Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"16,5 milliárd forintért vásároltak tavaly a Brendon boltjaiban.","shortLead":"16,5 milliárd forintért vásároltak tavaly a Brendon boltjaiban.","id":"20250530_brendon-babaaruhaz-meszaros-lorinc-profit-nyereseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"a686c97b-7030-4f70-8b52-7ee30322c49b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_brendon-babaaruhaz-meszaros-lorinc-profit-nyereseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:11","title":"Harmadára csökkent a Brendon babaáruház profitja, miután Mészáros Lőrinc megvette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c22097dd-25cc-4945-b296-6a64f233218d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehéz mérni, pedig a szén-dioxid az egyik leghatékonyabb módszere a közelgő vulkánkitörések előrejelzésének – de egy új módszerrel a jövőben akár az űrből is követni lehet majd ezeket a jeleket.","shortLead":"Nehéz mérni, pedig a szén-dioxid az egyik leghatékonyabb módszere a közelgő vulkánkitörések előrejelzésének – de egy új...","id":"20250531_vulkankitoresek-elore-jelzese-falevelek-mulhold-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c22097dd-25cc-4945-b296-6a64f233218d.jpg","index":0,"item":"e094ed42-4dac-4f8f-987a-d2286d26d34f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_vulkankitoresek-elore-jelzese-falevelek-mulhold-megfigyeles","timestamp":"2025. május. 31. 12:03","title":"Életmentő jelzést adhatnak le a falevelek, csak tudni kell olvasni belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a04c3730-ce61-440c-94e3-d06657f5efec","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"“Kihalási szintű eseménynek” minősítette a Planetary Society a NASA most részletezett költségvetését.","shortLead":"“Kihalási szintű eseménynek” minősítette a Planetary Society a NASA most részletezett költségvetését.","id":"20250531_NASA-koltsegvetes-Donald-Trump-leepites-megszoritas-urkutatas-Mars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04c3730-ce61-440c-94e3-d06657f5efec.jpg","index":0,"item":"2eec9a06-006a-43dc-a0d2-cf92ced2fb5d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_NASA-koltsegvetes-Donald-Trump-leepites-megszoritas-urkutatas-Mars","timestamp":"2025. május. 31. 16:53","title":"Kiderült, mekkora pusztítást okozhat Trump a NASA-nál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"691ad08c-b3a8-4b43-8c35-9fff9a9e6e47","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az egyik bíró „inkább viselkedett színészként, mint bíróként” egy dokusorozat kedvéért – mondta a főügyész. Ötven tanú meghallgatása után fogják újratárgyalni az egész pert. ","shortLead":"Az egyik bíró „inkább viselkedett színészként, mint bíróként” egy dokusorozat kedvéért – mondta a főügyész. Ötven tanú...","id":"20250530_diego-maradona-birosag-biro-ujratervezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/691ad08c-b3a8-4b43-8c35-9fff9a9e6e47.jpg","index":0,"item":"c7c8d33b-5aa2-4bf5-b2ca-a4d64145f7d4","keywords":null,"link":"/sport/20250530_diego-maradona-birosag-biro-ujratervezes","timestamp":"2025. május. 30. 19:08","title":"Az egyik bíró médiaszereplése miatt tárgyalják újra Maradona orvosi stábjának perét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396","c_author":"HVG","category":"360","description":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt az időt, amennyi a később tudományos áttörésként értékelt alapötletek megszületéséhez szükséges.","shortLead":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt...","id":"20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396.jpg","index":0,"item":"c20ecea2-d186-4914-ae6d-fe8d6a4e494e","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","timestamp":"2025. május. 30. 16:15","title":"Tudósok, kutatók, induljatok el!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál. A pénzügyi műveleteken elért bevételekkel azért év végére összejött 2,2 milliárd forint nyereség.","shortLead":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál...","id":"20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b.jpg","index":0,"item":"a58c8ac8-b933-4057-aef2-d3c134fbe566","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","timestamp":"2025. május. 31. 10:30","title":"Pocsék éve volt Mészáros Lőrinc Budapest-Belgrádos cégének, csak 2,2 milliárd forint a profit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9c03aa7-61bf-4155-b59a-8784013571bd","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Minden klímakárosító tevékenységhez kapcsolódó termék hirdetését betiltanának. ","shortLead":"Minden klímakárosító tevékenységhez kapcsolódó termék hirdetését betiltanának. ","id":"20250530_Tilos-uzemanyagokat-repulojegyeket-reklamozni-holland-varos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9c03aa7-61bf-4155-b59a-8784013571bd.jpg","index":0,"item":"c21280ce-a469-43dc-a8c7-d413f98e565c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_Tilos-uzemanyagokat-repulojegyeket-reklamozni-holland-varos","timestamp":"2025. május. 30. 07:17","title":"Tilos üzemanyagokat, repülőjegyeket reklámozni egyre több holland városban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b171af2-935e-43ec-8799-1af6ac4e4c54","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 24.hu szerint több mint 9 milliárd forintot inkasszóztak a lebukott cégek számláin.","shortLead":"A 24.hu szerint több mint 9 milliárd forintot inkasszóztak a lebukott cégek számláin.","id":"20250530_Budapesti-Nagybani-Piac-NAV-kommandosok-akcio-letartoztatasok-inkasszo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b171af2-935e-43ec-8799-1af6ac4e4c54.jpg","index":0,"item":"82e05a41-3662-468f-9640-36c8fdafa46d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Budapesti-Nagybani-Piac-NAV-kommandosok-akcio-letartoztatasok-inkasszo","timestamp":"2025. május. 30. 12:41","title":"Legalább 70 embert elvitt a kommandósokkal megerősített NAV-különítmény a Budapesti Nagybani Piacról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A fülünket talán kicsit túlságosan kíméli, de a nyakizmainkat kegyetlen módon megdolgoztatja a legújabb, WTCC génekkel is rendelkező S60-as.
Közismert tény, hogy a Föld forgástengelye a Sarkcsillag felé mutat, emiatt a többi hasonló égitesttől eltérően ez a csillag a bolygónkról tekintve mozdulatlannak tűnik. A Sarkcsillag lényegében a Föld északi pólusa felett helyezkedik el, és ily módon remekül kijelöli számunkra az északi irányt.
Valahogy úgy, ahogy Svédország megmutatja a világ számára, hogyan kell amolyan északi módon, minden tekintetben egyedi autókat gyártani. Itt van ugyebár a Volvo, mely a komoly kínai tőkeinjekciót követően mostanság egymás után adja ki a jobbnál jobb autókat, és itt van a Polestar (Sarkcsillag), mely azok számára sportosít Volvókat, akik az átlagnál több adrenalinra vágynak a skandináv négykerekűektől.
László Ferenc
A göteborgi székhelyű Polestar 1996 óta a Volvo motorsport partnere, 2015-ben aztán a Polestar Performance teljesen bele is olvadt a Volvóba, a Polestar Racing pedig Cyan Racingre átkeresztelve képviselteti magát a WTCC-ben. Utóbbi sorozatban két kék Volvo S60 nehezíti meg a mi hondás Michelisz Norbink életét, az AMG Mercik és az M-es BMW-k eladási mutatóit pedig a WTCC modellre hajazó utcai Volvo S60 Polestar hivatott megzavarni egy keveset.
Azt persze látni kell, hogy a Polestar egy viszonylag kis manufaktúra, mely a jelen tesztünkben szereplő autó közvetlen elődjéből csak 750 darabot készített. A lelkesedés azonban töretlen, sőt, az új modellből már 1250-1500 példány legyártását vette tervbe, és ezek az északi harcosok a korábbi 13 helyett már 47 piacon vásárolhatók meg, így például hazánkban is.
A második generációs S60 már 2010 óta képviselteti magát a piacon, így túlzás nélkül állíthatjuk, hogy egy ilyen, mára enyhén megfáradt vonalvezetésű autótól ma már senki sem kap hirtelen a szívéhez. Nem úgy az S60 Polestar láttán, mely szinte kirobban a beszürkült budapesti utcaképből a maga rikító színével: rossz nyelvek szerint a tesztautó a kék BKV buszoktól nyúlta a színét, de persze a gyártó egyszerűen inkább csak úgy nevezi ezt a színt, hogy királykék. Ezen kívül fehér, fekete és ezüst színben készül még a sportos S60-as, melynek külcsínjét többek között az egyedi első lökhárító, a fényezetlen visszapillantó tükrök, a hátsó diffúzor, valamint az ízléses formájú és nem túl hatalmas hátsó szárny teszi egyedivé.
László Ferenc
No és persze a gigantikus, 20 colos könnyűfém felnik mellett sem mehetünk el szó nélkül. Téli zimankó ide, mínusz 20 Celsius fok oda, a tesztautón rendkívül peres téli gumik kaptak helyet, még pedig abból az egyszerű okból, hogy a méretes féktárcsák miatt 20 colosnál kisebb kerekek egyszerűen nem passzolnak a vasra.
Cserébe viszont olyan fékerőt és tapadást kapunk, amit még a német prémium márkák sportmodelljein szocializálódott emberkék is gyorsan megtanulnak tisztelni. A hatdugattyús, 370 milliméteres első Brembo fékek vizuális élménynek sem rosszak, és akkor arról még nem is tettünk említést, hogy a "lakossági sportmodell" R-Design kivitelnél 80 százalékkal keményebb rugók, az Öhlins lengéscsillapítók és a speciális keresztstabilizátorok milyen kiváló menettulajdonságokkal ruházzák fel a kocsit.
László Ferenc
A tesztautóval tiszta, de rendkívül hideg aszfalton, latyakban és havas körülmények mellett is feszegettük fizikai határait, és végül el kellett ismernünk, hogy a Polestar remek munkát végzett. Az persze már más kérdés, hogy ezt a spéci S60-ast csak hibátlan minőségű úton élvezet vezetni, ilyenből pedig hazánkban elég kevés található. A rendkívül feszes futómű és a peres gumik a legapróbb úthibákat is beleverik a gyomrunkba és az agyvelőnkbe, és ezért nagyon sajnáljuk, hogy adaptív futómű még felár ellenében sem rendelhető.
A 2014-2016 között gyártott S60 Polestarban egy remekbe szabott 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotor pöffeszkedett, a hozzánk érkezett vadonatúj modellben viszont a downsizing jegyében már csak egy 2 literes 4 hengeres erőforrás szerénykedik. Hogy erőből ne legyen kevés, a turbó mellé még egy kompresszort is odabiggyesztettek a svédek, így aztán a teljesítmény 351-ről 367 lóerőre nőtt.
A maximális nyomaték 500-ról 470 Nm-re csökkent, de legalább már 3100-as fordulatszámtól rendelkezésünkre áll. A 0-100-as gyorsulás szintideje 4,9-ről 4,7 másodpercre olvadt (T6 AWD: 5,9 s), és nem csak a rajtelektronikás gyorsulás jelent hatalmas élményt, hanem az elképesztő rugalmasság is. Gyengébb nyakizomzattal és tele hassal egyértelműen kerülendő a tempós közlekedés az S60 Polestarral. Mi szóltunk.
László Ferenc
A jobb menetteljesítmények egyik záloga, hogy a régi hatsebességes váltó helyét egy vadonatúj nyolcsebességes Geartronic példány vette át. Ez automata módban is jól teljesít, azonban az S60 Polestarban a kormány mögötti váltófüleket sem feltétlenül érdemes hagyni porosodni. A váltások csak a pillanat töredékéig szakítják meg az erőátvitelt, és nem szabad megfeledkezni arról, hogy az új modell Haldex helyett már Borg-Warner négykerékhajtással szabadítja rá az erőt az útra.
Apróságnak tűnhet, de sok kicsi sokra megy alapon fontos lehet, hogy az új motornak köszönhetően több mint 20 kilogrammal csökkent a kocsi alaptömege. Bár sportkocsiknál nem mérvadó, azonban mindenképpen jó hír, hogy a fogyasztás csökkent az elődhöz képest: nekünk 12 literes átlagfogyasztást sikerült produkálnunk, ami a téli hideg és a feszített tempó ismeretében igen korrekt értéknek mondható. Az üzemanyagtartály 68 literes, tehát mintegy 500-600 kilométeres hatótávolságra számíthatunk, de persze nem akkor, ha tartósan a 250 km/h-s maximális sebesség közelében autózunk.
László Ferenc
Eddig szinte csak jót tudtunk írni az új erőforrásról, most azonban jöhet az a bizonyos feketeleves. Igen, a hangról szeretnénk néhány mondat erejéig értekezni, mert emiatt bizony vissza kell sírnunk a régi motort. A jellegzetes hathengeres hang értelemszerűen a múlté, odaveszett a kellemesen hátborzongató gurgulázás és a zabolázatlan ordibálás, a megmaradt hang szinte csak és kizárólag hátulról, a kipufogó felől érkezik.
Az elődhöz képest ez tehát mindenképpen visszalépést jelent a benzingőz szerelmeseinek, ettől függetlenül persze az új modell sem nevezhető halknak. A sportkipufogó már a motor életre keltésekor bizonyít, haladás közben pedig akkor kezd egyfajta "rally-light" előadásba, ha a váltókart magunk felé húzva sport módra kapcsolunk.
A beltérben igen visszafogott a sportosság, nekünk legjobban talán az ülések kék cérnával készült varrása jött be, és mint megtudtuk, a középkonzol felületén nem kamu, hanem valódi karbon díszeleg. Belül egyértelműen érződik, hogy az S60 már erősen közelíti a nyugdjíkorhatárt, így például ma már enyhén megmosolyogtató a mélyen ülő, kisméretű és nem érintésérzékeny középső kijelző vagy például a modern okostelefonos támogatás hiánya.
Az utastér mérete átlagon aluli és főleg a hátul utazóknak lehet okuk a panaszra. A csomagtér 380 literes, ami ugyancsak nem túl nagy, de legalább jól pakolhatók a pakkjaink. A sportülések remek oldaltartást biztosítanak, az ülésfűtés szélvészgyorsan teszi a dolgát, a kormányfűtést is nagyon megszerettük a zimankós téli teszt során. Az első fényszórók még nem LED-, hanem bi-xenonalapúak, de már kitakarják a szembejövőket, ezen kívül pedig említést érdemel még az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a parkolóasszisztens és a remek 12 hangszórós Harman-Kardon hi-fi.
László Ferenc
+ : hamisítatlan svéd életérzés, kiváló menetteljesítmények, új sebességváltó, csökkentett fogyasztás.
–: az előd durvábban szólt, nincs adaptív futómű, elavult fedélzeti számítógép, nem túl tágas utastér.
Talán még nem járt nálunk olyan tesztautó, melyben mindössze 160 ezer forintnyi extra volt, a Volvo S60 Polestar viszont ilyen, vagyis már alaphelyzetben szinte minden benne van. A királykék fényezés 85 ezer forintba, a fűthető szélvédő 65 ezerbe, a kerékkulcs és az emelő pedig 10 ezerbe kerül - a végösszeg 16,5 millió forint.
A közelinek mondható riválisok közül a 381 lóerős Mercedes CLA45 AMG 16 millió forintba kerül extrák nélkül, a 431 lovas BMW M3 pedig minimum 23,3 millió forintot kóstál, igaz, ezek a német versenyzők már 0,5 másodpercet vernek a 0-100-as sprinten a svédek legdurvább S60-asára.