Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"921ef462-dc8a-440d-9e56-46f60fe7bc0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem egészen ez történt.","shortLead":"Nem egészen ez történt.","id":"20250303_Orban-szerint-Londonban-az-europai-vezetok-a-haboru-folytatasarol-dontottek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/921ef462-dc8a-440d-9e56-46f60fe7bc0a.jpg","index":0,"item":"811b7a64-7830-48a8-8890-10a60ccd79c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_Orban-szerint-Londonban-az-europai-vezetok-a-haboru-folytatasarol-dontottek","timestamp":"2025. március. 03. 07:37","title":"Orbán szerint Londonban az európai vezetők a háború folytatásáról döntöttek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dfdcce6c-d3b5-4bfc-acab-0c8b50820532","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Kihalófélben lévő embertípussal lett szegényebb a világ az egyik iszlám vallási kisebbség vezetőjének, IV. Aga Khan imámnak az elhunytával. A toleranciát hirdető, dúsgazdag filantróp nem a civilizációk közötti harcról, hanem a tudatlanságról beszélt.","shortLead":"Kihalófélben lévő embertípussal lett szegényebb a világ az egyik iszlám vallási kisebbség vezetőjének, IV. Aga Khan...","id":"20250302_hvg-iv-aga-khan-muszlim-iszmailitak-szellem-es-test","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dfdcce6c-d3b5-4bfc-acab-0c8b50820532.jpg","index":0,"item":"9bf85de8-9dff-4e42-b5e7-4873e362c3f1","keywords":null,"link":"/360/20250302_hvg-iv-aga-khan-muszlim-iszmailitak-szellem-es-test","timestamp":"2025. március. 02. 10:30","title":"„Ha isten megadta nekünk a vagyont, hogy kiváltságosok legyünk, akkor erkölcsi felelősséggel tartozunk a társadalomnak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41c005cb-a17f-48f4-9cfc-da0ef00cfd96","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Pep Guardiola szerint Rodri állapota gyorsabban javul, mint azt várták.","shortLead":"Pep Guardiola szerint Rodri állapota gyorsabban javul, mint azt várták.","id":"20250303_manchester-city-rodri-visszateres-aranylabda-spanyol-kozeppalyas-pep-guardiola-klubvilagbajnoksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41c005cb-a17f-48f4-9cfc-da0ef00cfd96.jpg","index":0,"item":"dc78c9f7-4723-40ff-91b7-143958dde5f8","keywords":null,"link":"/sport/20250303_manchester-city-rodri-visszateres-aranylabda-spanyol-kozeppalyas-pep-guardiola-klubvilagbajnoksag","timestamp":"2025. március. 03. 10:51","title":"Sokkal korábban visszatérhet a Manchester City aranylabdás játékosa, mint az várható volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f55b836-d4df-44e6-9171-c6f7470b2db6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Orvosi Kamara március 8-ára tervezett demonstrációján a szakdolgozók testületileg nem vesznek részt, természetesen magánemberként bárki elmehet az eseményre.","shortLead":"A Magyar Orvosi Kamara március 8-ára tervezett demonstrációján a szakdolgozók testületileg nem vesznek részt...","id":"20250303_A-Magyar-Egeszsegugyi-Szakdolgozoi-Kamara-nem-csatlakozik-az-orvosok-szombati-tuntetesehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f55b836-d4df-44e6-9171-c6f7470b2db6.jpg","index":0,"item":"8b2080c5-9894-4f4a-9f3d-b6c054418c77","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_A-Magyar-Egeszsegugyi-Szakdolgozoi-Kamara-nem-csatlakozik-az-orvosok-szombati-tuntetesehez","timestamp":"2025. március. 03. 06:45","title":"A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara nem csatlakozik az orvosok szombati tüntetéséhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adf8e8ca-3731-4a81-8bb1-05acac28948a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sikerről, politikáról, rugdosásról és távlati célokról is beszélt a miniszterelnök, amikor engedte, hogy kérdezzék – no nem a sajtó, hanem a Pannon Egyetem diákjai.","shortLead":"Sikerről, politikáról, rugdosásról és távlati célokról is beszélt a miniszterelnök, amikor engedte, hogy kérdezzék – no...","id":"20250302_Orban-A-politika-olyan-sport-mint-a-boksz-ahol-meg-a-gyoztest-is-nagyon-megverik-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adf8e8ca-3731-4a81-8bb1-05acac28948a.jpg","index":0,"item":"36ba5e5a-4175-46a2-bbbd-c414b65b3d82","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_Orban-A-politika-olyan-sport-mint-a-boksz-ahol-meg-a-gyoztest-is-nagyon-megverik-ebx","timestamp":"2025. március. 02. 18:54","title":"Orbán: A politika olyan sport, mint a boksz, ahol még a győztest is nagyon megverik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69fc9cbd-8961-4e53-9127-4074e6107a65","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az amerikai színész megható beszédet mondott a vasárnap esti Oscar-gálán nemrég elhunyt „kedves barátjáról”.","shortLead":"Az amerikai színész megható beszédet mondott a vasárnap esti Oscar-gálán nemrég elhunyt „kedves barátjáról”.","id":"20250303_Morgan-Freeman-Gene-Hackman-tehetsege-mindenki-munkajat-magasabb-szintre-emelte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69fc9cbd-8961-4e53-9127-4074e6107a65.jpg","index":0,"item":"5940ad70-eecf-47ce-81d7-a5e86134bef1","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_Morgan-Freeman-Gene-Hackman-tehetsege-mindenki-munkajat-magasabb-szintre-emelte","timestamp":"2025. március. 03. 13:40","title":"Morgan Freeman: Gene Hackman tehetsége mindenki munkáját magasabb szintre emelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"223679ee-861f-492e-800e-215bedf9ad8d","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A haladás lehetetlen kihívások nélkül, vagyis mielőtt sikerrel járnánk, előbb kudarcot kell vallanunk – mutat rá Adam Alter bestsellerszerző Lendülj túl a holtponton! című könyvében. Szerkesztett részlet a kiadványból.","shortLead":"A haladás lehetetlen kihívások nélkül, vagyis mielőtt sikerrel járnánk, előbb kudarcot kell vallanunk – mutat rá...","id":"20250302_Mi-koze-a-plafon-bamulasanak-a-sikerhez-Adam_Alter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/223679ee-861f-492e-800e-215bedf9ad8d.jpg","index":0,"item":"d72182bf-e508-4d27-9e2c-d4f619311bf9","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250302_Mi-koze-a-plafon-bamulasanak-a-sikerhez-Adam_Alter","timestamp":"2025. március. 02. 19:15","title":"Mi köze a plafon bámulásának a sikerhez?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6c8b01a-ba0d-44a7-b61f-ad1f0cf682bf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mielőtt megállt, még driftelt is, amiért külön megbírságolták. ","shortLead":"Mielőtt megállt, még driftelt is, amiért külön megbírságolták. ","id":"20250303_50-helyett-170-nel-hajtott-egy-fiatal-sofor-Esztergomban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6c8b01a-ba0d-44a7-b61f-ad1f0cf682bf.jpg","index":0,"item":"761aee68-3fc9-4a86-b1a7-0387c56438f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_50-helyett-170-nel-hajtott-egy-fiatal-sofor-Esztergomban","timestamp":"2025. március. 03. 16:27","title":"50 helyett 170-nel hajtott egy fiatal Esztergomban, félmilliós bírsággal zárta a száguldást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Családi kombi léte ellenére vagány STI külcsínnel támad a legújabb Subaru, melyről tesztünk során kiderült, hogy egy igazi farkasbőrbe bújt bárány.
A Subaru név hallatán a legtöbbünk agyán villámgyorsan átvillan a négykerékhajtás fogalma, no és persze a rally-sport. A japán gyártó eleinte a Legacy, majd pedig az Impreza révén tette le a névjegyét az asztalra az autósportok eme világszerte közkedvelt szakágában, és a WRC-érában három konstruktőri, illetve három egyéni világbajnoki címet zsebelt be, legutóbb 2003-ban, az örök mosolygó norvég Petter Solbergnek köszönhetően.
A közúti Subaruk sosem a szépségükről és a szofisztikált külcsínjükről voltak híresek, azonban a mágikus hárombetűs rövidítés, az STI (Subaru Tecnica International) mindig megtette a hatását, és az Imprezák szépen fogytak is a kereskedésekben. A 300 lóerő körüli teljesítmény és a 4WD meghajtás sikere nem sok magyarázatot igényel, az ugyancsak STI csomagos aktuális tesztautónk viszont annál többet.
László Ferenc
Az addig rendben is van, hogy Subaru, de mi ez a furcsa Levorg típusjelzés, melynek hallatán vagy olvastán az egyszerű utcai járókelők körülbelül úgy pislognak, mint az a bizonyos hal a szatyorban? Nos, a japán marketingesek ipari mennyiségben szedtek be valamilyen erős fogalmazásgátlót, és hosszas szenvedést követően megszülték a LEgacy reVOlution touRing elnevezést. No comment kategória a javából, de lendüljünk is gyorsan tovább ezen a Grétsy tanárúras problémán. Jelen delikvensünk a mi piacunkon a Legacy utódjának tekinthető, a gyakorlatban azonban a WRX-re épül, és jelentősen kisebb, mint a Legacy alapokon nyugvó emelt kombi, a továbbra ia kapható Outback.
A 4,69 méter hosszú sportkombi külcsínjével kapcsolatban nem szabad első pillantást követően elhamarkodott kijelentéseket tenni, a formatervnek az agyunkban egy kicsit be kell érnie, mint a jó bornak. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Levorg egyetlen rangos "design award" besöprésére sem alkalmas, hiszen a designja meglehetősen egyszerű és nem túl látványos formai elemekkel operál, azonban mégis van benne valami extra fűszer, ami miatt némi ízlelgetést követően finomnak érződik.
A fűszer szállítója nem meglepő módon a cikk elején már említett tuning- és sportrészleg, az STI, melynek munkája az a mintegy 650 ezer forintos szoknyaszett, mely körbefut az autó alsó szekciójában. A Levorg ebben a formájában egyértelműen izgalmas színt visz a mostanság egyre jobban beszürkülni látszó autóiparba, és bár szépnek nem igazán mondható, valahogy mégis nagyon hiányozna a német, francia és egyéb márkák által meghatározott utcaképből.
László Ferenc
A külsőhöz hasonlóan a belső sincs túlgondolva, de szerencsére itt is bőven találhatunk olyan apróságokat, melyektől kapásból jobb kedve lesz az embernek. Ilyen például az átlyuggatott fém pedálsor, a szinte mindenhol tetten érhető finom kék cérnázás, illetve a remek fogású és alul lecsapott bőrkormány, melyet nagyon jó érzés tekergetni. Az már más lapra tartozik, hogy a kormányon lévő bőr meglepően ki van fényesedve, noha a tesztautóban alig több mint 20 ezer kilométer van.
Az ülések első blikkre igen sportosnak tűnnek, a valóságban azonban a vártnál kevesebb oldaltartást biztosítanak, de a tömésük keménysége legalább tökéletesnek mondható. A helykínálat átlagosnak mondható, a kombi formaterv miatt a fejtér hátul sem kicsi, egyedül talán széltében lehetne egy kicsit több helyünk. A csomagtartó az ablakszintig pakolva 522 literes, egyébként pedig 1446 literig bővíthető - elektromos csomagtérajtó nyitási lehetőség nincs.
A hatalmas légbeömlővel ékesített és teleszkópos mozgatású géptető alatt egy mélyen fekvő 1,6 literes turbós boxermotor teljesít szolgálatot, mely elsősorban kettős megfúvású turbótöltőjéről, illetve közvetlen befecskendezéséről ismerszik meg. A benzines erőforrás a 4800-5600-as fordulatszám tartományban adja le 170 lóerős maximális teljesítményét, a 250 Nm-es legnagyobb nyomaték pedig az 1800-4800-as sávban áll rendelkezésünkre.
Ebből már sejteni lehet, hogy STI pakk ide vagy oda, ez a Levorg bizony nem egy vérbő sportkocsi. Félreértés ne essék, a Levorggal korrekt módon, mondhatni dinamikusan lehet haladni, de nem igazán a száguldásról szól, ráadásul a kocsi annyira tompítja az érzékszerveinket, hogy vezetés közben a valóságosnál szerényebbnek tűnik a produkció. Papíron 8,9 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 210 km/h.
László Ferenc
A sportos feeling egyik fő ellensége esetünkben nem más, mint a fokozatmentes CVT váltó: gázadásra megemelkedik a fordulatszám egy bizonyos tartományig, majd pedig szinte változatlanul ott marad. A sebesség teljesen lineárisan épül fel, mindenféle megszakítás nélkül, ami mérnöki és józan paraszti ésszel kiváló, a gyakorlatban azonban nagyon messze van az élvezetes közlekedéstől. Lehetőség van a kormány mögötti fülekkel váltani, amikor virtuális sebességi fokozatokat kapunk, azonban ebben sincs sok köszönet.
A másik probléma a hang: a motor boxer mivolta kis fordulatszámon egyáltalán nem hallatszik, és a magasabb régiókban is csak igen elfojtva kapunk belőle valamit. Rendben van, hogy egy családi autó ne legyen hangos, de a Levorg audió-produkciójánál azért mindenképpen többet vártunk volna, akár például egy gombnyomásra hangolható sportkipufogót - a Mercedestől lehetne mit tanulni ebből a tantárgyból.
Joggal gondolhatnánk, hogy az alapvetően nyugodtra hangolt viselkedésű Levorg a fogyasztás terén is visszafogott lesz, ez azonban messze nincs így. Óvatos vezetéssel 9,5 literes fogyasztás produkálható, és ennél csak feljebb van - ha kicsit is odalépünk neki, a 12 litert alaphangon benyakalja a 60 literes üzemanyagtartályú gép.
Csodák persze nincsenek: a magas fogyasztás elsősorban a fix szimmetrikus összkerékhajtás számlájára írható, amit mindenképpen jó egy ilyen autóban tudni, de az év 365 napjából jó eséllyel 350-en semmi hasznát nem vesszük, de persze azért akadhatnak kivételek. A 18 colos felnik, a 225-ös szélességű gumik és a feszes futómű remek kombinációt jelent a kanyarvadász sofőrök számára, a nem túl fényes minőségű hazai utakon azonban nagyon ráz a Levorg.
László Ferenc
+ : egyedi külcsín, STI-szett, négykerékhajtás, japán minőség.
–: magas fogyasztás, nincs motor- és váltóválasztási lehetőség.
Az SI-Drive kapcsolóval válthatunk az intelligens és sport üzemmódok között, melyek közül logikusan az előbbivel produkálható a legkedvezőbb, mintegy 10 literes fogyasztás. Tesztautónkban még nem volt elérhető az EyeSight rendszer, mely a mostanság forgalomba kerülő, 2017-es specifikációjú Levorgokban már ott figyel.
A sztereó kamerarendszer színes 3D-képet állít elő és a számítógép elemzi a képen megjelenő objektumok formáját, távolságát, illetve sebességét, és felismeri többek közt a motorosokat, bicikliseket és gyalogosokat is. A vészfékezésre is képes EyeSight mellett említést érdemel továbbá a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, a LED-es első- és hátsólámpák, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a fűthető első ülések, illetve a hangvezérléssel és érintéssel egyaránt kezelhető, 7 colos kijelzős fedélzeti számítógép.
A beszürkült utcakép színesítésére mindenképpen alkalmas, egyedi formatervű Subaru Levorgot azoknak tudjuk ajánlani, akik egy harcos megjelenésű, de nem túl vehemens viselkedésű családi kombira vágynak, és a remek trakcióért cserébe simán bevállalják a nem éppen kis fogyasztást. A 8,5 millió forintos alapárú, a tesztelt verzióban pedig mintegy 10,5 millió forintos Levorg a konkurencia 4WD kombijainál nem drágább, azonban jó lenne, ha létezne belőle takarékosabb dízelmotoros, illetve akár manuális váltós kivitel is. Szerepelhetne továbbá egy sportosabb kipufogó is a gyári opciós listán, mely remek társa lehetne a "rallyongók" szívét megdobogtató STI szettnek. Egyébként pedig mindenki nyugodjon le: a gyártó kínálatában továbbra is elérhető a 300 lóerős motorral és manuális váltóval szerelt WRX STI.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.