Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak. ","shortLead":"Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak. ","id":"20250606_brit-autogyartas-70-eves-melypontra-zuhant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6.jpg","index":0,"item":"a6135083-80e9-486b-85ee-0d83fad63ce3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_brit-autogyartas-70-eves-melypontra-zuhant","timestamp":"2025. június. 06. 08:36","title":"Kezdi magát teljesen leírni a brit autógyártás, 70 éves mélypontra zuhant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1295f768-6cc0-478a-bcb5-df8968584d9c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy európai felhasználók körében végzett felmérés eredményei modellektől függetlenül rámutatnak, hogy általában milyen problémák vannak a mobilos portréképekkel.","shortLead":"Egy európai felhasználók körében végzett felmérés eredményei modellektől függetlenül rámutatnak, hogy általában milyen...","id":"20250606_hvg-okostelefonos-portre-mod-problemak-fenyviszonyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1295f768-6cc0-478a-bcb5-df8968584d9c.jpg","index":0,"item":"c25d613e-3835-46a1-b9db-d8796dfc1403","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-okostelefonos-portre-mod-problemak-fenyviszonyok","timestamp":"2025. június. 06. 16:15","title":"Három gond is van az okostelefonnal lőtt portrékkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"968ad626-60e7-44d0-811f-e4f8b75ca32b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai állami fegyvergyártó cég, a China South Industries Group által kifejlesztett új coilgun sebességben túlszárnyalja a klasszikus lőfegyvereket, és azt is be lehet állítani rajta, hogy mekkora sérülést okozzon.","shortLead":"A kínai állami fegyvergyártó cég, a China South Industries Group által kifejlesztett új coilgun sebességben...","id":"20250606_kina-fegyver-coilgun-railgun-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/968ad626-60e7-44d0-811f-e4f8b75ca32b.jpg","index":0,"item":"4dc3fc67-a7cf-47bb-bd12-d993fce97e59","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_kina-fegyver-coilgun-railgun-video","timestamp":"2025. június. 06. 08:03","title":"3000 lövés percenként: megmutatták, mire képes az új kínai csodafegyver – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","shortLead":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","id":"20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac.jpg","index":0,"item":"4226ca4e-2886-460c-801c-2ab92a8dfaf4","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","timestamp":"2025. június. 06. 13:18","title":"Fellángolt egy határvita Thaiföld és Kambodzsa között, Bangkok magas szintű katonai művelettel fenyegetőzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48bfaeb8-e9c5-4a21-85af-c3141c42a7ac","c_author":"Urzinol","category":"brandchannel","description":"A nyári időszak sokak számára a szabadság, a könnyed bulik, a vízparti lazulás és a fesztiválok szezonja. A gondtalan pillanatok mögött azonban leselkedik egy gyakori, mégis sokszor elhanyagolt probléma: a köznyelvben felfázásnak hívott hólyaghurut, azaz a húgyúti fertőzés. Ez különösen a nők körében fordul elő, és nyáron még gyakoribb lehet, főleg, ha nem figyelünk oda néhány egyszerű, de fontos szempont betartására.","shortLead":"A nyári időszak sokak számára a szabadság, a könnyed bulik, a vízparti lazulás és a fesztiválok szezonja. A gondtalan...","id":"20250528_tunetmentes-fesztivalszezon-hugyuti-fertozes-urzinol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48bfaeb8-e9c5-4a21-85af-c3141c42a7ac.jpg","index":0,"item":"6f82ba2a-0d3f-4ffc-abf4-72e5cea43c32","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250528_tunetmentes-fesztivalszezon-hugyuti-fertozes-urzinol","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Legyen tünetmentes a fesztiválszezon! Így kerülhető el a húgyúti fertőzés nyáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Urzinol","c_partnerlogo":"13bb1707-7561-455d-b384-3e2a71ec9e0f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078","c_author":"Papp Réka Kinga ","category":"360","description":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése az időben visszavonulóknak. Nem is kell nagyon visszamenni az időben. Vélemény.","shortLead":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése...","id":"20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078.jpg","index":0,"item":"4c4b9c00-ee80-4b7c-8e2e-8622d5c0788a","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Papp Réka Kinga: Mi történne, ha Orbán átadná a stafétát, és elvonulna a zebráit vakargatni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Budapest Pride lesz, méghozzá június 28-án, ennyi biztos. De hogy pontosan hol, az néhány héttel a valaha várt legnagyobb felvonulás előtt még mindig kérdéses. A kormány a gyülekezési törvény módosításával ugyanis olyan helyzetbe kényszerítette a szervezőket, melyre szinte lehetetlen tökéletes megoldást találni.","shortLead":"Budapest Pride lesz, méghozzá június 28-án, ennyi biztos. De hogy pontosan hol, az néhány héttel a valaha várt...","id":"20250607_Budapest-Pride-helyszine-magyarazat-tiltas-Kincsem-Park-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c.jpg","index":0,"item":"d55ccc6d-109b-4149-a215-c3dba52d1ac1","keywords":null,"link":"/360/20250607_Budapest-Pride-helyszine-magyarazat-tiltas-Kincsem-Park-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 07:00","title":"Nem érti, mi ez a zűrzavar a Budapest Pride engedélyezése körül? Elmagyarázzuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f9cb224-49a6-468f-bf2f-24043d6a8af7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bár a Demokrata főszerkesztője nem nevezte meg, de bizonyos jelek arra utalnak, hogy ez a politikus Menczer Tamás volt.","shortLead":"Bár a Demokrata főszerkesztője nem nevezte meg, de bizonyos jelek arra utalnak, hogy ez a politikus Menczer Tamás volt.","id":"20250606_bencsik-sajtoklub-eltavolitas-menczer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f9cb224-49a6-468f-bf2f-24043d6a8af7.jpg","index":0,"item":"4465b805-5b83-4922-82eb-598b38a8632d","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_bencsik-sajtoklub-eltavolitas-menczer","timestamp":"2025. június. 06. 09:37","title":"Bencsik András szerint egy politikus szólt le, hogy tegyék ki a Sajtóklubból, miután olyasmit írt róla, ami nem tetszett neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legújabb japán luxus SUV rendkívül futurisztikus külsővel, kicsit unalmas belsővel és szuperfejlett hibrid meghajtással indul harcba a csöppet sem gyenge produkciót előadó riválisokkal szemben.
Ami a Nissannál az Infiniti, az a Toyotánál a Lexus, vagyis elmondható, hogy a japán autógyártók szeretik külön márkajelzéssel útnak indítani a nem az átlagos vásárlóknak, hanem a tehetősebb autórajongóknak szánt luxusjárgányaikat. A Lexust 1989-ben alapították, és a gyártó kínálatában 1998 óta érhető el az RX sorozat, melyből az elmúlt években már több mint 2,2 millió példány talált gazdára, ami ebben a nem éppen két filléres kategóriában kifejezetten remek teljesítménynek mondható. Jelen tesztünkben a legújabb, immár negyedik generációs RX-et (AL20), egész konkrétan az RX450h-t mutatjuk be.
A Toyota K platformra épülő vadonatúj Lexus RX450h főtervezője, Gen Ikeda vélhetően szabad kezet kapott akkor, amikor megbízták az autó vonalainak papírra vetésével. Míg a 2008 és 2015 között gyártott előd a maga visszafogottan gömbölyded vonalvezetése révén egész konzervatív külcsínnel rendelkezett, addig az aktuális modell kicsit olyan, mintha egy sci-fi filmből érkezett volna. Az ázsiai vásárlók imádják ezt a futurisztikus formatervet, és rögtönzött mini közvelménykutatásunk szerint a magyaroknak sincs ellenvetésük a BMW X5-énél mindenképpen merészebb designnal szemben. A tervezők a körzőt minden bizonnyal a kukába dobták, helyette pedig a vonalzót használták nagy kedvvel: szinte lehetetlen összeszámolni, hogy a kocsi felületét hány darab kisebb-nagyobb éles vágás uralja.
L.F.
A fotók becsapósak, ugyanis rajtuk sokkal kisebbnek tűnik az RX450h, mint amekkora a valóságban. Nem, ez nem a kompakt VW Tigaun, hanem egyértelműen a BMW X5 kategóriája, ugyanis a japán SUV szinte pontosan olyan hosszú, mint az említett bajor modell.
A fényképeken becsapósan kompaktnak ható forma egyébként egyrészt annak tudható be, hogy a tesztautón hatalmas, 20 colos kerekek találhatók, másrészt pedig a merészen csapott hátsó szekció is némileg kisebbnek érezteti a hatalmas japán behemótot. Itt jegyzendő meg, hogy az elődhöz képest 12 centiméterrel nőtt a hossz, és a tengelytáv is közel 5 centiméterrel gyarapodott. Bár alapvetően áramvonalasnak tűnik a forma, a 0,33-as cw érték messze nem a legjobb a SUV-ok között.
Az utastérben hatalmas a hely, olyannyira, hogy a sofőr és a mellette ülő utas annak ellenére is kényelmesen elfér, hogy a váltókart és a sok egyéb gombot felvonultató középső pult igen széles. Ez utóbbit egyébként lézergravírozású és kézi polirozású fabetét borítja, melyet a Yamaha zongorakészítő műhelyében készítenek. A minőségérzet nagyon rendben van, azonban az extravagáns külcsín ismeretében sokkal merészebb és modernebb vonalvezetésű műszerfalat vártunk volna.
A sok gombbal megpakolt fa-bőr kormány mögött hagyományos mutatós műszerek és egy színes LCD található, a középső nagykijelző pedig elsősorban 12,3 colos képátlójáról és kellemesen nagy felbontásáról ismerszik meg. A menürendszerben a középkonzolon lévő spéci kis mozgatható és nyomkodható téglalap segítségével tudunk közlekedni, és jó hír, hogy például a légkondit nemcsak a színes-szagos menüből, hanem dedikált gombokkal is kezelhetjük.
L.F.
A hűthető/fűthető bőrfotelek rendkívül kényelmesek, bár kicsit lehetne nagyobb az oldaltartásuk és a manapság egyre népszerűbb masszírozás funkció hiányzik belőlük. Hátul gigantikus a lábhely, a hátsó ülések sínen mozgathatók, a hátlapjuk pedig elektromosan állítható dőlésszöggel bír - a kocsi ötszemélyes, és nincs hétszemélyes kivitele. A kétzónás klíma rendkívül halkan végzi a dolgát, és a hátsó utasok testhőmérsékletét infraérzékelőkkel méricskéli.
Említést érdemel továbbá a Nanoe technológia, mely negatív töltési ionokkal bombázza az utasokat, ily módon mindig friss levegővel szolgál, és a gyártó állítása szerint még a bőr és a haj hidratálására is képes. A 15 hangszórós és 7.1-es hangzású Mark Levinson hangrendszerrel gyorsan életet vihetünk a lényegében minden tempó mellett síri csendbe, de nem mondanánk, hogy nem találkoztunk már ennél jobb minőségű gyári hifivel. Az utasok egyszerre három filmet nézhetnek: egyet az első nagy kijelzőn, további egyet-egyet pedig az első ülések hátsó részén található kijelzőkön. Apró figyelmesség, hogy az RX450h vezeték nélkül képes az arra alkalmas telefonok töltésére, ezenkívül pedig a városi centizgetések során a 360 fokos kameranézet is jó szolgálatot tehet.
L.F.
A közvetlen befecskendezésű VVTI motor 3,5 literes térfogatához és hat darab hengeréhez nem nyúltak hozzá a fejlesztők, azonban a teljesítmény így is 249-ről 263 lóerőre emelkedett, ezenkívül pedig a 335 Nm-es nyomaték mellett sem mehetünk el szó nélkül. A V6-os szívó erőforrás orgánuma nagyon kellemes, sokkal jobb, mint a riválisokban lévő 2 literes turbós motoroké, de persze a Lexustól megszokott módon a V6-os muzsika jelentősen le van tompítva, hiszen ugyebár mégsem egy sportkocsiban ülünk. A komplex hibrid meghajtásnak részét képezi továbbá egy 167 lóerős és 335 Nm-es első elektromotor és egy egy 68 lóerős és 139 Nm-es hátsó e-motor.
A 313 lóerős rendszerteljesítmény bőven elegendő, az előzéseket gyerekjáték egyszerűséggel abszolválja a 7,7 másodperces 0-100-as sprintre képes nagy SUV, a 200 km/h-ra korlátozott végsebesség pedig ugyebár csak egyes német autópálya szakaszokon lehet aggasztó. A fokozatmentes E-CVT váltó unalmasan, de hibátlanul teszi a dolgát, manuális módban pedig virtuális fokozatokat pakolgathatunk, aminek persze nem sok értelme van. Álló helyzetből mindig elektromosan indul az RX, később szinte észrevétlenül kel életre a benzinmotor, ha pedig elég töltöttség van a NiMh akkumulátorpakkban, akkor akár tisztán elektromos meghajtást is használhatunk.
L.F.
+ : merész külső design, fejlett hibrid meghajtás, kellemes V6-os hang, korrekt menetteljesítmények, nagyfelbontású középső kijelző, HUD, 360 fokos kameranézet, adaptív futómű.
–: unalmas belső, nincs zöld rendszám és plug-in tölthetőség, az ülésekből kimaradt a masszázs funkció, nincs hétszemélyes és dízel változat, nincs légrugózás, alacsony végsebesség.
A kanyarvadász titulusról le kell mondania az RX450h-nek, hiszen a közel 2,2 tonnás tömeg nem éppen ideális a hegyi szerpentineken. A négykerékhajtás természetesen adott, de az első és a hátsó tengely között nincs mechanikus kapcsolat. Az adaptív futómű a hazai utakon enyhén rázósnak mondható és légrugózást sajnos nem kapunk. A guruláskor és fékezéskor energiavisszatáplálásra képes autó bal oldali körműszeréről Eco módban a különböző töltési/takarékossági infók olvashatók le, és csak Sport S és Sport S+ módban bukkan elő a jó öreg fordulatszámmérő.
Zöld rendszám és hálózati töltési lehetőség nincs, a tesztfogyasztás pedig 8,8 liter magasságában alakult. Az üzemanyagtartály 65 literes, a csomagtartó pedig 539-1612 literes térfogattal rendelkezik - a csomagtér ajtót elekromos motor mozgatja. Szólnunk kell továbbá a teljesen LED-es fényszóróról, a csíkot húzó indexről, a gyalogosérzékelő funkcióról, a 10 légzsákról, a sávtartó automatikáról és az adaptív tempomatról.
L.F.
Az első hibrid RX, az RX400h 2004-es bemutatása óta eltelt néhány esztendő, és jól látszik, hogy a Lexus a korábbi tapasztalatokra építkezve ezúttal minden új fejlesztését belepakolta az RX450h-ba. Az persze már más kérdés, hogy a riválisok között találhatunk nála szélesebb szolgáltatási körű modelleket, igaz ezek a legtöbb esetben még nála is többe kerülnek.
Az RX450h alapmodellje 14,9 millió forintot kóstál, a hozzánk érkezett tesztautó árcéduláján pedig 23,4 millió forintos összeg olvasható. Dízelmotorral nem rendelhető az RX, kisebb turbós benzinmotorral viszont igen: az RX200t 238 lóerőt tud és 4WD mellett 2WD meghajtással is elérhető.