szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A negyedik generáció premierjére készül a cseh márka.

Először adott ki a Skoda hivatalos fotókat az egyelőre álcázott autóról, amelyet néhány újságíró tesztelhetett is. Ezek után egyre több információ derül ki a májusban bemutatkozó, nálunk is népszerű modellről. Számos ponton változik a városi autók kategóriájába tartozó Skoda Fabia: hosszabb, könnyebb, digitálisabb lett, mint elődje.

A legfontosabb mégis talán, hogy továbbra sem lesz hibrid változtat a modellből, sem könnyű elektromos hajtással – indítómotor és generátor üzemmóddal –, így konnektoros- és teljesen elektromos változatáról sincs szó egyelőre.

A motortérben a korábbról is ismert választék vonul tovább a háromhengeres 1.0 literes turbó nélküli motorok esetében 65 és 85 lóerős változatokban, míg turbóval 95 és 110 lóerős modellekként. A kínálat tetejét az 1.5 literes TSI motoros variáns adja, amely 150 lóerős, a szokásos módon 7-fokozatú duplakuplungos automata váltóval kombinálva.

Skoda

A karosszéria jelentősen növekedett: 11,1 centivel lett hosszabb az új generáció, amelyből a tengelytáv 9,4 centit profitál, vagyis kényelmesebb, nagyobb utastere lett a Fabiának. A csomagtartó mérete is számottevően nagyobb lett, a 380 literes kapacitása eléri egy mai kompakt méretű autó csomagterének átlagos méretét.

A kabintérben a másik nagy változás, hogy digitális lesz a műszercsoport, ami a leírások szerint az új Skoda Octavia műszerfalához hasonló. A súlycsökkentés miatt a következő Fabia alapfelszereltségként már csak 40 literes benzintankot kap, míg a korábbi 45 literes volt. (Aki nagyobb 50 literes tankot akar, az csak felár ellenében rendelheti.) A népszerű kombi változat viszont a jelenlegi hírek szerint a normál változatnál egy évvel később 2023-ban érkezhet meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!