Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC nem uniós intézmény, mégis EU-s jogot sérthet a magyar döntés.","shortLead":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC...","id":"20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440.jpg","index":0,"item":"7b1a2581-c5db-4bd8-ad2c-2ae90b756a1d","keywords":null,"link":"/eurologus/20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 15:17","title":"Uniós jogot sérthet, hogy Magyarország kilép a Nemzetközi Büntetőbíróságból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e4b84e3-7d3f-4323-af17-5b00a261f28a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az amerikai gyártó legfrissebb újdonsága a Mercedes EQS-sel rivalizálhat.","shortLead":"Az amerikai gyártó legfrissebb újdonsága a Mercedes EQS-sel rivalizálhat.","id":"20250429_latvanyos-elektromos-luxusszedannal-rukkolt-elo-a-buick-electra-gs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e4b84e3-7d3f-4323-af17-5b00a261f28a.jpg","index":0,"item":"d7cbd0d5-12c6-4abd-9f81-e948f58e1aeb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_latvanyos-elektromos-luxusszedannal-rukkolt-elo-a-buick-electra-gs","timestamp":"2025. április. 29. 08:41","title":"Látványos elektromos luxusszedánnal rukkolt elő a Buick","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab6765c9-6202-46ee-a329-4d5e78dfd92d","c_author":"Parászka Boróka","category":"eurologus","description":"Miközben nálunk nagy vihart kavart az a hír, hogy várólistára sem kerülhetnek a csípő- és térdműtétre váró túlsúlyos emberek, vannak olyan európai országok, ahol tiltás helyett államilag támogatott terápiával küzdenek az obezitás ellen.","shortLead":"Miközben nálunk nagy vihart kavart az a hír, hogy várólistára sem kerülhetnek a csípő- és térdműtétre váró túlsúlyos...","id":"20250429_elhizas-protokoll-statisztika-tulsulyosok-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab6765c9-6202-46ee-a329-4d5e78dfd92d.jpg","index":0,"item":"2b554e1c-b827-49b9-8c9f-ae27fa1aa6e9","keywords":null,"link":"/eurologus/20250429_elhizas-protokoll-statisztika-tulsulyosok-europai-unio","timestamp":"2025. április. 29. 11:36","title":"Magyarországon büntetik, az Európai Unióban segítik a túlsúlyosokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9424dfde-25e7-4e1f-ab6d-6fea9100c88a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A keresztény-konzervatív értékrendet közvetíteni akaró Mathias Corvinus Collegium valamiért úgy gondolta, profiljába illik az ezotéria népszerűsítése.","shortLead":"A keresztény-konzervatív értékrendet közvetíteni akaró Mathias Corvinus Collegium valamiért úgy gondolta, profiljába...","id":"20250430_libri-edesviz-kiado-felvasarlas-ezoteria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9424dfde-25e7-4e1f-ab6d-6fea9100c88a.jpg","index":0,"item":"cb46d6ea-6d1e-40a4-9eea-0cd1e1c8f03d","keywords":null,"link":"/kkv/20250430_libri-edesviz-kiado-felvasarlas-ezoteria","timestamp":"2025. április. 30. 13:33","title":"Ezoterikus kiadót vásárolt a kormányközeli kézben lévő Libri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"308bad88-7841-41cc-be14-7de959a37837","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy ideig gázrobbanásra gyanakodtak. ","shortLead":"Egy ideig gázrobbanásra gyanakodtak. ","id":"20250429_Egy-felrobbant-telefontolto-okozhatott-tuzet-egy-gyori-panellakasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/308bad88-7841-41cc-be14-7de959a37837.jpg","index":0,"item":"96616be4-df0d-4af7-a53e-f99424039a07","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_Egy-felrobbant-telefontolto-okozhatott-tuzet-egy-gyori-panellakasban","timestamp":"2025. április. 29. 10:24","title":"Egy felrobbant telefontöltő okozhatott tüzet egy győri panellakásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"392630c9-cadb-4705-9be6-290d98a8e5f5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az M4-es autóút közelében található hulladéktelep kapott lángra.","shortLead":"Az M4-es autóút közelében található hulladéktelep kapott lángra.","id":"20250429_ketezer-negyzetmeter-szemet-tuz-cegled","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/392630c9-cadb-4705-9be6-290d98a8e5f5.jpg","index":0,"item":"5870d461-9081-4a29-8efa-6bf3d05cf55a","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_ketezer-negyzetmeter-szemet-tuz-cegled","timestamp":"2025. április. 29. 10:41","title":"Kétezer négyzetméteren lángol a szemét Cegléd mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56e102fc-c082-418f-b835-b3de4c8f18c2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Airyn De Niro nyíltan beszélt a transzneműségéről, az őt ért kritikákról, és arról, hogy milyen volt egy hollywoodi legenda gyerekeként felnőni.","shortLead":"Airyn De Niro nyíltan beszélt a transzneműségéről, az őt ért kritikákról, és arról, hogy milyen volt egy hollywoodi...","id":"20250430_ayrin-de-niro-transznemu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56e102fc-c082-418f-b835-b3de4c8f18c2.jpg","index":0,"item":"fa20a86d-00ef-4841-bc9d-d24621eb91c2","keywords":null,"link":"/elet/20250430_ayrin-de-niro-transznemu","timestamp":"2025. április. 30. 13:37","title":"Robert De Niro gyereke transznemű nőként coming outolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25dbd73b-c27e-403f-8f0d-1dba2e4f1c52","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A kisebb esőzések miatt elkezdtek kifejlődni a kártevők lárvái, ezért van szükség közbelépésre. ","shortLead":"A kisebb esőzések miatt elkezdtek kifejlődni a kártevők lárvái, ezért van szükség közbelépésre. ","id":"20250430_Tisza-to-szunyogirtas-Katasztrofavedelem-kartevo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25dbd73b-c27e-403f-8f0d-1dba2e4f1c52.jpg","index":0,"item":"98908488-265b-4f7d-a57a-7e126256db42","keywords":null,"link":"/elet/20250430_Tisza-to-szunyogirtas-Katasztrofavedelem-kartevo","timestamp":"2025. április. 30. 09:42","title":"A Tiszánál kezdi a szúnyogirtást a Katasztrófavédelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.
A Porsche Panamera több mint egy évtizede a piacon van, és közel jár a 300 ezer eladott példányhoz. Ez a szám ugyan porschés mércével sem igazán kiemelkedő – a Porsche Cayenne-ből például már egymilliónál járnak – de mint termék a német márka számára továbbra is fontos a Panamera. Részben azért, mert jó darabig nem is volt közvetlen konkurense ebben a komoly profittal kecsegtető, igen szűk szegmensben. Igaz, mostanra megérkezett a Mercedes-AMG GT 4-ajtós változata a maga akár 650 lóerős teljesítményével, ami elég fajsúlyos színrelépés volt a Panamera ellenében.
Azt, hogy mennyire fontos modell még mindig a Panamera, mindennél jobban mutatja, hogy összesen 21 variációban érhető el a Porsche konfigurátorában, az ára pedig a 100 ezer eurós tartománytól indulva egészen a 227 ezer eurós (81 millió forint) Panamera Turbo S Executive-ig tart.
Képgaléria
D.P.
Szinte felsorolhatatlan, hány bőrt lehet lenyúzni egy ilyen felsőkategóriás autóról, amelynél a motorválaszték a 2,9 literes, 330 lóerős alapváltozattól indulva a szuperhibrid – nálunk zöld rendszámozható – V8-as 700 lóerős Panamera Turbo S E-Hybridig tart.
Az biztos, hogy egy Panamera elképesztően drága autó is lehet, ami valójában aduász a Porsche tehetős célcsoportjai felé, mondván, egy csúcs-Porschét bőven lehet luxusautós szemmel nézni. Eközben a „szomszéd házban”, a ténylegesen luxusmárka Bentleynél azzal érvelnek, hogy ma már egy Porsche is majdnem egy Bentley árában van, de mégsem klasszikus arisztokrata modell. Talán nem véletlen, hogy Budapesten is egymás szomszédságában van a két márka szalonja.
D.P.
Nálunk a Panamera 2018-ban piacra dobott „kombi” változata, a Sport Turismo 2020-ban frissített változata járt, ami, mondhatjuk, végképp csak egy szűk vásárlói csoport számára releváns autó.
A Turismo lényege a normál Panameránál 10 centivel hosszabb karosszéria, ami a csomagtérben összpontosul, amely alapból 520 literes. Mindez egy öt méter feletti autónál arányaiban egyáltalán nem jelentős, pedig lecsapott ülésekkel akár 1390 literig is bővíthető helytér. Kombi ide vagy oda, a Panamera Sport Tourismo szigorúan négyüléses. Négy személynek viszont fejedelmi a tér és a komfort, még hátul is, köszönhetően a különálló ülések végtelen számú – persze elektromos – beállításainak.
D.P.
Ami a modell frissítését illeti, nehéz felfedezni a különbségeket a korábbi dizájnhoz képest. A 2020-as Panamera legkönnyebben az elülső Sport Design-elemek alapján ismerhető fel, ami alapfelszereltség lett a korábban csak felárért adott opció helyett. A Sport Design nagyobb hűtőrácsot és oldalsó légbeömlőket jelent. A kocsi hátsó részén a vízszintes fénycsík lett összefűzve a LED-es hátsó lámpákkal, nagyjából ennyi az újdonság.
D.P.
A nálunk járt Panamera 4S Sport Turismo a maga 184 ezer eurós árával valahol a fent taglalt széles mezőny már-már felső harmadát képviseli. Bordó fényezéssel és szürkésbarna kárpittal, Alcantara bevonatú kormánnyal igazán exkluzív megjelenésű.
Az autó tökéletes példája annak, amit a Porsche az elmúlt évtizedes tapasztalata alapján felépített erről a modellről: közel 200 ezer euróért elképesztő kényelmet és utazási komfortot adnak, amiben megvan a német cég sportautós gyökerei révén a nyersesség is. A kabinterében nem ugyanott van a fókusz, mint egy luxusautóban, nem a földöntúli minőségű egyedi kárpitvarrásokon, vagy milliméter vastag márványlapokból kirakott intarzián van a hangsúly.
D.P.
A sofőr előtti méretes fordulatszámmérő azonnal rögzíti az emberben, hogy egy Porsche továbbra sem csak digitális termék. A sportkormány és a Le Mans-i örökségként a bal oldalt található „indítókulcs”, vagy a visszapillantóban ott terpeszkedő széles hátsó adja azt a hangulatot, hogy egy Porschénak mechanikai értelemben kell a legjobbnak lennie a világ autói között.
D.P.
A motortérben a 2,9 literes ikertubós V6-os motor van 440 lóerővel, ami a Porsche Macan Turbóban bukkant fel először még 2019 végén. A hathengeres motor 550 Nm-es nyomatékot tud 1800–5600-as fordulatszám között, és nincs nagyon kérdés a fölényességét illetően. A két tonnás Panamera állórajtja például fenomenális tarkón vágó élmény, amikor a kuplungot rárúgja a hajtásra a rajtprogrammal a rendszer. Lehet, hogy hivatalosan 4,3 másodperc alatt van 100-on, de az életben ennyinek sem érezni.
A Panamera persze nem durrog annyira, mint egy igazi sportkocsi a stuttgartiak kínálatából, nem is illene talán a „grand turismós” imidzshez, viszont itt is van „Booster” gomb a kormányon, amely 25 másodperc erejéig extrém módon hajtja meg a turbót. Ezzel is lehet katapultálóst játszani: menet közben lényegében bármilyen tempóról tol még egy jókorát a hajtás a minden erejét beleadó autón.
D.P.
A Sport Turismo 4S végsebessége hivatalosan 289 km/h, igaz most, téli abroncsokkal csak 240 a megengedett, amire matrica is figyelmeztet. Mindenesetre jól jönnek az olyan aerodinamikai finomságok, mint a tetővégen lévő aktív légterelő. Ez a kis szárnyvég szépen rádolgozik a légellenállásra nagy sebességnél és akár 50 kilogrammnyi plusz leszorítóerőt generál, hogy a hátul 21 colos kerekeken feszülő, 315 milliméter széles abroncsok minden tapadást megfogjanak.
D.P.
Fontos tudni, hogy ilyen adatok mellett a Panamera nemcsak összkerékhajtású, de összkerék-kormányzású is. A Porsche adaptív felfüggesztését is frissítették a modellbe, ami Active Suspension Management (PASM) néven fut. A másik kardinális elektronikai rendszer mára a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), amely a kocsi stabilitásáért felel. Ezek a rendszerek egyre inkább a túlélés kifinomult elektronikai zálogai, hogy a végtelen teljesítményű autók miatt felbátorodott sofőrök ne potyogjanak le azonnal az első kanyarnál az útról.
A mai SUV-kal kitömött utcaképben talán még különlegesebb egy-egy ilyen nagy luxus sportlimuzin, amelynek megvan a maga karaktere. Helye van a Panamerának a Porsche palettáján akkor is, ha profitot a szabadidő-autók termelik igazán.
A testület szerint a bíróságok helyesen ítélték meg, hogy az Elk*rtuk című film nem sértette meg a Medián közvéleménykutató vezetőjének jogait, panaszát ezért elutasították.