Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8ffad7c6-6786-41db-bd37-81c827a936dd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hosszú cikkben fejtegeti a NER-celeb Jeszenszky Zsolt – ismert nevén DJ Jeszy –, hogy miért támadta meg édesapját kalapáccsal egy férfi. Orbán Viktor dicséretétől indulva a démoni erőket szolgáló Magyar Péteren át eljut oda, hogy Isten (újabb) figyelmeztetést küldött Jeszenszky Géza volt külügyminiszternek. A politikai indokot kizárja, hiszen súlyosan megsérült apja már „nem tényező”, egyben azt javasolja neki nyilvánosan, hogy ne rohangáljon „kiscserkészként”, hanem nyugodjon le.","shortLead":"Hosszú cikkben fejtegeti a NER-celeb Jeszenszky Zsolt – ismert nevén DJ Jeszy –, hogy miért támadta meg édesapját...","id":"20250603_Edesapja-megtamadasarol-Jeszenszky-Zsolt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ffad7c6-6786-41db-bd37-81c827a936dd.jpg","index":0,"item":"df509f0e-da07-47fe-93b9-f452d387e28f","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_Edesapja-megtamadasarol-Jeszenszky-Zsolt-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 11:22","title":"Jeszenszky Zsolt szerint apja évek óta a Sátánt szolgálja, a kalapácsos támadás pedig Isten figyelmeztető jelzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77875606-a495-4172-9158-d36988ecbe6d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A keddi időjárás több mint változatosnak ígérkezik: a 30 fok fölé kúszó hőmérséklet mellett lesz gomolyfelhő, zápor, zivatar és van, ahol még jégeső is.","shortLead":"A keddi időjárás több mint változatosnak ígérkezik: a 30 fok fölé kúszó hőmérséklet mellett lesz gomolyfelhő, zápor...","id":"20250603_Jegesovel-es-33-fokos-meleggel-folytatodik-az-elso-juniusi-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77875606-a495-4172-9158-d36988ecbe6d.jpg","index":0,"item":"42264a8c-d149-4d7e-851f-0258136b72b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_Jegesovel-es-33-fokos-meleggel-folytatodik-az-elso-juniusi-het","timestamp":"2025. június. 03. 06:56","title":"Jégesővel és 33 fokos meleggel folytatódik a hét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef126042-efa7-4f5e-909b-980f1c56e00a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Bár az osztrák Kurier nem világlap, Clint Eastwood olyan népszerű, hogy a legnagyobb lapok is lecsaptak rá és szemlézték. Aztán Eastwood közölte: semmilyen interjút nem adott sem ennek a lapnak, sem másiknak.","shortLead":"Bár az osztrák Kurier nem világlap, Clint Eastwood olyan népszerű, hogy a legnagyobb lapok is lecsaptak rá és...","id":"20250603_Egy-osztrak-lap-Clint-Eastwood-interjujat-idezi-a-vilag-de-nem-is-letezik-ilyen-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef126042-efa7-4f5e-909b-980f1c56e00a.jpg","index":0,"item":"8e0b68fd-ac98-41b5-be55-b5f2c1102cf0","keywords":null,"link":"/kultura/20250603_Egy-osztrak-lap-Clint-Eastwood-interjujat-idezi-a-vilag-de-nem-is-letezik-ilyen-interju","timestamp":"2025. június. 03. 13:47","title":"Egy osztrák lap Clint Eastwood-interjúját idézi a világ, de nem is létezik ilyen interjú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a94c89f4-2ab8-42ad-9323-6e48d93d92a5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A díjat csaknem harminc éve alapították, és hat éve élesztették újra. A nyolc, most elismert művész lábnyomát szeptemberben, az Operettszínház előtt avatják majd fel.","shortLead":"A díjat csaknem harminc éve alapították, és hat éve élesztették újra. A nyolc, most elismert művész lábnyomát...","id":"20250603_Kovats-Adel-Kiss-Mari-es-Reviczky-Gabor-is-bekerultek-a-Halhatatlanok-Tarsulataba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a94c89f4-2ab8-42ad-9323-6e48d93d92a5.jpg","index":0,"item":"4a9a1966-2cc9-4bca-9967-533a462bf398","keywords":null,"link":"/kultura/20250603_Kovats-Adel-Kiss-Mari-es-Reviczky-Gabor-is-bekerultek-a-Halhatatlanok-Tarsulataba","timestamp":"2025. június. 03. 11:46","title":"Kováts Adél, Kiss Mari és Reviczky Gábor is bekerültek a Halhatatlanok Társulatába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c11f4fff-ae67-4cf7-8a6a-d2b27f4a40d1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint a Fidesz frakcióvezetőjének férje és üzleti köre húz hasznot a főváros kárára.","shortLead":"A főpolgármester szerint a Fidesz frakcióvezetőjének férje és üzleti köre húz hasznot a főváros kárára.","id":"20250604_Karacsony-Gergely-rendkivuli-sajtotajekoztato-tart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c11f4fff-ae67-4cf7-8a6a-d2b27f4a40d1.jpg","index":0,"item":"34fdfa3b-6e15-4f89-ab41-8f7a3e866333","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Karacsony-Gergely-rendkivuli-sajtotajekoztato-tart","timestamp":"2025. június. 04. 10:04","title":"Karácsony: Garancsi István és Habony Árpád köre sertepertél a budapestiek pénze körül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20d026fc-f6ea-4e43-9fc8-8ad78bb4ccb2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem fogta vissza magát az amerikai kormányzatból nemrég távozott milliárdos.","shortLead":"Nem fogta vissza magát az amerikai kormányzatból nemrég távozott milliárdos.","id":"20250603_egyesult-allamok-donald-trump-torvenyjavaslat-elon-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20d026fc-f6ea-4e43-9fc8-8ad78bb4ccb2.jpg","index":0,"item":"a2d4a2b9-4fda-4d09-b424-ee82ae21ead0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_egyesult-allamok-donald-trump-torvenyjavaslat-elon-musk","timestamp":"2025. június. 03. 20:57","title":"Elon Musk Trump új törvényjavaslatáról: „Undorító förtelem”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A felhasználók a jövőben nem láthatják majd a TikTok keresőjének találati oldalán azokat a videókat, amelyek evészavarokat vagy kóros testképet népszerűsítenek.","shortLead":"A felhasználók a jövőben nem láthatják majd a TikTok keresőjének találati oldalán azokat a videókat, amelyek...","id":"20250604_tiktok-kereses-skinnytok-video-hashtag-elrejtese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"3df4cbe6-6614-4a71-8520-b5408fdddbaa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_tiktok-kereses-skinnytok-video-hashtag-elrejtese","timestamp":"2025. június. 04. 11:03","title":"Változik a TikTok keresője, eltűnik egy káros hashtag","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d62afaab-6df5-4e22-b710-f7867002c62c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung válhat a Perplexity AI legnagyobb befektetőjévé. És akkor már fel is turbózza telefonjait az amerikai mesterséges intelligenciás platform képességeivel.","shortLead":"A Samsung válhat a Perplexity AI legnagyobb befektetőjévé. És akkor már fel is turbózza telefonjait az amerikai...","id":"20250603_samsung-galaxy-okostelefonok-mesterseges-intelligencia-perplexity-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d62afaab-6df5-4e22-b710-f7867002c62c.jpg","index":0,"item":"7c48d0ff-1708-488b-901c-a5fabb5c2b9d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_samsung-galaxy-okostelefonok-mesterseges-intelligencia-perplexity-befektetes","timestamp":"2025. június. 03. 08:03","title":"Ha Samsung telefonja van, ezt a változást észre fogja venni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon hasít megint a magyar piacon a Suzuki. A Vitarából annyit adtak el idén, mint az őt követő négy másik szabadidő-autóból összesen. Most pedig megújult a kissé mostohának tartott testvér, a Suzuki SX4 S-Cross is.
A Suzuki S-Cross első változatára nehéz lett volna azt mondani, hogy a divatot üldözi, a szűkülő, kissé lógó orrával. A frissített változat egyértelműen divatcentrikusabb, főleg a látványos krómráccsal az elején. Azt nem mernénk kijelenteni, hogy osztatlanul talál majd elismerésre, de kétségtelenül olyan, mintha teljesen kicserélték volna a modellt.
Pedig ráncfelvarrásról lévén szó, nem raktak be más présformákat a Suzuki esztergomi üzemében az autó gyártásához, a lemezeket tekintve csak a motorházfedél változott. Ahogy szokás viszont, újak a lámpatestek – amelyek már LED-esek is lehetnek elöl-hátul – ezenkívül lényegében az új hűtőrács jelenti külsőségekben a megújulást. Összességében mégis sokkal komolyabban megújult autót kap, aki mostantól választ majd S-Crosst.
D.P.
Az egyik, hogy a továbbra is 4300 mm hosszú, 1785 mm széles és 1580 magas, 2600 mm tengelytávú S-Crosst felemelték a Vitara szintjére, hasmagassága másfél centit emelkedve 18 centi mostantól. Ennek a lépésnek másik következménye, hogy a kocsi alá nagyobb 215/55 R17-es kerekek kerültek. Az S-Cross csomagterében is megőrizte előnyét a Vitarával szemben, annak viszonylag szűk 385 literes kapacitásával szemben az S-Cross 55 literrel, egy bőröndnyivel, több helyet kínál.
A frissített S-Cross belső térben igazából a középső panelt emelték ki jobban egy kerettel, valamint puhább műszerfalborítást használnak, és újfajta az üléskárpit. A szabadidő-autó belseje egyébiránt kifejezetten kulturált, valahogy itt is átjön, hogy most jó passzban van a Suzuki. A középkonzol infotainment-rendszere logikus, éles grafikájú és gyors. A tolatókamera képe tűéles és erős napfényben kontrasztos. A vezetéstámogató rendszerek aktuálisak, a magasabb felszereltségen elérhető az adaptív tempomat, vagy az ütközésfigyelmeztető, ha nem is olyan finom szerkezet, mint egy új E-Merciben, de mindenképp növeli a biztonságot, adott esetben pedig sok pénzt és bosszúságot spórolhat az embernek.
D.P.
Ezek után jöhet igazán a lényeg, ugyanis a motorok átvariálása miatt eléggé feladták a leckét annak, aki mostantól a Suzuki szabadidő-autói közt akar válogatni. Az S-Cross kínálatából ugyanis kikerült az idáig ideális választásnak számító 1,6 literes, sima, turbó nélküli benzinmotor, amely 120 lóerős volt, keveset fogyasztott és olcsó a szervize. Haladni kell a korral, főleg az emissziós normák miatt, mostantól benzinesként csak turbómotoros példányok közül lehet választani az S-Crossból.
A Suzuki kisebbik, alig 1.0 literes, háromhengeres aggregátja feltűnik már az új Balenóban, de hamarosan az új Swiftben és a nagyon formásnak ígérkező új Ignisben is. A turbósítási trenden kár már keseregni, a választás itt legalább még megvan; a Suzukinak van turbós és turbó nélküli modellje is.
A menetpróba szempontjából igazán ez volt az érdekes, a piacilag is fontos újdonság. A tényleg aprócskának tűnő motorral, amelyet a szerelők biztosan nem fognak átkozni – legalábbis a helyszűke miatt –, minden egyéb főelemtől szépen elkülönülve mondhatni szinte elvész a motortérben. Az S-Cross súlya ezzel a motorral, még úgy is, hogy – végképp szürreálisnak tűnő párosítással, összkerék-hajtású is volt – mindössze 1185 kiló.
D.P.
A mindössze 988 köbcentis motorral szerencsére menetközben is könnyűnek érződik a kocsi, a hivatalosan 110 lóerős és 170 Nm-es maximális nyomatékú háromhengeres végeredményben tökéletesen elboldogul ezzel a kasztnival is. A lecserélt, 1,6-os szívómotorhoz képest a jelenlegi autózási szokásainkhoz még jobban is illeszkedik. A motort ugyanis nem kell forgatni, a nyomatéka 1900-as fordulatszám környékén megjelenik, amikor bekapcsol a turbó, utána nagyjából 3500-ig szépen húz, jobban meg nem is kell forgatni, lehet váltogatni a fokozatokat felfelé.
A háromhengeres jellege is tolerálható a motornak – érdekes módon alapjárat felett rázza kicsit a bódét, valamint ha bekapcsol egy nagyfogyasztó, mint a klímakompresszor, azt szintén érezni lehet –, de a kabintér kifejezetten csöndes.
Magasabb tempónál is elégnek tűnik a 110 lóerő, a kismotoros S-Cross-szal is bátran el lehet vállalni minden észszerű forgalmi szituációt – előzést, besorolást vagy egy mellékutcából sietős becsatlakozást a forgalomba. Összességében az óvatosan fogadott egyliteres motor ellenére úgy éreztük, nem a teljesítménye határait feszegeti az 1.0 literes motorral sem a megújult S-Cross.
D.P.
+ : korrekt külcsín és minőség, takarékos modern motorok, itthon gyártják
–: kissé érzéketlen kormányzás, kár, hogy eltűnt a benzines szívómotor
Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy a nagyobb motorral, az 1,4 literes turbóssal egészen kiteljesedik ez az autó is, ahogyan azt a Vitaránál is írtuk már. A 140 lóerős teljesítmény és 220 Nm-es nyomaték nagyon tisztességes menetdinamikát enged. Nyilván a plusz egy henger miatt, a nyomaték még alacsonyabb fordulaton élővé válik, már 1500-as fordulattól húz a nagyobbik motor. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy mindezt plusz 300 ezer forintért adják, megint csak erős fejvakarást okoz a Suzuki.
Az erősebb motorral még csak nem is feltétlen fogunk többször tankolni, ha sokat autópályázunk. Hivatalosan, az 1.0 literes elsőkerék-hajtású S-Cross vegyes fogyasztása 5,2 liter, ötfokozatú manuális váltóval, míg az 1.4 literesé, alig két decivel többet iszik, 5,4 litert. Már hatfokozatú manuális váltóval, elsőkerék-hajtással. Igazából az 1.0 literes is elég, csak mézesmadzag az a nagyobb teljesítmény.
Azt is érdemes megnézni, hol és hogyan készül az SX4 S-Cross és Viatara.
D.P.
Összességében sokkal fogyaszthatóbb autót csináltak az S-Crossból. Ezt a változatot vélhetően mind a magánzók, mind a cégek jobban kedvelik majd. Megvan az előnye a Vitarával szemben is a nagyobb csomagtérrel és nagyobb tengelytávval. Az árakat illetően eléggé nagy a szórás, az összkerékhajtás, az automataváltó és az általunk nem próbált 1,6 literes dízel lehetősége miatt.
Az 1.0 literes benzines alapára 4,99 millió forint, de a legjobb vételnek tekinthető GL+ felszereltség mellett, ötfokozatú manuális váltóval, mellsőkerék-hajtással 5,3 millió forintért van listaáron az új S-Cross, ugyanez, 1,4 literes GL+ kiadásban már 5,61 millió forint. De érdemes a listaárakra tényleg csak tájékoztató jelleggel tekinteni, a Suzuki-kereskedések a gyakorlatban elég rugalmasak. Ha valaki megnézi azon a bizonyos nagy használtautós oldalon az új, 2016-os S-Cross tényleges kereskedői árait, eléggé mást láthat.