szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Villanyautó egy elektromos motor ellen. Vajon itt is megmarad a kétkerekűek komoly gyorsulási előnye, amellyel szinte bármilyen négykerekűt lenyomnak?

Az elektromos egységgel hajtott járművek legszembetűnőbb dinamikai tulajdonsága, hogy többnyire rakétaszerűen gyorsulnak az azonnali nyomatékmaximum miatt. Ezt a tulajdonságot több esetben bizonyította a Tesla azzal, hogy benzines szupersportautókat képes legyőzni.

Mi azonban az helyzet, amikor egy hasonló hajtású, elektromos motorbiciklivel állnak ki ellene?

A Harley-Davidson már tavaly bemutatta első elektromos motorját a LiveWire-t, amelyet meglehetősen nagy kétkedéssel fogadtak a hagyományos Harley-rajongótábor részéről. Az 1903-ban alapított motorgyártó első elektromos kétkerekűjének mozgatásáról egy 105 lóerős teljesítményű, illetve 116 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, ami egy 15,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát.

A Harley szerint 176 km-es távolságot megy egy feltötléssel a LiveWire és DC gyors töltés esetén az újratöltése 0–80%-ra 40 percet vesz igénybe. A maximális sebességet elektronikusan korlátozzák 176 km/h sebességnél, a 0–96 km/h hivatalosan 3 másodpercig tart, ami sokat elárul azért előre, mi várható a viadalon.

A videó több mint 10 perces, a gyorsulási verseny 5.30-tól kezdődik a Model 3 Performance (450 LE) és a Harley között.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!