szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A helyszín természetesen egy sebességkorlátozás nélküli autobahn volt, az autó pedig az 500 lóerős, szívó boxermotorral szerelt 911 R.

A márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott be a limitált szériás Porsche 911 R, amely a GT3 RS 4.0 literes szívó boxermotorjával, hatfokozatú manuális váltóval és a modellpaletta legalacsonyabb tömegével a puristák sportkocsija. Nincsen benne hátsó ülés, opcionális tétel a klíma és rádió, közútra szánt modellként pedig bukócsövet sem szerelnek bele, cserébe viszont 500 lóerőt és 460 Nm maximális nyomatékot szabadít az aszfaltra a hátsó kerekein keresztül.

evo

A németek hangsúlyozzák, hogy a közútra szánják, vagyis, aki ténylegesen ki akarja használni a benne rejlő tartalékokat, annak keresnie kell egy alpesi hágót, ahol korán reggel végighasíthat vele az üres szerpentinen. A végsebesség tesztelésre pedig ideális (de korántsem veszélytelen) helyszín a német autópálya, ahol tövig lehet nyomni a gázt, és élvezni, ahogy a fordulatszámmérő mutatója belekarcol a 9000-es tartományba. Közben pedig kézzel kapcsolgatni a szemre is tökéletes manuális sportváltót.

evo

Hogy mindezt milyen élmény lehet belülről átélni azt Henry Catchpole, a brit EVO Magazin újságírójának jóvoltából most mi is megnézhetjük, ugyanis fogta a 911 R-t és kivitte az autobahnra, ahol egészen 320 kilométer/órás tempóig gyorsult vele. A teszt apropóját egyébként az adta, hogy korábban a Porsche mérnöke azt mondta, hogy 320-nál is stabil marad az autó sávváltás közben, amit náluk ki is lehet próbálni, míg a briteknél nem.

(A videón a harmadik perc környékén lépi át a 300 km/h-t az autó.)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!