Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1934a1d7-69a4-4499-8123-0646a043304e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan pofonegyszerű zenék importálása, ha Apple Musicra váltana valamelyik másik zenei streamingszolgáltatóról.","shortLead":"Hamarosan pofonegyszerű zenék importálása, ha Apple Musicra váltana valamelyik másik zenei streamingszolgáltatóról.","id":"20250601_apple-music-spotify-zenek-lejatszasi-listak-importalasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1934a1d7-69a4-4499-8123-0646a043304e.jpg","index":0,"item":"feb21767-beb0-4b95-a59f-3cf3408fd5c2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_apple-music-spotify-zenek-lejatszasi-listak-importalasa","timestamp":"2025. június. 01. 14:03","title":"Ilyen könnyű lesz átköltözni Spotifyból Apple Musicba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6603ed6-6077-4858-aa60-357533c827b4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Pedig kétszer is átadták, egyszer Orbán Viktor jelenlétében.","shortLead":"Pedig kétszer is átadták, egyszer Orbán Viktor jelenlétében.","id":"20250603_ujvideki-vasutallomas-lebontas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6603ed6-6077-4858-aa60-357533c827b4.jpg","index":0,"item":"666d480d-0091-461a-b005-8c32bc65122c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250603_ujvideki-vasutallomas-lebontas","timestamp":"2025. június. 03. 13:29","title":"Milliárdokat költöttek rá a tragédia előtt, most viszont már az újvidéki vasútállomás lebontását lebegteti a szerb kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a94c89f4-2ab8-42ad-9323-6e48d93d92a5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A díjat csaknem harminc éve alapították, és hat éve élesztették újra. A nyolc, most elismert művész lábnyomát szeptemberben, az Operettszínház előtt avatják majd fel.","shortLead":"A díjat csaknem harminc éve alapították, és hat éve élesztették újra. A nyolc, most elismert művész lábnyomát...","id":"20250603_Kovats-Adel-Kiss-Mari-es-Reviczky-Gabor-is-bekerultek-a-Halhatatlanok-Tarsulataba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a94c89f4-2ab8-42ad-9323-6e48d93d92a5.jpg","index":0,"item":"4a9a1966-2cc9-4bca-9967-533a462bf398","keywords":null,"link":"/kultura/20250603_Kovats-Adel-Kiss-Mari-es-Reviczky-Gabor-is-bekerultek-a-Halhatatlanok-Tarsulataba","timestamp":"2025. június. 03. 11:46","title":"Kováts Adél, Kiss Mari és Reviczky Gábor is bekerültek a Halhatatlanok Társulatába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3bc8213-6866-43a5-bfde-ad0ee038a918","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ezúttal azért, mert „a háború hosszabb és brutálisabb lesz annál, mint amire az év elején számítottak”. Ebből a miniszterelnök azt vezette le, hogy Brüsszel és Kijev a hibás, és jönnek a Magyarország elleni titkosszolgálati műveletek és lejárató kampányok.","shortLead":"Ezúttal azért, mert „a háború hosszabb és brutálisabb lesz annál, mint amire az év elején számítottak”. Ebből...","id":"20250602_Orban-Viktor-megint-osszehivta-a-Vedelmi-Tanacsot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3bc8213-6866-43a5-bfde-ad0ee038a918.jpg","index":0,"item":"275214e4-b862-4362-87c4-8f87fceca48a","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Orban-Viktor-megint-osszehivta-a-Vedelmi-Tanacsot","timestamp":"2025. június. 02. 14:19","title":"Orbán Viktor megint összehívta a Védelmi Tanácsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be0aa197-e6a8-4977-8ac0-0394b5c21f0c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":" Közel 30 éves a kocsi, de szinte makulátlan. ","shortLead":" Közel 30 éves a kocsi, de szinte makulátlan. ","id":"20250602_Egymillio-kilometernel-jar-ez-az-5-os-BMW-eredeti-valtoval-motorral","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be0aa197-e6a8-4977-8ac0-0394b5c21f0c.jpg","index":0,"item":"2fac1308-1249-4c5a-9676-e2af7a4dc029","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Egymillio-kilometernel-jar-ez-az-5-os-BMW-eredeti-valtoval-motorral","timestamp":"2025. június. 03. 07:11","title":"Ez a BMW cáfolja a sztereotípiákat: egymillió kilométernél jár eredeti váltóval, motorral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tíz kilométert ment így. ","shortLead":"Tíz kilométert ment így. ","id":"20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7.jpg","index":0,"item":"c5fb0151-4d86-4e8b-accb-fd1d548b3f87","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","timestamp":"2025. június. 03. 07:42","title":"Hiába a rengeteg tábla, mégis forgalommal szemben hajtott a kamionos – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee962bd3-6bb1-4eb1-b330-267e9b18cead","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Megkezdődtek az Úri muri, megazisten! című új magyar mozifilm forgatási munkálatai a Nemzeti Filmintézet fóti stúdiójának kültéri díszletében. Bár ez a közleményben nem szerepel, Vidnyánszky Attila rendező több mint egymilliárd forint támogatást kapott a filmre.","shortLead":"Megkezdődtek az Úri muri, megazisten! című új magyar mozifilm forgatási munkálatai a Nemzeti Filmintézet fóti...","id":"20250603_Vidnyanszky-Attila-mar-forgatja-a-milliardos-tamogatasu-mozifilmjet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee962bd3-6bb1-4eb1-b330-267e9b18cead.jpg","index":0,"item":"a3a0a180-07d2-4502-ad54-a9874606189d","keywords":null,"link":"/kultura/20250603_Vidnyanszky-Attila-mar-forgatja-a-milliardos-tamogatasu-mozifilmjet","timestamp":"2025. június. 03. 11:57","title":"Vidnyánszky Attila már forgatja a milliárdos támogatású mozifilmjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5652bba-a82a-410d-b4cb-2b534c439724","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jön a néhai Twitter üzenetküldő szolgáltatása, ami – a platform új neve, az X után – nem meglepő módon az XChat nevet kapja. ","shortLead":"Jön a néhai Twitter üzenetküldő szolgáltatása, ami – a platform új neve, az X után – nem meglepő módon az XChat nevet...","id":"20250602_elon-musk-x-xchat-uzenetkuldo-funkcio-titkositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5652bba-a82a-410d-b4cb-2b534c439724.jpg","index":0,"item":"32e91577-03ef-4215-8e34-c6b7ada4ecde","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_elon-musk-x-xchat-uzenetkuldo-funkcio-titkositas","timestamp":"2025. június. 02. 14:03","title":"Riválist kap a Messenger, a Signal és a többi üzenetküldő – jöhet, amit Elon Musk évek óta emleget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kizárólag háromhengeres motorok és mindenekfelett álló károsanyag-kibocsátási megfelelés, ez a legfontosabb motívum az Astra megújulásában. Mindez a jelen körülmények között teljesen normális is, viszont ahogyan ezt az Opelnél most megoldották, az korántsem az.
Minden az emissziós értékekről szól mostanság az autóiparban, ami hatványozottan igaz az olyan céges volumenautók esetében, mint az Opel Astra. Nemcsak a gyártókat tartják sakkban ugyanis a hamarosan életbe lépő Euro 6d szabványok, hanem rengeteg cég vevőként saját magának is előír emissziós kvótákat – természetesen az adók miatt –, és amelyik modell ezt nem teljesíti, szóba sem jöhet a beszerzéseiknél.
Az Opel Astra most ennek a legfőbb megfelelési kényszernek a szellemében frissült. Jónéhány fejlesztéssel elérték, hogy a hivatalosan legnépszerűbbnek várt, 1.2 literes motorú, háromhengeres modelljüknek átlagosan 21 százalékkal alacsonyabb CO2-kibocsátása legyen (94 g/km CO2), mint négyhengeres elődjének.
Igencsak komolynak mondható eredmény ez, amelynek hátterében alapvetően két összetevő áll: az egyik, hogy sikerült igen alacsony légellenállási alaktényezőt faragni a kocsiknak. A 0.255-ös érték a kombi Astra Sports Tourer esetében egészen kiválónak számít az iparágban.
A másik összetevő a teljes kínálaton átvonuló új motorválaszték, amely új turbómotorokat jelent, minden esetben három hengerrel, dízel és benzinmotoros fronton egyaránt.
Meglepetés
Itt jön az egész Astra-megújulás legnagyobb meglepetése, ugyanis ezekbe az új autókba még a régi tulajdonossal, a General Motorsszal együtt fejlesztett motorok kerültek. Ezeket, úgy tűnik, még akkor kezdték fejleszteni, amikor szó sem volt az Opel eladásáról a PSA (Peugeot-Citroen) csoportnak. Mindez most egy egészen furcsa helyzetet eredményezett. Ezek a megújult motorok ugyanis pár éven belül - nagyjából 4 év után - eltűnnek az Opelekből, mert jönnek helyettük a franciák saját motorjai.
Ezzel a faramuci helyzettel biztosan kalkuláltak a cégek székhelyein, Rüsselsheimben és Párizsban: van itt egy olyan modell, amelybe még nem lehet francia motort rakni, a régi motorokkal viszont jönnének az euromillós büntetések. A bírságok összegét nem lehet beárazni a termékbe, mert nem fizetnék meg a vásárlók a sok száz eurós felárat. Így berakták a kocsikba, azokat a motorokat, amelyek egyébként újak, tiszták és takarékosak, viszont nincs jövőjük a PSA-Opel konszernen belül.
Opel
A lényeg a lényeg, az új motorok akár csont nélkül hozzák az Euro 6d elvárásokat. Minden benzinmotor változó-szelepvezérlésű és részecskeszűrővel ellátott, miközben jóval könnyebbek az eddigi négyhengeres motoroknál.
Mivel jelenleg tényleg ez az Astra megújulásának kulcskérdése, érdemes a további adatokat is átnézni. A benzinmotorok teljesítménye 110, 130 és 145 lóerő, a nyomatékuk 195 Nm és 236 Nm. Rövid menetpróbánk alapján az 1.2 literes és az 1.4 literes motor is jól kiszolgálják az Astrát, viszont a fent ismertetett leglényegesebb szempont nagyon érezhető rajtuk. Minden esetben a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátási normák betartása a legfontosabb, ennek nyomán egyik variáns sem egy élvezeti cikk, legalábbis ha azt a vezetési élményekben vagy netán az izgalmasan frissült formákban keressük.
A „vevők” nem akartak forradalmi változást
Legalábbis így szól a hivatalos kommunikációja a megújult Astra a külsejét érintő prezentációnak. És tényleg, észrevehetetlen a változás, még az opeleseknek is csak négy dolgot sikerült összeszedni: új a logó, változtak a lökhárítóelemek, valamelyest a hűtőrács is más lett, és a lámpatest kapott egy króm díszítést. Nagyjából ennyi a külső átalakulás.
Opel
A kabintérben feltűnhet, hogy most először az Astrában is digitális a sebességjelző műszer. A központi entertainment-konzolt szintén frissítették, ez egy 8 col átmérőjű egységet jelent. Az Opel természetesen átültette a vezetési asszisztensrendszereit is a frissítés utáni modellbe is. Az egyik ilyen az IntelliLux nevű LED-es fényszórórendszer, amely a szegmensben kivételesnek számít és biztonság szempontjából tényleg az egyik legjobb fejlesztés.
A frissítés elérte futóművet is, amelyben újak a lengéscsillapítók, az erősebb modellekben a futómű érezhetően keményebbre is hangolt, a kormányzás pedig kellően direkt mindegyik variánsban.
Mindenhova elég három henger?
Ha az élvezeteket keresnék majd a megújult Astrában, azt mindenképpen a fogyasztás környékén kellene majd, legalábbis, papíron keresni. Elvileg ugyanis egy olyan 130 lóerős benzines autót hajtunk például, amely a reálisnak mondott WLTP-norma alapján is, alig 5,2 litert fogyaszt százon.
Az eladások várható velejét adó 1.2 literes motorral egyébiránt egészen szépen, vibrációmenetesen járó motorú autót kapunk, amelynek a váltója is korrekt és azt is érdemes megjegyezni, hogy talán az 1.2 literes modell csöndesebbnek tűnik, mint az 1.4 literes testvére.
Opel
Opel
Opel
Az 1.2 literes modellt, míg hatfokozatú manuális váltóval próbáltuk, az erősebb 1.4 literest egy új, kilencfokozatú fokozatmentes – CVT – váltóval. A fokozatmentes váltóért továbbra sem fog mindenki rajongani, de legalább nem tapasztaltuk meg az ilyen váltók legidegtépőbb tulajdonságát, hogy néha üvöltetik a motort. Városi használathoz talán ez sem rossz választás.
A dízelmotoros változat is megvolt, amely egy 1.5 literes CDTI, szintén háromhengeres egység 2000 bar befecskendezési nyomással. Itt a teljesítményadatok 105 és 122 lóerőt jelentenek változatonként, 260, illetve 300 Nm-es nyomatékcsúcsokkal. A fogyasztást 100 kilométeren átlagosan 4,4 literre adja meg a gyártó.
Opel
Nálunk a kilencfokozatú automataváltós modell volt egy próbakör erejéig. A 122 lóerős dízel hangja persze nem éppen szofisztikált. A dízel és a három henger együtt elég disszonáns, de a motor erejére nem lehet panasz. A váltó viszont talán túl korán váltja el a fokozatokat, és így lassan kezd húzni az autó, ám autópályán, ahova ezt a variánst amúgy szánták, pénztárcakímélően alacsony fordulatszámmal autózunk majd kilencedik fokozatban.
Konklúzió, árak
Az egész megújult Astrával egy alapvetően ügyesen modernizált csomagot kapunk, ami dicséretes. Csak ott van az a kérdőjel, mekkora lutri olyan autót venni, amelyekről tudni lehet, hogy alig pár év múlva a motorjai egyedi daraboknak fognak számítani. Nyilván ez akár elég erős alkupozícióba is hozhatja a vevőket. A flottás autókat pedig legkésőbb négyévesen úgyis visszaadják, maximum nekik a maradványértékek miatt okozhat mindez fejvakarást. Mindezek fényében azonban még mindig kijöhet úgy az egyenlet eredménye, hogy érdemes megvásárolni az egyébként modern autót. Az ötajtós Astra alapára 5,8 millió forint, a kombi karosszériaváltozatért minimum 6,13 millió forintot kell adni.