Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f0964e41-bd0b-4d5f-84e8-cb2d663c2ac0","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A világon elegendő élelmiszert termelnek ahhoz, hogy mindenki jóllakjon, mégis 815 millió ember éhezik az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) 2018-as adatai szerint. Ezért nagyon sokan szenvednek nyomelem- és vitaminhiányban, de ez – például a vashiány – nemcsak a kórosan soványakat, hanem a túlsúlyosokat is érintheti. ","shortLead":"A világon elegendő élelmiszert termelnek ahhoz, hogy mindenki jóllakjon, mégis 815 millió ember éhezik az ENSZ...","id":"20250508_Vashiany-testsuly-osszefugges-tunetek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0964e41-bd0b-4d5f-84e8-cb2d663c2ac0.jpg","index":0,"item":"f0c6e523-7326-42fb-ac87-8747d59242b5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250508_Vashiany-testsuly-osszefugges-tunetek-maltofer","timestamp":"2025. június. 15. 11:30","title":"Nem a testsúlyán múlik, hogy vashiányos-e","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"9b5d9b4a-4c69-4804-9701-a12f9ecde7f6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök állítja, megpróbálta megkímélni Iránt.","shortLead":"Az amerikai elnök állítja, megpróbálta megkímélni Iránt.","id":"20250613_donald-trump-izrael-iran-haborus-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b5d9b4a-4c69-4804-9701-a12f9ecde7f6.jpg","index":0,"item":"392b3522-34bc-40e7-acc1-b1f2f8458846","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_donald-trump-izrael-iran-haborus-veszely","timestamp":"2025. június. 13. 18:27","title":"Trump azt mondja, nem aggódik amiatt, hogy háború tör ki a Közel-Keleten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1396915-ea47-4d8f-a988-8cd6ab891a83","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Szolnokon március óta a havi 150 ezer forintnál kevesebből élő nyugdíjasok évente egyszer rendkívüli támogatást igényelhetnek az önkormányzattól, de a helyi kormánypárti képviselők – egy költségcsökkentő csomag részeként – azt kezdeményezték, hogy szüntessék meg ezt a lehetőséget – értesült a HVG. A juttatás mértéke fejenként legfeljebb 20 ezer forint. Az ellenzéki polgármester nem támogatja a megszüntetésről szóló javaslatot, de a közgyűlésben a Fidesz-KDNP képviselői vannak többségben. ","shortLead":"Szolnokon március óta a havi 150 ezer forintnál kevesebből élő nyugdíjasok évente egyszer rendkívüli támogatást...","id":"20250614_nyugdijas-juttatas-20-ezer-forint-eltorles-szolnok-Fidesz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1396915-ea47-4d8f-a988-8cd6ab891a83.jpg","index":0,"item":"2c759dc8-c6f9-4501-acec-70dfb32956e6","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_nyugdijas-juttatas-20-ezer-forint-eltorles-szolnok-Fidesz-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 08:48","title":"Eltörölné a nyugdíjasoknak járó 15-20 ezer forintos juttatást a szolnoki Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7204a1b7-e363-47f2-8ff5-4263bdbcfde7","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Kiss-Hegyi Anita kinevezése a Magyar Közlönyben jelent meg. ","shortLead":"Kiss-Hegyi Anita kinevezése a Magyar Közlönyben jelent meg. ","id":"20250613_allamtitkar-Kulturalis-es-Innovacios-Miniszterium-kiss-hegyi-anita-magyar-kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7204a1b7-e363-47f2-8ff5-4263bdbcfde7.jpg","index":0,"item":"5fe6e421-eea6-410e-bd94-0f9246179db7","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_allamtitkar-Kulturalis-es-Innovacios-Miniszterium-kiss-hegyi-anita-magyar-kozlony","timestamp":"2025. június. 13. 21:22","title":"Új államtitkárt kapott a Kulturális és Innovációs Minisztérium","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6cd58ee-c774-4591-8293-e1929de40cdc","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Wayne Ivey felsorolta, mi vár a rendbontókra.","shortLead":"Wayne Ivey felsorolta, mi vár a rendbontókra.","id":"20250613_egyesult-allamok-florida-bevandorlasi-hatosag-eroszakos-tuntetes-seriff","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6cd58ee-c774-4591-8293-e1929de40cdc.jpg","index":0,"item":"6d8648b3-6d93-499f-88ff-372026946ca3","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_egyesult-allamok-florida-bevandorlasi-hatosag-eroszakos-tuntetes-seriff","timestamp":"2025. június. 13. 16:54","title":"Halálos fenyegetéssel üzent egy floridai seriff azoknak, akik erőszakos tüntetésre készülnek a megyéjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0604b-9c9e-4acd-bbce-d33f41d8adc0","c_author":"Sághy Erna","category":"360","description":"Fotókönyv és guide sajátos keveréke Toroczkai Csaba fotográfus és Grasl Bernadett művészettörténész közös vállalkozása, amely a legnagyobb japán sziget, Honsú felfedezésére invitál.","shortLead":"Fotókönyv és guide sajátos keveréke Toroczkai Csaba fotográfus és Grasl Bernadett művészettörténész közös vállalkozása...","id":"20250614_hvg-Japan-szinei-Toroczkai-Csaba-Grasl-Bernadett-kiallitas-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0604b-9c9e-4acd-bbce-d33f41d8adc0.jpg","index":0,"item":"3fa63478-5a7d-4d50-8930-fcc2fc745872","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-Japan-szinei-Toroczkai-Csaba-Grasl-Bernadett-kiallitas-konyv","timestamp":"2025. június. 14. 14:15","title":"Ezt a különleges könyvet és fotókiállítást látva rácsodálkozhatunk Japán színeire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","shortLead":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","id":"20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"9ff2c023-6b12-4c4b-979e-a940e5d84564","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","timestamp":"2025. június. 13. 18:32","title":"Egy férfi rendőr tábornoknak adta ki magát, hogy kirúgasson egy tanárt Szentendrén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77042ff8-7a93-43b5-a62b-f14127d2a8f1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nehezen viselte, hogy idő előtt vége lett a versenyének. ","shortLead":"Nehezen viselte, hogy idő előtt vége lett a versenyének. ","id":"20250615_ratamadt-ellenfelere-az-egyik-versenyzo-a-Le-Mans-i-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77042ff8-7a93-43b5-a62b-f14127d2a8f1.jpg","index":0,"item":"d3a16474-b1ac-4ff8-b744-8149b62ca573","keywords":null,"link":"/cegauto/20250615_ratamadt-ellenfelere-az-egyik-versenyzo-a-Le-Mans-i-hetvegen","timestamp":"2025. június. 15. 14:35","title":"Elborult a pilóta agya: nekiesett ellenfelének az egyik versenyző a Le Mans-i hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mint egy napernyőt becsukni - ennyi idő kell a Porsche 911 Cabriolet változatának hogy elrejtse a tetejét. A mutatvány egy Porsche esetében azért kevés lenne az üdvösséghez, de szerencsére a 911-es tető nélkül sem alakul át nyekergő, csavarodó karosszériájú, nyitott tetős sportkocsiutánzattá, amivel inkább csak páváskodni érdemes.
Bár a Porsche 911 Carrera nem feltétlen az az autó, amelyet nyitott tetősként képzelnénk el, ha választani kéne, de meglepő módon igen sokan máshogy vannak ezzel. Mint a modell görögországi nemzetközi menetpróbáján megtudtuk, a cég leginkább klasszikusnak mondható típusából az eladások több mint 30 százalékát a kabrió változat teszi ki. Ez is jól mutatja, hogy a 911-es korántsem csak a megszállott, pályanapokra járó és a tapadáshatáron vezetők nagy kedvence, hanem azoké is, akik egy ilyen képességű autót másféle élvezeti cikként is szeretnek használni.
Lássuk inkább, milyen különbségeket tartogat a kabrió változat, és milyen is menet közben az új 911-es. Első tapasztalatunk nem volt éppen szerencsés: egy lassú defekttel indítottunk, szerencsére elég közel a bázishoz, de így is elég „megalázó tempóban” kellett, lapos, 0.4 bar-t, mutató keréknyomással visszacsorognuk a szervizcsapathoz.
D.P.
Jöhetett a kényszerű abroncscsere, de legalább meg tudjuk osztani olvasóinkkal, hogy a hátsókra egy Pirelli P Zero Sport gumi 305/30-as méretben jóval több, mint kétszázezer forintba kerül. Darabonként. És érdemes azt is megemlíteni, hogy mostantól – a 911-es históriájában először – hátulra nagyobb, 21 colos kerekek kerülnek, mint előre, ahol 20 colosok vannak. A másik, ami adja magát információként, hogy az új generációban minden Porsche egyformán széles. Korábban a Turbó modellek voltak az igazán „nagyfenekűek”, mostantól mindegyik az: 1557 milliméteres nyomtáv-széleséggel valóban nem túlzás ezt állítani.
Közben végre megkaptuk az új hátsó abroncsokat, persze párban cserélték őket, sajnos vesztettünk vagy másfél órát a felbecsülhetetlen „porschézos” időből, amit nagyon nehéz lesz behozni. Engedjük is le először a tetőt. Az új Cabriolet továbbfejlesztett vászontetős technikát kapott, így az elődjénél gyorsabban nyitható, csukható. A művelethez elég megnyomni egy gombot, és 12 másodperc múlva már be is fejeződött a nyitási, csukási művelet. És ehhez természetesen nem kell megállni a kocsival, a tető egészen 50 km/h-s tempóig mozgatható. Az összes réteg igen látványos mechanikai tánccal bújik el egymás alá:
Arról mindenképpen érdemes még említést tenni, hogy a belső tér spártaian egyszerű. Minden abszolút modern, de semmi cicoma, semmi felesleges díszítés. A műszerfal megjelenése olyan, hogy bár rögtön érzi az ember, hogy a legújabb generációval van dolgat, mégis ismerősnek tűnik mindent. A középső műszerfalon például öt gomb van összesen, valamint egy 10,9 colos érintőképernyő, de a vezető előtti analóg óra is csak erősíti ezt a benyomást.
D.P.
Egyelőre két változat van a modellből: a Carrera S Cabriolet és a Carrera 4S Cabriolet. A 3 literes, 6 hathengeres turbómotorral mindkettő 450 lóerős teljesítményt ad le, viszonylag magas, 6500-as fordulatszámon. Nekünk az Athén környéki menetpróbára csak az összekerék-hajtású és összekerék-kormányzású változat, a Carrera 4S Cabriolet jutott.
3,8 mp egy kabrióval
Érdekesség, hogy a kétkerék-hajtású változat magasabb végsebességet tud a maga 306 km/h-val, mint az összkerekes változat 304 km/h-val. A gyorsulásnál persze megfordul a sorrend: a sima S a 100 km/h-t 3,9 másodperc alatt éri el, míg a 4S egy (!) tizeddel hamarabb. A számok jól mutatják, hogy ezek a kabriók korántsem a csak a nyugdíjas, tengerparti, „mindenki minket néz” krúzolásra valók. A hathengeresek 530 Nm-es nyomatékkal is bírnak, ami az iszonyatosan nagy tapadó felületű abroncsokkal minden kis négyzetmillimétert meg is ragad az aszfaltból, amikor elrajtolnunk.
D.P.
Ugyanakkor az egész autónak, motornak, futóművének az ereje és a karaktere mára minden elemében annyira harmonikus, hogy szerencsére nagyon nehéz vele igazán rosszul autózni. A hangja egyébként még mindig nem a legnagyobb vonzereje a 911-esnek, és a turbós korszakban, ez már így is fog maradni. (Leginkább az egyre szigorúbb szabályozás miatt, ami még részecskeszűrőt is kényszerít egy sportautó, üvölteni vágyó kipufogójára.) De a többi, az mestermunka.
A 450 lóerő annyira jól érezhetően adagolható a gázpedálon keresztül, hogy a kanyaríveken nagy tempónál is csodásan lehet csak a gázzal adagolva irányítani az autót. A 911 egyébként is nagyon stabil, a tömege 1635 kg, és mint az oroszlán nagy mancsain, úgy terül szét a négy keréken az erő fékezéskor. Amikor a súly előre vándorolna, akkor jön jól, hogy nem könnyül el a kocsi hátulja a motor súlya miatt. Mindenesetre a 350 milliméteres átmérőjű kerámiafékeket sem nem véletlenül készítették fel ezekre az erőhatásokra.
D.P.
Lehet, hogy a hátsókerék-hajtású változat – amit nem próbáltunk – még mindig sokkal szilajabb ilyen helyzetekben és hajlamosabb kitörni a fara, ha ne adj isten a kanyarban többet vállalunk a kelleténél. De az igazat megvallva, ez is aligha elképzelhető manapság. Olyan erős védőhálót nyújt a Porsche vezetésbiztonsági elektronikája, hogy a PSM rövidítés visszafejtésére a hivatalos Porsche Stability Managementnél sokkal találóbb a nem hivatalos „Porsche Saves Me” elnevezés. A rendszer milliszekundumos korrekciót használ tucatnyi szenzor adatai alapján, amelyek az autó irányát, sebességét, perdületi sebességet, oldalgyorsulását monitorozzák.
A Porsche részben azért tartja magát ilyen magas pozícióban az autós világban, mert gyerekkorunk óta sulykolják, hogy ezek az autók maguk a német mérnöki csodák. És azon ritka esetekben, amikor ezeket van is lehetőségünk kipróbálni, be is igazolódik, hogy így van. Például azzal, hogy a kabriójuk is majdnem teljes értékű 911-esnek tekinthető - pont úgy, mint például egy olyan Porsche 911 Turbo S, amelyeket nemrégiben próbálhattunk ki igazi versenypályás körülmények között.
D.P.
Árak, konklúzió
A 306 km/h végsebességű 911 Carrera S Cabriolet alapára 134 405 euró (43,1 millió forint), míg a 911 Carrera 4S Cabriolet minimum 142 259 euró (45,6 millió forint), vagyis a feláruk mintegy 14 000 euró (4,5 millió forint) a kupékhoz képest. Arra a kis kvótára, amit ezekből az autókból a hazai piac egyáltalán megkaphat, tulajdonképpen az árak ismerete nélkül is elmondható: elkelt.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.