index":0,"item":"2580f4a5-ce42-448a-bd4c-ab988ff66657","keywords":null,"link":"/tudomany/20250415_openai-chatgpt-globalis-letoltesi-toplista","timestamp":"2025. április. 15. 08:03","title":"Pörög a letöltésszámláló: most mindenki ezt az appot akarja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Hétvégén jött a hír, hogy több elektronikai eszköz mentesül az amerikai importvámok alól. Igaz, röviddel azután kiderült az is, hogy a mentesség csak átmeneti, de egyelőre optimisták a részvénypiacok.","shortLead":"Hétvégén jött a hír, hogy több elektronikai eszköz mentesül az amerikai importvámok alól. Igaz, röviddel azután...","id":"20250414_Trump-vamok-europai-tozsdek-BET-BUX-index","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264.jpg","index":0,"item":"19ffef03-95a6-48b7-870a-d142dfa652ee","keywords":null,"link":"/kkv/20250414_Trump-vamok-europai-tozsdek-BET-BUX-index","timestamp":"2025. április. 14. 11:03","title":"Trump újabb vámkavarására reagálva erősödéssel nyitottak az európai tőzsdék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e103cad6-d0b9-4f8b-93e1-7cd5fca85bb5","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Egy közel félmillió kilométert futott egykori német taxi kombi E-osztállyal indultunk a 2025-ös Csillagtúrán, mely rangos oldtimer rendezvény jellemzően méregdrága csillogó autókat felvonultató mezőnye ezúttal Tokaj környékét vette célkeresztbe.","shortLead":"Egy közel félmillió kilométert futott egykori német taxi kombi E-osztállyal indultunk a 2025-ös Csillagtúrán, mely...","id":"20250414_7-szemelyes-dizel-kombitol-a-milliardos-siralyszarnyasig-a-mercedes-csillagturan-versenyeztunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e103cad6-d0b9-4f8b-93e1-7cd5fca85bb5.jpg","index":0,"item":"1ccac4b4-cec1-4538-8e02-50640316cc30","keywords":null,"link":"/cegauto/20250414_7-szemelyes-dizel-kombitol-a-milliardos-siralyszarnyasig-a-mercedes-csillagturan-versenyeztunk","timestamp":"2025. április. 14. 09:55","title":"7 személyes régi dízel kombitól a milliárdos sirályszárnyas kupéig: a Mercedes Csillagtúrán versenyeztünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alaposan átrendezi mostanság kínálatát a Suzuki. Sorra jönnek az új modellek, megérkezett a „nagy csomagtartós Swift” az új Baleno. Persze más érdekessége is van, többek közt a kis turbó motorja, valamint, hogy megjelent a hibridhajtás is a Suzuki kisautóinak palettáján.
A címben pedzegetett állítás igazolásaként érdemes elöljáróban tudni, hogy úgy hírlik, a szép lassan elbúcsúzó, jelenlegi generációs Suzuki Swifttel együtt, a modell is elköszön Esztergomtól. A következő generáció már nem nálunk fog készülni, ergo az árképzése sem lesz annyira rugalmas, mint, amit megszokhatott az itthoni nagyközönség. Vélhetően át is rendeződik majd a hazai paletta részben ennek nyomán. Persze a modellkínálat átrendeződése már zajlik, nem kis részben a telitalálatnak bizonyult Vitarával, másfelől, hogy megérkezett a „nagyobb csomagtartós Swift”, vagyis a Baleno.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Kezdjük is ezzel a leginkább mindenkit foglalkoztató tétellel, a Suzuki Swift legtöbbet emlegetett negatívumával, a kis csomagtérrel szemben mit kínál az újdonság. A Suzuki Baleno csomagtere alapból 320 literes (VDA-szabvány) – vagyis a hátsó támlák magasságáig pakolva – míg a Swifté, alig 211 liter volt. Mindez azt jeleni, a Baleno csomagtere nem csak a rokonhoz képest óriási, hanem a kategória többi versenyzőjéhez képest sem vall szégyent.
Mivel minden más paraméterében is a Swift lesz az etalon, érdemes gyorsan átnézni a méreteket. A Baleno 3995 mm hosszú, a Swift 3850. Az újdonság 1745 mm széles, míg az esztergomi rokon 1695, magasságban a Swift nyer 1510 mm-rel, a Baleno 1470 milliméter magas. Tengelytávot illetően a Baleno 2520 milliméteres tengelytől-tengelyig hosszában, míg a Swift 2430 milliméter, vagyis 90 milliméterrel kevesebb helyet kínál.
Külsőséget illetően, az újdonság a Suzukik folyékonyságot sugalló formanyelvét örökölte, nem lehet azt állítani, hogy mérföldkő lesz, de formás. A magasabb felszereltségi szinteken persze a krómdíszítések is előkerülnek, akárcsak a 16 colos könnyűfém kerekek, a színre fújt visszapillantók, vagy a B-oszlop műanyag díszbetétei.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Természetesen, ahogy szokás a lámpatestek tudásában is van eltérés, halogénizzóstól a bi-xenonig terjed a skála, a LED-es nappali fény egységes. Ami a belső teret illeti, a jelenlegi Swift-Vitara-S-Cross generáció egységei – kormány, ablakkezelők, központi multimédia, és infoegység köszönnek vissza – miközben például a vezető előtti kis kijelző teljesen új színes, digitális. Nagy felbontásban és ízléses grafikával jeleníti meg a fogyasztási adatoktól kezdve a számtalan információ bármelyikét a gépkocsi pillanatnyi állapotáról.
A Baleno üléshelyzete jellemzően kicsit magas, de kényelmes, vezetés közben a kormány a kategóriához mérten még megfelelően direkt visszajelzéseket is ad, a manuális váltó a japán szabvány szerinti pontosságú az első kilométerek alapján. A hátsó hely 180 centis magasságú sofőr mögé beülve is kényelmes, a fejtér sem érződik szűkösnek. A futómű a kis kategóriában szokásos hátul csatolt lengőkaros, torziós megoldású.
Az Indiában készülő Baleno másik újdonsága, hogy teljesen új platformra épül, könnyebb és nagyobb szilárdságú, mint a kifutó platformok. A legkönnyebb változat az 1.2 literes benzines szívómotorral, alig 935 kilogramm tömegű.
D.P.
Az igazán nagy érdeklődés – legalábbis műszaki szempontból - az új 1.0 literes turbómotorokat veszi körül, amely a második tagja a Suzuki Boosterjet motorcsaládjának. Az 1.4 literes turbós változatot már próbáltuk is a Vitarában. A kisebbik változat 998 köbcentis és 110 lóerős egység 170 Nm-es nyomatékmaximummal, amely 2000-es fordulatszámon jelentkezik. A motor hengerenkénti befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel rendelkezik, a turbót pedig a hengerfejbe integráltan helyezték el, amellyel kompaktabb lehetett a motor felépítése részben annak köszönhetően, hogy nincs külön leömlő a motorblokkon. Ilyen paraméterekkel, elvileg vegyes fogyasztásban 4,5-4,9 literrel beéri száz kilométerenként a Baleno, váltótípustól függően.
A másik komoly újdonság a Suzuki első hibridje ebben a kategóriában, SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) fantázia néven, ami jelen esetben egy „mild” hibridet jelent, vagyis nem képes a jármű kizárólag elektromos módban haladni, a hajtásba segít be a kis elektromos egység, ami leginkább egy felturbózott generátor-indítómotorként fogható fel. A rendszerben a szokásos 45 amperes ólom akkumulátor mellett, egy 3 amperórás lítium-ion akkumulátor is helyet kapott, ezek kapcsolódnak egy úgynevezett ISG-egységhez (integrált indítógenerátor), amely üzemállapotnak megfelelően segít be a hajtásba. Jelentős teljesítményű elektromos egységről persze nem beszélhetünk, mivel 3 lóerő, illetve 50 Nm-nyomatékot biztosít az elektromos rendszer a hajtásnak. Ilyenkor sem azt történik, hogy ez plusz teljesítményként jelenik meg, hanem a belsőégésű egység fogyasztása csökkenthető vele valamelyest.
D.P.
A hibrid rendszer kompaktságára jellemző, hogy alig 6,2 kilogramm a súlytöbblete miatta a hibrid Balenóknak. Ez a változat egyelőre csak a manuális váltóval és 1.2 literes benzines erőforrással rendelhető meg, a 90 lóerős és 120 Nm-es nyomatékú egységgel rendelkező változat. Ezen kívül a palettában van még a már jól ismert dupla befecskendezéses 1.2 literes 90 lóerős négyhengeres szívómotorral szerelt egység, amelyet 2014-óta használ a Suzuki a Swiftekben. Ezt a változatot kipróbálva néhány kilométeren, a fentieken kívül megjegyezhető, hogy a zajszigetelés jónak tűnt, autópálya tempónál is csendes a kabin, az autó stabil, talán csak az oldal szélre lesz kicsit érzékeny.
Aki a Baleno biztonsági rendszerei miatt aggódna az ázsiai piacokon nyújtott néhány nem túl meggyőző törésteszt nyomán, megnyugodhat, mivel a Baleno megkapta a 2016-os szigorúbb szabványok szerinti EuroNCAP négy csillagát az idei évben. A rendszer része alapvetően 6 légzsák, automata radaros vészfékasszisztens, opciósan adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztetés.
Az új Suzuki Baleno legolcsóbban listaáron 3,69 millió forinttól lesz elérhető, ez az 1.2 literes GA felszereltségűt jelenti, a várhatóan sokkalta nagyobb volumenű 1.2 literes GL-felszereltséggel 4,07 millió forint lesz az alapára. A csúcskivitelek, vagyis a GLX felszereltség ugyan ezzel a motorral 4,87 millió forintról indul. A hibrid alapára, amely csak GLX felszereltséggel jön 5,1 millió forint – vagyis 400 ezer forint a felára. Az új turbós 1.0 literesek 5,38 millió forintról indulnak, míg a csúcson a hatfokozatú Baleno 1.0 GLX DITC 6AT szerepel 6,07 millió forintos alapárral.
Kedd délutánra már ötödik alkalommal hirdetett demonstrációt Hadházy Ákos. Pankotai Lili, Rainer-Micsinyei Nóra és Iványi Gábor is felszólalt, majd papírrepülőkkel támadták Orbán Viktor munkahelyét.