Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"60940b1d-08ae-4c4e-a2d3-cf4311e60a33","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hiába most a rekorderős négyhengeres, nem igazán nyerte el a vásárlók tetszését.","shortLead":"Hiába most a rekorderős négyhengeres, nem igazán nyerte el a vásárlók tetszését.","id":"20250226_Mercedes-AMG-C63-ujra-V8-motorterben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60940b1d-08ae-4c4e-a2d3-cf4311e60a33.jpg","index":0,"item":"2ee0d8d6-145f-4d54-b326-9c225c095cbe","keywords":null,"link":"/cegauto/20250226_Mercedes-AMG-C63-ujra-V8-motorterben","timestamp":"2025. február. 26. 08:50","title":"Mercedes-AMG C63: jöhet a nagy visszatérés, újra V8-as lenne a motortérben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5f1c0ef-f3b7-434d-944b-ad9186be6bc8","c_author":"Székács Linda","category":"elet","description":"Nemrég a Super Bowl-döntő szünetében adtak le 90 másodperces méregdrága reklámot a szcientológusok, de több európai országot is megtaláltak kampányukkal az elmúlt hetekben. Az egyház Los Angeles-i központjánál érdeklődtünk a kampány rendeltetéséről, enyhén fenyegető választ kaptunk.","shortLead":"Nemrég a Super Bowl-döntő szünetében adtak le 90 másodperces méregdrága reklámot a szcientológusok, de több európai...","id":"20250227_szcientologia-plakatok-budapesten-xenu-urleny-vallas-super-bowl-ellentmondasos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5f1c0ef-f3b7-434d-944b-ad9186be6bc8.jpg","index":0,"item":"639d1770-00b8-41b8-bade-31b2da3d7a14","keywords":null,"link":"/elet/20250227_szcientologia-plakatok-budapesten-xenu-urleny-vallas-super-bowl-ellentmondasos","timestamp":"2025. február. 27. 17:50","title":"Kegyetlenül meggyilkolt űrlények lelke lakozik bennünk – ebben is hisznek a Budapesten reklámozó szcientológusok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"310270ad-8c07-430d-afd0-005a7166bd87","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Feszültséget okozott, hogy Bódist beültetnék a Fővárosi Szociális Közalapítvány kuratóriumába.","shortLead":"Feszültséget okozott, hogy Bódist beültetnék a Fővárosi Szociális Közalapítvány kuratóriumába.","id":"20250226_Soros-ugynokozte-a-Fidesz-Bodis-Krisztat-a-kozgyulesben-Magyar-szerint-ujabb-hatart-leptek-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/310270ad-8c07-430d-afd0-005a7166bd87.jpg","index":0,"item":"b811deb5-e6ea-4c2a-a4f1-d49e1101a161","keywords":null,"link":"/itthon/20250226_Soros-ugynokozte-a-Fidesz-Bodis-Krisztat-a-kozgyulesben-Magyar-szerint-ujabb-hatart-leptek-at","timestamp":"2025. február. 26. 14:13","title":"Magyar Péter szerint újabb határt lépett át a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e3a4436-5223-4cd2-8135-8f1038ec09fc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A főpolgármester a szavazás előtt visszavonta a személyi döntésekre vonatkozó javaslatát, így a fővárosi alapítványok kuratóriumi és felügyelőbizottsági tagjairól később döntenek majd.","shortLead":"A főpolgármester a szavazás előtt visszavonta a személyi döntésekre vonatkozó javaslatát, így a fővárosi alapítványok...","id":"20250227_fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-bodis-kriszta-rakosrendezo-obudai-gazgyar-usaid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e3a4436-5223-4cd2-8135-8f1038ec09fc.jpg","index":0,"item":"3c0e2365-5138-4f40-b519-f69f07318214","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-bodis-kriszta-rakosrendezo-obudai-gazgyar-usaid","timestamp":"2025. február. 27. 07:47","title":"Bódis Kriszta kuratóriumi tagságáról nem döntöttek a Fővárosi Közgyűlésben, de Rákosrendezőről és az USAID-vizsgálatról igen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7536bc5f-f476-4e48-a098-6b6a57dc5d97","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A kairói világkupán már az új tusában versenyeznek a felnőttek is. ","shortLead":"A kairói világkupán már az új tusában versenyeznek a felnőttek is. ","id":"20250226_gulyas-michelle-akadalypalya-ocr-ottusa-vilagkupa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7536bc5f-f476-4e48-a098-6b6a57dc5d97.jpg","index":0,"item":"7a156e92-19a4-4b4f-a3d6-c6df2b1f1a21","keywords":null,"link":"/sport/20250226_gulyas-michelle-akadalypalya-ocr-ottusa-vilagkupa","timestamp":"2025. február. 26. 11:31","title":"Így versenyez Gulyás Michelle a lovaglást váltó akadálypályán, amely leginkább a Ninja Warriorra emlékeztet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cc31edc-6ffb-4afb-902a-58bd5e7e0c16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hét közepi árváltozás most sem marad el. ","shortLead":"A hét közepi árváltozás most sem marad el. ","id":"20250226_Kisebb-mozgas-megint-jon-az-uzemanyagarakban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cc31edc-6ffb-4afb-902a-58bd5e7e0c16.jpg","index":0,"item":"2cf98ab3-8698-46f8-824a-e303e3cc850b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250226_Kisebb-mozgas-megint-jon-az-uzemanyagarakban","timestamp":"2025. február. 26. 10:05","title":"Megint esnek az árak a kutaknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76bcafc8-c60e-4a70-ad61-991528c01ccf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A végső döntést a Fővárosi Törvényszék másodfokú tanácsa hozza meg, miután az ügyészség fellebbezett.","shortLead":"A végső döntést a Fővárosi Törvényszék másodfokú tanácsa hozza meg, miután az ügyészség fellebbezett.","id":"20250226_lugos-orvos-bv-biro-szabadsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76bcafc8-c60e-4a70-ad61-991528c01ccf.jpg","index":0,"item":"51e5fa05-d8ed-44d9-8106-c4298b71f48e","keywords":null,"link":"/itthon/20250226_lugos-orvos-bv-biro-szabadsag","timestamp":"2025. február. 26. 16:03","title":"Hamarosan elhagyhatja a börtönt a lúgos orvos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df9a346f-965b-44b5-b00b-936833eb148d","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Szabó Norbert azt állítja: Lukács Tamás, Schadl György egykori alelnöke és Czine Ágnes alkotmánybíró veje törvénytelenül ürítette ki és tette tönkre az irodáját helyettesként.","shortLead":"Szabó Norbert azt állítja: Lukács Tamás, Schadl György egykori alelnöke és Czine Ágnes alkotmánybíró veje...","id":"20250226_vegrehajto-per-birosag-schadl-volner-czine","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df9a346f-965b-44b5-b00b-936833eb148d.jpg","index":0,"item":"808de55e-5f44-49b3-b74c-f67027828177","keywords":null,"link":"/360/20250226_vegrehajto-per-birosag-schadl-volner-czine","timestamp":"2025. február. 26. 06:45","title":"Tovább harcol a bíróságon a kifosztott végrehajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mint egy napernyőt becsukni - ennyi idő kell a Porsche 911 Cabriolet változatának hogy elrejtse a tetejét. A mutatvány egy Porsche esetében azért kevés lenne az üdvösséghez, de szerencsére a 911-es tető nélkül sem alakul át nyekergő, csavarodó karosszériájú, nyitott tetős sportkocsiutánzattá, amivel inkább csak páváskodni érdemes.
Bár a Porsche 911 Carrera nem feltétlen az az autó, amelyet nyitott tetősként képzelnénk el, ha választani kéne, de meglepő módon igen sokan máshogy vannak ezzel. Mint a modell görögországi nemzetközi menetpróbáján megtudtuk, a cég leginkább klasszikusnak mondható típusából az eladások több mint 30 százalékát a kabrió változat teszi ki. Ez is jól mutatja, hogy a 911-es korántsem csak a megszállott, pályanapokra járó és a tapadáshatáron vezetők nagy kedvence, hanem azoké is, akik egy ilyen képességű autót másféle élvezeti cikként is szeretnek használni.
Lássuk inkább, milyen különbségeket tartogat a kabrió változat, és milyen is menet közben az új 911-es. Első tapasztalatunk nem volt éppen szerencsés: egy lassú defekttel indítottunk, szerencsére elég közel a bázishoz, de így is elég „megalázó tempóban” kellett, lapos, 0.4 bar-t, mutató keréknyomással visszacsorognuk a szervizcsapathoz.
D.P.
Jöhetett a kényszerű abroncscsere, de legalább meg tudjuk osztani olvasóinkkal, hogy a hátsókra egy Pirelli P Zero Sport gumi 305/30-as méretben jóval több, mint kétszázezer forintba kerül. Darabonként. És érdemes azt is megemlíteni, hogy mostantól – a 911-es históriájában először – hátulra nagyobb, 21 colos kerekek kerülnek, mint előre, ahol 20 colosok vannak. A másik, ami adja magát információként, hogy az új generációban minden Porsche egyformán széles. Korábban a Turbó modellek voltak az igazán „nagyfenekűek”, mostantól mindegyik az: 1557 milliméteres nyomtáv-széleséggel valóban nem túlzás ezt állítani.
Közben végre megkaptuk az új hátsó abroncsokat, persze párban cserélték őket, sajnos vesztettünk vagy másfél órát a felbecsülhetetlen „porschézos” időből, amit nagyon nehéz lesz behozni. Engedjük is le először a tetőt. Az új Cabriolet továbbfejlesztett vászontetős technikát kapott, így az elődjénél gyorsabban nyitható, csukható. A művelethez elég megnyomni egy gombot, és 12 másodperc múlva már be is fejeződött a nyitási, csukási művelet. És ehhez természetesen nem kell megállni a kocsival, a tető egészen 50 km/h-s tempóig mozgatható. Az összes réteg igen látványos mechanikai tánccal bújik el egymás alá:
Arról mindenképpen érdemes még említést tenni, hogy a belső tér spártaian egyszerű. Minden abszolút modern, de semmi cicoma, semmi felesleges díszítés. A műszerfal megjelenése olyan, hogy bár rögtön érzi az ember, hogy a legújabb generációval van dolgat, mégis ismerősnek tűnik mindent. A középső műszerfalon például öt gomb van összesen, valamint egy 10,9 colos érintőképernyő, de a vezető előtti analóg óra is csak erősíti ezt a benyomást.
D.P.
Egyelőre két változat van a modellből: a Carrera S Cabriolet és a Carrera 4S Cabriolet. A 3 literes, 6 hathengeres turbómotorral mindkettő 450 lóerős teljesítményt ad le, viszonylag magas, 6500-as fordulatszámon. Nekünk az Athén környéki menetpróbára csak az összekerék-hajtású és összekerék-kormányzású változat, a Carrera 4S Cabriolet jutott.
3,8 mp egy kabrióval
Érdekesség, hogy a kétkerék-hajtású változat magasabb végsebességet tud a maga 306 km/h-val, mint az összkerekes változat 304 km/h-val. A gyorsulásnál persze megfordul a sorrend: a sima S a 100 km/h-t 3,9 másodperc alatt éri el, míg a 4S egy (!) tizeddel hamarabb. A számok jól mutatják, hogy ezek a kabriók korántsem a csak a nyugdíjas, tengerparti, „mindenki minket néz” krúzolásra valók. A hathengeresek 530 Nm-es nyomatékkal is bírnak, ami az iszonyatosan nagy tapadó felületű abroncsokkal minden kis négyzetmillimétert meg is ragad az aszfaltból, amikor elrajtolnunk.
D.P.
Ugyanakkor az egész autónak, motornak, futóművének az ereje és a karaktere mára minden elemében annyira harmonikus, hogy szerencsére nagyon nehéz vele igazán rosszul autózni. A hangja egyébként még mindig nem a legnagyobb vonzereje a 911-esnek, és a turbós korszakban, ez már így is fog maradni. (Leginkább az egyre szigorúbb szabályozás miatt, ami még részecskeszűrőt is kényszerít egy sportautó, üvölteni vágyó kipufogójára.) De a többi, az mestermunka.
A 450 lóerő annyira jól érezhetően adagolható a gázpedálon keresztül, hogy a kanyaríveken nagy tempónál is csodásan lehet csak a gázzal adagolva irányítani az autót. A 911 egyébként is nagyon stabil, a tömege 1635 kg, és mint az oroszlán nagy mancsain, úgy terül szét a négy keréken az erő fékezéskor. Amikor a súly előre vándorolna, akkor jön jól, hogy nem könnyül el a kocsi hátulja a motor súlya miatt. Mindenesetre a 350 milliméteres átmérőjű kerámiafékeket sem nem véletlenül készítették fel ezekre az erőhatásokra.
D.P.
Lehet, hogy a hátsókerék-hajtású változat – amit nem próbáltunk – még mindig sokkal szilajabb ilyen helyzetekben és hajlamosabb kitörni a fara, ha ne adj isten a kanyarban többet vállalunk a kelleténél. De az igazat megvallva, ez is aligha elképzelhető manapság. Olyan erős védőhálót nyújt a Porsche vezetésbiztonsági elektronikája, hogy a PSM rövidítés visszafejtésére a hivatalos Porsche Stability Managementnél sokkal találóbb a nem hivatalos „Porsche Saves Me” elnevezés. A rendszer milliszekundumos korrekciót használ tucatnyi szenzor adatai alapján, amelyek az autó irányát, sebességét, perdületi sebességet, oldalgyorsulását monitorozzák.
A Porsche részben azért tartja magát ilyen magas pozícióban az autós világban, mert gyerekkorunk óta sulykolják, hogy ezek az autók maguk a német mérnöki csodák. És azon ritka esetekben, amikor ezeket van is lehetőségünk kipróbálni, be is igazolódik, hogy így van. Például azzal, hogy a kabriójuk is majdnem teljes értékű 911-esnek tekinthető - pont úgy, mint például egy olyan Porsche 911 Turbo S, amelyeket nemrégiben próbálhattunk ki igazi versenypályás körülmények között.
D.P.
Árak, konklúzió
A 306 km/h végsebességű 911 Carrera S Cabriolet alapára 134 405 euró (43,1 millió forint), míg a 911 Carrera 4S Cabriolet minimum 142 259 euró (45,6 millió forint), vagyis a feláruk mintegy 14 000 euró (4,5 millió forint) a kupékhoz képest. Arra a kis kvótára, amit ezekből az autókból a hazai piac egyáltalán megkaphat, tulajdonképpen az árak ismerete nélkül is elmondható: elkelt.