Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"18845c15-2b05-4f4b-890e-63fdb958721a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A baleset előtt négy perccel a pilóta azt jelentette, hogy madarakkal ütköztek.","shortLead":"A baleset előtt négy perccel a pilóta azt jelentette, hogy madarakkal ütköztek.","id":"20250117_vert-madartoll-lezuhant-del-koreai-gep-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18845c15-2b05-4f4b-890e-63fdb958721a.jpg","index":0,"item":"6a625157-ce9d-494d-8770-d25a761d287b","keywords":null,"link":"/vilag/20250117_vert-madartoll-lezuhant-del-koreai-gep-hajtomu","timestamp":"2025. január. 17. 20:00","title":"Vért és madártollakat találtak a lezuhant dél-koreai gép hajtóműveiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a810658-ceef-49f3-bff4-785a7864f3db","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tzuyang elment a Pléh csárdába, és ami ott történt, azt videóra is vette.","shortLead":"Tzuyang elment a Pléh csárdába, és ami ott történt, azt videóra is vette.","id":"20250118_Elkepeszto-nagy-zabalast-mutatott-be-Budapesten-a-koreai-influenszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a810658-ceef-49f3-bff4-785a7864f3db.jpg","index":0,"item":"3aaaa2ad-928c-4907-90c3-b48da5a067d5","keywords":null,"link":"/elet/20250118_Elkepeszto-nagy-zabalast-mutatott-be-Budapesten-a-koreai-influenszer","timestamp":"2025. január. 18. 10:40","title":"Elképesztő nagy zabálást mutatott be Budapesten a koreai influenszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"140778e2-63df-4bb3-9e24-85eee3e60aae","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Gyenge a forint, kéne rendes pénz” címmel európai turnéra indul az előadó.","shortLead":"„Gyenge a forint, kéne rendes pénz” címmel európai turnéra indul az előadó.","id":"20250117_Mielott-visszavonul-Krubi-meg-beveszi-Europat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/140778e2-63df-4bb3-9e24-85eee3e60aae.jpg","index":0,"item":"2d3317cb-3513-4a6a-ad87-df2c503de833","keywords":null,"link":"/kultura/20250117_Mielott-visszavonul-Krubi-meg-beveszi-Europat","timestamp":"2025. január. 17. 18:17","title":"Mielőtt visszavonul Krúbi, még beveszi Európát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"491bd7ce-d9c6-497d-923f-e19ecb0c144d","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Miközben Magyarország január 1-jével száműzte vendégmunkásai jó részét, az EU-tagságnak köszönhetően továbbra is magyarok tízezrei élvezik a nyugati munkavállalás lehetőségének előnyeit. Az ingázást a magyar bérek egyre nagyobb lemaradásra hajtja, az osztrák iskolákba ma ötször annyi magyar gyerek jár, mint a 2010-es évtized elején. Kik és miért ingáznak, és mennyi pénzt visznek haza?","shortLead":"Miközben Magyarország január 1-jével száműzte vendégmunkásai jó részét, az EU-tagságnak köszönhetően továbbra is...","id":"20250118_hvg-magyar-vandor-kulfoldre_ingazo_magyarok-ausztria-becs-kulfoldi-munka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/491bd7ce-d9c6-497d-923f-e19ecb0c144d.jpg","index":0,"item":"148f17c6-4883-45f9-8ec9-48fd3f34c2ac","keywords":null,"link":"/360/20250118_hvg-magyar-vandor-kulfoldre_ingazo_magyarok-ausztria-becs-kulfoldi-munka","timestamp":"2025. január. 18. 10:30","title":"Gályáznak rendületlenül – magyarok tízezrei ingáznak az elfogadható fizetésért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c27bc2a-0f63-4dff-809a-a8cf1df88200","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Klemens Haselsteiner vezérigazgató haláláról saját oldalán tett közzé közleményt a cég.","shortLead":"Klemens Haselsteiner vezérigazgató haláláról saját oldalán tett közzé közleményt a cég.","id":"20250118_Aneurizmaverzes-okozta-a-44-eves-Strabag-vezerigazgato-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c27bc2a-0f63-4dff-809a-a8cf1df88200.jpg","index":0,"item":"9c9d63e9-aecc-4ff8-bd0b-5fea586a3b82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250118_Aneurizmaverzes-okozta-a-44-eves-Strabag-vezerigazgato-halalat","timestamp":"2025. január. 18. 21:42","title":"44 évesen meghalt a Strabag vezérigazgatója, aneurizmavérzés okozta a halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8b9f19a-db90-47d3-be22-26667662e87f","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Négy szettben kapott ki az olasz Lorenzo Sonegótól. ","shortLead":"Négy szettben kapott ki az olasz Lorenzo Sonegótól. ","id":"20250118_Harom-meccs-utan-bucsuzik-Marozsan-Fabian-az-Australian-Opentol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8b9f19a-db90-47d3-be22-26667662e87f.jpg","index":0,"item":"e3c7fa48-6730-4279-bbe0-0b269d531279","keywords":null,"link":"/sport/20250118_Harom-meccs-utan-bucsuzik-Marozsan-Fabian-az-Australian-Opentol","timestamp":"2025. január. 18. 12:32","title":"Három meccs után búcsúzik Marozsán Fábián az Australian Opentől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is kóstolhattak a szerencsések.","shortLead":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is...","id":"20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771.jpg","index":0,"item":"5eb3b95e-09ef-4539-bb41-718035e0a4dc","keywords":null,"link":"/elet/20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","timestamp":"2025. január. 18. 05:43","title":"Utasokat ebédeltet meg a budapesti metrón az ázsiai séf","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a01fd2f3-7d81-4499-a203-a69556917b73","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Februárban már magasabb bér érkezik a dolgozók számlájára.","shortLead":"Februárban már magasabb bér érkezik a dolgozók számlájára.","id":"20250117_BKV-bermegallapodas-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a01fd2f3-7d81-4499-a203-a69556917b73.jpg","index":0,"item":"cb05a47d-91d9-4ee3-bb68-5ee5349f9943","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_BKV-bermegallapodas-2025","timestamp":"2025. január. 17. 15:09","title":"Megszületett a BKV-s bérmegállapodás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon hasít megint a magyar piacon a Suzuki. A Vitarából annyit adtak el idén, mint az őt követő négy másik szabadidő-autóból összesen. Most pedig megújult a kissé mostohának tartott testvér, a Suzuki SX4 S-Cross is.
A Suzuki S-Cross első változatára nehéz lett volna azt mondani, hogy a divatot üldözi, a szűkülő, kissé lógó orrával. A frissített változat egyértelműen divatcentrikusabb, főleg a látványos krómráccsal az elején. Azt nem mernénk kijelenteni, hogy osztatlanul talál majd elismerésre, de kétségtelenül olyan, mintha teljesen kicserélték volna a modellt.
Pedig ráncfelvarrásról lévén szó, nem raktak be más présformákat a Suzuki esztergomi üzemében az autó gyártásához, a lemezeket tekintve csak a motorházfedél változott. Ahogy szokás viszont, újak a lámpatestek – amelyek már LED-esek is lehetnek elöl-hátul – ezenkívül lényegében az új hűtőrács jelenti külsőségekben a megújulást. Összességében mégis sokkal komolyabban megújult autót kap, aki mostantól választ majd S-Crosst.
D.P.
Az egyik, hogy a továbbra is 4300 mm hosszú, 1785 mm széles és 1580 magas, 2600 mm tengelytávú S-Crosst felemelték a Vitara szintjére, hasmagassága másfél centit emelkedve 18 centi mostantól. Ennek a lépésnek másik következménye, hogy a kocsi alá nagyobb 215/55 R17-es kerekek kerültek. Az S-Cross csomagterében is megőrizte előnyét a Vitarával szemben, annak viszonylag szűk 385 literes kapacitásával szemben az S-Cross 55 literrel, egy bőröndnyivel, több helyet kínál.
A frissített S-Cross belső térben igazából a középső panelt emelték ki jobban egy kerettel, valamint puhább műszerfalborítást használnak, és újfajta az üléskárpit. A szabadidő-autó belseje egyébiránt kifejezetten kulturált, valahogy itt is átjön, hogy most jó passzban van a Suzuki. A középkonzol infotainment-rendszere logikus, éles grafikájú és gyors. A tolatókamera képe tűéles és erős napfényben kontrasztos. A vezetéstámogató rendszerek aktuálisak, a magasabb felszereltségen elérhető az adaptív tempomat, vagy az ütközésfigyelmeztető, ha nem is olyan finom szerkezet, mint egy új E-Merciben, de mindenképp növeli a biztonságot, adott esetben pedig sok pénzt és bosszúságot spórolhat az embernek.
D.P.
Ezek után jöhet igazán a lényeg, ugyanis a motorok átvariálása miatt eléggé feladták a leckét annak, aki mostantól a Suzuki szabadidő-autói közt akar válogatni. Az S-Cross kínálatából ugyanis kikerült az idáig ideális választásnak számító 1,6 literes, sima, turbó nélküli benzinmotor, amely 120 lóerős volt, keveset fogyasztott és olcsó a szervize. Haladni kell a korral, főleg az emissziós normák miatt, mostantól benzinesként csak turbómotoros példányok közül lehet választani az S-Crossból.
A Suzuki kisebbik, alig 1.0 literes, háromhengeres aggregátja feltűnik már az új Balenóban, de hamarosan az új Swiftben és a nagyon formásnak ígérkező új Ignisben is. A turbósítási trenden kár már keseregni, a választás itt legalább még megvan; a Suzukinak van turbós és turbó nélküli modellje is.
A menetpróba szempontjából igazán ez volt az érdekes, a piacilag is fontos újdonság. A tényleg aprócskának tűnő motorral, amelyet a szerelők biztosan nem fognak átkozni – legalábbis a helyszűke miatt –, minden egyéb főelemtől szépen elkülönülve mondhatni szinte elvész a motortérben. Az S-Cross súlya ezzel a motorral, még úgy is, hogy – végképp szürreálisnak tűnő párosítással, összkerék-hajtású is volt – mindössze 1185 kiló.
D.P.
A mindössze 988 köbcentis motorral szerencsére menetközben is könnyűnek érződik a kocsi, a hivatalosan 110 lóerős és 170 Nm-es maximális nyomatékú háromhengeres végeredményben tökéletesen elboldogul ezzel a kasztnival is. A lecserélt, 1,6-os szívómotorhoz képest a jelenlegi autózási szokásainkhoz még jobban is illeszkedik. A motort ugyanis nem kell forgatni, a nyomatéka 1900-as fordulatszám környékén megjelenik, amikor bekapcsol a turbó, utána nagyjából 3500-ig szépen húz, jobban meg nem is kell forgatni, lehet váltogatni a fokozatokat felfelé.
A háromhengeres jellege is tolerálható a motornak – érdekes módon alapjárat felett rázza kicsit a bódét, valamint ha bekapcsol egy nagyfogyasztó, mint a klímakompresszor, azt szintén érezni lehet –, de a kabintér kifejezetten csöndes.
Magasabb tempónál is elégnek tűnik a 110 lóerő, a kismotoros S-Cross-szal is bátran el lehet vállalni minden észszerű forgalmi szituációt – előzést, besorolást vagy egy mellékutcából sietős becsatlakozást a forgalomba. Összességében az óvatosan fogadott egyliteres motor ellenére úgy éreztük, nem a teljesítménye határait feszegeti az 1.0 literes motorral sem a megújult S-Cross.
D.P.
+ : korrekt külcsín és minőség, takarékos modern motorok, itthon gyártják
–: kissé érzéketlen kormányzás, kár, hogy eltűnt a benzines szívómotor
Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy a nagyobb motorral, az 1,4 literes turbóssal egészen kiteljesedik ez az autó is, ahogyan azt a Vitaránál is írtuk már. A 140 lóerős teljesítmény és 220 Nm-es nyomaték nagyon tisztességes menetdinamikát enged. Nyilván a plusz egy henger miatt, a nyomaték még alacsonyabb fordulaton élővé válik, már 1500-as fordulattól húz a nagyobbik motor. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy mindezt plusz 300 ezer forintért adják, megint csak erős fejvakarást okoz a Suzuki.
Az erősebb motorral még csak nem is feltétlen fogunk többször tankolni, ha sokat autópályázunk. Hivatalosan, az 1.0 literes elsőkerék-hajtású S-Cross vegyes fogyasztása 5,2 liter, ötfokozatú manuális váltóval, míg az 1.4 literesé, alig két decivel többet iszik, 5,4 litert. Már hatfokozatú manuális váltóval, elsőkerék-hajtással. Igazából az 1.0 literes is elég, csak mézesmadzag az a nagyobb teljesítmény.
Azt is érdemes megnézni, hol és hogyan készül az SX4 S-Cross és Viatara.
D.P.
Összességében sokkal fogyaszthatóbb autót csináltak az S-Crossból. Ezt a változatot vélhetően mind a magánzók, mind a cégek jobban kedvelik majd. Megvan az előnye a Vitarával szemben is a nagyobb csomagtérrel és nagyobb tengelytávval. Az árakat illetően eléggé nagy a szórás, az összkerékhajtás, az automataváltó és az általunk nem próbált 1,6 literes dízel lehetősége miatt.
Az 1.0 literes benzines alapára 4,99 millió forint, de a legjobb vételnek tekinthető GL+ felszereltség mellett, ötfokozatú manuális váltóval, mellsőkerék-hajtással 5,3 millió forintért van listaáron az új S-Cross, ugyanez, 1,4 literes GL+ kiadásban már 5,61 millió forint. De érdemes a listaárakra tényleg csak tájékoztató jelleggel tekinteni, a Suzuki-kereskedések a gyakorlatban elég rugalmasak. Ha valaki megnézi azon a bizonyos nagy használtautós oldalon az új, 2016-os S-Cross tényleges kereskedői árait, eléggé mást láthat.