szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 1989-ben gyártott Mercedes 500SL minden bizonnyal a világ legkevesebbet hajtott Mercedese. A kocsi olyan patika állapotban van, mintha most gördült volna ki a szalonból.

A méregdrága sportkocsiknál – Lamborghiniknél, Ferrariknál és egyebeknél – sokszor előfordul, hogy a tulajdonos kvázi befektetésként tekint az autóra, így amikor megveszi, tudatosan nem használja azt. Helyette néhány éven keresztül áll a garázsban (a többi luxusautó mellett), majd amikor már nem lehet kapni többé (mert azt a kevés számú modellt már legyártották), akkor előkapja, és az eredeti árat jócskán megfejelve adja tovább. Persze ezt megteheti, hiszen alig tett bele néhány száz kilométert, így gyakorlatilag új autóról beszélünk.

Más márkák esetében viszonylag ritkán találkozni ilyen jelenséggel, időnként azonban fel-felbukkan egy gondosan "eldugott" járgány.

Hexagon Classics

Megkockáztatjuk, hogy a most eladásra kínált autó valószínűleg ez a világ legkevesebbett hajtott Mercedese. A hivatalos adatok szerint az 1989-ben gyártott Mercedes 500SL alig 965 mérföldet, vagyis alig több mint 1500 kilométert futott eddig. Vagyis évenént átlagosan kicsivel több mint 55-öt, ami nagyjából arra lehetett elég, hogy "be ne rozsdásodjanak" az alkatrészek.

Hexagon Classics
Hexagon Classics
Hexagon Classics

A feketére festett kabrió egészen patika állapotban van, a bőr ülések is eredetiek, és látszik rajtuk, hogy ebben az autóban nagyon keveset ültek.

Hexagon Classics
Hexagon Classics
Hexagon Classics
Hexagon Classics

Az autó lelkét egy 5 literes V8-as, 242 lóerős motor adja, a Mercit pedig számos extrával szerelték fel. Van benne tempomat, klíma, zöldre színezett üveg, fűthető ülések, mindehhez pedig kemény tető is társul. Emellett az eredeti szerszámkészlet és a kezelési útmutató is megvan hozzá.

A kocsin a Hexagon Classics igyekszik majd túladni, és valószínűleg azonnal lecsapnak majd rá a gyűjtők. A brit cég a jobb kormányos változatért mintegy 94 995 fontot, vagyis átszámítva mintegy 33,8 millió forintot kér majd el érte.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!