Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ea505a41-bd8a-4d02-992f-1933f0f8ee25","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Ilyen az, amikor Orbán Viktor nem avatkozik be más államok belügyeibe: magyar pénz és terrorelhárítók érkeztek Bosznia-Hercegovinába. Milyen politikai haszonszerzés reménye vezeti a Balkánon kavaró magyar miniszterelnököt, amikor a térség autoriter vezetőivel barátkozik? Vagy szimplán csak az orosz érdekeknek való megfelelés a cél?","shortLead":"Ilyen az, amikor Orbán Viktor nem avatkozik be más államok belügyeibe: magyar pénz és terrorelhárítók érkeztek...","id":"20250306_hvg-orban_balkan-eu-szerbia-bosznia-dodik-vucic-tek-ced-kft-eximbank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea505a41-bd8a-4d02-992f-1933f0f8ee25.jpg","index":0,"item":"0347e6a3-2352-48a6-b3c2-806659c36e34","keywords":null,"link":"/360/20250306_hvg-orban_balkan-eu-szerbia-bosznia-dodik-vucic-tek-ced-kft-eximbank","timestamp":"2025. március. 06. 16:00","title":"Bocs, mégis lesznek náluk fegyverek – miért küldenek 78 magyar TEK-est Bosznia-Hercegovinába?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"640fc7e9-a45e-4987-af01-2075ab0e5d63","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A sofőr pénzbírságot kapott.","shortLead":"A sofőr pénzbírságot kapott.","id":"20250305_rendorseg-traffibox-gyorshajto-szentendrei-ut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/640fc7e9-a45e-4987-af01-2075ab0e5d63.jpg","index":0,"item":"5e38d3ee-79d4-4fb8-b32f-3347aeb539d2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_rendorseg-traffibox-gyorshajto-szentendrei-ut","timestamp":"2025. március. 05. 12:13","title":"70-es táblánál 111-gyel száguldott egy autós a Szentendrei úton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d9cce67-4e16-4349-85f4-39290ee26c7d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Colossal Biosciences nevű cég kutatói úgy alakították át az egerek génjeit, hogy azok hasonlóak legyenek a mamutok génjeire. Hasonló dolgot terveznek az indiai elefántokkal is.","shortLead":"Az amerikai Colossal Biosciences nevű cég kutatói úgy alakították át az egerek génjeit, hogy azok hasonlóak legyenek...","id":"20250305_colossal-biosciences-mamut-feltamasztasa-gyapjaseger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d9cce67-4e16-4349-85f4-39290ee26c7d.jpg","index":0,"item":"23fbcb9a-8a65-4286-ad57-f7062cab46e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_colossal-biosciences-mamut-feltamasztasa-gyapjaseger","timestamp":"2025. március. 05. 20:03","title":"Egy lépésre a mamutok feltámasztásától: gyapjas egereket hoztak létre amerikai tudósok – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"811e5500-e059-40be-b4c5-45f3d92240b3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt német külügyminiszter és alkancellár úgy véli, hogy a következő kancellár, a CDU-s Friedrich Merz előtt akkora feladat tornyosul, mint egykor Adenauer előtt, akinek a háború után meg kellett találnia az ország helyét a nyugati rendszerben.","shortLead":"A volt német külügyminiszter és alkancellár úgy véli, hogy a következő kancellár, a CDU-s Friedrich Merz előtt akkora...","id":"20250306_joschka-fischer-interju-zeit-eu-usa-trump-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/811e5500-e059-40be-b4c5-45f3d92240b3.jpg","index":0,"item":"2615156f-bb00-44a3-980e-6e0c4289566c","keywords":null,"link":"/360/20250306_joschka-fischer-interju-zeit-eu-usa-trump-putyin","timestamp":"2025. március. 06. 15:50","title":"Joschka Fischer: Európa vagy megvédi magát, vagy behódol a nagyhatalmaknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5a51975-3e24-416b-888d-dfce1784797e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ha a boltok nem csökkentenek önként árat, akkor a kormány kész „minden eszközt” bevetni. Egy hetük van előállni az árcsökkentési terveikkel.","shortLead":"Ha a boltok nem csökkentenek önként árat, akkor a kormány kész „minden eszközt” bevetni. Egy hetük van előállni...","id":"20250305_Ketyeg-az-ora---igy-zsarolja-a-boltokat-a-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5a51975-3e24-416b-888d-dfce1784797e.jpg","index":0,"item":"e2ef1f29-6ba3-45e7-98e9-14ea20ece41e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_Ketyeg-az-ora---igy-zsarolja-a-boltokat-a-kormany","timestamp":"2025. március. 05. 10:18","title":"Ketyeg az óra! – elküldte a selyemzsinórt a boltoknak Nagy Márton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10498c1b-5cca-404a-94cb-573f6ca84902","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A pocsék ipari termelési adatok ütötték délelőtt az árfolyamot, délután pedig főleg az EU-csúcs eredményei és az EKB kamatdöntése mozgathatják.","shortLead":"A pocsék ipari termelési adatok ütötték délelőtt az árfolyamot, délután pedig főleg az EU-csúcs eredményei és az EKB...","id":"20250306_euro-gyengules-forint-arfolyam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10498c1b-5cca-404a-94cb-573f6ca84902.jpg","index":0,"item":"891adc85-1300-4b74-8355-05f1cf4fc31a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_euro-gyengules-forint-arfolyam","timestamp":"2025. március. 06. 12:36","title":"Nagyot zuhant a forint csütörtökön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b7b635c-dd31-4542-8de5-677a46033c07","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nitrogénművek 3,5 évvel meghosszabbítaná májusban lejáró 200 millió eurónyi kötvényeinek futamidejét. Erről egyeztet a befektetőkkel, fizetni ugyanis májusban nem fog tudni.","shortLead":"A Nitrogénművek 3,5 évvel meghosszabbítaná májusban lejáró 200 millió eurónyi kötvényeinek futamidejét. Erről egyeztet...","id":"20250305_A-Nitrogenmuvek-a-kormany-buntetoadojara-mutogat-Jol-all-a-ceg-csak-nincs-penze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b7b635c-dd31-4542-8de5-677a46033c07.jpg","index":0,"item":"5a0089fd-cf89-4cd0-992e-f47c68a951d6","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_A-Nitrogenmuvek-a-kormany-buntetoadojara-mutogat-Jol-all-a-ceg-csak-nincs-penze","timestamp":"2025. március. 05. 08:27","title":"A Nitrogénművek a kormány „büntetőadójára” mutogat – „Jól áll a cég, csak nincs pénze”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1893beee-8f3a-4a25-b825-3165f58df751","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Szombattól érvényes, hogy mind a beteg, mind a beutaló orvosszabadon foglalhat beutalóval időpontot.","shortLead":"Szombattól érvényes, hogy mind a beteg, mind a beutaló orvosszabadon foglalhat beutalóval időpontot.","id":"20250306_idopontfoglalas-rendelo-vizsgalat-eeszt-egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1893beee-8f3a-4a25-b825-3165f58df751.jpg","index":0,"item":"85c16018-4d02-4f1d-b611-d01dc1676b06","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_idopontfoglalas-rendelo-vizsgalat-eeszt-egeszsegugy","timestamp":"2025. március. 06. 07:34","title":"Hamarosan bármelyik rendelőbe lehet interneten időpontot foglalni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.
A Porsche Panamera több mint egy évtizede a piacon van, és közel jár a 300 ezer eladott példányhoz. Ez a szám ugyan porschés mércével sem igazán kiemelkedő – a Porsche Cayenne-ből például már egymilliónál járnak – de mint termék a német márka számára továbbra is fontos a Panamera. Részben azért, mert jó darabig nem is volt közvetlen konkurense ebben a komoly profittal kecsegtető, igen szűk szegmensben. Igaz, mostanra megérkezett a Mercedes-AMG GT 4-ajtós változata a maga akár 650 lóerős teljesítményével, ami elég fajsúlyos színrelépés volt a Panamera ellenében.
Azt, hogy mennyire fontos modell még mindig a Panamera, mindennél jobban mutatja, hogy összesen 21 variációban érhető el a Porsche konfigurátorában, az ára pedig a 100 ezer eurós tartománytól indulva egészen a 227 ezer eurós (81 millió forint) Panamera Turbo S Executive-ig tart.
Képgaléria
D.P.
Szinte felsorolhatatlan, hány bőrt lehet lenyúzni egy ilyen felsőkategóriás autóról, amelynél a motorválaszték a 2,9 literes, 330 lóerős alapváltozattól indulva a szuperhibrid – nálunk zöld rendszámozható – V8-as 700 lóerős Panamera Turbo S E-Hybridig tart.
Az biztos, hogy egy Panamera elképesztően drága autó is lehet, ami valójában aduász a Porsche tehetős célcsoportjai felé, mondván, egy csúcs-Porschét bőven lehet luxusautós szemmel nézni. Eközben a „szomszéd házban”, a ténylegesen luxusmárka Bentleynél azzal érvelnek, hogy ma már egy Porsche is majdnem egy Bentley árában van, de mégsem klasszikus arisztokrata modell. Talán nem véletlen, hogy Budapesten is egymás szomszédságában van a két márka szalonja.
D.P.
Nálunk a Panamera 2018-ban piacra dobott „kombi” változata, a Sport Turismo 2020-ban frissített változata járt, ami, mondhatjuk, végképp csak egy szűk vásárlói csoport számára releváns autó.
A Turismo lényege a normál Panameránál 10 centivel hosszabb karosszéria, ami a csomagtérben összpontosul, amely alapból 520 literes. Mindez egy öt méter feletti autónál arányaiban egyáltalán nem jelentős, pedig lecsapott ülésekkel akár 1390 literig is bővíthető helytér. Kombi ide vagy oda, a Panamera Sport Tourismo szigorúan négyüléses. Négy személynek viszont fejedelmi a tér és a komfort, még hátul is, köszönhetően a különálló ülések végtelen számú – persze elektromos – beállításainak.
D.P.
Ami a modell frissítését illeti, nehéz felfedezni a különbségeket a korábbi dizájnhoz képest. A 2020-as Panamera legkönnyebben az elülső Sport Design-elemek alapján ismerhető fel, ami alapfelszereltség lett a korábban csak felárért adott opció helyett. A Sport Design nagyobb hűtőrácsot és oldalsó légbeömlőket jelent. A kocsi hátsó részén a vízszintes fénycsík lett összefűzve a LED-es hátsó lámpákkal, nagyjából ennyi az újdonság.
D.P.
A nálunk járt Panamera 4S Sport Turismo a maga 184 ezer eurós árával valahol a fent taglalt széles mezőny már-már felső harmadát képviseli. Bordó fényezéssel és szürkésbarna kárpittal, Alcantara bevonatú kormánnyal igazán exkluzív megjelenésű.
Az autó tökéletes példája annak, amit a Porsche az elmúlt évtizedes tapasztalata alapján felépített erről a modellről: közel 200 ezer euróért elképesztő kényelmet és utazási komfortot adnak, amiben megvan a német cég sportautós gyökerei révén a nyersesség is. A kabinterében nem ugyanott van a fókusz, mint egy luxusautóban, nem a földöntúli minőségű egyedi kárpitvarrásokon, vagy milliméter vastag márványlapokból kirakott intarzián van a hangsúly.
D.P.
A sofőr előtti méretes fordulatszámmérő azonnal rögzíti az emberben, hogy egy Porsche továbbra sem csak digitális termék. A sportkormány és a Le Mans-i örökségként a bal oldalt található „indítókulcs”, vagy a visszapillantóban ott terpeszkedő széles hátsó adja azt a hangulatot, hogy egy Porschénak mechanikai értelemben kell a legjobbnak lennie a világ autói között.
D.P.
A motortérben a 2,9 literes ikertubós V6-os motor van 440 lóerővel, ami a Porsche Macan Turbóban bukkant fel először még 2019 végén. A hathengeres motor 550 Nm-es nyomatékot tud 1800–5600-as fordulatszám között, és nincs nagyon kérdés a fölényességét illetően. A két tonnás Panamera állórajtja például fenomenális tarkón vágó élmény, amikor a kuplungot rárúgja a hajtásra a rajtprogrammal a rendszer. Lehet, hogy hivatalosan 4,3 másodperc alatt van 100-on, de az életben ennyinek sem érezni.
A Panamera persze nem durrog annyira, mint egy igazi sportkocsi a stuttgartiak kínálatából, nem is illene talán a „grand turismós” imidzshez, viszont itt is van „Booster” gomb a kormányon, amely 25 másodperc erejéig extrém módon hajtja meg a turbót. Ezzel is lehet katapultálóst játszani: menet közben lényegében bármilyen tempóról tol még egy jókorát a hajtás a minden erejét beleadó autón.
D.P.
A Sport Turismo 4S végsebessége hivatalosan 289 km/h, igaz most, téli abroncsokkal csak 240 a megengedett, amire matrica is figyelmeztet. Mindenesetre jól jönnek az olyan aerodinamikai finomságok, mint a tetővégen lévő aktív légterelő. Ez a kis szárnyvég szépen rádolgozik a légellenállásra nagy sebességnél és akár 50 kilogrammnyi plusz leszorítóerőt generál, hogy a hátul 21 colos kerekeken feszülő, 315 milliméter széles abroncsok minden tapadást megfogjanak.
D.P.
Fontos tudni, hogy ilyen adatok mellett a Panamera nemcsak összkerékhajtású, de összkerék-kormányzású is. A Porsche adaptív felfüggesztését is frissítették a modellbe, ami Active Suspension Management (PASM) néven fut. A másik kardinális elektronikai rendszer mára a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), amely a kocsi stabilitásáért felel. Ezek a rendszerek egyre inkább a túlélés kifinomult elektronikai zálogai, hogy a végtelen teljesítményű autók miatt felbátorodott sofőrök ne potyogjanak le azonnal az első kanyarnál az útról.
A mai SUV-kal kitömött utcaképben talán még különlegesebb egy-egy ilyen nagy luxus sportlimuzin, amelynek megvan a maga karaktere. Helye van a Panamerának a Porsche palettáján akkor is, ha profitot a szabadidő-autók termelik igazán.