szerző:
hvg.hu

Szívó benzinmotorral és hibridhajtással debütál a japán gyártó újdonsága, melyet már nem gyártanak gázolajos erőforrással.

A Toyota jelenlegi modellkínálatában az ötajtós kompakt modellt Aurisnak, a lépcsőshátú négyajtós kivitelt és a kombit pedig Corollának hívják. Ez már jó pár éve így van, hozzá is szoktunk, mostantól azonban egyszerűsödik a helyzet, ugyanis immár a típus összes változata Corolla néven kerül forgalomba.

A japán vállalat a tavaszi Genfi Autószalonon mutatta meg először a típus új generációs kiadását, akkor még Auris néven, aztán az őszi Párizsi Autószalonon ugyanennek a típusnak a sorozatgyártásba szánt végleges ötajtós és kombi változata már Corolla néven mutatkozott be. Most pedig megérkezett a Corolla szedán, melynek európai piacra szánt változata ilyen lett:

©

Az aktuális Prius által is használt új TNGA platformra épülő Corolla az ígéretek szerint nemcsak nagyobb beltérrel és jobb komforttal rendelkezik, hanem vezetni is nagyobb élmény, mint az elődjét. A kicsit alacsonyabb és enyhén hosszabb, 2,7 méteres tengelytávolságú újdonság eleje eltér az ötajtós változat frontrészétől, de változatlanul mind az első, mind a hátsó lámpák LED-esek.

©

Dízelmotort már nem szerelnek az új modellbe, melynek alapváltozatát egy 132 lóerős 1,6 literes szívó benzines erőforrás mozgatja, amihez hatfokozatú kéziváltó, vagy fokozatmentes automataváltó társul. A hibrid változatban egy 1,8 literes benzinmotor található, mely elektromos rásegítéssel 122 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik, WLTP-szabvány szerinti fogyasztása pedig mindössze 4,3 liter 100 kilométerenként.

©

A kormány mögött 7 colos, a műszerfal közepén pedig 8 colos kijelzőt felvonultató új Toyota európai forgalmazása 2019 első negyedévében kezdődik meg, a várható ár egyelőre ismeretlen.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Még a Ford Mustangból is lesz SUV, ráadásul elektromos

Még a Ford Mustangból is lesz SUV, ráadásul elektromos

Mikor veszítsük el a szüzességünket?

Mikor veszítsük el a szüzességünket?

A gyilkos, aki az áldozatai szemébe néz

A gyilkos, aki az áldozatai szemébe néz

5 milliárd forinttal drágult az új soproni uszoda

5 milliárd forinttal drágult az új soproni uszoda

Hadházy üzent Bayernek: "Fölöslegesen ne gyűjtse az ötforintosokat"

Hadházy üzent Bayernek: "Fölöslegesen ne gyűjtse az ötforintosokat"

Trump ügyvédje szerint az elnök kampánycsapata összejátszhatott az oroszokkal

Trump ügyvédje szerint az elnök kampánycsapata összejátszhatott az oroszokkal