Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7203f7b2-5f04-4480-8f15-e5c2e4950339","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A két halálos áldozattal és több sérülttel járó gázolás elkövetőjét őrizetbe vették.","shortLead":"A két halálos áldozattal és több sérülttel járó gázolás elkövetőjét őrizetbe vették.","id":"20250303_nemet-allampolgar-mannheim-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7203f7b2-5f04-4480-8f15-e5c2e4950339.jpg","index":0,"item":"6586afd6-7b98-420d-aeb9-893aa8f3f9fe","keywords":null,"link":"/vilag/20250303_nemet-allampolgar-mannheim-gazolas","timestamp":"2025. március. 03. 17:55","title":"Német állampolgár a mannheimi gázoló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c18b15d4-c775-496f-b687-c611416861a6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egyesült Államok-szerte folytatódtak az Elon Musk elleni tüntetések a Tesla-bemutatótermek előtt.","shortLead":"Egyesült Államok-szerte folytatódtak az Elon Musk elleni tüntetések a Tesla-bemutatótermek előtt.","id":"20250302_orizet-tesla-szalon-elon-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18b15d4-c775-496f-b687-c611416861a6.jpg","index":0,"item":"d5b2acc6-3d39-46cf-899a-8174d0923c68","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_orizet-tesla-szalon-elon-musk","timestamp":"2025. március. 02. 17:50","title":"Kilenc embert őrizetbe vettek, amikor egy Tesla-szalon előtt tüntettek Elon Musk ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mindkét esetben a kiváltó ok a hörgőkben felgyűlt nyák által kiváltott hörgőgörcs volt.","shortLead":"Mindkét esetben a kiváltó ok a hörgőkben felgyűlt nyák által kiváltott hörgőgörcs volt.","id":"20250303_ferenc-papa-legzesi-elegtelenseg-vatikan-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e.jpg","index":0,"item":"0c5e5f6f-5f8b-404d-8e46-117acbb80c90","keywords":null,"link":"/elet/20250303_ferenc-papa-legzesi-elegtelenseg-vatikan-ebx","timestamp":"2025. március. 03. 19:29","title":"Vatikán: A pápánál hétfőn két alkalommal is akut légzési elégtelenség merült fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"454eacae-3f0f-4e27-84b4-c89f4fb6c7d4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezők szerint létezik egy gyűlölködés nélküli, európai Magyarország, ezt akarják megmutatni. ","shortLead":"A szervezők szerint létezik egy gyűlölködés nélküli, európai Magyarország, ezt akarják megmutatni. ","id":"20250301_szolidaritasi-menet-ukrajna-nagykovetseg-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/454eacae-3f0f-4e27-84b4-c89f4fb6c7d4.jpg","index":0,"item":"2a731cf4-ed11-42b2-a141-9e0c655eb41e","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_szolidaritasi-menet-ukrajna-nagykovetseg-budapest","timestamp":"2025. március. 01. 22:55","title":"Szolidaritási menetet szerveznek Ukrajnáért Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3c503b4-f6d4-4a24-abb9-7648e65bfc4f","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Öt Oscart nyert az Anora, az orosz oligarchával dacoló amerikai szexmunkás története. Sean Baker egymaga négy díjat vihet haza. Nyert Tóth László, vagyis Adrien Brody, hoppon maradt Demi Moore és Timothée Chalamet. És akadt néhány tűrhető poén is.","shortLead":"Öt Oscart nyert az Anora, az orosz oligarchával dacoló amerikai szexmunkás története. Sean Baker egymaga négy díjat...","id":"20250303_Oscar-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3c503b4-f6d4-4a24-abb9-7648e65bfc4f.jpg","index":0,"item":"27ce68e3-c545-482f-90f8-c6b7c875f4fd","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_Oscar-2025","timestamp":"2025. március. 03. 05:23","title":"Oscar, 2025: Jancsó Dávid nem nyert, de Tóth László igen. Tarolt egy kicsi független film, az Anora lenyomta Hollywoodot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c66d826e-4463-42f2-8b5a-aa7aefac0a1e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az országba így is bejutott 70 magyar terrorelhárító, Milorad Dodik boszniai szerb elnök hívására.","shortLead":"Az országba így is bejutott 70 magyar terrorelhárító, Milorad Dodik boszniai szerb elnök hívására.","id":"20250303_bosznia-hercegovina-magyar-terrorelharitok-milorad-dodik-leszallas-megtagadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c66d826e-4463-42f2-8b5a-aa7aefac0a1e.jpg","index":0,"item":"3513e7c1-bc56-4303-a3af-65081b8780c1","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_bosznia-hercegovina-magyar-terrorelharitok-milorad-dodik-leszallas-megtagadas","timestamp":"2025. március. 03. 17:53","title":"Megtagadták egy magyar katonai repülőgép leszállását Bosznia-Hercegovinában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"279a5f03-16e0-48cd-a11b-6bf83c6820eb","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"A toxikus vezetők olyan sok szervezetben jelen vannak, hogy szinte mindannyiuknak ismerősnek tűnnek, mégsem tudjuk, mit tehetünk ellenük, és a HR sem segít. Milyen torzító hatása van annak, ha valaki feljebb lép a ranglétrán? Miért emészti fel a beosztottak pszichés energiáit, ha nem támogatják őket egy toxikus főnökkel szemben? Czifra Julianna vezető- és szervezetfejlesztő szakpszichológussal, egy témába vágó friss tanulmány egyik szerzőjével beszélgettünk.","shortLead":"A toxikus vezetők olyan sok szervezetben jelen vannak, hogy szinte mindannyiuknak ismerősnek tűnnek, mégsem tudjuk, mit...","id":"20250303_Toxikus-fonok-munkahely-rossz-vezeto-hatalom-visszaeles-Czifra-Julianna-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/279a5f03-16e0-48cd-a11b-6bf83c6820eb.jpg","index":0,"item":"4e49f517-238a-4d6e-96dc-ce2b6e10c557","keywords":null,"link":"/360/20250303_Toxikus-fonok-munkahely-rossz-vezeto-hatalom-visszaeles-Czifra-Julianna-kutatas","timestamp":"2025. március. 03. 10:07","title":"Toxikus főnökök: lecsorog a magyar munkahelyekre a politikusok hatalomgyakorlási módja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ukrajna jövőjével foglalkozik a világsajtó Zelenszkij és Trump kudarcba fulladt pénteki tárgyalása után, a vasárnapi londoni találkozó és a jövő heti EU-csúcs előtt. Válogatásunk.","shortLead":"Ukrajna jövőjével foglalkozik a világsajtó Zelenszkij és Trump kudarcba fulladt pénteki tárgyalása után, a vasárnapi...","id":"20250302_Nemzetkozi-lapszemle-trump-zelenszkij-london-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"fce9855d-c630-488e-847b-a310a29a92a4","keywords":null,"link":"/360/20250302_Nemzetkozi-lapszemle-trump-zelenszkij-london-eu","timestamp":"2025. március. 02. 10:00","title":"Nemzetközi lapszemle: Mennyire bölcs dolog elhappolni mások ásványkészletét?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Családi kombi léte ellenére vagány STI külcsínnel támad a legújabb Subaru, melyről tesztünk során kiderült, hogy egy igazi farkasbőrbe bújt bárány.
A Subaru név hallatán a legtöbbünk agyán villámgyorsan átvillan a négykerékhajtás fogalma, no és persze a rally-sport. A japán gyártó eleinte a Legacy, majd pedig az Impreza révén tette le a névjegyét az asztalra az autósportok eme világszerte közkedvelt szakágában, és a WRC-érában három konstruktőri, illetve három egyéni világbajnoki címet zsebelt be, legutóbb 2003-ban, az örök mosolygó norvég Petter Solbergnek köszönhetően.
A közúti Subaruk sosem a szépségükről és a szofisztikált külcsínjükről voltak híresek, azonban a mágikus hárombetűs rövidítés, az STI (Subaru Tecnica International) mindig megtette a hatását, és az Imprezák szépen fogytak is a kereskedésekben. A 300 lóerő körüli teljesítmény és a 4WD meghajtás sikere nem sok magyarázatot igényel, az ugyancsak STI csomagos aktuális tesztautónk viszont annál többet.
László Ferenc
Az addig rendben is van, hogy Subaru, de mi ez a furcsa Levorg típusjelzés, melynek hallatán vagy olvastán az egyszerű utcai járókelők körülbelül úgy pislognak, mint az a bizonyos hal a szatyorban? Nos, a japán marketingesek ipari mennyiségben szedtek be valamilyen erős fogalmazásgátlót, és hosszas szenvedést követően megszülték a LEgacy reVOlution touRing elnevezést. No comment kategória a javából, de lendüljünk is gyorsan tovább ezen a Grétsy tanárúras problémán. Jelen delikvensünk a mi piacunkon a Legacy utódjának tekinthető, a gyakorlatban azonban a WRX-re épül, és jelentősen kisebb, mint a Legacy alapokon nyugvó emelt kombi, a továbbra ia kapható Outback.
A 4,69 méter hosszú sportkombi külcsínjével kapcsolatban nem szabad első pillantást követően elhamarkodott kijelentéseket tenni, a formatervnek az agyunkban egy kicsit be kell érnie, mint a jó bornak. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Levorg egyetlen rangos "design award" besöprésére sem alkalmas, hiszen a designja meglehetősen egyszerű és nem túl látványos formai elemekkel operál, azonban mégis van benne valami extra fűszer, ami miatt némi ízlelgetést követően finomnak érződik.
A fűszer szállítója nem meglepő módon a cikk elején már említett tuning- és sportrészleg, az STI, melynek munkája az a mintegy 650 ezer forintos szoknyaszett, mely körbefut az autó alsó szekciójában. A Levorg ebben a formájában egyértelműen izgalmas színt visz a mostanság egyre jobban beszürkülni látszó autóiparba, és bár szépnek nem igazán mondható, valahogy mégis nagyon hiányozna a német, francia és egyéb márkák által meghatározott utcaképből.
László Ferenc
A külsőhöz hasonlóan a belső sincs túlgondolva, de szerencsére itt is bőven találhatunk olyan apróságokat, melyektől kapásból jobb kedve lesz az embernek. Ilyen például az átlyuggatott fém pedálsor, a szinte mindenhol tetten érhető finom kék cérnázás, illetve a remek fogású és alul lecsapott bőrkormány, melyet nagyon jó érzés tekergetni. Az már más lapra tartozik, hogy a kormányon lévő bőr meglepően ki van fényesedve, noha a tesztautóban alig több mint 20 ezer kilométer van.
Az ülések első blikkre igen sportosnak tűnnek, a valóságban azonban a vártnál kevesebb oldaltartást biztosítanak, de a tömésük keménysége legalább tökéletesnek mondható. A helykínálat átlagosnak mondható, a kombi formaterv miatt a fejtér hátul sem kicsi, egyedül talán széltében lehetne egy kicsit több helyünk. A csomagtartó az ablakszintig pakolva 522 literes, egyébként pedig 1446 literig bővíthető - elektromos csomagtérajtó nyitási lehetőség nincs.
A hatalmas légbeömlővel ékesített és teleszkópos mozgatású géptető alatt egy mélyen fekvő 1,6 literes turbós boxermotor teljesít szolgálatot, mely elsősorban kettős megfúvású turbótöltőjéről, illetve közvetlen befecskendezéséről ismerszik meg. A benzines erőforrás a 4800-5600-as fordulatszám tartományban adja le 170 lóerős maximális teljesítményét, a 250 Nm-es legnagyobb nyomaték pedig az 1800-4800-as sávban áll rendelkezésünkre.
Ebből már sejteni lehet, hogy STI pakk ide vagy oda, ez a Levorg bizony nem egy vérbő sportkocsi. Félreértés ne essék, a Levorggal korrekt módon, mondhatni dinamikusan lehet haladni, de nem igazán a száguldásról szól, ráadásul a kocsi annyira tompítja az érzékszerveinket, hogy vezetés közben a valóságosnál szerényebbnek tűnik a produkció. Papíron 8,9 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 210 km/h.
László Ferenc
A sportos feeling egyik fő ellensége esetünkben nem más, mint a fokozatmentes CVT váltó: gázadásra megemelkedik a fordulatszám egy bizonyos tartományig, majd pedig szinte változatlanul ott marad. A sebesség teljesen lineárisan épül fel, mindenféle megszakítás nélkül, ami mérnöki és józan paraszti ésszel kiváló, a gyakorlatban azonban nagyon messze van az élvezetes közlekedéstől. Lehetőség van a kormány mögötti fülekkel váltani, amikor virtuális sebességi fokozatokat kapunk, azonban ebben sincs sok köszönet.
A másik probléma a hang: a motor boxer mivolta kis fordulatszámon egyáltalán nem hallatszik, és a magasabb régiókban is csak igen elfojtva kapunk belőle valamit. Rendben van, hogy egy családi autó ne legyen hangos, de a Levorg audió-produkciójánál azért mindenképpen többet vártunk volna, akár például egy gombnyomásra hangolható sportkipufogót - a Mercedestől lehetne mit tanulni ebből a tantárgyból.
Joggal gondolhatnánk, hogy az alapvetően nyugodtra hangolt viselkedésű Levorg a fogyasztás terén is visszafogott lesz, ez azonban messze nincs így. Óvatos vezetéssel 9,5 literes fogyasztás produkálható, és ennél csak feljebb van - ha kicsit is odalépünk neki, a 12 litert alaphangon benyakalja a 60 literes üzemanyagtartályú gép.
Csodák persze nincsenek: a magas fogyasztás elsősorban a fix szimmetrikus összkerékhajtás számlájára írható, amit mindenképpen jó egy ilyen autóban tudni, de az év 365 napjából jó eséllyel 350-en semmi hasznát nem vesszük, de persze azért akadhatnak kivételek. A 18 colos felnik, a 225-ös szélességű gumik és a feszes futómű remek kombinációt jelent a kanyarvadász sofőrök számára, a nem túl fényes minőségű hazai utakon azonban nagyon ráz a Levorg.
László Ferenc
+ : egyedi külcsín, STI-szett, négykerékhajtás, japán minőség.
–: magas fogyasztás, nincs motor- és váltóválasztási lehetőség.
Az SI-Drive kapcsolóval válthatunk az intelligens és sport üzemmódok között, melyek közül logikusan az előbbivel produkálható a legkedvezőbb, mintegy 10 literes fogyasztás. Tesztautónkban még nem volt elérhető az EyeSight rendszer, mely a mostanság forgalomba kerülő, 2017-es specifikációjú Levorgokban már ott figyel.
A sztereó kamerarendszer színes 3D-képet állít elő és a számítógép elemzi a képen megjelenő objektumok formáját, távolságát, illetve sebességét, és felismeri többek közt a motorosokat, bicikliseket és gyalogosokat is. A vészfékezésre is képes EyeSight mellett említést érdemel továbbá a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, a LED-es első- és hátsólámpák, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a fűthető első ülések, illetve a hangvezérléssel és érintéssel egyaránt kezelhető, 7 colos kijelzős fedélzeti számítógép.
A beszürkült utcakép színesítésére mindenképpen alkalmas, egyedi formatervű Subaru Levorgot azoknak tudjuk ajánlani, akik egy harcos megjelenésű, de nem túl vehemens viselkedésű családi kombira vágynak, és a remek trakcióért cserébe simán bevállalják a nem éppen kis fogyasztást. A 8,5 millió forintos alapárú, a tesztelt verzióban pedig mintegy 10,5 millió forintos Levorg a konkurencia 4WD kombijainál nem drágább, azonban jó lenne, ha létezne belőle takarékosabb dízelmotoros, illetve akár manuális váltós kivitel is. Szerepelhetne továbbá egy sportosabb kipufogó is a gyári opciós listán, mely remek társa lehetne a "rallyongók" szívét megdobogtató STI szettnek. Egyébként pedig mindenki nyugodjon le: a gyártó kínálatában továbbra is elérhető a 300 lóerős motorral és manuális váltóval szerelt WRX STI.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.