szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Visszavágott modellpaletta, kizárólag francia motorok és váltók az új modellekben és komoly költségcsökkentés vár a német gyártóra, ha fenn akar maradni.

A korábbi General Motors tulajdonban lévő Opelt még idén tavasszal vette át a PSA (Peugeot-Citroen) csoport. Ennek apropóján közölt a német Frankfurter Allgemeine Zeitung exkluzív anyaga alapján egy jó összefoglalót az Automotive News arról, mi vár a német márkára a közeli jövőben.A lap szerint a változásokról hamarosan beszámolnak hivatalos fórumon is az Opel vezetői, amelyen a francia konszern elnöke Carlos Tavares is részt vesz majd.

A kiszivárgott hírek szerint a jelenlegi Rüsselsheimben működő Opel-központ átalakul kompetencia központtá, ahol mérnöki szolgáltatásokat végeznek majd, első sorban a PSA elektromos autóinak fejlesztésére vonatkozóan. Egyes modellek meg is szűnhetnek, csak a magasabb profitot hozó modelleket tartják meg az Opel kínálatban. Ez a teljes konszernre is vonatkozik és 42 modellről 26 csökkentenék a kínált modellek számát.

László Ferenc

A PSA mindeközben jelentősen csökkentené az emberi költségtényezőt is, mondván jelenleg Németországban az Opelnek több nyugdíjasa van, mint dolgozója. Az egész Opel és a PSA irányítása központosítódna, miközben az adminisztráció, a márkák logisztikai egységei és kereskedői maradnának márka specifikusak. Az Opel elektromos autók szempontjából nagy dobásának tűnő Ampera-e modelljének ebben jelenlegi helyzetben nincs jövője – állítja a FAZ Tavares alapján.

Ami a számunkra – Szentgotthárd kapcsán – igazán kérdőjeles az a motorgyártás. Ennek vonatkozásában nincsenek jó hírek, mert minden következő Opel modell a PSA platformját, motorjait és váltóműveit fogja használni. A jelentésük szerint ezek a motorok hatékonyabbak, mint a németek jelenleg használt egységei.

A tervek szerint az Opelnek 2019-re el kell érnie, hogy ne legyen veszteséges és 2020-ra 2 százalékos működési nyereséget tudjon felmutatni. Bár Tavares spártai stílusát sokan nehezen emésztik meg, az intézkedéseivel sikerült a PSA-nál is elérnie, hogy a cég három év alatt 5 milliárd eurót faragjon le veszteségeiből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!