Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"926f221b-b967-440f-b7fe-2492dce36147","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A biológus-házaspár otthonát érte dróncsapás.","shortLead":"A biológus-házaspár otthonát érte dróncsapás.","id":"20250102_ukran-tudos-ujev-drontamadas-kijev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/926f221b-b967-440f-b7fe-2492dce36147.jpg","index":0,"item":"570d9a22-fa48-4497-9895-e562dfe51afc","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_ukran-tudos-ujev-drontamadas-kijev","timestamp":"2025. január. 02. 17:48","title":"Két neves ukrán tudóst ölt meg az oroszok újévi dróntámadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b05f248-0373-45cb-aea4-dd19b86584fa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy szemcsés fotó vezetett a nyomára.","shortLead":"Egy szemcsés fotó vezetett a nyomára.","id":"20250102_1972-eltunt-brit-no-nyomozok-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b05f248-0373-45cb-aea4-dd19b86584fa.jpg","index":0,"item":"bd61e517-4e6b-4d37-9c96-73d488859359","keywords":null,"link":"/elet/20250102_1972-eltunt-brit-no-nyomozok-rendorseg","timestamp":"2025. január. 02. 10:38","title":"Ötvenkét évvel az eltűnése után találtak meg egy brit nőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"660b6a11-ee2e-4f60-b028-50783fa4d484","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Cathay Pacific XC880-as járatának utasai Hongkongból Los Angelesbe repültek, ami nemcsak egy 12 órás utat, hanem egy dátumugrást is eredményezett.","shortLead":"A Cathay Pacific XC880-as járatának utasai Hongkongból Los Angelesbe repültek, ami nemcsak egy 12 órás utat, hanem...","id":"20250103_cathay-pacific-szilveszter-uj-ev-repulogep-datumelvalaszto-vonal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/660b6a11-ee2e-4f60-b028-50783fa4d484.jpg","index":0,"item":"637e4440-469c-4a79-8bba-43424b0f2569","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_cathay-pacific-szilveszter-uj-ev-repulogep-datumelvalaszto-vonal","timestamp":"2025. január. 03. 13:03","title":"2025-ben szállt fel, de 2024-ben landolt egy ázsiai légitársaság repülőgépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ded3710-d27a-4d17-8095-4bd0a620e0ff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Februártól teszi elérhetővé a Honor a hazai piacon a Magic7-sorozat középkategóriás tagját, a Honor Magic7 Lite-ot.","shortLead":"Februártól teszi elérhetővé a Honor a hazai piacon a Magic7-sorozat középkategóriás tagját, a Honor Magic7 Lite-ot.","id":"20250102_honor-magic7-lite-okoselefon-specifikacio-magyar-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ded3710-d27a-4d17-8095-4bd0a620e0ff.jpg","index":0,"item":"4ddce81e-49ff-46e9-9a31-1e94ddc05c3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_honor-magic7-lite-okoselefon-specifikacio-magyar-arak","timestamp":"2025. január. 02. 16:03","title":"6600 mAh lett, maradhat? Hatalmas akkumulátorral debütált a Honor középkategóriás mobilja, a Magic7 Lite","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06530e58-2e06-4a97-8383-bb4fa39c9a80","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Nézőpont Intézet igazgatója Brüsszelt is megidézte posztjában, ami Magyar Péter szerint „zagyvaság”.","shortLead":"A Nézőpont Intézet igazgatója Brüsszelt is megidézte posztjában, ami Magyar Péter szerint „zagyvaság”.","id":"20250103_mraz-agoston-magyar-peter-elorehozott-valasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06530e58-2e06-4a97-8383-bb4fa39c9a80.jpg","index":0,"item":"52e5c542-3f4a-4c28-a09f-8648561d6a32","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_mraz-agoston-magyar-peter-elorehozott-valasztas-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 18:53","title":"Mráz Ágoston szerint biztosan nem lesz előrehozott választás, Magyar Péter már reagált is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91caf774-e48c-437d-891c-b388bc5e2a9a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egyre több légúti megbetegedés miatt kellett szigorítania a klinikának. ","shortLead":"Az egyre több légúti megbetegedés miatt kellett szigorítania a klinikának. ","id":"20250102_Semmelweis-Egyetem-latogatasi-tilalom-maszkhasznalat-jarvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91caf774-e48c-437d-891c-b388bc5e2a9a.jpg","index":0,"item":"6d8dfbf1-923b-410c-8fbb-6882347f05c7","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Semmelweis-Egyetem-latogatasi-tilalom-maszkhasznalat-jarvany","timestamp":"2025. január. 02. 17:52","title":"A járványhelyzet miatt kötelező a maszkhasználat és látogatási korlátozásokat vezetnek be a Semmelweis Egyetem Klinikai Központjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11a686c9-4c69-4870-95a1-20c6f55f7701","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Rajtuk kívül álló okokra hivatkoznak, de valószínűleg újra kinyitnak, csak máshol. ","shortLead":"Rajtuk kívül álló okokra hivatkoznak, de valószínűleg újra kinyitnak, csak máshol. ","id":"20250103_Locanda-Locatelli-olasz-etterem-London-bezar-Giorgio-Locatelli-sef-Hyatt-hotel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11a686c9-4c69-4870-95a1-20c6f55f7701.jpg","index":0,"item":"d65d11bb-d34b-4717-9832-7dc5f5124ddc","keywords":null,"link":"/elet/20250103_Locanda-Locatelli-olasz-etterem-London-bezar-Giorgio-Locatelli-sef-Hyatt-hotel","timestamp":"2025. január. 03. 14:34","title":"Bezárja Michelin-csillagos londoni éttermét a híres olasz séf, Giorgio Locatelli","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7e55de5-3aa7-4ef8-b6d9-2de43992ab8d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sok helyen fűteni sem tudnak.","shortLead":"Sok helyen fűteni sem tudnak.","id":"20250102_Aram-futes-Csongrad-aramszunet-telepulesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7e55de5-3aa7-4ef8-b6d9-2de43992ab8d.jpg","index":0,"item":"a5eba2a6-8c1c-424f-aef0-a3bf233a1b00","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Aram-futes-Csongrad-aramszunet-telepulesek","timestamp":"2025. január. 02. 14:01","title":"Megszűnt az áramellátás több csongrádi településen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.
A Porsche Panamera több mint egy évtizede a piacon van, és közel jár a 300 ezer eladott példányhoz. Ez a szám ugyan porschés mércével sem igazán kiemelkedő – a Porsche Cayenne-ből például már egymilliónál járnak – de mint termék a német márka számára továbbra is fontos a Panamera. Részben azért, mert jó darabig nem is volt közvetlen konkurense ebben a komoly profittal kecsegtető, igen szűk szegmensben. Igaz, mostanra megérkezett a Mercedes-AMG GT 4-ajtós változata a maga akár 650 lóerős teljesítményével, ami elég fajsúlyos színrelépés volt a Panamera ellenében.
Azt, hogy mennyire fontos modell még mindig a Panamera, mindennél jobban mutatja, hogy összesen 21 variációban érhető el a Porsche konfigurátorában, az ára pedig a 100 ezer eurós tartománytól indulva egészen a 227 ezer eurós (81 millió forint) Panamera Turbo S Executive-ig tart.
Képgaléria
D.P.
Szinte felsorolhatatlan, hány bőrt lehet lenyúzni egy ilyen felsőkategóriás autóról, amelynél a motorválaszték a 2,9 literes, 330 lóerős alapváltozattól indulva a szuperhibrid – nálunk zöld rendszámozható – V8-as 700 lóerős Panamera Turbo S E-Hybridig tart.
Az biztos, hogy egy Panamera elképesztően drága autó is lehet, ami valójában aduász a Porsche tehetős célcsoportjai felé, mondván, egy csúcs-Porschét bőven lehet luxusautós szemmel nézni. Eközben a „szomszéd házban”, a ténylegesen luxusmárka Bentleynél azzal érvelnek, hogy ma már egy Porsche is majdnem egy Bentley árában van, de mégsem klasszikus arisztokrata modell. Talán nem véletlen, hogy Budapesten is egymás szomszédságában van a két márka szalonja.
D.P.
Nálunk a Panamera 2018-ban piacra dobott „kombi” változata, a Sport Turismo 2020-ban frissített változata járt, ami, mondhatjuk, végképp csak egy szűk vásárlói csoport számára releváns autó.
A Turismo lényege a normál Panameránál 10 centivel hosszabb karosszéria, ami a csomagtérben összpontosul, amely alapból 520 literes. Mindez egy öt méter feletti autónál arányaiban egyáltalán nem jelentős, pedig lecsapott ülésekkel akár 1390 literig is bővíthető helytér. Kombi ide vagy oda, a Panamera Sport Tourismo szigorúan négyüléses. Négy személynek viszont fejedelmi a tér és a komfort, még hátul is, köszönhetően a különálló ülések végtelen számú – persze elektromos – beállításainak.
D.P.
Ami a modell frissítését illeti, nehéz felfedezni a különbségeket a korábbi dizájnhoz képest. A 2020-as Panamera legkönnyebben az elülső Sport Design-elemek alapján ismerhető fel, ami alapfelszereltség lett a korábban csak felárért adott opció helyett. A Sport Design nagyobb hűtőrácsot és oldalsó légbeömlőket jelent. A kocsi hátsó részén a vízszintes fénycsík lett összefűzve a LED-es hátsó lámpákkal, nagyjából ennyi az újdonság.
D.P.
A nálunk járt Panamera 4S Sport Turismo a maga 184 ezer eurós árával valahol a fent taglalt széles mezőny már-már felső harmadát képviseli. Bordó fényezéssel és szürkésbarna kárpittal, Alcantara bevonatú kormánnyal igazán exkluzív megjelenésű.
Az autó tökéletes példája annak, amit a Porsche az elmúlt évtizedes tapasztalata alapján felépített erről a modellről: közel 200 ezer euróért elképesztő kényelmet és utazási komfortot adnak, amiben megvan a német cég sportautós gyökerei révén a nyersesség is. A kabinterében nem ugyanott van a fókusz, mint egy luxusautóban, nem a földöntúli minőségű egyedi kárpitvarrásokon, vagy milliméter vastag márványlapokból kirakott intarzián van a hangsúly.
D.P.
A sofőr előtti méretes fordulatszámmérő azonnal rögzíti az emberben, hogy egy Porsche továbbra sem csak digitális termék. A sportkormány és a Le Mans-i örökségként a bal oldalt található „indítókulcs”, vagy a visszapillantóban ott terpeszkedő széles hátsó adja azt a hangulatot, hogy egy Porschénak mechanikai értelemben kell a legjobbnak lennie a világ autói között.
D.P.
A motortérben a 2,9 literes ikertubós V6-os motor van 440 lóerővel, ami a Porsche Macan Turbóban bukkant fel először még 2019 végén. A hathengeres motor 550 Nm-es nyomatékot tud 1800–5600-as fordulatszám között, és nincs nagyon kérdés a fölényességét illetően. A két tonnás Panamera állórajtja például fenomenális tarkón vágó élmény, amikor a kuplungot rárúgja a hajtásra a rajtprogrammal a rendszer. Lehet, hogy hivatalosan 4,3 másodperc alatt van 100-on, de az életben ennyinek sem érezni.
A Panamera persze nem durrog annyira, mint egy igazi sportkocsi a stuttgartiak kínálatából, nem is illene talán a „grand turismós” imidzshez, viszont itt is van „Booster” gomb a kormányon, amely 25 másodperc erejéig extrém módon hajtja meg a turbót. Ezzel is lehet katapultálóst játszani: menet közben lényegében bármilyen tempóról tol még egy jókorát a hajtás a minden erejét beleadó autón.
D.P.
A Sport Turismo 4S végsebessége hivatalosan 289 km/h, igaz most, téli abroncsokkal csak 240 a megengedett, amire matrica is figyelmeztet. Mindenesetre jól jönnek az olyan aerodinamikai finomságok, mint a tetővégen lévő aktív légterelő. Ez a kis szárnyvég szépen rádolgozik a légellenállásra nagy sebességnél és akár 50 kilogrammnyi plusz leszorítóerőt generál, hogy a hátul 21 colos kerekeken feszülő, 315 milliméter széles abroncsok minden tapadást megfogjanak.
D.P.
Fontos tudni, hogy ilyen adatok mellett a Panamera nemcsak összkerékhajtású, de összkerék-kormányzású is. A Porsche adaptív felfüggesztését is frissítették a modellbe, ami Active Suspension Management (PASM) néven fut. A másik kardinális elektronikai rendszer mára a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), amely a kocsi stabilitásáért felel. Ezek a rendszerek egyre inkább a túlélés kifinomult elektronikai zálogai, hogy a végtelen teljesítményű autók miatt felbátorodott sofőrök ne potyogjanak le azonnal az első kanyarnál az útról.
A mai SUV-kal kitömött utcaképben talán még különlegesebb egy-egy ilyen nagy luxus sportlimuzin, amelynek megvan a maga karaktere. Helye van a Panamerának a Porsche palettáján akkor is, ha profitot a szabadidő-autók termelik igazán.