Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d50c879-5af9-4b74-b54e-0e978fe921e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Nem bánom, ha öregszem” – nyilatkozta a színésznő. ","shortLead":"„Nem bánom, ha öregszem” – nyilatkozta a színésznő. ","id":"20250514_Bikiniben-pozol-az-59-eves-Salma-Hayek-egy-magazin-cimlapjan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d50c879-5af9-4b74-b54e-0e978fe921e1.jpg","index":0,"item":"37472fb5-fb90-462d-a9ff-833348a01e2f","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Bikiniben-pozol-az-59-eves-Salma-Hayek-egy-magazin-cimlapjan","timestamp":"2025. május. 14. 08:56","title":"Bikiniben pózol az 59 éves Salma Hayek egy magazin címlapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","shortLead":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","id":"20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66.jpg","index":0,"item":"28eba896-e5c6-47c0-97a5-de0f17a7109b","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","timestamp":"2025. május. 14. 15:50","title":"Mezítlábas horvát csellóművész dolgozta fel Korda György Reptér című dalát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6315327-806e-44b2-b6b6-77296fe30b99","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Valamennyi sajtószabadság mindig marad, mert mindig lesznek magyar emberek, akik azzal foglalkoznak, hogy leírják az igazságot – hangzott el öt szerkesztőség rendhagyó, közös adásában.","shortLead":"Valamennyi sajtószabadság mindig marad, mert mindig lesznek magyar emberek, akik azzal foglalkoznak, hogy leírják...","id":"20250514_fidesz-torvenyjavaslat-foszerkesztok-kozos-adas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6315327-806e-44b2-b6b6-77296fe30b99.jpg","index":0,"item":"5005efd5-7b1a-4e5f-8df5-e82bba89b85e","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_fidesz-torvenyjavaslat-foszerkesztok-kozos-adas","timestamp":"2025. május. 14. 20:52","title":"Főszerkesztők a Fidesz törvényjavaslatáról: Mi vagyunk azok, akik igazán átláthatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint az új törvényjavaslat hatalomféltésről, a bosszúról és a kicsinyességről szól.","shortLead":"A főpolgármester szerint az új törvényjavaslat hatalomféltésről, a bosszúról és a kicsinyességről szól.","id":"20250514_Karacsony-A-kedd-ejszaka-benyujtott-torvenyjavaslat-orosz-mintat-kovet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836.jpg","index":0,"item":"f91f6958-20e6-4ab1-a8cf-a96a5ca76c34","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Karacsony-A-kedd-ejszaka-benyujtott-torvenyjavaslat-orosz-mintat-kovet","timestamp":"2025. május. 14. 11:25","title":"Karácsony: A kedd éjszaka benyújtott törvényjavaslat orosz mintát követ, de Budapest nem lesz Moszkva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"894d7e24-5057-4d00-a56e-9e4bdc14d32b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke a terve szerint napi 25-33 kilométeres távolságokat gyalogol majd. Az akcióhoz bárki csatlakozhat, de a határt legfeljebb egy húszfős csoporttal akarják átlépni.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke a terve szerint napi 25-33 kilométeres távolságokat gyalogol majd. Az akcióhoz bárki csatlakozhat...","id":"20250514_Magyar-Peter-gyalogut-Nagyvarad-indulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/894d7e24-5057-4d00-a56e-9e4bdc14d32b.jpg","index":0,"item":"f0deafec-ae4f-4d74-9c17-b0d18a881b31","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Magyar-Peter-gyalogut-Nagyvarad-indulas","timestamp":"2025. május. 14. 11:55","title":"Magyar Péter a Bazilika lépcsőjén aláírta az Orbán ellen tett feljelentést, majd gyalog elindult Nagyváradra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d58190b4-b686-4715-a1fc-4cd6313d44af","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az amerikai elnök első száz napja egyetlen agresszió volt egy önkényuralomra vágyó önjelölt király részéről – írja Michael Luttig. Csakhogy „egy despota uralma attól függ, meddig hajlandók azt eltűrni azok, akiket elnyom”. ","shortLead":"Az amerikai elnök első száz napja egyetlen agresszió volt egy önkényuralomra vágyó önjelölt király részéről – írja...","id":"20250515_the-atlantic-trump-kiraly-akar-lenni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d58190b4-b686-4715-a1fc-4cd6313d44af.jpg","index":0,"item":"8dd76513-7552-4b79-b964-bee5a447c148","keywords":null,"link":"/360/20250515_the-atlantic-trump-kiraly-akar-lenni","timestamp":"2025. május. 15. 16:45","title":"Volt bíró: Vége a jogállamnak az USA-ban, Trump király akar lenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e3a4436-5223-4cd2-8135-8f1038ec09fc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerinte nem hibázott az üggyel kapcsolatban, hiszen az előző városvezetéstől örökölt helyzettel szembesült.","shortLead":"Szerinte nem hibázott az üggyel kapcsolatban, hiszen az előző városvezetéstől örökölt helyzettel szembesült.","id":"20250515_Karacsony-nem-azert-menesztette-Bollat-mert-felmerul-a-korrupcio-gyanuja-hanem-mert-nem-valogatta-meg-a-baratait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e3a4436-5223-4cd2-8135-8f1038ec09fc.jpg","index":0,"item":"b959155a-60ea-4b35-aa4f-6656186e30a7","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Karacsony-nem-azert-menesztette-Bollat-mert-felmerul-a-korrupcio-gyanuja-hanem-mert-nem-valogatta-meg-a-baratait","timestamp":"2025. május. 15. 11:40","title":"Karácsony nem azért menesztette Bollát, mert felmerül a korrupció gyanúja, hanem mert nem válogatta meg a barátait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abbe3fc-1716-457f-b43d-05ffe9aeadbe","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A gyanúsítottak már a támadás tesztelési fázisában tartottak, nyomkövetővel ellátott csomagokat küldtek ukrajnai címekre.","shortLead":"A gyanúsítottak már a támadás tesztelési fázisában tartottak, nyomkövetővel ellátott csomagokat küldtek ukrajnai...","id":"20250514_ukrajna-kem-oroszorszag-orosz-ukran-haboru-nemetorszag-koln-rendorseg-kiszallitas-robbantas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abbe3fc-1716-457f-b43d-05ffe9aeadbe.jpg","index":0,"item":"cdd531f8-29d6-487c-8964-56f1d73dd9e7","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_ukrajna-kem-oroszorszag-orosz-ukran-haboru-nemetorszag-koln-rendorseg-kiszallitas-robbantas","timestamp":"2025. május. 14. 12:11","title":"Vélhetően orosz megbízásból szabotázsra készülő ukrán férfiakat tartóztattak le Németországban és Svájcban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legújabb japán luxus SUV rendkívül futurisztikus külsővel, kicsit unalmas belsővel és szuperfejlett hibrid meghajtással indul harcba a csöppet sem gyenge produkciót előadó riválisokkal szemben.
Ami a Nissannál az Infiniti, az a Toyotánál a Lexus, vagyis elmondható, hogy a japán autógyártók szeretik külön márkajelzéssel útnak indítani a nem az átlagos vásárlóknak, hanem a tehetősebb autórajongóknak szánt luxusjárgányaikat. A Lexust 1989-ben alapították, és a gyártó kínálatában 1998 óta érhető el az RX sorozat, melyből az elmúlt években már több mint 2,2 millió példány talált gazdára, ami ebben a nem éppen két filléres kategóriában kifejezetten remek teljesítménynek mondható. Jelen tesztünkben a legújabb, immár negyedik generációs RX-et (AL20), egész konkrétan az RX450h-t mutatjuk be.
A Toyota K platformra épülő vadonatúj Lexus RX450h főtervezője, Gen Ikeda vélhetően szabad kezet kapott akkor, amikor megbízták az autó vonalainak papírra vetésével. Míg a 2008 és 2015 között gyártott előd a maga visszafogottan gömbölyded vonalvezetése révén egész konzervatív külcsínnel rendelkezett, addig az aktuális modell kicsit olyan, mintha egy sci-fi filmből érkezett volna. Az ázsiai vásárlók imádják ezt a futurisztikus formatervet, és rögtönzött mini közvelménykutatásunk szerint a magyaroknak sincs ellenvetésük a BMW X5-énél mindenképpen merészebb designnal szemben. A tervezők a körzőt minden bizonnyal a kukába dobták, helyette pedig a vonalzót használták nagy kedvvel: szinte lehetetlen összeszámolni, hogy a kocsi felületét hány darab kisebb-nagyobb éles vágás uralja.
L.F.
A fotók becsapósak, ugyanis rajtuk sokkal kisebbnek tűnik az RX450h, mint amekkora a valóságban. Nem, ez nem a kompakt VW Tigaun, hanem egyértelműen a BMW X5 kategóriája, ugyanis a japán SUV szinte pontosan olyan hosszú, mint az említett bajor modell.
A fényképeken becsapósan kompaktnak ható forma egyébként egyrészt annak tudható be, hogy a tesztautón hatalmas, 20 colos kerekek találhatók, másrészt pedig a merészen csapott hátsó szekció is némileg kisebbnek érezteti a hatalmas japán behemótot. Itt jegyzendő meg, hogy az elődhöz képest 12 centiméterrel nőtt a hossz, és a tengelytáv is közel 5 centiméterrel gyarapodott. Bár alapvetően áramvonalasnak tűnik a forma, a 0,33-as cw érték messze nem a legjobb a SUV-ok között.
Az utastérben hatalmas a hely, olyannyira, hogy a sofőr és a mellette ülő utas annak ellenére is kényelmesen elfér, hogy a váltókart és a sok egyéb gombot felvonultató középső pult igen széles. Ez utóbbit egyébként lézergravírozású és kézi polirozású fabetét borítja, melyet a Yamaha zongorakészítő műhelyében készítenek. A minőségérzet nagyon rendben van, azonban az extravagáns külcsín ismeretében sokkal merészebb és modernebb vonalvezetésű műszerfalat vártunk volna.
A sok gombbal megpakolt fa-bőr kormány mögött hagyományos mutatós műszerek és egy színes LCD található, a középső nagykijelző pedig elsősorban 12,3 colos képátlójáról és kellemesen nagy felbontásáról ismerszik meg. A menürendszerben a középkonzolon lévő spéci kis mozgatható és nyomkodható téglalap segítségével tudunk közlekedni, és jó hír, hogy például a légkondit nemcsak a színes-szagos menüből, hanem dedikált gombokkal is kezelhetjük.
L.F.
A hűthető/fűthető bőrfotelek rendkívül kényelmesek, bár kicsit lehetne nagyobb az oldaltartásuk és a manapság egyre népszerűbb masszírozás funkció hiányzik belőlük. Hátul gigantikus a lábhely, a hátsó ülések sínen mozgathatók, a hátlapjuk pedig elektromosan állítható dőlésszöggel bír - a kocsi ötszemélyes, és nincs hétszemélyes kivitele. A kétzónás klíma rendkívül halkan végzi a dolgát, és a hátsó utasok testhőmérsékletét infraérzékelőkkel méricskéli.
Említést érdemel továbbá a Nanoe technológia, mely negatív töltési ionokkal bombázza az utasokat, ily módon mindig friss levegővel szolgál, és a gyártó állítása szerint még a bőr és a haj hidratálására is képes. A 15 hangszórós és 7.1-es hangzású Mark Levinson hangrendszerrel gyorsan életet vihetünk a lényegében minden tempó mellett síri csendbe, de nem mondanánk, hogy nem találkoztunk már ennél jobb minőségű gyári hifivel. Az utasok egyszerre három filmet nézhetnek: egyet az első nagy kijelzőn, további egyet-egyet pedig az első ülések hátsó részén található kijelzőkön. Apró figyelmesség, hogy az RX450h vezeték nélkül képes az arra alkalmas telefonok töltésére, ezenkívül pedig a városi centizgetések során a 360 fokos kameranézet is jó szolgálatot tehet.
L.F.
A közvetlen befecskendezésű VVTI motor 3,5 literes térfogatához és hat darab hengeréhez nem nyúltak hozzá a fejlesztők, azonban a teljesítmény így is 249-ről 263 lóerőre emelkedett, ezenkívül pedig a 335 Nm-es nyomaték mellett sem mehetünk el szó nélkül. A V6-os szívó erőforrás orgánuma nagyon kellemes, sokkal jobb, mint a riválisokban lévő 2 literes turbós motoroké, de persze a Lexustól megszokott módon a V6-os muzsika jelentősen le van tompítva, hiszen ugyebár mégsem egy sportkocsiban ülünk. A komplex hibrid meghajtásnak részét képezi továbbá egy 167 lóerős és 335 Nm-es első elektromotor és egy egy 68 lóerős és 139 Nm-es hátsó e-motor.
A 313 lóerős rendszerteljesítmény bőven elegendő, az előzéseket gyerekjáték egyszerűséggel abszolválja a 7,7 másodperces 0-100-as sprintre képes nagy SUV, a 200 km/h-ra korlátozott végsebesség pedig ugyebár csak egyes német autópálya szakaszokon lehet aggasztó. A fokozatmentes E-CVT váltó unalmasan, de hibátlanul teszi a dolgát, manuális módban pedig virtuális fokozatokat pakolgathatunk, aminek persze nem sok értelme van. Álló helyzetből mindig elektromosan indul az RX, később szinte észrevétlenül kel életre a benzinmotor, ha pedig elég töltöttség van a NiMh akkumulátorpakkban, akkor akár tisztán elektromos meghajtást is használhatunk.
L.F.
+ : merész külső design, fejlett hibrid meghajtás, kellemes V6-os hang, korrekt menetteljesítmények, nagyfelbontású középső kijelző, HUD, 360 fokos kameranézet, adaptív futómű.
–: unalmas belső, nincs zöld rendszám és plug-in tölthetőség, az ülésekből kimaradt a masszázs funkció, nincs hétszemélyes és dízel változat, nincs légrugózás, alacsony végsebesség.
A kanyarvadász titulusról le kell mondania az RX450h-nek, hiszen a közel 2,2 tonnás tömeg nem éppen ideális a hegyi szerpentineken. A négykerékhajtás természetesen adott, de az első és a hátsó tengely között nincs mechanikus kapcsolat. Az adaptív futómű a hazai utakon enyhén rázósnak mondható és légrugózást sajnos nem kapunk. A guruláskor és fékezéskor energiavisszatáplálásra képes autó bal oldali körműszeréről Eco módban a különböző töltési/takarékossági infók olvashatók le, és csak Sport S és Sport S+ módban bukkan elő a jó öreg fordulatszámmérő.
Zöld rendszám és hálózati töltési lehetőség nincs, a tesztfogyasztás pedig 8,8 liter magasságában alakult. Az üzemanyagtartály 65 literes, a csomagtartó pedig 539-1612 literes térfogattal rendelkezik - a csomagtér ajtót elekromos motor mozgatja. Szólnunk kell továbbá a teljesen LED-es fényszóróról, a csíkot húzó indexről, a gyalogosérzékelő funkcióról, a 10 légzsákról, a sávtartó automatikáról és az adaptív tempomatról.
L.F.
Az első hibrid RX, az RX400h 2004-es bemutatása óta eltelt néhány esztendő, és jól látszik, hogy a Lexus a korábbi tapasztalatokra építkezve ezúttal minden új fejlesztését belepakolta az RX450h-ba. Az persze már más kérdés, hogy a riválisok között találhatunk nála szélesebb szolgáltatási körű modelleket, igaz ezek a legtöbb esetben még nála is többe kerülnek.
Az RX450h alapmodellje 14,9 millió forintot kóstál, a hozzánk érkezett tesztautó árcéduláján pedig 23,4 millió forintos összeg olvasható. Dízelmotorral nem rendelhető az RX, kisebb turbós benzinmotorral viszont igen: az RX200t 238 lóerőt tud és 4WD mellett 2WD meghajtással is elérhető.
Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez 300 kilométeres, Nagyváradig tartó útja során Magyar Péter. Az első napon Pécelig jutottak, mi pedig elkísértük őket. Videóriport.