Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"da4fe74b-ec70-4b1e-a9b1-61e456edf898","c_author":"Szentirmai Áron","category":"itthon","description":"A kormánymédia a napokban azzal kezdte el támadni Puzsér Róbertet, hogy relativizálja a pedofíliát, ezt egy hat évvel ezelőtti beszélgetés alapján állítják, amelyben a publicista arról beszélt, hogy a pedofil hajlam és a tényleges pedofil bűntett nem ugyanaz. Magyar Péter az ügyre reagálva azonnal visszamondta a publicistával tervezett műsorát, ami óta viszont már őt is a pedofília relativizálásával vádolják a kormányközeli véleményvezérek és Menczer Tamás.","shortLead":"A kormánymédia a napokban azzal kezdte el támadni Puzsér Róbertet, hogy relativizálja a pedofíliát, ezt egy hat évvel...","id":"20250221_Menczer-Tamas-es-Hadhazy-Akos-is-megszolalt-Puzser-pedofilia-relativizalasanak-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da4fe74b-ec70-4b1e-a9b1-61e456edf898.jpg","index":0,"item":"fb59032d-91a1-40a3-ba1b-9b1381f9f8d5","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_Menczer-Tamas-es-Hadhazy-Akos-is-megszolalt-Puzser-pedofilia-relativizalasanak-ugyeben","timestamp":"2025. február. 21. 17:10","title":"Puzsér hat évvel ezelőtti mondataiért már Magyar Pétert támadja Menczer és a kormánypropaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"360112e0-a2fd-40d7-af0f-e23bce6cbf90","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Valóban mitikus vezetők nem léteztek és ma sem léteznek. Ha figyelmesen olvassuk Caesar, Napóleon vagy Hannibál Scipio életrajzát, meglátjuk, hogy bármekkora kultuszt is kerekített személyük köré az utókor, mégis csak hétköznapi emberek voltak – mutatnak rá a Sorsfordító küzdelmeink című kötet szerzői. Szerkesztett részlet Csibi Magor vezetéstudományi szakértő és Radu Predescu veterán katona könyvéből.","shortLead":"Valóban mitikus vezetők nem léteztek és ma sem léteznek. Ha figyelmesen olvassuk Caesar, Napóleon vagy Hannibál Scipio...","id":"20250222_A-mitoszteremtes-veszelyei-a-vezeto-felmagasztalasa-rontja-a-vezetes-minoseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/360112e0-a2fd-40d7-af0f-e23bce6cbf90.jpg","index":0,"item":"07a55dc1-935b-4e92-b991-81f0d7bb7f6f","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250222_A-mitoszteremtes-veszelyei-a-vezeto-felmagasztalasa-rontja-a-vezetes-minoseget","timestamp":"2025. február. 22. 19:15","title":"A mítoszteremtés veszélyei: a vezető felmagasztalása rontja a vezetés minőségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"203cc8e0-e84a-4535-811b-862f5df79c03","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Biztonsági okok miatt a Zöld Pokolban mostantól már csak autósok vehetnek részt a nyílt napokon. A motorosok kapnak összesen négy napot egy évben, hogy használják a pályát. ","shortLead":"Biztonsági okok miatt a Zöld Pokolban mostantól már csak autósok vehetnek részt a nyílt napokon. A motorosok kapnak...","id":"20250221_kitiltottak-a-motorosokat-a-nordschleiferol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/203cc8e0-e84a-4535-811b-862f5df79c03.jpg","index":0,"item":"640a53a0-cdfb-490d-a597-c31b85a91bbf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_kitiltottak-a-motorosokat-a-nordschleiferol","timestamp":"2025. február. 21. 07:09","title":"Lényegében kitiltották a motorosokat a Nordschleiféről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"December óta is jelentősen nőtt a ChatGPT felhasználóinak száma. Kitárta lapjait az OpenAI, több területről is elárultak adatokat.","shortLead":"December óta is jelentősen nőtt a ChatGPT felhasználóinak száma. Kitárta lapjait az OpenAI, több területről is...","id":"20250221_openai-chatgpt-hasznalati-adatok-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb.jpg","index":0,"item":"3fade27c-31c9-4394-918d-d17e3141b65e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_openai-chatgpt-hasznalati-adatok-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 21. 14:03","title":"Tarol a ChatGPT: már heti 400 millió ember használja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dd13e0c-ad86-400e-b1d8-73df12ad2311","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A Linke az egyetlen német parlamenti párt, amelyiknek érdemben változott a támogatottsága az elmúlt hónapokban. Pár hónapja sörrel kellett becsalogatni az embereket, most tömve volt a német szocialisták kampányzárója. Különösen a fiatalok körében népszerűek, amihez kellett egy jó beszéd és hogy tudják használni a TikTokot. A program az elmúlt napok után abszurd, de Németországban még van erre tér. ","shortLead":"A Linke az egyetlen német parlamenti párt, amelyiknek érdemben változott a támogatottsága az elmúlt hónapokban. Pár...","id":"20250222_nemetorszag-valasztas-linke-kampanyzaro-riport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd13e0c-ad86-400e-b1d8-73df12ad2311.jpg","index":0,"item":"7c13a023-6616-45f9-876b-b636a0570bf6","keywords":null,"link":"/360/20250222_nemetorszag-valasztas-linke-kampanyzaro-riport","timestamp":"2025. február. 22. 09:00","title":"Elmentem a német szocialisták kampányzárójára, hogy megnézzem, mekkora luxus demokráciában élni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a6453f5-b2e4-4cf6-bf61-dac9788148d5","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Budapesti Zöld Panelprogram indul. Ezzel javítanák a társasházak energetikai jellemzőit, és csökkentenék a károsgáz-kibocsátást. Budapest és a kerületek 5 milliárd forintos alapot hoznak létre, amihez önerővel és banki hitellel kellene beszállniuk a tulajdonosoknak.","shortLead":"Budapesti Zöld Panelprogram indul. Ezzel javítanák a társasházak energetikai jellemzőit, és csökkentenék...","id":"20250221_ingatlan-felujitas-energetikai-korszerusites-budapesti-zold-panelprogram-budapesti-klimaugynokseg-tarsashazak-felujitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a6453f5-b2e4-4cf6-bf61-dac9788148d5.jpg","index":0,"item":"330ed886-c550-4fdd-a694-fe51a0ef8f6a","keywords":null,"link":"/zhvg/20250221_ingatlan-felujitas-energetikai-korszerusites-budapesti-zold-panelprogram-budapesti-klimaugynokseg-tarsashazak-felujitasa","timestamp":"2025. február. 21. 14:42","title":"Pénzt adnának Karácsonyék a panelházasoknak, kérdés, mire lesz elég a keret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fd58d31-25da-4acc-8bed-bc4ae58ccfe7","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A Hainan Airlines Kőbányán aktivizálta magát.","shortLead":"A Hainan Airlines Kőbányán aktivizálta magát.","id":"20250222_hvg-fioktelepet-nyitott-cegvilag-hainan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fd58d31-25da-4acc-8bed-bc4ae58ccfe7.jpg","index":0,"item":"f82d3afa-8eea-42aa-9d61-563672fd7368","keywords":null,"link":"/360/20250222_hvg-fioktelepet-nyitott-cegvilag-hainan","timestamp":"2025. február. 22. 08:40","title":"Már nem csak járatokat indít Budapestre a legnagyobb kínai magán-légitársaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8348514-f1d4-49db-b8ef-0dfeb4df4dfb","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni a létesítményt, 50 ezer köbméteres feltöltéssel indul a munka. Ettől várják, hogy jobban tudunk exportálni, majd valamikor 2028-ban.","shortLead":"Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni...","id":"20250221_trieszt-magyar-kikoto-epitese-export-ingatlan-magyar-levente-allamtitkar-kkm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8348514-f1d4-49db-b8ef-0dfeb4df4dfb.jpg","index":0,"item":"3989a04d-2a10-451b-a290-a0bb6b475c6f","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250221_trieszt-magyar-kikoto-epitese-export-ingatlan-magyar-levente-allamtitkar-kkm","timestamp":"2025. február. 21. 08:18","title":"Öt év után elkezdték felépíteni a kikötőt, amit Magyarország vásárolt Triesztben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon hasít megint a magyar piacon a Suzuki. A Vitarából annyit adtak el idén, mint az őt követő négy másik szabadidő-autóból összesen. Most pedig megújult a kissé mostohának tartott testvér, a Suzuki SX4 S-Cross is.
A Suzuki S-Cross első változatára nehéz lett volna azt mondani, hogy a divatot üldözi, a szűkülő, kissé lógó orrával. A frissített változat egyértelműen divatcentrikusabb, főleg a látványos krómráccsal az elején. Azt nem mernénk kijelenteni, hogy osztatlanul talál majd elismerésre, de kétségtelenül olyan, mintha teljesen kicserélték volna a modellt.
Pedig ráncfelvarrásról lévén szó, nem raktak be más présformákat a Suzuki esztergomi üzemében az autó gyártásához, a lemezeket tekintve csak a motorházfedél változott. Ahogy szokás viszont, újak a lámpatestek – amelyek már LED-esek is lehetnek elöl-hátul – ezenkívül lényegében az új hűtőrács jelenti külsőségekben a megújulást. Összességében mégis sokkal komolyabban megújult autót kap, aki mostantól választ majd S-Crosst.
D.P.
Az egyik, hogy a továbbra is 4300 mm hosszú, 1785 mm széles és 1580 magas, 2600 mm tengelytávú S-Crosst felemelték a Vitara szintjére, hasmagassága másfél centit emelkedve 18 centi mostantól. Ennek a lépésnek másik következménye, hogy a kocsi alá nagyobb 215/55 R17-es kerekek kerültek. Az S-Cross csomagterében is megőrizte előnyét a Vitarával szemben, annak viszonylag szűk 385 literes kapacitásával szemben az S-Cross 55 literrel, egy bőröndnyivel, több helyet kínál.
A frissített S-Cross belső térben igazából a középső panelt emelték ki jobban egy kerettel, valamint puhább műszerfalborítást használnak, és újfajta az üléskárpit. A szabadidő-autó belseje egyébiránt kifejezetten kulturált, valahogy itt is átjön, hogy most jó passzban van a Suzuki. A középkonzol infotainment-rendszere logikus, éles grafikájú és gyors. A tolatókamera képe tűéles és erős napfényben kontrasztos. A vezetéstámogató rendszerek aktuálisak, a magasabb felszereltségen elérhető az adaptív tempomat, vagy az ütközésfigyelmeztető, ha nem is olyan finom szerkezet, mint egy új E-Merciben, de mindenképp növeli a biztonságot, adott esetben pedig sok pénzt és bosszúságot spórolhat az embernek.
D.P.
Ezek után jöhet igazán a lényeg, ugyanis a motorok átvariálása miatt eléggé feladták a leckét annak, aki mostantól a Suzuki szabadidő-autói közt akar válogatni. Az S-Cross kínálatából ugyanis kikerült az idáig ideális választásnak számító 1,6 literes, sima, turbó nélküli benzinmotor, amely 120 lóerős volt, keveset fogyasztott és olcsó a szervize. Haladni kell a korral, főleg az emissziós normák miatt, mostantól benzinesként csak turbómotoros példányok közül lehet választani az S-Crossból.
A Suzuki kisebbik, alig 1.0 literes, háromhengeres aggregátja feltűnik már az új Balenóban, de hamarosan az új Swiftben és a nagyon formásnak ígérkező új Ignisben is. A turbósítási trenden kár már keseregni, a választás itt legalább még megvan; a Suzukinak van turbós és turbó nélküli modellje is.
A menetpróba szempontjából igazán ez volt az érdekes, a piacilag is fontos újdonság. A tényleg aprócskának tűnő motorral, amelyet a szerelők biztosan nem fognak átkozni – legalábbis a helyszűke miatt –, minden egyéb főelemtől szépen elkülönülve mondhatni szinte elvész a motortérben. Az S-Cross súlya ezzel a motorral, még úgy is, hogy – végképp szürreálisnak tűnő párosítással, összkerék-hajtású is volt – mindössze 1185 kiló.
D.P.
A mindössze 988 köbcentis motorral szerencsére menetközben is könnyűnek érződik a kocsi, a hivatalosan 110 lóerős és 170 Nm-es maximális nyomatékú háromhengeres végeredményben tökéletesen elboldogul ezzel a kasztnival is. A lecserélt, 1,6-os szívómotorhoz képest a jelenlegi autózási szokásainkhoz még jobban is illeszkedik. A motort ugyanis nem kell forgatni, a nyomatéka 1900-as fordulatszám környékén megjelenik, amikor bekapcsol a turbó, utána nagyjából 3500-ig szépen húz, jobban meg nem is kell forgatni, lehet váltogatni a fokozatokat felfelé.
A háromhengeres jellege is tolerálható a motornak – érdekes módon alapjárat felett rázza kicsit a bódét, valamint ha bekapcsol egy nagyfogyasztó, mint a klímakompresszor, azt szintén érezni lehet –, de a kabintér kifejezetten csöndes.
Magasabb tempónál is elégnek tűnik a 110 lóerő, a kismotoros S-Cross-szal is bátran el lehet vállalni minden észszerű forgalmi szituációt – előzést, besorolást vagy egy mellékutcából sietős becsatlakozást a forgalomba. Összességében az óvatosan fogadott egyliteres motor ellenére úgy éreztük, nem a teljesítménye határait feszegeti az 1.0 literes motorral sem a megújult S-Cross.
D.P.
+ : korrekt külcsín és minőség, takarékos modern motorok, itthon gyártják
–: kissé érzéketlen kormányzás, kár, hogy eltűnt a benzines szívómotor
Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy a nagyobb motorral, az 1,4 literes turbóssal egészen kiteljesedik ez az autó is, ahogyan azt a Vitaránál is írtuk már. A 140 lóerős teljesítmény és 220 Nm-es nyomaték nagyon tisztességes menetdinamikát enged. Nyilván a plusz egy henger miatt, a nyomaték még alacsonyabb fordulaton élővé válik, már 1500-as fordulattól húz a nagyobbik motor. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy mindezt plusz 300 ezer forintért adják, megint csak erős fejvakarást okoz a Suzuki.
Az erősebb motorral még csak nem is feltétlen fogunk többször tankolni, ha sokat autópályázunk. Hivatalosan, az 1.0 literes elsőkerék-hajtású S-Cross vegyes fogyasztása 5,2 liter, ötfokozatú manuális váltóval, míg az 1.4 literesé, alig két decivel többet iszik, 5,4 litert. Már hatfokozatú manuális váltóval, elsőkerék-hajtással. Igazából az 1.0 literes is elég, csak mézesmadzag az a nagyobb teljesítmény.
Azt is érdemes megnézni, hol és hogyan készül az SX4 S-Cross és Viatara.
D.P.
Összességében sokkal fogyaszthatóbb autót csináltak az S-Crossból. Ezt a változatot vélhetően mind a magánzók, mind a cégek jobban kedvelik majd. Megvan az előnye a Vitarával szemben is a nagyobb csomagtérrel és nagyobb tengelytávval. Az árakat illetően eléggé nagy a szórás, az összkerékhajtás, az automataváltó és az általunk nem próbált 1,6 literes dízel lehetősége miatt.
Az 1.0 literes benzines alapára 4,99 millió forint, de a legjobb vételnek tekinthető GL+ felszereltség mellett, ötfokozatú manuális váltóval, mellsőkerék-hajtással 5,3 millió forintért van listaáron az új S-Cross, ugyanez, 1,4 literes GL+ kiadásban már 5,61 millió forint. De érdemes a listaárakra tényleg csak tájékoztató jelleggel tekinteni, a Suzuki-kereskedések a gyakorlatban elég rugalmasak. Ha valaki megnézi azon a bizonyos nagy használtautós oldalon az új, 2016-os S-Cross tényleges kereskedői árait, eléggé mást láthat.