Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5838cbc6-9f3e-413a-b7ba-4d03c334d264","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A szlovák elnök és kormányfő már jó ideje nem eszik egymás tenyeréből, de újabban már nyilvánosan kritizálják egymást, és ez visszahat a demokráciára. Így vélekedik Ketrin Jochecová, a portál munkatársa, aki tavaly, a soros cseh uniós elnökség alatt még a prágai belügyi tárca szóvivője, egyben a Global Policy Research Group munkatársa volt.","shortLead":"A szlovák elnök és kormányfő már jó ideje nem eszik egymás tenyeréből, de újabban már nyilvánosan kritizálják egymást...","id":"20241218_politico-szlovakia-fico-pellegrini","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5838cbc6-9f3e-413a-b7ba-4d03c334d264.jpg","index":0,"item":"19bfa9bd-63b9-4557-ab11-32aae681f740","keywords":null,"link":"/360/20241218_politico-szlovakia-fico-pellegrini","timestamp":"2024. december. 18. 15:30","title":"Politico: Fico és Pellegrini nyílt konfliktusa árulkodik Szlovákia romló helyzetéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ba83fd3-3859-4739-a7bc-f14d6f0e7084","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az apácát már el is küldték a balatonfüredi bencés középiskolából.","shortLead":"Az apácát már el is küldték a balatonfüredi bencés középiskolából.","id":"20241219_bencesek-visszaeles-gyanu-apaca-balatonfured-pannonhalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ba83fd3-3859-4739-a7bc-f14d6f0e7084.jpg","index":0,"item":"2cebc298-b528-4cb4-a1eb-d26aec8ce5c8","keywords":null,"link":"/itthon/20241219_bencesek-visszaeles-gyanu-apaca-balatonfured-pannonhalma","timestamp":"2024. december. 19. 16:13","title":"Közös tetoválást csináltatott egy fiúval, és szerzetesi ruhában feküdt fel az ágyára – vizsgálat indult egy bencés apáca ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4caddcc-81e8-41e6-a92c-402359ea6e17","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"A HVG év végi dupla számában 2024 fontos belföldi és külföldi eseményeit is felidézzük. A legtöbb szó Magyar Péterről esik, aki idén a semmiből lett a magyar politika gravitációs központja. Fülszöveg – a hetilap ajánlója.","shortLead":"A HVG év végi dupla számában 2024 fontos belföldi és külföldi eseményeit is felidézzük. A legtöbb szó Magyar Péterről...","id":"20241219_hvg-Gergely-Marton-Az-ev-alkonyulatanal-hetilapajanlo-fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4caddcc-81e8-41e6-a92c-402359ea6e17.jpg","index":0,"item":"a1c94ba7-2fc3-4671-bfa9-98d7571a49c6","keywords":null,"link":"/360/20241219_hvg-Gergely-Marton-Az-ev-alkonyulatanal-hetilapajanlo-fulszoveg","timestamp":"2024. december. 19. 08:00","title":"Gergely Márton: A Nyiszapárt nagy éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acfa7024-b912-44d8-80bb-a3688cd37b4b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Egyelőre még nem tudni, ki lesz az utódja, de sajtóhírek szerint Liam Lawson veheti át a helyét.","shortLead":"Egyelőre még nem tudni, ki lesz az utódja, de sajtóhírek szerint Liam Lawson veheti át a helyét.","id":"20241218_Sergio-Perez-red-bull-formula-1-tavozas-versenyzo-pilota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acfa7024-b912-44d8-80bb-a3688cd37b4b.jpg","index":0,"item":"9a941a18-9f10-4ff8-82b6-e1692fb169a1","keywords":null,"link":"/sport/20241218_Sergio-Perez-red-bull-formula-1-tavozas-versenyzo-pilota","timestamp":"2024. december. 18. 19:51","title":"Sergio Pérez távozik a Red Bulltól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az Európai Számvevőszék arra jutott, hogy a Bizottság nem lép fel kellő határozottsággal, amikor valamelyik kormány jogot sért. Az EU ne riadjon vissza, bármekkora feladatokkal is néz szembe, írja a Financial Times. Kenneth Rogoff, a Valutaalap egykori fő közgazdásza szerint Európa csakis szerkezeti reformok segítségével tud kikeveredni a gazdasági válságból. A moszkvai merénylet következményeiről ír az Independent és a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A Guardian szerzője szerint az, ami Szíriában történt, nem azt jelenti, hogy véget ért Oroszország szerepe a Közel-Keleten. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Az Európai Számvevőszék arra jutott, hogy a Bizottság nem lép fel kellő határozottsággal, amikor valamelyik kormány...","id":"20241218_nemzetkozi-lapszemle-eu-gazdasag-mvm-mol-oroszorszag-merenylet-ukrajna-haboru-sziria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"7173edf8-559b-4cba-9970-cd625900af3c","keywords":null,"link":"/360/20241218_nemzetkozi-lapszemle-eu-gazdasag-mvm-mol-oroszorszag-merenylet-ukrajna-haboru-sziria","timestamp":"2024. december. 18. 10:30","title":"Politico: Az MVM és a MOL is kéri a Bizottság elnökétől, hosszabbítsák meg az orosz-ukrán gázszállítási egyezményt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4fcb7dc-e585-4834-b79e-4d0a9f3d7fdd","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az olasz kapus arca több helyen is felszakadt, tíz kapoccsal rögzítették a sebeit.","shortLead":"Az olasz kapus arca több helyen is felszakadt, tíz kapoccsal rögzítették a sebeit.","id":"20241219_gianluigi-donnarumma-psg-monaco-wilfried-singo-stoplis-cipo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4fcb7dc-e585-4834-b79e-4d0a9f3d7fdd.jpg","index":0,"item":"8f7dad91-f117-426c-936f-41f700f3016d","keywords":null,"link":"/sport/20241219_gianluigi-donnarumma-psg-monaco-wilfried-singo-stoplis-cipo","timestamp":"2024. december. 19. 09:08","title":"Ijesztő jelenet: teli talppal szállt bele Donnarumma arcába a Monaco focistája – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"daef51b9-6d64-455f-8528-f51b3bb41299","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Egy életünk van, én pedig egyik döntésemet sem bántam meg, mert mindegyik vezetett valahova – fogalmazott Tamás Rita a HVG Extra Pszichológia Szalon vendégeként. A közel két éve Norvégiában új életet kezdő újságíró, személyi edző az est során arról is beszélt a minap, hogy mire talált rá kétezer kilométerre a hazájától, mi az, amiben Magyarország jobban teljesít a skandináv országnál, és hogyan juthatunk el az önazonosságra országváltás nélkül is.","shortLead":"Egy életünk van, én pedig egyik döntésemet sem bántam meg, mert mindegyik vezetett valahova – fogalmazott Tamás Rita...","id":"20241219_Neha-el-kell-tavolodnunk-hogy-kozel-kerulhessunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/daef51b9-6d64-455f-8528-f51b3bb41299.jpg","index":0,"item":"b2cace5a-2d3b-45f6-bce6-8ce1a8e00285","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241219_Neha-el-kell-tavolodnunk-hogy-kozel-kerulhessunk","timestamp":"2024. december. 19. 12:33","title":"Néha el kell távolodnunk, hogy közel kerülhessünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f78877a4-c5cc-404d-b405-726721273efb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Meglátta, hogy a barátnője egy másik férfi járművében ül, ezért követni kezdte őket, majd az egyik kereszteződésnél rájuk lőtt. ","shortLead":"Meglátta, hogy a barátnője egy másik férfi járművében ül, ezért követni kezdte őket, majd az egyik kereszteződésnél...","id":"20241218_szeged-lovoldozes-vademeles-feltekenyseg-utcai-lovoldozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f78877a4-c5cc-404d-b405-726721273efb.jpg","index":0,"item":"a6337681-3c80-4388-be6c-35a472aec522","keywords":null,"link":"/itthon/20241218_szeged-lovoldozes-vademeles-feltekenyseg-utcai-lovoldozes","timestamp":"2024. december. 18. 09:24","title":"Szegeden féltékenységből lövöldözött az utcán egy férfi, vádat emeltek ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon hasít megint a magyar piacon a Suzuki. A Vitarából annyit adtak el idén, mint az őt követő négy másik szabadidő-autóból összesen. Most pedig megújult a kissé mostohának tartott testvér, a Suzuki SX4 S-Cross is.
A Suzuki S-Cross első változatára nehéz lett volna azt mondani, hogy a divatot üldözi, a szűkülő, kissé lógó orrával. A frissített változat egyértelműen divatcentrikusabb, főleg a látványos krómráccsal az elején. Azt nem mernénk kijelenteni, hogy osztatlanul talál majd elismerésre, de kétségtelenül olyan, mintha teljesen kicserélték volna a modellt.
Pedig ráncfelvarrásról lévén szó, nem raktak be más présformákat a Suzuki esztergomi üzemében az autó gyártásához, a lemezeket tekintve csak a motorházfedél változott. Ahogy szokás viszont, újak a lámpatestek – amelyek már LED-esek is lehetnek elöl-hátul – ezenkívül lényegében az új hűtőrács jelenti külsőségekben a megújulást. Összességében mégis sokkal komolyabban megújult autót kap, aki mostantól választ majd S-Crosst.
D.P.
Az egyik, hogy a továbbra is 4300 mm hosszú, 1785 mm széles és 1580 magas, 2600 mm tengelytávú S-Crosst felemelték a Vitara szintjére, hasmagassága másfél centit emelkedve 18 centi mostantól. Ennek a lépésnek másik következménye, hogy a kocsi alá nagyobb 215/55 R17-es kerekek kerültek. Az S-Cross csomagterében is megőrizte előnyét a Vitarával szemben, annak viszonylag szűk 385 literes kapacitásával szemben az S-Cross 55 literrel, egy bőröndnyivel, több helyet kínál.
A frissített S-Cross belső térben igazából a középső panelt emelték ki jobban egy kerettel, valamint puhább műszerfalborítást használnak, és újfajta az üléskárpit. A szabadidő-autó belseje egyébiránt kifejezetten kulturált, valahogy itt is átjön, hogy most jó passzban van a Suzuki. A középkonzol infotainment-rendszere logikus, éles grafikájú és gyors. A tolatókamera képe tűéles és erős napfényben kontrasztos. A vezetéstámogató rendszerek aktuálisak, a magasabb felszereltségen elérhető az adaptív tempomat, vagy az ütközésfigyelmeztető, ha nem is olyan finom szerkezet, mint egy új E-Merciben, de mindenképp növeli a biztonságot, adott esetben pedig sok pénzt és bosszúságot spórolhat az embernek.
D.P.
Ezek után jöhet igazán a lényeg, ugyanis a motorok átvariálása miatt eléggé feladták a leckét annak, aki mostantól a Suzuki szabadidő-autói közt akar válogatni. Az S-Cross kínálatából ugyanis kikerült az idáig ideális választásnak számító 1,6 literes, sima, turbó nélküli benzinmotor, amely 120 lóerős volt, keveset fogyasztott és olcsó a szervize. Haladni kell a korral, főleg az emissziós normák miatt, mostantól benzinesként csak turbómotoros példányok közül lehet választani az S-Crossból.
A Suzuki kisebbik, alig 1.0 literes, háromhengeres aggregátja feltűnik már az új Balenóban, de hamarosan az új Swiftben és a nagyon formásnak ígérkező új Ignisben is. A turbósítási trenden kár már keseregni, a választás itt legalább még megvan; a Suzukinak van turbós és turbó nélküli modellje is.
A menetpróba szempontjából igazán ez volt az érdekes, a piacilag is fontos újdonság. A tényleg aprócskának tűnő motorral, amelyet a szerelők biztosan nem fognak átkozni – legalábbis a helyszűke miatt –, minden egyéb főelemtől szépen elkülönülve mondhatni szinte elvész a motortérben. Az S-Cross súlya ezzel a motorral, még úgy is, hogy – végképp szürreálisnak tűnő párosítással, összkerék-hajtású is volt – mindössze 1185 kiló.
D.P.
A mindössze 988 köbcentis motorral szerencsére menetközben is könnyűnek érződik a kocsi, a hivatalosan 110 lóerős és 170 Nm-es maximális nyomatékú háromhengeres végeredményben tökéletesen elboldogul ezzel a kasztnival is. A lecserélt, 1,6-os szívómotorhoz képest a jelenlegi autózási szokásainkhoz még jobban is illeszkedik. A motort ugyanis nem kell forgatni, a nyomatéka 1900-as fordulatszám környékén megjelenik, amikor bekapcsol a turbó, utána nagyjából 3500-ig szépen húz, jobban meg nem is kell forgatni, lehet váltogatni a fokozatokat felfelé.
A háromhengeres jellege is tolerálható a motornak – érdekes módon alapjárat felett rázza kicsit a bódét, valamint ha bekapcsol egy nagyfogyasztó, mint a klímakompresszor, azt szintén érezni lehet –, de a kabintér kifejezetten csöndes.
Magasabb tempónál is elégnek tűnik a 110 lóerő, a kismotoros S-Cross-szal is bátran el lehet vállalni minden észszerű forgalmi szituációt – előzést, besorolást vagy egy mellékutcából sietős becsatlakozást a forgalomba. Összességében az óvatosan fogadott egyliteres motor ellenére úgy éreztük, nem a teljesítménye határait feszegeti az 1.0 literes motorral sem a megújult S-Cross.
D.P.
+ : korrekt külcsín és minőség, takarékos modern motorok, itthon gyártják
–: kissé érzéketlen kormányzás, kár, hogy eltűnt a benzines szívómotor
Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy a nagyobb motorral, az 1,4 literes turbóssal egészen kiteljesedik ez az autó is, ahogyan azt a Vitaránál is írtuk már. A 140 lóerős teljesítmény és 220 Nm-es nyomaték nagyon tisztességes menetdinamikát enged. Nyilván a plusz egy henger miatt, a nyomaték még alacsonyabb fordulaton élővé válik, már 1500-as fordulattól húz a nagyobbik motor. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy mindezt plusz 300 ezer forintért adják, megint csak erős fejvakarást okoz a Suzuki.
Az erősebb motorral még csak nem is feltétlen fogunk többször tankolni, ha sokat autópályázunk. Hivatalosan, az 1.0 literes elsőkerék-hajtású S-Cross vegyes fogyasztása 5,2 liter, ötfokozatú manuális váltóval, míg az 1.4 literesé, alig két decivel többet iszik, 5,4 litert. Már hatfokozatú manuális váltóval, elsőkerék-hajtással. Igazából az 1.0 literes is elég, csak mézesmadzag az a nagyobb teljesítmény.
Azt is érdemes megnézni, hol és hogyan készül az SX4 S-Cross és Viatara.
D.P.
Összességében sokkal fogyaszthatóbb autót csináltak az S-Crossból. Ezt a változatot vélhetően mind a magánzók, mind a cégek jobban kedvelik majd. Megvan az előnye a Vitarával szemben is a nagyobb csomagtérrel és nagyobb tengelytávval. Az árakat illetően eléggé nagy a szórás, az összkerékhajtás, az automataváltó és az általunk nem próbált 1,6 literes dízel lehetősége miatt.
Az 1.0 literes benzines alapára 4,99 millió forint, de a legjobb vételnek tekinthető GL+ felszereltség mellett, ötfokozatú manuális váltóval, mellsőkerék-hajtással 5,3 millió forintért van listaáron az új S-Cross, ugyanez, 1,4 literes GL+ kiadásban már 5,61 millió forint. De érdemes a listaárakra tényleg csak tájékoztató jelleggel tekinteni, a Suzuki-kereskedések a gyakorlatban elég rugalmasak. Ha valaki megnézi azon a bizonyos nagy használtautós oldalon az új, 2016-os S-Cross tényleges kereskedői árait, eléggé mást láthat.
Közleményükben azt írják, hatáskörüket teljesen és szándékosan kiürítették a kormány törvénymódosításai, ami súlyosan sérti a jogállamiságot. Hamarosan Magyarországra látogat a bírák nemzetközi szervezetének küldöttsége is.
El kellene hagynunk a tradicionális ünnepi fogásokat? A hal tényleg jobb, mint a hús? Hogyan helyettesítsük a cukrot? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a HVG egészségpodcastjában.