szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Soha nem végzett még extrémebb töréstesztet, ezt a svéd gyártó is elismeri.

Legújabb, igen extrém töréstesztjük kapcsán az autókban ragadt emberek kiszabadításának legnehezebb helyzeteit próbálják szimulálni a Volvo szakemberei.

A Volvo Cars a közelmúltban az átlagos törésteszteknél nagyságrendekkel szigorúbb próbájával sikerült olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben – rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, személygépkocsi és teherjármű nagysebességű karamboljában, vagy oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban – fordul elő.

Volvo

Összesen tíz darab, különböző típusú Volvót ejtettek le a daruról, méghozzá több ízben. A mentéssel foglalkozó szakemberek rendszerint roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak. Ezek a járművek azonban gyakran akár húsz évesek is lehetnek. Márpedig a modern autók és a 15-20 éve gyártott járművek között hatalmasak az eltérések az acél szilárdsága, a biztonsági utascella kialakítása, valamint a jármű egészének ellenállóképessége terén.

A tesztek kapcsán is látható, hogy ilyen erejű ütközések nyomán a gépkocsi utasai minden bizonnyal kritikus állapotban vannak. A mentőcsapatok legfontosabb feladata tehát, hogy minél gyorsabban kiszabadítsák és kórházba juttassák őket. Ilyenkor kerülnek elő a hidraulikus mentőeszközök. A szakemberek szerint a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül kórházba kell juttatni a pácienst – ezt ők úgy nevezik, az „arany óra.”

Volvo
Volvo

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!