Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több gyerek kénytelen megismételni az első osztályt.","shortLead":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több...","id":"20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00.jpg","index":0,"item":"877f3a45-c67c-49fd-990f-f57e9c01643d","keywords":null,"link":"/elet/20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","timestamp":"2025. április. 19. 13:11","title":"Az első osztályosok között a legtöbb az évismétlő, 4,5 százalékuk kezdi újra az elsőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637","c_author":"HVG","category":"360","description":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható eljárás segít abban, hogy utána hatékonyabb lehessen a fatelepítés.","shortLead":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható...","id":"20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637.jpg","index":0,"item":"c9fc003a-d9c9-4d60-8324-dd70c154bef1","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","timestamp":"2025. április. 19. 15:45","title":"Újraszámolták a fákat Kínában, és már épül a Kínai Nagy Zöld Fal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két kocsi hajtott egymásba Mosonudvarnál.","shortLead":"Két kocsi hajtott egymásba Mosonudvarnál.","id":"20250420_Autobaleset-86-os-ut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"5db54dc2-c97c-4ac0-ad17-32b75eeb1dd5","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Autobaleset-86-os-ut","timestamp":"2025. április. 20. 21:43","title":"Fejre állva landolt az árokban egy autó a 86-oson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes igazságnak a felszámolásában jelentős szerepe van a mesterséges intelligenciának, amely hatékonyan segítheti az embert az élővilág minden korábbinál jobban magával ragadó megismerésében.","shortLead":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes...","id":"20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2.jpg","index":0,"item":"4a504c5c-b4a8-4b13-bc5a-a5f4a89a6cee","keywords":null,"link":"/360/20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 21. 08:00","title":"A Fertő tónál azt csicsergik a madarak, hogy az ember már most elkezdte érteni az állatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd","c_author":"HVG","category":"360","description":"Yuval Noah Harari izraeli történész szerint logikus, hogy Trump olvasatában Ukrajna felel a háborúért, és ugyanez a felfogás felel Grönland elfoglalásának tervéért is. A helyzet azonban bonyolultabb, mint a középkorban volt. A kilátások pedig rosszabbak.","shortLead":"Yuval Noah Harari izraeli történész szerint logikus, hogy Trump olvasatában Ukrajna felel a háborúért, és ugyanez...","id":"20250421_Harari-financial-times-lapszemle-trump-rivalis-erodok-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd.jpg","index":0,"item":"a0507a26-5867-4b68-922d-ea7ecc8f0a3f","keywords":null,"link":"/360/20250421_Harari-financial-times-lapszemle-trump-rivalis-erodok-amerika","timestamp":"2025. április. 21. 08:36","title":"Harari: Semmi új nincsen Trump ijesztő víziójában, de több buktatót is rejt magában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ferenc pápa húsvéti üzenetének központi témája szokás szerint a béke volt. Az egyházfő többek között sürgette azoknak az akadályoknak a felszámolását, amelyek megosztottságot okoznak az emberek és a népek között, valamint egymás segítését, a kölcsönös szolidaritást, az egyén fejlődését, és emberséget mindennapjainkban. ","shortLead":"Ferenc pápa húsvéti üzenetének központi témája szokás szerint a béke volt. Az egyházfő többek között sürgette azoknak...","id":"20250420_Ferenc-papa-husveti-beszede-A-martir-Ukrajna-csaladon-beluli-eroszak-kirekesztettek-es-migransok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845.jpg","index":0,"item":"627d0002-3959-4683-b147-5d27287f4bb5","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Ferenc-papa-husveti-beszede-A-martir-Ukrajna-csaladon-beluli-eroszak-kirekesztettek-es-migransok","timestamp":"2025. április. 20. 15:58","title":"Ferenc pápa húsvéti beszéde: A \"mártír Ukrajna\", családon belüli erőszak, kirekesztettek és migránsok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán gyártó kis méregzsákja könnyebb, feszesebb és gyorsabb lett az elődjénél. A Balatontól nem messze sikerült üléspróbát vennünk az új Swift Sportban.
A Suzuki hazai képviselete egy kétnapos menetpróbát szervezett a Balaton környékére, melyet eredetileg a Swift Sport köré építettek volna fel. A modell azonban olyan új, hogy egyelőre csak egyetlen példány érkezett hazánkba, ráadásul ezt az erősen előszériás példányt még vezetni sem nagyon lehet. Ez a "bajnoksárga" fényezésű konkrét autó egyenesen Frankfurtból érkezett, nemrégiben ez volt kiállítva az ottani autókiállításon.
László Ferenc
Swift Sport helyet tehát csak Balenókat, Igniseket és SX4 S-Crossokat tudtunk vezetni, és hát ezekről a nem éppen friss modellekről kevés újdonságot tudunk elmondani. A suzukisoktól próbáltuk megtudakolni, hogy mikortól és milyen áron lesz elérhető itthon a Swift Sport, ám csak azt a választ kaptuk, hogy az ismeretlen árú sportmodell forgalmazása valamikor jövőre fog megkezdődni.
László Ferenc
Szemrevaló és könnyű
No, de akkor lássuk, hogy külsőleg miben különbözik a Swift Sport egy normál Swifttől! A legerősebb Swift lépcsős kialakítású, nagy nyílású, méhsejtmintás hűtőrácsot kapott, ezenkívül pedig szénszálas dombornyomásra lehetünk figyelmesek a hűtőrácson, az első alsó spoileren, a küszöbspoilereken és a hátsó diffúzor-szerű képződményen. A vékony küllős, 17 colos könnyűfém keréktárcsákon 195/45-ös sportgumik feszülnek, ezenkívül pedig a kúpos kialakítású, széles fényvisszaverő felületű dupla kipufogóvégek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Egyébként pedig az autó élőben sokkal jobban mutat, mint fotókon.
A menetkész tömeg kevesebb, mint 1 tonna, egész pontosan 970 kilogramm, vagyis az elődjénél 80 kilogrammal könnyebb a hétféle színben készülő új Swift Sport, ami nem mellesleg 20 milliméterrel nagyobb tengelytávval, illetve 40 milliméterrel szélesebb első és hátsó nyomtávval bír. A karosszéria 15 milliméterrel alacsonyabb és 40 milliméterrel szélesebb lett, ami sportosabb viselkedést vetít előre.
László Ferenc
László Ferenc
Stabilan az úton
Elődeihez hasonlóan az új Swift Sport is Monroe első lengéscsillapítókkal rendelkezik, a kanyarstabilizátorok vastagsága megnövekedett, és a rögzítőpontokon a stabilizátorok teflon fészkekbe illeszkednek. A kerékagy és a kerékcsapágyak egyetlen egységet alkotnak, a csapágyak közötti távolság pedig nőtt, ami így együtt kanyarodáskor 15 százalékkal növeli a kerekek dőlési merevségét.
A hátsó felfüggesztés úgy lett kialakítva, hogy nagyobb sebesség mellett is korrekt stabilitást biztosítson. A hosszlengőkart külön az új Swift Sporthoz tervezték, az új modell kerékösszetartási merevsége az elődéhez képest 1,4-szeresére javult, a kerékdőlés merevsége pedig közel háromszorosára. Elődjéhez hasonlóan az új Swift Sport is Monroe hátsó lengéscsillapítókkal rendelkezik, melynek átdolgozott szelepszerkezete és optimalizált csillapítóerő-karakterisztikája jobb irányíthatóságot és kezelhetőséget eredményez.
Ez persze egyelőre még csak ígéret, az első menetpróbáig e tekintetben nem tudunk nyilatkozni.
László Ferenc
László Ferenc
Milyen belül?
A piros belső elemekkel tűzdelt, alapvetően fekete utastérben a fő műszerek kontrasztos színeikkel mindig jól láthatóak, az új töltőnyomásmérő és olajhőmérséklet-mérő műszerek pedig tovább fokozzák a sportos hangulatot. A Swift Sportba félkagyló ülések kerültek, melyek rásimulnak a sofőrre és első utasára, mi azonban egy kicsit túl puhának találtuk ezeket az ülőalkalmatosságokat. Az utastérben felhasznált műanyagok túlnyomó része kopogósan kemény, de nem is emiatt fogjuk szeretni ezt a kis méregzsákot.
A lyuggatott bőrrel bevont, D-alakú kormánykerékbe már nem tudunk belekötni: a kormányak remek a fogása, szatén felületét pedig zongorafekete kiegészítők és vörös keresztöltések egészítik ki. Ezenkívül krómbevonatos váltógombot és könnyűfém sportpedálokat is kapunk a pénzünkért. A mai elvárásoknak megfelelően Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink kompatibilis Swift Sport központ kijelzője 7 colos képátlójú és érintésérzékeny.
László Ferenc
László Ferenc
44 százalékkal nagyobb nyomaték
Míg a kifutó modellben egy 1,6 literes szívómotor található a maga 136 lóerős teljesítményével és 160 Nm-es nyomatékával, addig az új Swift Sport 1,4-es turbómotorja már 140 lóerős (5500-as fordulaton) és 230 Nm-es (2500-3500-as fordulaton). A gyártó szerint a 4,2 kg/Nm-es érték a kategória egyik legjobbja, a hivatalos gyorsulási adatokat és a végsebességet azonban furcsa módon egyelőre még nem hozták nyilvánosságra. Várakozások szerint a 0-100-as sprint kevesebb mint 9 másodpercig fog tartani, a végsebesség pedig jóval 200 km/h fölött alakul majd.
A fogyasztási adatokról sem beszéltek még a gyáriak, így nem tudni, hogy a 37 literes üzemanyagtank körülbelül mekkora távolság megtételét teszi lehetővé.
Az egyes piacokon automataváltóval is elérhető harmadik generációs Swift Sport nálunk hatsebességes kéziváltóval lesz kapható, mely elődjénél rövidebb váltóúttal és gyorsabb váltással kecsegtet. Egyelőre körülbelül ennyit lehet tudni erről az ígéretesnek tűnő és remélhetőleg nem túl magas áron debütáló, elsőkerékhajtású sportos kisautóról, melynek első menetpróbáját már most várjuk.