Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"936b8c09-7879-4e76-9d0f-dc3292d59a92","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az időskorral járó betegségek kockázatát is növelheti az, ha valaki melegebb régióban él – mutat rá egy friss kutatás.","shortLead":"Az időskorral járó betegségek kockázatát is növelheti az, ha valaki melegebb régióban él – mutat rá egy friss kutatás.","id":"20250303_extrem-hohullamok-biologiai-oregedes-betegsegek-kockazata-idosek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/936b8c09-7879-4e76-9d0f-dc3292d59a92.jpg","index":0,"item":"869a2c44-376b-4267-96bf-3ffa5142102b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_extrem-hohullamok-biologiai-oregedes-betegsegek-kockazata-idosek","timestamp":"2025. március. 03. 20:03","title":"Felgyorsíthatja a biológiai öregedést az extrém hőség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8625edd0-dee6-4049-97be-ac973230bb5c","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Alapvető változások jönnek a Magyar Nemzeti Bank felső vezetésében, mindez egy gazdaságilag viszontagságos időszakban, egy választást megelőzően. Spekulálunk: milyen lesz a Varga Mihály által vezetett jegybank, megítélésében és szakmai preferenciáiban.","shortLead":"Alapvető változások jönnek a Magyar Nemzeti Bank felső vezetésében, mindez egy gazdaságilag viszontagságos időszakban...","id":"20250303_Varga-Mihaly-MNB-jegybank-Matolcsy-Gyorgy-gazdasagpolitika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8625edd0-dee6-4049-97be-ac973230bb5c.jpg","index":0,"item":"9c671102-f323-48c2-bb05-ecaaa9beb444","keywords":null,"link":"/360/20250303_Varga-Mihaly-MNB-jegybank-Matolcsy-Gyorgy-gazdasagpolitika","timestamp":"2025. március. 03. 06:30","title":"Varga Mihály a jegybank élén: a kormány fiókvállalatává válik az MNB?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d17f5f67-fff5-4496-b055-95d364943d88","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egyelőre nem tudni ez a döntés meddig marad érvényben. ","shortLead":"Egyelőre nem tudni ez a döntés meddig marad érvényben. ","id":"20250304_Feher-Haz-Donald-Trump-szunetelteti-az-Ukrajnanak-nyujtott-katonai-segelyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d17f5f67-fff5-4496-b055-95d364943d88.jpg","index":0,"item":"88a87a21-39c3-4769-9ba7-15d8c9185ba8","keywords":null,"link":"/vilag/20250304_Feher-Haz-Donald-Trump-szunetelteti-az-Ukrajnanak-nyujtott-katonai-segelyt","timestamp":"2025. március. 04. 05:24","title":"Fehér Ház: Donald Trump szünetelteti az Ukrajnának nyújtott katonai segélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"456cd776-e92c-435c-a40b-75f1dda8ad7a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nyomott vasárnap.","shortLead":"Nyomott vasárnap.","id":"20250302_vasarnap-idojaras-elorejelzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/456cd776-e92c-435c-a40b-75f1dda8ad7a.jpg","index":0,"item":"79f58aab-3ff6-4192-8360-e033c82cfbb8","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_vasarnap-idojaras-elorejelzes","timestamp":"2025. március. 02. 08:30","title":"Felhős, enyhe időnk lesz, de van, ahol az ég is leszakadhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4324b4b8-0e6a-4d0c-983a-6b04cd36c4f2","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"A kentaurok azért tudták ideiglenesen elfoglalni az emberek világát, mert az emberek nem hitték el, hogy a kentaurok a valóságban is léteznek – így reflektál Péterfy Gergely a hét legfontosabb világpolitikai eseményére. Az írót Az én hetem című sorozatunkban kértük fel arra, írja le, hogyan élte meg az elmúlt napokat. Ehhez most a következő szavakból meríthetett ihletet: ","shortLead":"A kentaurok azért tudták ideiglenesen elfoglalni az emberek világát, mert az emberek nem hitték el, hogy a kentaurok...","id":"20250302_az-en-hetem-peterfy-gergely-hogyan-csapjuk-agyon-a-kentaurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4324b4b8-0e6a-4d0c-983a-6b04cd36c4f2.jpg","index":0,"item":"78a007a7-7c92-45fe-b6b6-d120cfe94d75","keywords":null,"link":"/360/20250302_az-en-hetem-peterfy-gergely-hogyan-csapjuk-agyon-a-kentaurt","timestamp":"2025. március. 02. 17:30","title":"Az én hetem Péterfy Gergellyel: Hogyan csapjuk agyon a kentaurt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b48f5fc1-a08c-4f00-ac4a-dff0c5b0b1ac","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Másodszor hozta el a legjobb férfi színésznek járó díját.","shortLead":"Másodszor hozta el a legjobb férfi színésznek járó díját.","id":"20250303_adrien-brody-a-brutalista-oscar-dij-hvg-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b48f5fc1-a08c-4f00-ac4a-dff0c5b0b1ac.jpg","index":0,"item":"542a7ad8-6ce2-4a60-8d5e-c2ef4caae5eb","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_adrien-brody-a-brutalista-oscar-dij-hvg-interju","timestamp":"2025. március. 03. 08:09","title":"Adrien Brodynak Oscar-díjat hozott A brutalista, pedig a HVG-nek azt mondta, sokáig úgy tűnt, nélküle csinálják meg a filmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a3bf6d7-ef96-4a38-a568-1d2048112900","c_author":"Szabó M. István","category":"360","description":"Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója és ügyvezetője decemberben még a csomagautomaták térnyeréséről és régiós tervekről nyilatkozott, ám a napokban távozott a fél éve külföldi kézbe került csomagküldő cégtől. Interjú.","shortLead":"Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója és ügyvezetője decemberben még a csomagautomaták térnyeréséről és régiós...","id":"20250302_hvg-bengyel-adam-interju-foxpost-csomagautomata-packeta-kiszallasjelzo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a3bf6d7-ef96-4a38-a568-1d2048112900.jpg","index":0,"item":"2080299d-3cbe-42f9-9bdb-19d5b2efd160","keywords":null,"link":"/360/20250302_hvg-bengyel-adam-interju-foxpost-csomagautomata-packeta-kiszallasjelzo","timestamp":"2025. március. 02. 08:30","title":"Távozó FoxPost-vezér: A webshopok lassan követik a fogyasztói igényeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d26a7565-be84-4e69-a4f7-99d12db90e12","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Csak úgy röpködnek a százmilliárdok, ha belenézünk az MNB alapítványainak pénzügyeibe. Bár próbálnak mindent eltitkolni, néhány ügyleten keresztül szépen lekövethető, hogyan veszítették el közpénz jellegüket a milliárdok és jutottak a Matolcsy-családhoz köthető körökhöz.","shortLead":"Csak úgy röpködnek a százmilliárdok, ha belenézünk az MNB alapítványainak pénzügyeibe. Bár próbálnak mindent...","id":"20250303_hvg-matolcsy-adam-mnb-vagyonosodas-pallasathene-alapitvanyok-matolcsy-kor-kozpenz-elso-verig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d26a7565-be84-4e69-a4f7-99d12db90e12.jpg","index":0,"item":"4063f3c6-cf7a-4bfe-aff4-a5ad5019cbe4","keywords":null,"link":"/360/20250303_hvg-matolcsy-adam-mnb-vagyonosodas-pallasathene-alapitvanyok-matolcsy-kor-kozpenz-elso-verig","timestamp":"2025. március. 03. 12:00","title":"Így futotta a közpénzjellegét elveszítő százmilliárdokból Matolcsy György fia és barátai luxuséletmódjára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legújabb japán luxus SUV rendkívül futurisztikus külsővel, kicsit unalmas belsővel és szuperfejlett hibrid meghajtással indul harcba a csöppet sem gyenge produkciót előadó riválisokkal szemben.
Ami a Nissannál az Infiniti, az a Toyotánál a Lexus, vagyis elmondható, hogy a japán autógyártók szeretik külön márkajelzéssel útnak indítani a nem az átlagos vásárlóknak, hanem a tehetősebb autórajongóknak szánt luxusjárgányaikat. A Lexust 1989-ben alapították, és a gyártó kínálatában 1998 óta érhető el az RX sorozat, melyből az elmúlt években már több mint 2,2 millió példány talált gazdára, ami ebben a nem éppen két filléres kategóriában kifejezetten remek teljesítménynek mondható. Jelen tesztünkben a legújabb, immár negyedik generációs RX-et (AL20), egész konkrétan az RX450h-t mutatjuk be.
A Toyota K platformra épülő vadonatúj Lexus RX450h főtervezője, Gen Ikeda vélhetően szabad kezet kapott akkor, amikor megbízták az autó vonalainak papírra vetésével. Míg a 2008 és 2015 között gyártott előd a maga visszafogottan gömbölyded vonalvezetése révén egész konzervatív külcsínnel rendelkezett, addig az aktuális modell kicsit olyan, mintha egy sci-fi filmből érkezett volna. Az ázsiai vásárlók imádják ezt a futurisztikus formatervet, és rögtönzött mini közvelménykutatásunk szerint a magyaroknak sincs ellenvetésük a BMW X5-énél mindenképpen merészebb designnal szemben. A tervezők a körzőt minden bizonnyal a kukába dobták, helyette pedig a vonalzót használták nagy kedvvel: szinte lehetetlen összeszámolni, hogy a kocsi felületét hány darab kisebb-nagyobb éles vágás uralja.
L.F.
A fotók becsapósak, ugyanis rajtuk sokkal kisebbnek tűnik az RX450h, mint amekkora a valóságban. Nem, ez nem a kompakt VW Tigaun, hanem egyértelműen a BMW X5 kategóriája, ugyanis a japán SUV szinte pontosan olyan hosszú, mint az említett bajor modell.
A fényképeken becsapósan kompaktnak ható forma egyébként egyrészt annak tudható be, hogy a tesztautón hatalmas, 20 colos kerekek találhatók, másrészt pedig a merészen csapott hátsó szekció is némileg kisebbnek érezteti a hatalmas japán behemótot. Itt jegyzendő meg, hogy az elődhöz képest 12 centiméterrel nőtt a hossz, és a tengelytáv is közel 5 centiméterrel gyarapodott. Bár alapvetően áramvonalasnak tűnik a forma, a 0,33-as cw érték messze nem a legjobb a SUV-ok között.
Az utastérben hatalmas a hely, olyannyira, hogy a sofőr és a mellette ülő utas annak ellenére is kényelmesen elfér, hogy a váltókart és a sok egyéb gombot felvonultató középső pult igen széles. Ez utóbbit egyébként lézergravírozású és kézi polirozású fabetét borítja, melyet a Yamaha zongorakészítő műhelyében készítenek. A minőségérzet nagyon rendben van, azonban az extravagáns külcsín ismeretében sokkal merészebb és modernebb vonalvezetésű műszerfalat vártunk volna.
A sok gombbal megpakolt fa-bőr kormány mögött hagyományos mutatós műszerek és egy színes LCD található, a középső nagykijelző pedig elsősorban 12,3 colos képátlójáról és kellemesen nagy felbontásáról ismerszik meg. A menürendszerben a középkonzolon lévő spéci kis mozgatható és nyomkodható téglalap segítségével tudunk közlekedni, és jó hír, hogy például a légkondit nemcsak a színes-szagos menüből, hanem dedikált gombokkal is kezelhetjük.
L.F.
A hűthető/fűthető bőrfotelek rendkívül kényelmesek, bár kicsit lehetne nagyobb az oldaltartásuk és a manapság egyre népszerűbb masszírozás funkció hiányzik belőlük. Hátul gigantikus a lábhely, a hátsó ülések sínen mozgathatók, a hátlapjuk pedig elektromosan állítható dőlésszöggel bír - a kocsi ötszemélyes, és nincs hétszemélyes kivitele. A kétzónás klíma rendkívül halkan végzi a dolgát, és a hátsó utasok testhőmérsékletét infraérzékelőkkel méricskéli.
Említést érdemel továbbá a Nanoe technológia, mely negatív töltési ionokkal bombázza az utasokat, ily módon mindig friss levegővel szolgál, és a gyártó állítása szerint még a bőr és a haj hidratálására is képes. A 15 hangszórós és 7.1-es hangzású Mark Levinson hangrendszerrel gyorsan életet vihetünk a lényegében minden tempó mellett síri csendbe, de nem mondanánk, hogy nem találkoztunk már ennél jobb minőségű gyári hifivel. Az utasok egyszerre három filmet nézhetnek: egyet az első nagy kijelzőn, további egyet-egyet pedig az első ülések hátsó részén található kijelzőkön. Apró figyelmesség, hogy az RX450h vezeték nélkül képes az arra alkalmas telefonok töltésére, ezenkívül pedig a városi centizgetések során a 360 fokos kameranézet is jó szolgálatot tehet.
L.F.
A közvetlen befecskendezésű VVTI motor 3,5 literes térfogatához és hat darab hengeréhez nem nyúltak hozzá a fejlesztők, azonban a teljesítmény így is 249-ről 263 lóerőre emelkedett, ezenkívül pedig a 335 Nm-es nyomaték mellett sem mehetünk el szó nélkül. A V6-os szívó erőforrás orgánuma nagyon kellemes, sokkal jobb, mint a riválisokban lévő 2 literes turbós motoroké, de persze a Lexustól megszokott módon a V6-os muzsika jelentősen le van tompítva, hiszen ugyebár mégsem egy sportkocsiban ülünk. A komplex hibrid meghajtásnak részét képezi továbbá egy 167 lóerős és 335 Nm-es első elektromotor és egy egy 68 lóerős és 139 Nm-es hátsó e-motor.
A 313 lóerős rendszerteljesítmény bőven elegendő, az előzéseket gyerekjáték egyszerűséggel abszolválja a 7,7 másodperces 0-100-as sprintre képes nagy SUV, a 200 km/h-ra korlátozott végsebesség pedig ugyebár csak egyes német autópálya szakaszokon lehet aggasztó. A fokozatmentes E-CVT váltó unalmasan, de hibátlanul teszi a dolgát, manuális módban pedig virtuális fokozatokat pakolgathatunk, aminek persze nem sok értelme van. Álló helyzetből mindig elektromosan indul az RX, később szinte észrevétlenül kel életre a benzinmotor, ha pedig elég töltöttség van a NiMh akkumulátorpakkban, akkor akár tisztán elektromos meghajtást is használhatunk.
L.F.
+ : merész külső design, fejlett hibrid meghajtás, kellemes V6-os hang, korrekt menetteljesítmények, nagyfelbontású középső kijelző, HUD, 360 fokos kameranézet, adaptív futómű.
–: unalmas belső, nincs zöld rendszám és plug-in tölthetőség, az ülésekből kimaradt a masszázs funkció, nincs hétszemélyes és dízel változat, nincs légrugózás, alacsony végsebesség.
A kanyarvadász titulusról le kell mondania az RX450h-nek, hiszen a közel 2,2 tonnás tömeg nem éppen ideális a hegyi szerpentineken. A négykerékhajtás természetesen adott, de az első és a hátsó tengely között nincs mechanikus kapcsolat. Az adaptív futómű a hazai utakon enyhén rázósnak mondható és légrugózást sajnos nem kapunk. A guruláskor és fékezéskor energiavisszatáplálásra képes autó bal oldali körműszeréről Eco módban a különböző töltési/takarékossági infók olvashatók le, és csak Sport S és Sport S+ módban bukkan elő a jó öreg fordulatszámmérő.
Zöld rendszám és hálózati töltési lehetőség nincs, a tesztfogyasztás pedig 8,8 liter magasságában alakult. Az üzemanyagtartály 65 literes, a csomagtartó pedig 539-1612 literes térfogattal rendelkezik - a csomagtér ajtót elekromos motor mozgatja. Szólnunk kell továbbá a teljesen LED-es fényszóróról, a csíkot húzó indexről, a gyalogosérzékelő funkcióról, a 10 légzsákról, a sávtartó automatikáról és az adaptív tempomatról.
L.F.
Az első hibrid RX, az RX400h 2004-es bemutatása óta eltelt néhány esztendő, és jól látszik, hogy a Lexus a korábbi tapasztalatokra építkezve ezúttal minden új fejlesztését belepakolta az RX450h-ba. Az persze már más kérdés, hogy a riválisok között találhatunk nála szélesebb szolgáltatási körű modelleket, igaz ezek a legtöbb esetben még nála is többe kerülnek.
Az RX450h alapmodellje 14,9 millió forintot kóstál, a hozzánk érkezett tesztautó árcéduláján pedig 23,4 millió forintos összeg olvasható. Dízelmotorral nem rendelhető az RX, kisebb turbós benzinmotorral viszont igen: az RX200t 238 lóerőt tud és 4WD mellett 2WD meghajtással is elérhető.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.