szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korlátozó intézkedések továbbra is érvényben maradnak, de az orosz autógyártók fokozatosan visszatérnek a normál kerékvágásba.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

A koronavírus terjedésének lassítása érdekében március végén szigorú kijárási korlátozásokat és általános munkaszünetet jelentett be Vlagyimir Putyin orosz elnök, melynek következtében március 30-án leállt az AvtoVAZ-nál a Ladák gyártása. Bár a korlátozások április végéig érvényben maradnak, az AvtoVAZ április 13-án külön engedéllyel újrakezdhette a gyártást.

A Togliattiban és Izsevszkben található, teljesen fertőtlenített üzemekben dolgozók maszkokat kaptak, folyamatosan mérik a testhőmérsékletüket és ügyelnek arra, hogy egymástól biztonságos távolságban tudják végezni a munkájukat.

©

Az UAZ-nál már a múlt héten megkezdték a gyártás újraindítására történő felkészülést, és április 13-án ennél az orosz gyártónál is megkezdődött az autók összeszerelése. Az uljanovszki gyárban első körben a dolgozók negyede vette fel a munkát, a mérnökök és az irodai dolgozók pedig lehetőség szerint továbbra is home office-ban dolgoznak.

Az AvtoVAZ-nál a modernebb típusok mellett mind a mai napig gyártják az 1977-ben debütált Nivát (4x4), az UAZ-nál pedig még mindig készül az 1971-ben leleplezett UAZ-469 (Hunter), illetve az 1957-es alapokra épülő UAZ-452.

©

Hazánkban a győri Audi-gyárban kedden indult újra a termelés, és a tervek szerint a hónap végén a kecskeméti Mercedes-üzemben, illetve az esztergomi Suzuki-gyárban is újra megkezdődik a munka.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
László Ferenc Autó

Brezsnyev velünk él: teszten az időgép Lada 4x4 Urban

0 kilométeresen kevés 40 éves autót lehet vásárolni, de ez a Lada ilyen. A nosztalgiafaktort azonnal bedurrantja a szovjet autógyártás legendás korszakát idéző Niva, amely a hétköznapokban annyira rossz autó, hogy az ellenségünknek sem kívánnánk. Hacsak nem a tajgán él.

Hamarosan a teljes felsőoktatásban kiépül a pártállami rendszer

Hamarosan a teljes felsőoktatásban kiépül a pártállami rendszer

15 millió forintot kínált menyének, ha lemond a gyerekeiről

15 millió forintot kínált menyének, ha lemond a gyerekeiről

Internetes oltásfoglalással kísérletezik a kormány

Internetes oltásfoglalással kísérletezik a kormány