Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d1adf73b-701e-40df-9834-6128c15bca70","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Modern autók, újszerű hibák.","shortLead":"Modern autók, újszerű hibák.","id":"20250523_Egyre-tobb-szoftverhiba-benitja-le-az-uj-autokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1adf73b-701e-40df-9834-6128c15bca70.jpg","index":0,"item":"4d352923-92f4-4fdf-9237-e15f91480bc1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_Egyre-tobb-szoftverhiba-benitja-le-az-uj-autokat","timestamp":"2025. május. 23. 08:04","title":"Egyre több szoftverhiba bénítja le az új autókat – ezt mutatják a statisztikák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","shortLead":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","id":"20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94.jpg","index":0,"item":"38d658e8-c691-47d2-96fb-1809aeb6d602","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","timestamp":"2025. május. 23. 07:21","title":"Itt a legújabb hegyomlásnyi amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca397122-87d9-408c-a22e-bb38706531a6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Ilyen az, amikor az élővilág alkalmazkodik a városi léthez.","shortLead":"Ilyen az, amikor az élővilág alkalmazkodik a városi léthez.","id":"20250523_Kulonleges-technikaval-vadaszo-hejat-figyeltek-meg-Amerikaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca397122-87d9-408c-a22e-bb38706531a6.jpg","index":0,"item":"dd4c9fcc-a4bc-4320-9686-7cbb234d3a9d","keywords":null,"link":"/zhvg/20250523_Kulonleges-technikaval-vadaszo-hejat-figyeltek-meg-Amerikaban","timestamp":"2025. május. 23. 14:37","title":"Különleges technikával vadászó héját figyeltek meg Amerikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10e33dd0-5af9-47da-89fc-e7616d96ae7f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A brit Nemzeti Kiberbiztonsági Központ jelentése szerint az összes érintett kamera 2,8 százaléka volt magyar.","shortLead":"A brit Nemzeti Kiberbiztonsági Központ jelentése szerint az összes érintett kamera 2,8 százaléka volt magyar.","id":"20250522_magyarorszag-kamera-orosz-hackerek-fancy-bear-ukrajna-hatar-segelyszallitmany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10e33dd0-5af9-47da-89fc-e7616d96ae7f.jpg","index":0,"item":"7868483e-eff5-42fa-92ac-7a7d158ba54c","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_magyarorszag-kamera-orosz-hackerek-fancy-bear-ukrajna-hatar-segelyszallitmany","timestamp":"2025. május. 22. 06:47","title":"Magyarországi kamerákat is meghackeltek az oroszok, hogy az ukrán határon átmenő segélyszállítmányokat figyeljék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4917a4e6-ae85-4622-a434-343790f43097","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A férfit 16 rendbeli, fiatalkorúak sérelmére elkövetett erőszakkal gyanúsítják.","shortLead":"A férfit 16 rendbeli, fiatalkorúak sérelmére elkövetett erőszakkal gyanúsítják.","id":"20250522_szexualis-ragadozo-eroszak-miatt-korozott-ferfi-fbi-rendorseg-elfogas-kiadatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4917a4e6-ae85-4622-a434-343790f43097.jpg","index":0,"item":"ad46cd44-b7e2-4992-b5d3-3e8072b98684","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_szexualis-ragadozo-eroszak-miatt-korozott-ferfi-fbi-rendorseg-elfogas-kiadatas","timestamp":"2025. május. 22. 08:23","title":"Szexuális ragadozót fogtak el Budapesten az FBI jelzése alapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15ed11b0-b018-412e-9493-249a17d11afe","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A főváros VII. kerületében ütöttek rajta a rendőrök a kristállyal kereskedő férfiakra.","shortLead":"A főváros VII. kerületében ütöttek rajta a rendőrök a kristállyal kereskedő férfiakra.","id":"20250523_Ratortek-a-zsaruk-az-ajtot-a-drogdilerekre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15ed11b0-b018-412e-9493-249a17d11afe.jpg","index":0,"item":"0cc4d60b-5395-4f5b-8e44-36fe4594b606","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Ratortek-a-zsaruk-az-ajtot-a-drogdilerekre","timestamp":"2025. május. 23. 10:10","title":"Rátörték a zsaruk az ajtót a drogdílerekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"514ae8b3-ce8f-404d-921e-3706036ed693","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az együttes egyik tagját azért vádolták meg terrorbűncselekménnyel, mert a Hezbollah terrorszervezet zászlaját mutatta fel egy koncerten. Az együttes szerint csak el akarják hallgattatni őket, mert ők az igazat mondják.","shortLead":"Az együttes egyik tagját azért vádolták meg terrorbűncselekménnyel, mert a Hezbollah terrorszervezet zászlaját mutatta...","id":"20250522_Kneecap-terrorizmus-vadja-valasz-reakcio-hezbollah-hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/514ae8b3-ce8f-404d-921e-3706036ed693.jpg","index":0,"item":"6f6cb8e8-db27-4241-854a-5839861d77ff","keywords":null,"link":"/kultura/20250522_Kneecap-terrorizmus-vadja-valasz-reakcio-hezbollah-hamasz","timestamp":"2025. május. 22. 12:13","title":"A Kneecap a terrorizmus vádjáról: „Csak az a cél, hogy elhallgattassanak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A céges díjakról és a pénzforgalmi költségekről akar tárgyalni a jegybankelnök a bankokkal.","shortLead":"A céges díjakról és a pénzforgalmi költségekről akar tárgyalni a jegybankelnök a bankokkal.","id":"20250522_bankok-varga-mihaly-hitel-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad.jpg","index":0,"item":"c8616562-6e75-499e-85bc-b06b49d372be","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_bankok-varga-mihaly-hitel-dijak","timestamp":"2025. május. 22. 10:34","title":"Összeszorulhat a bankvezetők gyomra, Varga Mihály újabb egyeztetésre hívja össze őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Családi kombi léte ellenére vagány STI külcsínnel támad a legújabb Subaru, melyről tesztünk során kiderült, hogy egy igazi farkasbőrbe bújt bárány.
A Subaru név hallatán a legtöbbünk agyán villámgyorsan átvillan a négykerékhajtás fogalma, no és persze a rally-sport. A japán gyártó eleinte a Legacy, majd pedig az Impreza révén tette le a névjegyét az asztalra az autósportok eme világszerte közkedvelt szakágában, és a WRC-érában három konstruktőri, illetve három egyéni világbajnoki címet zsebelt be, legutóbb 2003-ban, az örök mosolygó norvég Petter Solbergnek köszönhetően.
A közúti Subaruk sosem a szépségükről és a szofisztikált külcsínjükről voltak híresek, azonban a mágikus hárombetűs rövidítés, az STI (Subaru Tecnica International) mindig megtette a hatását, és az Imprezák szépen fogytak is a kereskedésekben. A 300 lóerő körüli teljesítmény és a 4WD meghajtás sikere nem sok magyarázatot igényel, az ugyancsak STI csomagos aktuális tesztautónk viszont annál többet.
László Ferenc
Az addig rendben is van, hogy Subaru, de mi ez a furcsa Levorg típusjelzés, melynek hallatán vagy olvastán az egyszerű utcai járókelők körülbelül úgy pislognak, mint az a bizonyos hal a szatyorban? Nos, a japán marketingesek ipari mennyiségben szedtek be valamilyen erős fogalmazásgátlót, és hosszas szenvedést követően megszülték a LEgacy reVOlution touRing elnevezést. No comment kategória a javából, de lendüljünk is gyorsan tovább ezen a Grétsy tanárúras problémán. Jelen delikvensünk a mi piacunkon a Legacy utódjának tekinthető, a gyakorlatban azonban a WRX-re épül, és jelentősen kisebb, mint a Legacy alapokon nyugvó emelt kombi, a továbbra ia kapható Outback.
A 4,69 méter hosszú sportkombi külcsínjével kapcsolatban nem szabad első pillantást követően elhamarkodott kijelentéseket tenni, a formatervnek az agyunkban egy kicsit be kell érnie, mint a jó bornak. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Levorg egyetlen rangos "design award" besöprésére sem alkalmas, hiszen a designja meglehetősen egyszerű és nem túl látványos formai elemekkel operál, azonban mégis van benne valami extra fűszer, ami miatt némi ízlelgetést követően finomnak érződik.
A fűszer szállítója nem meglepő módon a cikk elején már említett tuning- és sportrészleg, az STI, melynek munkája az a mintegy 650 ezer forintos szoknyaszett, mely körbefut az autó alsó szekciójában. A Levorg ebben a formájában egyértelműen izgalmas színt visz a mostanság egyre jobban beszürkülni látszó autóiparba, és bár szépnek nem igazán mondható, valahogy mégis nagyon hiányozna a német, francia és egyéb márkák által meghatározott utcaképből.
László Ferenc
A külsőhöz hasonlóan a belső sincs túlgondolva, de szerencsére itt is bőven találhatunk olyan apróságokat, melyektől kapásból jobb kedve lesz az embernek. Ilyen például az átlyuggatott fém pedálsor, a szinte mindenhol tetten érhető finom kék cérnázás, illetve a remek fogású és alul lecsapott bőrkormány, melyet nagyon jó érzés tekergetni. Az már más lapra tartozik, hogy a kormányon lévő bőr meglepően ki van fényesedve, noha a tesztautóban alig több mint 20 ezer kilométer van.
Az ülések első blikkre igen sportosnak tűnnek, a valóságban azonban a vártnál kevesebb oldaltartást biztosítanak, de a tömésük keménysége legalább tökéletesnek mondható. A helykínálat átlagosnak mondható, a kombi formaterv miatt a fejtér hátul sem kicsi, egyedül talán széltében lehetne egy kicsit több helyünk. A csomagtartó az ablakszintig pakolva 522 literes, egyébként pedig 1446 literig bővíthető - elektromos csomagtérajtó nyitási lehetőség nincs.
A hatalmas légbeömlővel ékesített és teleszkópos mozgatású géptető alatt egy mélyen fekvő 1,6 literes turbós boxermotor teljesít szolgálatot, mely elsősorban kettős megfúvású turbótöltőjéről, illetve közvetlen befecskendezéséről ismerszik meg. A benzines erőforrás a 4800-5600-as fordulatszám tartományban adja le 170 lóerős maximális teljesítményét, a 250 Nm-es legnagyobb nyomaték pedig az 1800-4800-as sávban áll rendelkezésünkre.
Ebből már sejteni lehet, hogy STI pakk ide vagy oda, ez a Levorg bizony nem egy vérbő sportkocsi. Félreértés ne essék, a Levorggal korrekt módon, mondhatni dinamikusan lehet haladni, de nem igazán a száguldásról szól, ráadásul a kocsi annyira tompítja az érzékszerveinket, hogy vezetés közben a valóságosnál szerényebbnek tűnik a produkció. Papíron 8,9 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 210 km/h.
László Ferenc
A sportos feeling egyik fő ellensége esetünkben nem más, mint a fokozatmentes CVT váltó: gázadásra megemelkedik a fordulatszám egy bizonyos tartományig, majd pedig szinte változatlanul ott marad. A sebesség teljesen lineárisan épül fel, mindenféle megszakítás nélkül, ami mérnöki és józan paraszti ésszel kiváló, a gyakorlatban azonban nagyon messze van az élvezetes közlekedéstől. Lehetőség van a kormány mögötti fülekkel váltani, amikor virtuális sebességi fokozatokat kapunk, azonban ebben sincs sok köszönet.
A másik probléma a hang: a motor boxer mivolta kis fordulatszámon egyáltalán nem hallatszik, és a magasabb régiókban is csak igen elfojtva kapunk belőle valamit. Rendben van, hogy egy családi autó ne legyen hangos, de a Levorg audió-produkciójánál azért mindenképpen többet vártunk volna, akár például egy gombnyomásra hangolható sportkipufogót - a Mercedestől lehetne mit tanulni ebből a tantárgyból.
Joggal gondolhatnánk, hogy az alapvetően nyugodtra hangolt viselkedésű Levorg a fogyasztás terén is visszafogott lesz, ez azonban messze nincs így. Óvatos vezetéssel 9,5 literes fogyasztás produkálható, és ennél csak feljebb van - ha kicsit is odalépünk neki, a 12 litert alaphangon benyakalja a 60 literes üzemanyagtartályú gép.
Csodák persze nincsenek: a magas fogyasztás elsősorban a fix szimmetrikus összkerékhajtás számlájára írható, amit mindenképpen jó egy ilyen autóban tudni, de az év 365 napjából jó eséllyel 350-en semmi hasznát nem vesszük, de persze azért akadhatnak kivételek. A 18 colos felnik, a 225-ös szélességű gumik és a feszes futómű remek kombinációt jelent a kanyarvadász sofőrök számára, a nem túl fényes minőségű hazai utakon azonban nagyon ráz a Levorg.
László Ferenc
+ : egyedi külcsín, STI-szett, négykerékhajtás, japán minőség.
–: magas fogyasztás, nincs motor- és váltóválasztási lehetőség.
Az SI-Drive kapcsolóval válthatunk az intelligens és sport üzemmódok között, melyek közül logikusan az előbbivel produkálható a legkedvezőbb, mintegy 10 literes fogyasztás. Tesztautónkban még nem volt elérhető az EyeSight rendszer, mely a mostanság forgalomba kerülő, 2017-es specifikációjú Levorgokban már ott figyel.
A sztereó kamerarendszer színes 3D-képet állít elő és a számítógép elemzi a képen megjelenő objektumok formáját, távolságát, illetve sebességét, és felismeri többek közt a motorosokat, bicikliseket és gyalogosokat is. A vészfékezésre is képes EyeSight mellett említést érdemel továbbá a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, a LED-es első- és hátsólámpák, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a fűthető első ülések, illetve a hangvezérléssel és érintéssel egyaránt kezelhető, 7 colos kijelzős fedélzeti számítógép.
A beszürkült utcakép színesítésére mindenképpen alkalmas, egyedi formatervű Subaru Levorgot azoknak tudjuk ajánlani, akik egy harcos megjelenésű, de nem túl vehemens viselkedésű családi kombira vágynak, és a remek trakcióért cserébe simán bevállalják a nem éppen kis fogyasztást. A 8,5 millió forintos alapárú, a tesztelt verzióban pedig mintegy 10,5 millió forintos Levorg a konkurencia 4WD kombijainál nem drágább, azonban jó lenne, ha létezne belőle takarékosabb dízelmotoros, illetve akár manuális váltós kivitel is. Szerepelhetne továbbá egy sportosabb kipufogó is a gyári opciós listán, mely remek társa lehetne a "rallyongók" szívét megdobogtató STI szettnek. Egyébként pedig mindenki nyugodjon le: a gyártó kínálatában továbbra is elérhető a 300 lóerős motorral és manuális váltóval szerelt WRX STI.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.