Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bae93c17-6da8-4378-8bb1-b176f20f221a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A legfőbb ügyész több évtized után távozik az ügyészségtől.","shortLead":"A legfőbb ügyész több évtized után távozik az ügyészségtől.","id":"20250606_Polt-Peter-Nehez-szivvel-adtam-be-a-lemondasomat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bae93c17-6da8-4378-8bb1-b176f20f221a.jpg","index":0,"item":"7a93df08-731b-46f0-b25a-49e4559cd8cd","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Polt-Peter-Nehez-szivvel-adtam-be-a-lemondasomat","timestamp":"2025. június. 06. 10:43","title":"Polt Péter: Nehéz szívvel adtam be a lemondásomat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"878f351b-0832-471e-8078-20330daa9867","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A DW riportja egy olyan házaspárt mutat be, akik városi életüket a vidék csendjére, állattartásra és népviseletre cserélték. ","shortLead":"A DW riportja egy olyan házaspárt mutat be, akik városi életüket a vidék csendjére, állattartásra és népviseletre...","id":"20250607_Lecserelte-varosi-ruhait-nepviseletre-a-home-office-bol-dolgozik-a-BKK-nak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/878f351b-0832-471e-8078-20330daa9867.jpg","index":0,"item":"6619bc94-2fd6-4436-99ca-5b075f197580","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Lecserelte-varosi-ruhait-nepviseletre-a-home-office-bol-dolgozik-a-BKK-nak","timestamp":"2025. június. 07. 12:25","title":"Lecserélte városi ruháit népviseletre, home office-ból dolgozik a BKK-nak a Budapestről Nógrád megyébe költözött házaspár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31661c70-97b8-46dd-8508-a6a53ef25398","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mezőgazdasági szempontból nem indul kedvezően a nyár: egyre fokozódik az aszály, az első hőhullám is megérkezett. A hétvégén jön egy hidegfront, de nem hoz sok csapadékot.","shortLead":"Mezőgazdasági szempontból nem indul kedvezően a nyár: egyre fokozódik az aszály, az első hőhullám is megérkezett...","id":"20250606_agrometeorologia-fokozodo-aszaly-elorejelzes-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31661c70-97b8-46dd-8508-a6a53ef25398.jpg","index":0,"item":"b9d6a6a0-7f85-49fd-8c44-448f702ef2dd","keywords":null,"link":"/zhvg/20250606_agrometeorologia-fokozodo-aszaly-elorejelzes-idojaras","timestamp":"2025. június. 06. 12:15","title":"Medárd nem fogja odatenni magát, fokozódó aszályra figyelmeztetnek a meteorológusok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3ae8661-52b7-4887-82ff-686623ec596c","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Már több mint két magyarországnyi területen égett le az északi vadon.","shortLead":"Már több mint két magyarországnyi területen égett le az északi vadon.","id":"20250606_kanadai-erdotuzek-fust-europa-felett-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3ae8661-52b7-4887-82ff-686623ec596c.jpg","index":0,"item":"3cc8064b-7e35-4d8f-8c58-aa97b3291c63","keywords":null,"link":"/zhvg/20250606_kanadai-erdotuzek-fust-europa-felett-klimavaltozas","timestamp":"2025. június. 06. 13:05","title":"Európát is elérte a kanadai erdőtüzek füstje, ezért lehetnek extravörösek a naplementék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcae4cea-cf5f-4a61-a885-166d38947479","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az épület félmilliárd forint EU-s támogatásból épült fel, a látogatókat pedig két darab aszott halfej fogadja.","shortLead":"Az épület félmilliárd forint EU-s támogatásból épült fel, a látogatókat pedig két darab aszott halfej fogadja.","id":"20250606_Furdore-gyanusan-hasonlito-muzeumot-talalt-Hadhazy-Akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcae4cea-cf5f-4a61-a885-166d38947479.jpg","index":0,"item":"aa1ece8c-68a5-437b-a57e-17d2b865dbf2","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_Furdore-gyanusan-hasonlito-muzeumot-talalt-Hadhazy-Akos","timestamp":"2025. június. 06. 15:42","title":"Fürdőre gyanúsan hasonlító, uniós pénzből épült múzeumot talált Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87690af5-d22d-471a-8953-0ac283af8ae9","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Az új kinevezés május 1-től érvényes, bár az eddigi testület még májusban is működött.","shortLead":"Az új kinevezés május 1-től érvényes, bár az eddigi testület még májusban is működött.","id":"20250606_felsooktatasi-akkreditacios-bizottsag-tagok-kinevezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87690af5-d22d-471a-8953-0ac283af8ae9.jpg","index":0,"item":"bfc8f5db-f83c-47bc-baef-610de37f95ca","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_felsooktatasi-akkreditacios-bizottsag-tagok-kinevezese","timestamp":"2025. június. 06. 09:02","title":"Kinevezték az új Felsőoktatási Akkreditációs Bizottságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3514142f-7876-4784-b41c-1b416cee8413","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy amerikai katona életét vesztette, egy másik katonát súlyos sérüléseket szenvedett. A magyar hatóságok és a hadsereg bűnügyi osztálya vizsgálja az eset körülményeit.","shortLead":"Egy amerikai katona életét vesztette, egy másik katonát súlyos sérüléseket szenvedett. A magyar hatóságok és a hadsereg...","id":"20250607_Meghalt-egy-amerikai-katona-egy-magyar-kikepzesi-baleset-kozben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3514142f-7876-4784-b41c-1b416cee8413.jpg","index":0,"item":"b9eb977c-c0f3-4f29-8e78-c2cff8c0d93a","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Meghalt-egy-amerikai-katona-egy-magyar-kikepzesi-baleset-kozben","timestamp":"2025. június. 07. 11:59","title":"Meghalt egy amerikai katona egy magyar kiképzési baleset közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e436bb0-66aa-4942-9450-eb6e5fe09446","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az egyik légibázist már korábban is támadták. ","shortLead":"Az egyik légibázist már korábban is támadták. ","id":"20250606_az-ukran-erok-csapast-mertek-ket-orosz-repterre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e436bb0-66aa-4942-9450-eb6e5fe09446.jpg","index":0,"item":"3e36ba1d-91a3-4b18-9607-b5902467f010","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_az-ukran-erok-csapast-mertek-ket-orosz-repterre","timestamp":"2025. június. 06. 17:12","title":"Az ukránok újabb csapást mértek két orosz légibázisra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legújabb japán luxus SUV rendkívül futurisztikus külsővel, kicsit unalmas belsővel és szuperfejlett hibrid meghajtással indul harcba a csöppet sem gyenge produkciót előadó riválisokkal szemben.
Ami a Nissannál az Infiniti, az a Toyotánál a Lexus, vagyis elmondható, hogy a japán autógyártók szeretik külön márkajelzéssel útnak indítani a nem az átlagos vásárlóknak, hanem a tehetősebb autórajongóknak szánt luxusjárgányaikat. A Lexust 1989-ben alapították, és a gyártó kínálatában 1998 óta érhető el az RX sorozat, melyből az elmúlt években már több mint 2,2 millió példány talált gazdára, ami ebben a nem éppen két filléres kategóriában kifejezetten remek teljesítménynek mondható. Jelen tesztünkben a legújabb, immár negyedik generációs RX-et (AL20), egész konkrétan az RX450h-t mutatjuk be.
A Toyota K platformra épülő vadonatúj Lexus RX450h főtervezője, Gen Ikeda vélhetően szabad kezet kapott akkor, amikor megbízták az autó vonalainak papírra vetésével. Míg a 2008 és 2015 között gyártott előd a maga visszafogottan gömbölyded vonalvezetése révén egész konzervatív külcsínnel rendelkezett, addig az aktuális modell kicsit olyan, mintha egy sci-fi filmből érkezett volna. Az ázsiai vásárlók imádják ezt a futurisztikus formatervet, és rögtönzött mini közvelménykutatásunk szerint a magyaroknak sincs ellenvetésük a BMW X5-énél mindenképpen merészebb designnal szemben. A tervezők a körzőt minden bizonnyal a kukába dobták, helyette pedig a vonalzót használták nagy kedvvel: szinte lehetetlen összeszámolni, hogy a kocsi felületét hány darab kisebb-nagyobb éles vágás uralja.
L.F.
A fotók becsapósak, ugyanis rajtuk sokkal kisebbnek tűnik az RX450h, mint amekkora a valóságban. Nem, ez nem a kompakt VW Tigaun, hanem egyértelműen a BMW X5 kategóriája, ugyanis a japán SUV szinte pontosan olyan hosszú, mint az említett bajor modell.
A fényképeken becsapósan kompaktnak ható forma egyébként egyrészt annak tudható be, hogy a tesztautón hatalmas, 20 colos kerekek találhatók, másrészt pedig a merészen csapott hátsó szekció is némileg kisebbnek érezteti a hatalmas japán behemótot. Itt jegyzendő meg, hogy az elődhöz képest 12 centiméterrel nőtt a hossz, és a tengelytáv is közel 5 centiméterrel gyarapodott. Bár alapvetően áramvonalasnak tűnik a forma, a 0,33-as cw érték messze nem a legjobb a SUV-ok között.
Az utastérben hatalmas a hely, olyannyira, hogy a sofőr és a mellette ülő utas annak ellenére is kényelmesen elfér, hogy a váltókart és a sok egyéb gombot felvonultató középső pult igen széles. Ez utóbbit egyébként lézergravírozású és kézi polirozású fabetét borítja, melyet a Yamaha zongorakészítő műhelyében készítenek. A minőségérzet nagyon rendben van, azonban az extravagáns külcsín ismeretében sokkal merészebb és modernebb vonalvezetésű műszerfalat vártunk volna.
A sok gombbal megpakolt fa-bőr kormány mögött hagyományos mutatós műszerek és egy színes LCD található, a középső nagykijelző pedig elsősorban 12,3 colos képátlójáról és kellemesen nagy felbontásáról ismerszik meg. A menürendszerben a középkonzolon lévő spéci kis mozgatható és nyomkodható téglalap segítségével tudunk közlekedni, és jó hír, hogy például a légkondit nemcsak a színes-szagos menüből, hanem dedikált gombokkal is kezelhetjük.
L.F.
A hűthető/fűthető bőrfotelek rendkívül kényelmesek, bár kicsit lehetne nagyobb az oldaltartásuk és a manapság egyre népszerűbb masszírozás funkció hiányzik belőlük. Hátul gigantikus a lábhely, a hátsó ülések sínen mozgathatók, a hátlapjuk pedig elektromosan állítható dőlésszöggel bír - a kocsi ötszemélyes, és nincs hétszemélyes kivitele. A kétzónás klíma rendkívül halkan végzi a dolgát, és a hátsó utasok testhőmérsékletét infraérzékelőkkel méricskéli.
Említést érdemel továbbá a Nanoe technológia, mely negatív töltési ionokkal bombázza az utasokat, ily módon mindig friss levegővel szolgál, és a gyártó állítása szerint még a bőr és a haj hidratálására is képes. A 15 hangszórós és 7.1-es hangzású Mark Levinson hangrendszerrel gyorsan életet vihetünk a lényegében minden tempó mellett síri csendbe, de nem mondanánk, hogy nem találkoztunk már ennél jobb minőségű gyári hifivel. Az utasok egyszerre három filmet nézhetnek: egyet az első nagy kijelzőn, további egyet-egyet pedig az első ülések hátsó részén található kijelzőkön. Apró figyelmesség, hogy az RX450h vezeték nélkül képes az arra alkalmas telefonok töltésére, ezenkívül pedig a városi centizgetések során a 360 fokos kameranézet is jó szolgálatot tehet.
L.F.
A közvetlen befecskendezésű VVTI motor 3,5 literes térfogatához és hat darab hengeréhez nem nyúltak hozzá a fejlesztők, azonban a teljesítmény így is 249-ről 263 lóerőre emelkedett, ezenkívül pedig a 335 Nm-es nyomaték mellett sem mehetünk el szó nélkül. A V6-os szívó erőforrás orgánuma nagyon kellemes, sokkal jobb, mint a riválisokban lévő 2 literes turbós motoroké, de persze a Lexustól megszokott módon a V6-os muzsika jelentősen le van tompítva, hiszen ugyebár mégsem egy sportkocsiban ülünk. A komplex hibrid meghajtásnak részét képezi továbbá egy 167 lóerős és 335 Nm-es első elektromotor és egy egy 68 lóerős és 139 Nm-es hátsó e-motor.
A 313 lóerős rendszerteljesítmény bőven elegendő, az előzéseket gyerekjáték egyszerűséggel abszolválja a 7,7 másodperces 0-100-as sprintre képes nagy SUV, a 200 km/h-ra korlátozott végsebesség pedig ugyebár csak egyes német autópálya szakaszokon lehet aggasztó. A fokozatmentes E-CVT váltó unalmasan, de hibátlanul teszi a dolgát, manuális módban pedig virtuális fokozatokat pakolgathatunk, aminek persze nem sok értelme van. Álló helyzetből mindig elektromosan indul az RX, később szinte észrevétlenül kel életre a benzinmotor, ha pedig elég töltöttség van a NiMh akkumulátorpakkban, akkor akár tisztán elektromos meghajtást is használhatunk.
L.F.
+ : merész külső design, fejlett hibrid meghajtás, kellemes V6-os hang, korrekt menetteljesítmények, nagyfelbontású középső kijelző, HUD, 360 fokos kameranézet, adaptív futómű.
–: unalmas belső, nincs zöld rendszám és plug-in tölthetőség, az ülésekből kimaradt a masszázs funkció, nincs hétszemélyes és dízel változat, nincs légrugózás, alacsony végsebesség.
A kanyarvadász titulusról le kell mondania az RX450h-nek, hiszen a közel 2,2 tonnás tömeg nem éppen ideális a hegyi szerpentineken. A négykerékhajtás természetesen adott, de az első és a hátsó tengely között nincs mechanikus kapcsolat. Az adaptív futómű a hazai utakon enyhén rázósnak mondható és légrugózást sajnos nem kapunk. A guruláskor és fékezéskor energiavisszatáplálásra képes autó bal oldali körműszeréről Eco módban a különböző töltési/takarékossági infók olvashatók le, és csak Sport S és Sport S+ módban bukkan elő a jó öreg fordulatszámmérő.
Zöld rendszám és hálózati töltési lehetőség nincs, a tesztfogyasztás pedig 8,8 liter magasságában alakult. Az üzemanyagtartály 65 literes, a csomagtartó pedig 539-1612 literes térfogattal rendelkezik - a csomagtér ajtót elekromos motor mozgatja. Szólnunk kell továbbá a teljesen LED-es fényszóróról, a csíkot húzó indexről, a gyalogosérzékelő funkcióról, a 10 légzsákról, a sávtartó automatikáról és az adaptív tempomatról.
L.F.
Az első hibrid RX, az RX400h 2004-es bemutatása óta eltelt néhány esztendő, és jól látszik, hogy a Lexus a korábbi tapasztalatokra építkezve ezúttal minden új fejlesztését belepakolta az RX450h-ba. Az persze már más kérdés, hogy a riválisok között találhatunk nála szélesebb szolgáltatási körű modelleket, igaz ezek a legtöbb esetben még nála is többe kerülnek.
Az RX450h alapmodellje 14,9 millió forintot kóstál, a hozzánk érkezett tesztautó árcéduláján pedig 23,4 millió forintos összeg olvasható. Dízelmotorral nem rendelhető az RX, kisebb turbós benzinmotorral viszont igen: az RX200t 238 lóerőt tud és 4WD mellett 2WD meghajtással is elérhető.