Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"549cc4c7-3a47-48b1-a12c-f50189834fd8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hadházy Ákos újabb képeket osztott meg a NER mindennapi luxizásáról, ezúttal a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel milliós dizájner táskáiról.","shortLead":"Hadházy Ákos újabb képeket osztott meg a NER mindennapi luxizásáról, ezúttal a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel...","id":"20250607_Orban-Rahel-es-Vasvari-Vivien-17-millios-Chanel-taskaval-fotozkodtak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549cc4c7-3a47-48b1-a12c-f50189834fd8.jpg","index":0,"item":"ea944419-02e1-4a80-88e9-7243aef6e293","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Orban-Rahel-es-Vasvari-Vivien-17-millios-Chanel-taskaval-fotozkodtak","timestamp":"2025. június. 07. 11:48","title":"Orbán Ráhel és Vasvári Vivien 1,7 milliós Chanel táskával fotózkodtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"113a8a99-7d55-4e9f-bbb0-17ebfdb60b82","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 70 év körüli áldozatot hiába próbálták újraéleszteni. ","shortLead":"A 70 év körüli áldozatot hiába próbálták újraéleszteni. ","id":"20250607_Meghalt-egy-ferfi-a-debreceni-strandon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/113a8a99-7d55-4e9f-bbb0-17ebfdb60b82.jpg","index":0,"item":"6b54b3a6-2e91-4060-b628-876d0f3a55cd","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Meghalt-egy-ferfi-a-debreceni-strandon","timestamp":"2025. június. 07. 16:47","title":"Meghalt egy férfi a debreceni strandon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból fordítva győzte le a világelső Arina Szabalenkát.","shortLead":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból...","id":"20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f.jpg","index":0,"item":"657912f5-451c-4b75-878a-3e757893de3f","keywords":null,"link":"/sport/20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","timestamp":"2025. június. 07. 19:13","title":"Drámai csatában nyerte Gauff a Roland Garrost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Újabb nyílt lakossági fórumot tartott Lázár János építési és közlekedési miniszter, ahol többek között reagált Navracsics Tibor kritikáira. ","shortLead":"Újabb nyílt lakossági fórumot tartott Lázár János építési és közlekedési miniszter, ahol többek között reagált...","id":"20250607_Lazar-Janos-Navracsics-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"3ed3ebf5-9df7-43ed-9efe-f273a6655921","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Lazar-Janos-Navracsics-fidesz","timestamp":"2025. június. 07. 11:15","title":"Ha a Fidesz egysége ezt követeli, akkor Lázár hajlandó személyesen bocsánatot kérni Navracsicstól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok alapján kevés sikerrel. Szeretne egy újfajta pörgést a gazdaságába, viszont úgy tűnik, a pénzpiacon az Egyesült Államok bukdácsolására a befektetők olyan hozamelvárásokkal válaszolnak, hogy az már a fejlett gazdaságoknak is sok.","shortLead":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok...","id":"20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692.jpg","index":0,"item":"c377510f-d086-4084-8c8a-72716bff075c","keywords":null,"link":"/360/20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","timestamp":"2025. június. 08. 17:00","title":"Így hajt a sok kocsmai dalolászás a válság felé egy virágzó gazdaságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52ca2f2f-c78c-466c-9695-0b386c0b4524","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Erőszakossá váltak azok a tüntetések, amelyek a városban razziázó bevándorlási hatóság elleni kezdődtek szombaton.","shortLead":"Erőszakossá váltak azok a tüntetések, amelyek a városban razziázó bevándorlási hatóság elleni kezdődtek szombaton.","id":"20250608_los-angeles-paramount-nemzeti-garda-tuntetes-bevandorlas-ice-razzia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52ca2f2f-c78c-466c-9695-0b386c0b4524.jpg","index":0,"item":"8eda99e5-5f50-4374-a16c-fdb8c8026ff9","keywords":null,"link":"/vilag/20250608_los-angeles-paramount-nemzeti-garda-tuntetes-bevandorlas-ice-razzia","timestamp":"2025. június. 08. 08:03","title":"Los Angelesbe küldte Trump a Nemzeti Gárdát a bevándorlási hatóság elleni tüntetések megfékezésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b425feb4-909a-46c8-b3a5-91d9e2fb6ae1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még idén elindul az Amazon Web Services (AWS) European Sovereign Cloud, ami egy teljesen független európai felhőrégió lesz. Az új struktúrát az unió állampolgárai fogják irányítani és kizárólag az európai jogszabályok hatálya alá tartozik majd. A működtetéséhez a vállalat új európai szervezetet hoz létre németországi székhellyel. A projekt Brandenburgban valósul meg, 7,8 milliárd eurós beruházással.","shortLead":"Még idén elindul az Amazon Web Services (AWS) European Sovereign Cloud, ami egy teljesen független európai felhőrégió...","id":"20250607_aws-european-sovereign-cloud-europai-felho-indulas-brandenburg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b425feb4-909a-46c8-b3a5-91d9e2fb6ae1.jpg","index":0,"item":"ac55a4b2-d8cd-4bb5-bac6-231dba375afc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_aws-european-sovereign-cloud-europai-felho-indulas-brandenburg","timestamp":"2025. június. 07. 10:03","title":"Ez a szuverenitás: 2025 végére saját felhőt kap Európa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"367c5378-ad57-4605-8566-be4b9a7b80f3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Százmillió dolláros kártérítést követel az amerikai igazságügyi minisztériumtól egy most ismertetett bírósági beadványban öt jobboldali aktivista, akik tagjai voltak az amerikai kongresszusnak otthont adó washingtoni Capitolium elleni 2021-es támadásban részt vevő egyik csoportnak, és akiket két évvel ezelőtt elítéltek, majd Donald Trump elnök kegyelemben részesítette őket.","shortLead":"Százmillió dolláros kártérítést követel az amerikai igazságügyi minisztériumtól egy most ismertetett bírósági...","id":"20250607_22-ev-bortonre-iteltek-a-Capitolium-tamadojat-Trump-kegyelmet-adott-neki-most-szazmillio-dollart-kovetel-az-allamtol-a-tarsaival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/367c5378-ad57-4605-8566-be4b9a7b80f3.jpg","index":0,"item":"43d4130c-2f99-4d3c-95af-3464cedb7926","keywords":null,"link":"/elet/20250607_22-ev-bortonre-iteltek-a-Capitolium-tamadojat-Trump-kegyelmet-adott-neki-most-szazmillio-dollart-kovetel-az-allamtol-a-tarsaival","timestamp":"2025. június. 07. 09:12","title":"22 év börtönre ítélték a Capitolium támadóját, Trump kegyelmet adott neki, most százmillió dollárt követel az államtól a társaival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ezúttal végre nem csapdostak rá folyton a dizájnerek kezére a Nissannál: a Micra külcsínje és belseje még sohasem volt olyan menő, mint most. De ezen túl vajon jó autó-e a franciáknál készülő városi járgány?
A kisautókat sok mindenért lehet szeretni. Van akinek a kis méret miatt rendkívül könnyű parkolás, van akinek a szerény fogyasztás és van akinek a trendi megjelenés jön be elsősorban egy ilyen, leginkább városban használt autó esetében. Ebből a háromból eddig leginkább csak az első kettő miatt lehetett szeretni a Nissan Micrát, mely ugyan már 1982 óta forgalomban van, de eddigi négy generációjának egyike sem kapott túl egyedi megjelenést.
A Micrában eddig leginkább csak a hölgy vásárlók fedezték fel a cukiság faktort, mostantól viszont itt az ötödik generáció, mely a japán márkától szokatlan módon merész és egyben vagány formatervével igazi uniszex termék.
Unalom? Ugyan már!
A korábbi bumfordi fényszórók és "ásító hörcsög" fizimiska helyét átvették az erősen nyújtott lámpák és a már-már sportosan agresszív frontrész. A laposra vasalt oldalú kerékjárati ívek mellett a hullámzó övvonal ragadja még meg a tekintetet, mely az A-oszlopnál lejteni kezd, aztán enyhén, majd meredeken emelkedik egészen a C-oszlopig, ahonnan aztán ismét lejteni kezd. Szinte hihetetlen, de a Nissannak sikerült egy izgalmas formatervű kisautót rajzolnia, és akkor a C-oszlop fekete betétje miatt keltett "lebegő tető" hatásról és a rejtett hátsó kilincsről még nem is beszéltünk.
László Ferenc
László Ferenc
Érdekesség, hogy a V-alakú vastag krómkeretbe foglalt első márkaembléma 3D-nyomtatással készül, de a felülete teljesen sima, üvegszerű. Felette pedig ott rejtőzik egy apró orrkamera.
Tesztautónk a legmagasabb, Tekna felszereltséggel bírt, így látványos 17 colos felnik feszültek rajta – alapáron 15-16 colos kerekek járnak a Micrához. A Nissan a személyre szabhatóságra is odafigyelt, így a kicsi japán külcsínjét szinte már-már a Minikhez hasonló módon bárki a saját igényeihez alakíthatja. A 115-360 ezer forintos szépészeti csomagokban egyedi színű díszlécek, tükrök, ajtóbetétek, karosszériaelemek és felnibetétek rendelhetők. A variációs lehetőségek száma meghaladja a százat.
László Ferenc
A fényezések közül egyedül az elefántcsont fehér alapáras, és még a normál fehér színért is 65 ezret kérnek el. A metál fényezések 125 ezer forintba kerülnek, a tesztautón is látható gyöngyház fehér fényezés pedig 180 ezer forintot kóstál. A Nissan parkolójában láttunk egy narancssárga Micrát fekete betétekkel és felnikkel, az például meglehetősen vagányan nézett ki.
Summa summarum, a gyártó dizájnért felelős részlegének egyértelműen kijár a vastaps. Soha rosszabbat, kedves Nissan!
László Ferenc
Növekedési hormon
Míg az eddigi Micrák mindegyike 3,75 méter körüli hosszúsággal bírt, addig a korábbiaknál szélesebb és egyben laposabb új jövevény kereken 4 méteres, vagyis felnőtt a kategória mostanság tapasztalható átlagához. Ezzel párhuzamosan a tengelytáv is 7 centimétert növekedett, de nem eleget, ugyanis a Seat Ibiza még így is 4 centiméterrel nagyobb tengelytávú. És ezek a centik bizony a hátsó üléssor lábhelyéből hiányoznak.
László Ferenc
Míg elöl kényelmesen el lehet férni, hátul inkább csak a közepes termetűeknek jut elég hely.
A csomagtartó kereken 300 literes, ami átlagosnak mondható, és jelentősen elmarad a már említett Ibiza 355 literétől. A puttony maximum 1040 literesre bővíthető, és a hátsó ülések sajnos nem hajthatók le teljesen síkba.
László Ferenc
László Ferenc
Felszereltség
Az utastér minőségéről csak jót tudunk mondani, ami nem is csoda, hiszen a Tekna csúcsfelszereltség mellé esetünkben még egy 275 ezer forintos bordó bőrbelső is befigyelt. Nemcsak a kézifékkar, hanem a műszerfal egy része is bőrrel borított, az illesztések mindenhol pontosak, a minőségérzet meghaladja a kategóriaátlagot.
A kulcsnélküli, nyomógombos indítás a kényelmet fokozza, csakúgy mint az alapáron járó visszagurulásgátló, a koraesti órákban pedig az extra nagy napellenző tesz jó szolgálatot a laposan sütő nap sugarai elleni harcban. Az ülésfűtés 65 ezer forintba kerül, hatékonyságát a nyári kánikulában inkább nem próbálgattuk.
László Ferenc
A 7 colos központi érintőképernyőn japánosan elnagyolt felhasználói felület fogad, és ezen a panelen nemcsak a tolatókamera, hanem az összesen négy kamera képéből összeállított felülnézeti kép is megjeleníthető. Más kérdés, hogy a képminőség csapnivaló, de egy kisautóban már az is nagy szám, hogy egyáltalán van ilyen funkció. Említést érdemel továbbá a vészfékező asszisztens, az automatikus távolságifény kapcsoló, a sávelhagyást figyelő és elkerülő rendszer, valamint a táblafelismerő rendszer.
László Ferenc
Mivel sok fiatal vásárol Micrát, a tervezők a hangrendszerre is nagyon odafigyeltek: a hathangszórós Bose hifi egy-egy hangkeltője az első két fejtámlában rejtőzik. A hangrendszer jól szól, de az ajtóborításon zavaró, bár szerencsére nem hallható rezgésekkel találkoztunk. A LED-fényszóró 150 ezer forintos extra, de mivel a tesztautóban nem volt, nem tudtuk kipróbálni a hatékonyságát.
László Ferenc
Hengerből három jár
A motorháztető alatt egy mindössze 898 köbcentiméteres háromhengeres turbós benzinmotor található, mely 6500-as fordulatszámon 90 lóerőt ad le, de túltöltéssel rövid ideig 95 lóerőre is képes. Ehhez 140, illetve 150 Nm-es csúcsnyomaték társul. A 0-100-as sprint 12,1 másodperc alatt tudható le, a végsebesség 175 km/h. Városi cirkáláshoz ez is elég, mindenesetre tény, hogy találkoztunk már ennél pörgősebb, kellemesebb hangú és kevésbé rezonáló háromhengeres motorral is. Üzemmeleg motornál a kocsi ennyire rezegteti meg a nyitott ajtókat:
Ez egyrészt a nem túl selymes járású motornak, másrészt az ajtók rögzítésének következménye. Ha már itt tartunk, az ajtók csukási komfortja csapnivaló. Kis túlzással élve olyan, mintha egy régi Wartburg ajtajához lenne szerencsénk, és ez talán ebből a rövidke videóból is átjön:
A motor hangszigetelésével, illetve szem elől történő elrejtésével a jelek szerint egyáltalán nem vesződnek a gyárban:
László Ferenc
Fogyasztás, felfüggesztés
A 6,5 liter körüli fogyasztás vállalható, bár kicsit kevesebbre számítottunk. Az üzemanyagtartály 41 literes, ami 600 kilométer körüli hatótávolságot eredményez. Az automata Start/Stop rendszer még a csúcsfelszereltséghez sem jár ingyen, felára 55 ezer forint. Automataváltó nincs, az ötsebességes manuálváltóban pedig nincs sok köszönet: a váltókar túl hosszú és a kar járása nem túl pontos. Az alul csapott bőrkormány ellenben szerethető, csakúgy, mint a felfüggesztés, illetve a finom fékezésekkel az úthibák hatását csillapító, úgynevezett aktív karosszéria szabályozás.
László Ferenc
László Ferenc
Aktív nyomvonalszabályzást is kapunk, ami kerekenként szabályozott fékezéssel tartja mindig íven a kanyarodó autót. Ha már itt tartunk, csak elöl vannak tárcsafékek, hátul dobfékek teljesítenek szolgálatot. Nem árt továbbá felkészülni arra, hogy hátsó elektromos ablakemelő még a legdrágább, legjobban felszerelt Micrákban sincs.
Árak
Tesztautónk alapára 4,6 millió forint, amihez ha hozzávesszük az extrákat, gyorsan 5,7 millióra kúszik fel a végösszeg. A 73 lóerős szívómotoros fapados alapmodell ára 3,2 millió forint, a 90 lóerős Micra pedig legolcsóbban 3,8 millió forint ellenében vihető haza. Titkos aduásznak az 1,5 literes turbódízel változatot tartjuk, mely 90 lovas "éhezőgép" alapára 3,9 millió forint.
László Ferenc
Konklúzió
+ : egyedi dizájn, részletes személyre szabhatóság, remek beltérminőség, korrekt kományzás és felfüggesztés, 360 fokos kameranézet, Bose hangrendszer.
–: motor, váltó, hátul kevés lábhely, átlagos csomagtartó, nincs elektromos hátsó ablakemelő, feláras a Start/Stop rendszer.
A 2017-es Év Autója választás hét résztvevős döntőjében a Nissan Micra az utolsó helyen végzett a maga 135 pontjával, míg a győztes 319 pontot zsebelt be. Mi is úgy gondoljuk, hogy a Renault gyártósoron készülő Micra annak ellenére sem lett kiváló autó, hogy ezúttal végre a dizájnjára is odafigyeltek és a belterének minősége is makulátlan. A kis turbómotor és a váltó csalódást keltő, az utastér hátul szűkös, a csomagtartó átlagos és több helyen értelmetlen spórolás nyomait fedezhetjük fel. Cserébe viszont a kormánymű és a felfüggesztés rendben van, és az ebben a kategóriában még szokatlan high-tech funkciókról sem szabad megfeledkezni.