szerző:
hvg.hu

Szívó benzinmotorral és hibridhajtással debütál a japán gyártó újdonsága, melyet már nem gyártanak gázolajos erőforrással.

A Toyota jelenlegi modellkínálatában az ötajtós kompakt modellt Aurisnak, a lépcsőshátú négyajtós kivitelt és a kombit pedig Corollának hívják. Ez már jó pár éve így van, hozzá is szoktunk, mostantól azonban egyszerűsödik a helyzet, ugyanis immár a típus összes változata Corolla néven kerül forgalomba.

A japán vállalat a tavaszi Genfi Autószalonon mutatta meg először a típus új generációs kiadását, akkor még Auris néven, aztán az őszi Párizsi Autószalonon ugyanennek a típusnak a sorozatgyártásba szánt végleges ötajtós és kombi változata már Corolla néven mutatkozott be. Most pedig megérkezett a Corolla szedán, melynek európai piacra szánt változata ilyen lett:

©

Az aktuális Prius által is használt új TNGA platformra épülő Corolla az ígéretek szerint nemcsak nagyobb beltérrel és jobb komforttal rendelkezik, hanem vezetni is nagyobb élmény, mint az elődjét. A kicsit alacsonyabb és enyhén hosszabb, 2,7 méteres tengelytávolságú újdonság eleje eltér az ötajtós változat frontrészétől, de változatlanul mind az első, mind a hátsó lámpák LED-esek.

©

Dízelmotort már nem szerelnek az új modellbe, melynek alapváltozatát egy 132 lóerős 1,6 literes szívó benzines erőforrás mozgatja, amihez hatfokozatú kéziváltó, vagy fokozatmentes automataváltó társul. A hibrid változatban egy 1,8 literes benzinmotor található, mely elektromos rásegítéssel 122 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik, WLTP-szabvány szerinti fogyasztása pedig mindössze 4,3 liter 100 kilométerenként.

©

A kormány mögött 7 colos, a műszerfal közepén pedig 8 colos kijelzőt felvonultató új Toyota európai forgalmazása 2019 első negyedévében kezdődik meg, a várható ár egyelőre ismeretlen.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Minotto Barchetta, egy Ferrari V12-es, ami nem is létezett

Minotto Barchetta, egy Ferrari V12-es, ami nem is létezett

Tömeghalál egy indiai gyártűzben

Tömeghalál egy indiai gyártűzben

A nagy érdeklődés miatt a Madách térre tették át a hétfői tüntetést

A nagy érdeklődés miatt a Madách térre tették át a hétfői tüntetést

Már 10-20 százalékra teszik a magyar kilépést az EU-ból

Már 10-20 százalékra teszik a magyar kilépést az EU-ból

Tüttő szeme megakadt egy szerződésen: 11 millióért írattak egy 30 oldalas tanulmányt

Tüttő szeme megakadt egy szerződésen: 11 millióért írattak egy 30 oldalas tanulmányt

Schilling Árpád: „Eddig is a kultúra volt veszélyben, csak te elfelejtetted ezt szóvá tenni”

Schilling Árpád: „Eddig is a kultúra volt veszélyben, csak te elfelejtetted ezt szóvá tenni”